עוד הרבה לפני התת מודע יש את המודע, את המסר הישיר שהפרסומת מעבירה.
חמודי הוא דמות שמלווה את המסרים ומעבירה אותם, והם לא שונים בכלום מהמסרים שקופות חולים אחרות מעבירות: רופאים כאלו ואחרים, סדנאות, שרותים מיוחדים, שעות פתיחה שונות לרגל חגים ועוד.
אולי חמודי פונה לקהל הילדים, אבל המבוגרים (שחלקם אוהבים אותו כי הם מכירים אותו בגרסתו המקורית, חלקם אוהבים אותו כי הוא חמוד וחלקם לא אוהבים, אבל עדיין שומעים את קולו) מקבלים את המסר שהוא מעביר.
ואם מחר חמודי יספר לכולנו, נניח, שמהיום כללית מבטחת את כולם, ללא תשלום, בביטוח המשלים המקיף ביותר (טיפולי שיניים חינם בכל גיל, החזר מלא על רופאים פרטיים ללא תנאי וכו'), לא תבררו על זה? מה זה משנה איך הם אמרו, משנה מה הם אמרו!
זה לאנשים חושבים גם כן.
מעבר לזה יש את ההרגשה שהקונספט (חמודי) מצליח להעביר (מה שמתקשר לתת המודע), שקצת קשה לי לדעת באמת מה חשבו אלו שהגו אותו.
לי זה נראה הרגשה של יחס אישי, משפחתיות, קשר מיוחד לילדים - כי בשבילם נעשה הכל, אפילו לעבור לקופת חולים אחרת, כי הם באמת מבינים ברפואת ילדים.
אולי מישהו אחר יחלוק ויגיד שההרגשה היא של קופת חולים ברמה של ילדים קטנים (כמשתמע מהתגובות באשכול הזה) אבל לא נראה לי שיש מישהו שזו באמת התחושה שעולה לו למראה חמודי שמספר לו במילים פשוטות וחמודות על הקופה המקצועית והטובה במדינה.
גילוי נאות 1: אינני חברה בקופת חולים כללית, למרות הבעת דעה חיובית על הפרסום.
גילוי נאות 2: אני לא מצליחה להיזכר כרגע בשום פרסומת ספציפית של כללית, חוץ מאולי לסדנאות כושר או משהו כזה, כך שאולי פספסתי משהו.