דרוש מידע חינוך ילדים - מה לעשות מתי ש... ומה לא לעשות

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
חינוך.png
באשכול הזה ננסה לעזור אחד לשני ולחשוב ביחד :unsure:
חינוך ילדים הוא הדבר הכי חשוב שבו תלוי כל עתיד ילדינו
וכל דבר הכי קטן יכול לשנות ולעצב את דמות ילדינו ...

יש הרבה דרכי חינוך ואני רוצה קצת לנתח :)

איך מנתחים? חושבים על זה

סיפור ראשון :

שלומי ביקש מאימא שלו שתקנה לו מחשב, הוא רוצה לשחק במשחקי מחשב. אימא אמרה לו: לא, אנחנו לא מכניסים לבית שלנו מחשב. בכה שלומי אבל אצל מושי יש מחשב, ולכל החברים שלי יש מחשב ולמה רק לנו אין? אמרה לו אימא: בבית שלנו אין מחשב, אתה רוצה שנשאל את אימא של מושי אם יש להם מקום מיותר בבית? ענה הילד: את אימא רעה
נעצור כאן ונחשוב:
אם נגיד לילד שהוא חצוף ונעניש אותו אז זה לא יגרום לו שיבין למה אצלינו בבית אין מחשב וגם הוא לא יבין שאסור להתחצף, זה רק יגרום מרד שהאמא נלחמת עם הילד שלה וזה יסחוט הרבה כוחות גם מהאמא וגם מהילד.
מצד שני אם האמא תבליג הוא גם לא יבין מדוע היא לא מסכימה וגם הוא ידע שאפשר לדבר לאמא איך שהוא רוצה...
אז מה עושים?
בסוף שלומי הגיע לאימא וביקש לקבל קולה, אך אימא לא עונה. פעם ראשונה, שניה ושלישית, הילד מתחיל לבכות ואז אומרת לו אימא: אמא רעה לא עונה.
אומר הילד: את אימא טובה. אומרת לו אימא, אם אני אימא טובה לך לחדר ותחשוב על מה שעשית ותכתוב מכתב.
מה בעצת קרה פה? שלומי רצה קולה וצריך בשביל זה את אימו, ולכן שווה לו ללכת ולחשוב. אף אחד לא הכריח אותו ללכת לחשוב וממילא הוא מבין שהנושא הזה הוא לא נושא של ויכוח כלל, בבית שלנו אין מחשב וזהו ואין קשר לבית של מוישי.
וכן הוא הבין שהוא התחצף אך בצורה בונה וללא פגיעה.
יסוד הענין הוא להבליג.
לא להעניש באותו רגע אלא להמתין לזמן מתאים ואז להעיר בצורה בונה ולא בצורה שעלולה חלילה לפגוע או להרוס את הילד.

עד כאן חלק ראשון.

יש לכם דרך אחרת / עצה אחרת? חולקים עלי? אשמח לשמוע!

שיהיה לכולנו בהצלחה ונזכה לבנות את ילדינו בצורה הטובה ביותר!
 

קבצים מצורפים

  • חינוך.png
    חינוך.png
    KB 955.1 · צפיות: 45
נערך לאחרונה ב:

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
@הכל לטובה תמיד חוכמה נוטפת מהכתיבה והניתוח...

רק לא הבנתי את התגובה של האימא "רוצה שנשאל את אימא של מוישי אם יש לה מקום בבית"....

ועוד נקודה ... שיש פה נושא שצריך לברר מה הגיל של הילד..
כי שונה מאוד התגובה לילד בן 4 מלילד בן 10 /6.
 

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
רק לא הבנתי את התגובה של האימא "רוצה שנשאל את אימא של מוישי אם יש לה מקום בבית"....
השאלה של שלומי נובעת מהקשר בין הבית שלנו לבית של מושי
והאמת לפני שהאמא עונה עליה - נחשוב ביחד מה התשובה לשאלה הזו ?
למה בית אחד הוא יותר צדיק ובית אחד פחות ??
התשובה היא שהשאלה לא מתחילה כי הבית שלנו הוא הכי מיוחד בעולם
והדרך שאנחנו הולכים היא הדרך הכי חשובה ונכונה לפי הרבנים והאבא שלנו
ואין שאלה והקשר בין בית אחד לאחר :
והתשובה מחדירה בתת מודע שאין באמת שום קשר בין הבית שלנו לשל מושי
והאפשרות היחידה שתשנה את המצב היא פשוט לעבור בית ... ( מה שלא יקרה )
ואין מקום בכלל לשאלה כזו :rolleyes:
ולגבי הגיל הדרך היא אותה דרך לחכות שהילד יצטרך אותנו ואז להסביר את העניין .
 
נערך לאחרונה ב:

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
אין מקום בכלל לשאלה כזו :rolleyes:
לדעתי הטיעון של הילד שלכולם יש ולנו אין היא טענה שגם הילד יודע שזה בשביל לספק לו
את הצרכים ולא שהוא מאמין בה...
רק אם ההורים מגמגמים אז הוא יאמין בה יותר כי הינה אפי' ההורים מתקשים אם השאלה הזו...
אם מסבירים באופן בטוח וברור שזה לא הבית שלנו ואנחנו לא מכניסים כי אנחנו לא!
הילד יבין יותר...
בכל אופן כל לעניות דעתי
אבל שפו על הנושא ועל הדוגמא!
לדעתי ולצערי זה קיים ההתנגשיות האלו ..
ממש חכם המסכנה שלשמור את התגובה לזמן שלנו ולהראות איפוק!
זה לכשעצמו יעניק לילד ביטחון....
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
וואו, @הכל לטובה תמיד , איזה נס שאת קיימת! תודה!
עכשיו:
בכה שלומי אבל אצל מושי יש מחשב, ולכל החברים שלי יש מחשב ולמה רק לנו אין? אמרה לו אימא: בבית שלנו אין מחשב, אתה רוצה שנשאל את אימא של מושי אם יש להם מקום מיותר בבית? ענה הילד: את אימא רעה
כבר כאן לא אהבתי בכלל את התגובה של האמא. אני חושבת שאחרי התשובה הראשונה הפשוטה:אצלנו בבית אין מחשב- כן יש מקום להסביר קצת, בצורה המותאמת לילד- למה אצלנו אין מחשב ושאנחנו גאים בזה (ובטח לא "להציע" לו לעבור לבית של מוישי, זה רק גורם חוסר אונים אצל הילד שמצד אחד נסתתמו טענותיו- הוא יכול לעבור וזהו- כביכול, ומצד שני הוא לא קבל תשובה לשאלה שלו). ואם הוא אומר: את אמא רעה- אני חושבת שאני הייתי מתכופפת אליו לגובה העיניים ואומרת לו (לא בכעס, ובטון שקט והחלטי): ככה לא מדברים לאמא.
אם מישהו חושב אחרת- אשמח לשמוע.
ותודה ל @הכל לטובה תמיד על הנושאים החשובים והכר הפורה לדיון מחכים ומלמד!
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כבר כאן לא אהבתי בכלל את התגובה של האמא. אני חושבת שאחרי התשובה הראשונה הפשוטה:אצלנו בבית אין מחשב- כן יש מקום להסביר קצת, בצורה המותאמת לילד- למה אצלנו אין מחשב ושאנחנו גאים בזה (ובטח לא "להציע" לו לעבור לבית של מוישי, זה רק גורם חוסר אונים אצל הילד שמצד אחד נסתתמו טענותיו- הוא יכול לעבור וזהו- כביכול, ומצד שני הוא לא קבל תשובה לשאלה שלו). ואם הוא אומר: את אמא רעה- אני חושבת שאני הייתי מתכופפת אליו לגובה העיניים ואומרת לו (לא בכעס, ובטון שקט והחלטי): ככה לא מדברים לאמא.
מסכימה איתך לחלוטין.
 

אין על עם-ישראל

משתמש מקצוען
אני חושבת שאני הייתי מתכופפת אליו לגובה העיניים ואומרת לו (לא בכעס, ובטון שקט והחלטי): ככה לא מדברים לאמא.
לא תמיד וברוב הפעמים הילד (תלוי גיל )לא כ"כ בעמדה של להסתכל בעיניים כי אם הוא משתולל וכו'
לא כ"כ יעזור!
לפעמים איפוק מראה על מקום בטוח וכו'
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא תמיד וברוב הפעמים הילד (תלוי גיל )לא כ"כ בעמדה של להסתכל בעיניים כי אם הוא משתולל וכו'
לא כ"כ יעזור!
בסיפור של @הכל לטובה תמיד שלומי לא משתולל, הוא באמת שואל, ובוכה כי הוא רוצה משחקי מחשב- זה נכון. ולדעתי, הענין של להעיר על אופן הדיבור לאמא בכלל לא קשור לתשובה על: למה אין לנו מחשב. שלומי צריך להבין שלא משנה מתי, גם כשהוא כועס, וגם כשהוא לא מבין, ואפילו כשהוא חושב שאמא היא אמא רעה- לא מדברים ככה לאמא. והמעבר היחסית חד בין ההסבר הנעים- למה אין לנו מחשב (שלדעתי, האמא צריכה בהחלט לקבל ולענות בנעימות), לטון ההחלטי והשקט והמבט אל תוך העיניים- יגרום לילד להבין שבשום מצב ובשום צורה הוא לא מדבר ככה לאמא.
 

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
בסיפור של @הכל לטובה תמיד שלומי לא משתולל, הוא באמת שואל, ובוכה כי הוא רוצה משחקי מחשב- זה נכון. ולדעתי, הענין של להעיר על אופן הדיבור לאמא בכלל לא קשור לתשובה על: למה אין לנו מחשב. שלומי צריך להבין שלא משנה מתי, גם כשהוא כועס, וגם כשהוא לא מבין, ואפילו כשהוא חושב שאמא היא אמא רעה- לא מדברים ככה לאמא. והמעבר היחסית
נכון שיש 2 חלקים לסיפור ועל שניהם צריך להגיב
אבל מה היית עושה במקרה הזה ?
להגיד לילד שלא מדברים כך לאמא יגרור בדרך כלל עוד חוצפה ולא באמת יעזור ...
 

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
נכון שיש 2 חלקים לסיפור ועל שניהם צריך להגיב
אבל מה היית עושה במקרה הזה ?
להגיד לילד שלא מדברים כך לאמא יגרור בדרך כלל עוד חוצפה ולא באמת יעזור ...
נראה לי שהייתי מחכה רגע ואז קמה ואומרת: "חבל, אני לא יכולה לענות לך כשאתה מדבר ככה. כשתרגע, תשאל שוב את השאלה שלך ואני מקווה שאוכל לענות לך" ופונה לעסוק בדברים אחרים. זה נותן לילד שהות להפנים את מה שאמרו לו קודם (שלא מדברים ככה לאמא), וגורם לו להבין שאם הוא רוצה לדבר עם אמא, לקבל דברים שהוא רוצה או תשובות לשאלות- הוא צריך לדבר באופן מסוים. ומצד שני את ההרגשה- שאמא רוצה לענות לו ולדבר איתו כמו אל ילד בוגר, וזה תלוי בו.

אם למישהו יש דעה שונה, הוא רוצה לדייק אותי, או לא מסכים בכלל בכלל בכלל למה שאני אומרת- תכתבו, אני באשכול הזה בשביל ללמוד, מתארת לעצמי שבמלא דברים אני לא צודקת. תודה לכולכם, ותודה ל @הכל לטובה תמיד על העלאת הנושא החשוב!
 

הכל לטובה תמיד

משתמש פעיל
נראה לי שהייתי מחכה רגע ואז קמה ואומרת: "חבל, אני לא יכולה לענות לך כשאתה מדבר ככה. כשתרגע, תשאל שוב את השאלה שלך ואני מקווה שאוכל לענות לך" ופונה לעסוק בדברים אחרים. זה נותן לילד שהות להפנים את מה שאמרו לו קודם (שלא מדברים ככה לאמא), וגורם לו להבין שאם הוא רוצה לדבר עם אמא, לקבל דברים שהוא רוצה או תשובות לשאלות- הוא צריך לדבר באופן מסוים. ומצד שני את ההרגשה- שאמא רוצה לענות לו ולדבר איתו כמו אל ילד בוגר, וזה תלוי בו.

אם למישהו יש דעה שונה, הוא רוצה לדייק אותי, או לא מסכים בכלל בכלל בכלל למה שאני אומרת- תכתבו, אני באשכול הזה בשביל ללמוד, מתארת לעצמי שבמלא דברים אני לא צודקת. תודה לכולכם, ותודה ל @הכל לטובה תמיד על העלאת הנושא החשוב!
יפה וחכם !
 

ליאורה ז.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צפה בקובץ המצורף 1351692באשכול הזה ננסה לעזור אחד לשני ולחשוב ביחד :unsure:
חינוך ילדים הוא הדבר הכי חשוב שבו תלוי כל עתיד ילדינו
וכל דבר הכי קטן יכול לשנות ולעצב את דמות ילדינו ...

יש הרבה דרכי חינוך ואני רוצה קצת לנתח :)

איך מנתחים? חושבים על זה

סיפור ראשון :

שלומי ביקש מאימא שלו שתקנה לו מחשב, הוא רוצה לשחק במשחקי מחשב. אימא אמרה לו: לא, אנחנו לא מכניסים לבית שלנו מחשב. בכה שלומי אבל אצל מושי יש מחשב, ולכל החברים שלי יש מחשב ולמה רק לנו אין? אמרה לו אימא: בבית שלנו אין מחשב, אתה רוצה שנשאל את אימא של מושי אם יש להם מקום מיותר בבית? ענה הילד: את אימא רעה
נעצור כאן ונחשוב:
אם נגיד לילד שהוא חצוף ונעניש אותו אז זה לא יגרום לו שיבין למה אצלינו בבית אין מחשב וגם הוא לא יבין שאסור להתחצף, זה רק יגרום מרד שהאמא נלחמת עם הילד שלה וזה יסחוט הרבה כוחות גם מהאמא וגם מהילד.
מצד שני אם האמא תבליג הוא גם לא יבין מדוע היא לא מסכימה וגם הוא ידע שאפשר לדבר לאמא איך שהוא רוצה...
אז מה עושים?
בסוף שלומי הגיע לאימא וביקש לקבל קולה, אך אימא לא עונה. פעם ראשונה, שניה ושלישית, הילד מתחיל לבכות ואז אומרת לו אימא: אמא רעה לא עונה.
אומר הילד: את אימא טובה. אומרת לו אימא, אם אני אימא טובה לך לחדר ותחשוב על מה שעשית ותכתוב מכתב.
מה בעצת קרה פה? שלומי רצה קולה וצריך בשביל זה את אימו, ולכן שווה לו ללכת ולחשוב. אף אחד לא הכריח אותו ללכת לחשוב וממילא הוא מבין שהנושא הזה הוא לא נושא של ויכוח כלל, בבית שלנו אין מחשב וזהו ואין קשר לבית של מוישי.
וכן הוא הבין שהוא התחצף אך בצורה בונה וללא פגיעה.
יסוד הענין הוא להבליג.
לא להעניש באותו רגע אלא להמתין לזמן מתאים ואז להעיר בצורה בונה ולא בצורה שעלולה חלילה לפגוע או להרוס את הילד.

עד כאן חלק ראשון.

יש לכם דרך אחרת / עצה אחרת? חולקים עלי? אשמח לשמוע!

שיהיה לכולנו בהצלחה ונזכה לבנות את ילדינו בצורה הטובה ביותר!
גם למי שאין ילדים יכול/ה להשתתף באשכול הזה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה