דרוש מידע חמץ לאחר הפסח תשפ"ב - אשכול מרוכז-

חסידשע מיוזיק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני צריך בדחיפות "קרקרים" מה שאוכלים בקידוש עם הערינג
יש למישהו מושג איפה יש באזור ירושלים ?
 

שע

משתמש צעיר
יש למישהו ידע האם אפשר להשיג גליליות מאחרי פס בחנויות
דחוף לי!!
 

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוצרי קמח של חברה מסויימת בבית שמש..
נחתו בכל המכלות בי-ם
חצי שעה אחר יציאת השבת
עם הכיתוב "נטחן לאחר הפסח"...............................
אצלנו במכולת עוד לפני פסח נמכרו לחמניות עם כיתוב על גבי האריזה: נאפה לאחר פסח תשפ"ב.
כנראה נגמרו להם האריזות והחליטו להשתמש באלו שהוכנו לאחר החג
 

רייזי 36

משתמש מקצוען
E0sy57NiCzDF-IPCjT7EU1cYbeKG47FYzg74573XyUiAOOFNDSu4YjzVypGTUqwPE44a4jQQazNl1KFzqihVi7wLLDNPSzrmf7yuH-_idWi0xaMikve06_YXqr1sEpF6kwnd-i_MzqzITS9QjYfkcTLgUSbYKQVSRJllMelii0wEpGvaJ9pq2wX6XTJqRkgBO_Pqbz-fmXG6zKbv0qjg9cWUhg9B2E-za_GC6-EwCQsKTv0prQ1wFOeJhw=s0-d-e1-ft
בבד"ץ אמרו לי שאפשר לאכול את הפיצה אבל זה לא נטחן לאחר הפסח
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
עדכון 6 של הרב כ"ץ
מעלה פתוח לטובת הציבור
יום ד', כ"ו בניסן תשפ"ב
עדכון 6
עדכונים נחוצים
- באזור צפת לא יהיו מוצרים נקיים מחשש בתקופה הקרובה, ולכן הנוסעים לטיולים באזורים אלו יצטיידו
בתוצרת לפני יציאתם.
- הרוכשים אייס קפה בחנויות, וכן קפה וניל ועוגיות ידעו כי באבקה מעורבים חומרי חמץ.
- אין להסתמך על דברי המוכרים אלא על חתימת יד של משגיח כשרות במקום.
- אין להסתמך על עסקאות עם נוכרים שלא נעשו בפיקוח הלכתי מדוקדק, מאחר שנושא זה דורש ידיעה
הלכתית ומשפטית.
- למרות ההסתייגות ממכירת החמץ של "משנת יוסף" – ודאי שמי שכבר קנה יכול להשתמש במוצרים ללא
חשש.
- הוסרה השגחת הבד"ץ ממאפיית "כל טוב פיצה" ולמרות הכיתוב "מקמח שנטחן לאחר הפסח" – אין
אחריות על הנ"ל.
- יש לדעת כי מרן הגרי"ש לא הסכים להסתמך על מכירת חמץ גם בתערובת קלה וקטנה, וגם כשהדבר היה
חשוב למזונו, בניגוד לדברים המפורסמים בשמו.
- קמח - קמח רגיל ומלא, כולל קמח כוסמין – בד"כ מורטבים במים במהלך הטחינה ולכן רצוי להחמיר בהם
כחמץ, אא"כ נכתב עליהם "טחינה יבשה" או "לאחר הפסח".
- עוגות – ברוב הקונדיטוריות המאפים מיוצרים מבצק שנמכר במכירת חמץ.
- פיתות – רוב הפיתות ברוב המקומות מבצק מכור )ולא רק קמח(.
- גריסים וחיטה אינם חמץ, מאחר שבד"כ אינם מורטבים במים.
- בורגול, ג'יריש – חמץ גמור.
- קישקע – בד"כ חמץ גמור, אא"כ נכתב במפורש "מקמח תפו"א" או "מקמח שנטחן לאחר הפסח".
מאפיות
- מאפיית אביחיל – לחמניות, עוגות שמרים, חלבי – ללא חשש.
- מאפיית אנטיקביץ – לפי כיתוב על גבי האריזה.
- מאפיית בוסקילה – סניף השומר – כל התוצרת ללא חשש, מלבד המאפים החלביים ובורקס נקניק.
סניף חזו"א – עדיין בחשש.
- מאפיית בריזל– ללא חשש.
- מאפיית גישמאק – ללא חשש.
- מאפיית גרליץ-מן – ללא חשש.
- מאפיית ברוקלין – ללא חשש.
- מאפיית דגנית עין בר – מיוצר מקמח שנמכר במכירת חמץ )כולל במכירה השכונתית(. חלות פשוטות
בלבד וחלת בגט – עדיין בחשש.
- מאפיית דוידוביץ – לחם אחיד - לפי מדבקה "נטחן ונאפה לאחר הפסח" בלבד.לחמניות עשיריה – החל
מתאריך 05/02- ללא חשש. חלות פשוטות ממאפיית דוידוביץ בלבד )ולא אחדות או אלומות א.ה. אחדות ואלומות כן טוב?( – עדיין
בחשש.
- מאפיית הצבי – חלות לחמניות פשוטות בלבד ללא חשש.
- מאפית ויינר)האצטדיון 25 קרית חיים( – ללא חשש.
- מאפיית ויצמן – ללא חשש. יש לעקוב אחר העדכונים.
בית הוראה חיפה
בראשות מורינו הגאון רבי חיים כץ שליט"א
קו המידע – 036171144 מענה הלכה מבית ההוראה – 0733744837
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
- מאפיית יעלה בירושלים בלבד –כל התוצרת ללא חשש, למעט באגט, בורקס נקניק וכל העוגות הבחושות
וכן כל המוצרים המכילים קמח מלא או שיבולת שועל.
- מאפיית עיני ברחוב רבי עקיבא 140 ובנקודת המכירה ביש חסד בית שמש – ללא חשש. שאר חנויות עיני
עדיין בחשש.
- מאפיית קוייליטש – ללא חשש.
- מאפיית קצבורג – ללא חשש.
- מאפיית נוימן – ללא חשש.
- מאפיית נחמה – סניף חפציבה בית שמש – ללא חשש, למעט הפיצה.
סניף בית ישראל – ללא חשש.
- מאפיית סנהדריה – סניף סנהדריה – לחמניות ובגטים – ללא חשש.
- מאפיית עמית משווקת לקונדיטוריות רבות, וכל תוצרתה מכילה עדיין רכיבים שנמכרו במכירת חמץ, חוץ
מחלק קטן המשווק למאפיית הצבי בלבד. לכן, כל המקומות המקבלים תוצרת ממאפיית עמית – עדיין
בחשש )כולל תוצרת חדשה(.
- מאפיית שבת בעקעריי – ללא חשש.
- מאפיית שיפון – עדיין בחשש.
- מאפיית שריינרס – כל התוצרת ללא חשש, למעט חלות ביצים.
- פיתות אורן משי )מאסטר פיתה( – פיתות מקמח לבן - החל מהיום, יום ד'– ללא חשש.
- פיתות נינה – במאפיית נינה ברחוב חלוצי התעשיה בלבד – בבעלות עכו"ם -ללא חשש. )התוצרת
הנמכרת במקומות אחרים – בצק מכור(.
- פיתות תנעמי – לפי כיתוב על האריזה.
- בייגל בייגל – לפי כיתוב על גבי האריזה. רצוי לרכוש עכשיו מתוצרת זו מוצרים מקמח שנטחן מאחר
שבעוד זמן קצר יחזירו לשימוש לתת וחומרים שנמכרו במכירת חמץ עד חודש תמוז.
- וופלים מתוצרת "מן" – עדיין קמח שנטחן קודם הפסח.
- תוצרת זוגלובק - בכיתוב "מחומרים שיוצרו לאחר הפסח תשפ"ב" – ללא חשש.
חבל שאין פירוט איזה חששות יש כאלו שאני לא מקפיד כנראה גם עוד
יש מידע לגבי אנגל ברמן וכדו על חלות?
 

יהודיתו

משתמש מקצוען
אני לא מצליחה לזהות את המאפיות לפי האיזור
משהו יודע להגיד לי איזה מאפיות נמצאות בירושלים ואיפה?
 

א. שטיגליץ

משתמש מקצוען
אני צריך בדחיפות "קרקרים" מה שאוכלים בקידוש עם הערינג
יש למישהו מושג איפה יש באזור ירושלים ?
יש למישהו ידע האם אפשר להשיג גליליות מאחרי פס בחנויות
דחוף לי!!
בשערי רווחה ברנדייס יש הרבה מוצרים, קרקרים ודאי "מיוצר לאחר פסח", נראה לי גם גליליות
 

העשיל פרידמאן

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בלת"ק.

שימו לב שרק בחלק קטן מאוד מהמוצרים ניתן להקפיד על 'לאחר הפסח', וזאת משום שרק הקמח נטחן לאחר הפסח, ואילו ברוב המוצרים קיימים עוד מרכיבי חמץ - כגון לתת חיטה ושעורה, וחלק מהמתפיחים.

את המרכיבים האלו מייצרים בערך אחת לעשר שנים (!) וממילא בכל השנה אוכלים אותם לאחר שנמכרו ועבר עליהם הפסח - אגב הלכתית אין בכך שום בעיה, זאת חומרא גרידא.

ע"כ בייגלאך רוב הסוגים וופלים ועוד ועוד - אין ענין לחכות שהקמח יהיה מאחר הפסח ואילו הלתת תשאר מכורה...

ע"כ דעתי הצרה והמצומקת.

ואין לסמוך על דברי למעשה.
 

ייד

משתמש מקצוען
בלת"ק.

שימו לב שרק בחלק קטן מאוד מהמוצרים ניתן להקפיד על 'לאחר הפסח', וזאת משום שרק הקמח נטחן לאחר הפסח, ואילו ברוב המוצרים קיימים עוד מרכיבי חמץ - כגון לתת חיטה ושעורה, וחלק מהמתפיחים.

את המרכיבים האלו מייצרים בערך אחת לעשר שנים (!) וממילא בכל השנה אוכלים אותם לאחר שנמכרו ועבר עליהם הפסח - אגב הלכתית אין בכך שום בעיה, זאת חומרא גרידא.

ע"כ בייגלאך רוב הסוגים וופלים ועוד ועוד - אין ענין לחכות שהקמח יהיה מאחר הפסח ואילו הלתת תשאר מכורה...

ע"כ דעתי הצרה והמצומקת.

ואין לסמוך על דברי למעשה.
בעיקר כי הם לא נכונים
הלתת אמנם מחזיק בדרך כלל תקופה ארוכה אבל לא שנים,
ובמפעלים רבים מתאימים את ההזמנות לאחרי פסח.
 

מירי84

משתמש פעיל
בלת"ק.

שימו לב שרק בחלק קטן מאוד מהמוצרים ניתן להקפיד על 'לאחר הפסח', וזאת משום שרק הקמח נטחן לאחר הפסח, ואילו ברוב המוצרים קיימים עוד מרכיבי חמץ - כגון לתת חיטה ושעורה, וחלק מהמתפיחים.

את המרכיבים האלו מייצרים בערך אחת לעשר שנים (!) וממילא בכל השנה אוכלים אותם לאחר שנמכרו ועבר עליהם הפסח - אגב הלכתית אין בכך שום בעיה, זאת חומרא גרידא.

ע"כ בייגלאך רוב הסוגים וופלים ועוד ועוד - אין ענין לחכות שהקמח יהיה מאחר הפסח ואילו הלתת תשאר מכורה...

ע"כ דעתי הצרה והמצומקת.

ואין לסמוך על דברי למעשה.
לפי העדה"ח- כשכתוב מקמח שנטחן הכוונה שכל המוצרים הם מאחרי פסח ולא רק הקמח!!
 

תושב מאה שערים

משתמש פעיל
בלת"ק.

שימו לב שרק בחלק קטן מאוד מהמוצרים ניתן להקפיד על 'לאחר הפסח', וזאת משום שרק הקמח נטחן לאחר הפסח, ואילו ברוב המוצרים קיימים עוד מרכיבי חמץ - כגון לתת חיטה ושעורה, וחלק מהמתפיחים.

את המרכיבים האלו מייצרים בערך אחת לעשר שנים (!) וממילא בכל השנה אוכלים אותם לאחר שנמכרו ועבר עליהם הפסח - אגב הלכתית אין בכך שום בעיה, זאת חומרא גרידא.

ע"כ בייגלאך רוב הסוגים וופלים ועוד ועוד - אין ענין לחכות שהקמח יהיה מאחר הפסח ואילו הלתת תשאר מכורה...

ע"כ דעתי הצרה והמצומקת.

ואין לסמוך על דברי למעשה.
ברוך שמסר עולמו לשומרים
ואפשר להתעדכן בקו מידע של הרב חיים כ"ץ
ויש ע"ז מעקב צמוד הדבר היחידי כיום שמחכים הרבה זמן ללתת חדש זה בירה שרק בסביבות תשעה באב מייצרים מלתת חדש
 

סטודיו לגרפיקה

משתמש מקצוען
@מקסיקני
כשכתוב (בדף שצרפת) "ללא חשש"
הכוונה שזה נטחן אחרי פסח?

אגב, הוא כותב שם לגבי מאפיית הצבי שרק חלות ולחמניות הם ללא חשש
בעוד שבהצבי הודיעו שכל המאפים הם מקמח שנטחן לאחר הפסח
מהי האמת?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה