חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אחרי שקם פרעה ראה הוא ארבעה, הביט מאחורי עץ הדעת והנה שלשה בהופעה..
כבר צהריים...

חבורת מטרידים
פעמיים מדדים
היכן שניצבים זה יכאב בטירוף
ולבית עולמם הלכו בצירוף
הדעת אל סופם הלכה בהבנה
פגשה היא בנים וגם את הלבנה
ניטלה מהם הדעת פגשו שלושה בנים
לא יהיה בהם מטר, רק דבר בעמים
הוסיפו להם כף, באו בכפולים
והנה ראו הם את הנפילים
החליטו לנוח, נגמר להם המרץ
ישבו לנוח על הארץ.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
זיו התורה לפרשת שמיני - החודש
 

קבצים מצורפים

  • זיו התורה 153 חידות לפרשת שמיני - החודש, מברכין ניסן תשפד.pdf
    KB 906.3 · צפיות: 13

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כבר צהריים...
מדהים איך שהזמן טס..
חבורת מטרידים
פעמיים מדדים
החגב
היכן שניצבים זה יכאב בטירוף
ולבית עולמם הלכו בצירוף
אֶת אֵלֶּה מֵהֶם תֹּאכֵלוּ אֶת הָאַרְבֶּה לְמִינוֹ וְאֶת הַסָּלְעָם לְמִינֵהוּ וְאֶת הַחַרְגֹּל לְמִינֵהוּ וְאֶת הֶחָגָב לְמִינֵהוּ: (ויקרא יא, כב) (אגב, יש כאן חיבור של פרק ופסוק, ולא: אי ובך למשל. וזה מאתגר יותר..)
גַּם מִגָּבֹהַּ יִרָאוּ וְחַתְחַתִּים בַּדֶּרֶךְ וְיָנֵאץ הַשָּׁקֵד וְיִסְתַּבֵּל הֶחָגָב וְתָפֵר הָאֲבִיּוֹנָה כִּי הֹלֵךְ הָאָדָם אֶל בֵּית עוֹלָמוֹ וְסָבְבוּ בַשּׁוּק הַסֹּפְדִים:
הדעת אל סופם הלכה בהבנה
פגשה היא בנים וגם את הלבנה
ה' בסוף התיבה = חגבה
בְּנֵי לְבָנָה בְנֵי חֲגָבָה בְּנֵי עַקּוּב:
בְּנֵי לְבָנָה בְנֵי חֲגָבָה בְּנֵי שַׁלְמָי:
ניטלה מהם הדעת פגשו שלושה בנים
לא יהיה בהם מטר, רק דבר בעמים
סרה אות ה' (שוב, כאן היא לא 'דעת'. דעת זה לא כינוי לאות ה', אלא כשהיא באה בראש תיבה שאז היא 'ה' הידיעה'..)
הֵן אֶעֱצֹר הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִהְיֶה מָטָר וְהֵן אֲצַוֶּה עַל חָגָב לֶאֱכוֹל הָאָרֶץ וְאִם אֲשַׁלַּח דֶּבֶר בְּעַמִּי:
הוסיפו להם כף, באו בכפולים
והנה ראו הם את הנפילים
באו ברבים = חגבים (לא בדיוק 'כפולים'. הוי, מה כחו של חרוז) ונוספה אות כ' = כחגבים
וְשָׁם רָאִינוּ אֶת הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם:
החליטו לנוח, נגמר להם המרץ
ישבו לנוח על הארץ.
הַיֹּשֵׁב עַל חוּג הָאָרֶץ וְיֹשְׁבֶיהָ כַּחֲגָבִים הַנּוֹטֶה כַדֹּק שָׁמַיִם וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת:
ועוד הערה כללית: לרוב כשרונך את קוראת בלי ניקוד.. מצד אחד זה יותר קל לכתוב, מצד שני נראה לי יותר יפה. אבל כבר אמרה מי שאמרה שעל מתנות אין תלונות.. אז תודה רבה!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זיו התורה לפרשת שמיני - החודש
תודה רבה על החידות השבועיות!
חשבתי שאולי באשכול הזה הן נבלעות והיה מתאים להן יותר להיות אשכול נפרד 'זיו התורה על פרשת השבוע'.
וסתם שתדעו, שמספר הצפיות נשאר 0 רק בגלל שהקובץ לא פתוח כאן אלא נשלח להורדה (אני בנטפרי). אז זה לא אומר שלא קוראים..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
@שרלוט נשאר רק לברר את זה:
הבטתי אחרי הגידה נא לי, ארבעה ניצבו למולי, עמדה המלכה לפני המלך, ואחריה ארבעה מיטיבי דרך, נתנו דם על ביתם וחמשה בראשיתם, שמו כפם בשבייתם, בין פתיחת שריקה לקמיצתם, הפך פניו הלא שנמיס בעקבותם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מי השמיע לכולם בכרוז את חסרונו ?
איזה בעל חי אפשר לשתות ?
אם שניהם באותו סגנון, אז:
הראשון עורב, והשני כוס. (למען האמת שותים את תכולת הכוס ולא את הכוס עצמה, אבל בגלל שהכרזת שזה קל ביותר, כנראה זו התשובה)
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
שייך לאתמול בלילה..
שתי מילים. (הביטויים אחורי ואחרי, הכוונה למילה שבאה אחרי)
הבנתי מיד כך, אבל לא מצאתי 4 הוא בפסוק של ויקם פרעה...
אז כנראה פרעה כאן הוא רמז נסתר, שאני לא מבין...

טוב ורע ??
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
@שרלוט נשאר רק לברר את זה:
הבטתי אחרי הגידה נא לי, ארבעה ניצבו למולי, עמדה המלכה לפני המלך, ואחריה ארבעה מיטיבי דרך, נתנו דם על ביתם וחמשה בראשיתם, שמו כפם בשבייתם, בין פתיחת שריקה לקמיצתם, הפך פניו הלא שנמיס בעקבותם.
שלומה טוב ב''ה
יש כנראה המון עניינים בכפר...
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אם שניהם באותו סגנון, אז:
הראשון עורב, והשני כוס. (למען האמת שותים את תכולת הכוס ולא את הכוס עצמה, אבל בגלל שהכרזת שזה קל ביותר, כנראה זו התשובה)
יפה מאוד, ובעניין הכרוז יש עוד, שאדם מסוים הכריז על פעולה כלשהו שהוא לא צדק
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הבנתי מיד כך, אבל לא מצאתי 4 הוא בפסוק של ויקם פרעה...
בסגנון הזה, 4 הכוונה למילה שמורכבת מארבע אותיות. עכשיו תנסה שוב.
לכן כתבתי במיוחד 'בטירוף'
דהיינו, זה נטרף, התערבב.
זהו, שהטירוף הזה נטרף לי בטירוף הקודם, מאת אשר עלה זית טרף בפיה..
מאתגרת בטירוף...
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא כל כך הבנתי את עומק דבריך..
כיון שהבאת את המקור מאמרי ישראל, הפסדנו את שאר הדברים שנכתבו במקור בענין הדוכיפת, ולכן הוספתי עוד חידה​
והיא במחברת הערוך ערך 'דחף'. למקור הזה התכוונתי.
לא מצאתי בערוך שהדוכיפת נקבה את אבן עוג
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא מצאתי בערוך שהדוכיפת נקבה את אבן עוג
לא ערוך. מחברת הערוך. בגלל השם הדומה נקטתי בתחילה 'הערוך במחברתו'..
נתחבר ע"י רבי שלמה אבן פרחון. ואכן יש ט"ס, זה לא בשורש 'דחף' אלא 'דכף'. מצו"ב.
1712095816441.png
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה