חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קבוצת טיפות נוטפות
לצד מראות ועיניים
בין עצים מצטופפות
נצררה טיפת הביניים
בעיני אנשים סביב הביטה
שבה הטיפה ונפתחה
ורעותה בשבי הלכה
בשלל לנגדן היו צופות
בארבע פסיעות טפופות
נתרבו להן הטיפות
נכפלו שתי פעמים
הביטו לכל פאות
מימין ושמאל מרומים
לראשם הונף שרביטו
בבדידות היו נוזלות
מלאך בעומק מבטו
פנים נשואות מתגלות
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
תודה על ההסבר. עדיין לא הבנתי למה סוף הפסוק השני אינו מדבר על מצורע
התכוונתי לסוף הפסוק השני של תחילת הפרשה (יב, ב). שם זו הפעם היחידה שנזכרה אשה דווה.
בכל הפרשה כאן אין זכר לסוג זה של טומאה, וכיון שבאשכול לפרשת השבוע אנו עסוקים, כנראה שסבר הסובר וחשב החושב שכוונתך היא לענין הפסוק ההוא, ועל כן הביא דברי הרמב"ן בנוגע אליה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת טיפות נוטפות
לצד מראות ועיניים
בין עצים מצטופפות
שָׁפָל
וְהִנֵּה מַרְאֶהָ שָׁפָל
וּמַרְאֵיהֶן שָׁפָל מִן-הַקִּיר
וְהָיִיתִי שָׁפָל בְּעֵינָי
עֵץ גָּבֹהַ הִגְבַּהְתִּי עֵץ שָׁפָל הוֹבַשׁתִּי עֵץ לָח
נצררה טיפת הביניים
בעיני אנשים סביב הביטה

הטיפה (האות )השנייה בצירה
עֵינֵי גַּבְהוּת אָדָם שָׁפֵל וְשַׁח רוּם אֲנָשִׁים
שבה הטיפה ונפתחה
ורעותה בשבי הלכה
בשלל לנגדן היו צופות
בארבע פסיעות טפופות
פתח ושווא, המילבה שלל אחרי ארבעה צעדים
טוֹב שְׁפַל-רוּחַ אֶת-עֲנָוִים מֵחַלֵּק שָׁלָל
נתרבו להן הטיפות
נכפלו שתי פעמים
הביטו לכל פאות
מימין ושמאל מרומים
לשון רבים, פעמים מופיעות
מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת-דַּכָּא וּשְׁפַל-רוּחַ לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים
לָשׂוּם שְׁפָלִים לְמָרוֹם
לראשם הונף שרביטו
בבדידות היו נוזלות
מלאך בעומק מבטו
פנים נשואות מתגלות
וּשְׁפָלִים
אות ו' בראשית המילה
בבדידות- פעם אחת מופיעות
מלאך- בספר מלאכי, פרק ב' פסוק ט'
וּשְׁפָלִים לְכָל-הָעָם כְּפִי אֲשֶׁר אֵינְכֶם שֹׁמְרִים אֶת-דְּרָכַי וְנֹשְׂאִים פָּנִים בַּתּוֹרָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קרני אור מפזזות
בארבע מזהירות
ראו נגע, אבל
תקעו כף, חבל
התעמעם אחד האורות
ובארבעה הן מאירות
מול עור בחמשה ובשנים
נגד לאמת במרחק שנים
נפל אחד האופנים
אשר תחת הקרנים
שופט הנה נודע
בגלל אשר ידע
נתחזק האור ובא הלום
קמצן בא לפני חלום
והנה עיניים וזרועות
אחר חרב מופיעות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
אצל מתייסר במקום לח, ניצבה בינה אחר חכמה, ביניהם חמש לא מוקפות, הסירו ראשם ובסופם נתנו שמונה, החליפו מרכבה, שן החליפה מבטה, באו בקריאה ברון, אל מול הפתרון.
שכויח!
קרני אור מפזזות
בארבע מזהירות
ראו נגע, אבל
תקעו כף, חבל
כֵּהָה
וְהִנֵּה כֵּהָה הַנֶּגַע
וְאִם רָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה כֵּהָה הַנֶּגַע
אֵבֶל מַעֲטֵה תְהִלָּה תַּחַת רוּחַ כֵּהָה
כֵּהָה לְשִׁבְרֶךָ נַחְלָה מַכָּתֶךָ כֹּל שֹׁמְעֵי שִׁמְעֲךָ תָּקְעוּ כַף עָלֶיךָ
התעמעם אחד האורות
ובארבעה הן מאירות
כֵהָה
מול עור בחמשה ובשנים
נגד לאמת במרחק שנים
כֵּהָה הַנֶּגַע וְלֹא-פָשָׂה הַנֶּגַע בָּעוֹר
כֵהָה וְהִסְגִּירוֹ הַכֹּהֵן שִׁבְעַת יָמִים
כֵהָה לֹא יְכַבֶּנָּה לֶאֱמֶת - מרחק 2 מילים
נפל אחד האופנים
אשר תחת הקרנים
שופט הנה נודע
בגלל אשר ידע
שֹׁפֵט אֲנִי אֶת-בֵּיתוֹ עַד-עוֹלָם בַּעֲוֹן אֲשֶׁר-יָדַע כִּי-מְקַלְלִים לָהֶם בָּנָיו וְלֹא כִהָה
נתחזק האור ובא הלום
קמצן בא לפני חלום
והנה עיניים וזרועות
אחר חרב מופיעות
חֶרֶב עַל-זְרוֹעוֹ וְעַל-עֵין יְמִינוֹ זְרֹעוֹ יָבוֹשׁ תִּיבָשׁ וְעֵין יְמִינוֹ כָּהֹה
שבת שלום!
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי ניצול מגוב האריות ומה הקשר לפרשה ?
רבי תנחומא
קשור לפסוק וביום השמיני ימול בשר ערלתו
אמר ליה קיסר לר' תנחום [לגי' הילקוט בסוף צפניה: תנחומא] תא ליהוו כולן לעמא חד, אמר לחיי, אנן דמהלינן לא מצינן מיהוי כוותייכו, אתון מהליתו והוו כוותן, א''ל מימר שפיר קאמרת, מיהו כל דזכי למלכא לשדיוה לביבר [מקום חיות רעות של מלכות], שדיוה לביבר ולא אכלוה, א''ל ההוא מינא האי דלא אכלוה משום דלא כפין הוא, שדיוה ליה לדידיה ואכלוה. (סנהדרין לט. וברש"י)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עוד אחת קצת מאתגרת, עדיין בפרשת תזריע. (נכתבה קצת במהירות, מקווה שלא תטרחו לשווא..)
חבורת ידידות נערכה
במקום אחד התהלכה
אחר ששה סרו חמשה
לאחרית דבקה אבן הראשה
לב אחרית בחוזק הובא
עמד ראש בפתח לפני אחרית
הוא ורעהו שלפני אחרית
בין ברכים ומחלפות
היו הן בדרכן חולפות
ראשית לאחרית נסעה
חמש הצטרפו לנסיעה
נעו שמונה היו כחולמות
לב אחרית הובא לרעותה
שלשה בין שבויות בידי זרים
והנה הן ניצבות בין נזירים
התהלכו והביאו מטה
וגלגל במקום שטיח מוטה
והנה בין ראשים ניצבות
ימים כפולים לפניהן במושבות
אחר השבט לפני מחציתו
נבנה בית בשבייתו
נישא גמל על הרקיע
ובראש ההופעה הגיע
יצאו מן הבית במשובה
תמורת שטיח גלגל הובא
ראה את הפתח לפניו ניצב
ואיש חיתי בדממה התייצב
אופן שריקה נפל ונכפל
לרעהו נצמד ועליו נעמד
את המים פתאום היו רואים
על האש אשר מתחת מובאים
סר השרביט והראש בקיבוץ
לפני הקמצן מקומו בשיבוץ
אצל השופט מהלך בדרכי יושר
שיער התחיל לצמח כאשר
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת ידידות נערכה
במקום אחד התהלכה
וְהִתְגַּלָּח
אחר ששה סרו חמשה
לאחרית דבקה אבן הראשה
לב אחרית בחוזק הובא
עמד ראש בפתח לפני אחרית
הוא ורעהו שלפני אחרית
בין ברכים ומחלפות
היו הן בדרכן חולפות
אחרי האות ו' הוסרה אות ה'
אות ת' בדגש
עַל-בִּרְכֶיהָ וַתִּקְרָא לָאִישׁ וַתְּגַלַּח אֶת-שֶׁבַע מַחְלְפוֹת רֹאשׁוֹ
ראשית לאחרית נסעה
חמש הצטרפו לנסיעה
נעו שמונה היו כחולמות
לב אחרית הובא לרעותה
שלשה בין שבויות בידי זרים
והנה הן ניצבות בין נזירים
האות הראשונה (ו') נסעה לסוף המילה, האות ה' הצטרפה למסע
ח' בחולם, הדגש של האות ת' הובא לאות לידה, אות ג' בין שני שווא
הַנָּזִיר אַחַר הִתְגַּלְּחוֹ אֶת-נִזְרוֹ
התהלכו והביאו מטה
וגלגל במקום שטיח מוטה
והנה בין ראשים ניצבות
ימים כפולים לפניהן במושבות
ה' ת' הלכו...
הביאו אות ו' על המילה
בין שני ראש המילה מופיעה, פעמיים ימים בתחילת הפסוק
''יָמִים לַיָּמִים אֲשֶׁר יְגַלֵּחַ כִּי-כָבֵד עָלָיו וְגִלְּחוֹ וְשָׁקַל אֶת-שְׂעַר רֹאשׁו''
אחר השבט לפני מחציתו
נבנה בית בשבייתו
נישא גמל על הרקיע
ובראש ההופעה הגיע
''וּבְגַלְּחוֹ אֶת-רֹאשׁוֹ וְהָיָה מִקֵּץ יָמִים לַיָּמִים אֲשֶׁר יְגַלֵּחַ כִּי-כָבֵד עָלָיו וְגִלְּחוֹ וְשָׁקַל אֶת-שְׂעַר רֹאשׁוֹ''
אות ב' נוספה אחר אות ו'
יצאו מן הבית במשובה
תמורת שטיח גלגל הובא
ראה את הפתח לפניו ניצב
ואיש חיתי בדממה התייצב
אופן שריקה נפל ונכפל
לרעהו נצמד ועליו נעמד
את המים פתאום היו רואים
על האש אשר מתחת מובאים
יצא ו' והאות ב'
וְגִלַּח אֶת-כָּל-שְׂעָרוֹ וְרָחַץ בַּמַּיִם
פִּתְאֹם וְטִמֵּא רֹאשׁ נִזְרוֹ וְגִלַּח
וְגִלַּח
הַנָּזִיר פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד אֶת-רֹאשׁ נִזְרוֹ וְלָקַח אֶת-שְׂעַר רֹאשׁ נִזְרוֹ וְנָתַן עַל-הָאֵשׁ אֲשֶׁר-תַּחַת
סר השרביט והראש בקיבוץ
לפני הקמצן מקומו בשיבוץ
אצל השופט מהלך בדרכי יושר
שיער התחיל לצמח כאשר
שופטים:
וַיָּחֶל שְׂעַר.....לְצַמֵּחַ כַּאֲשֶׁר גֻּלָּח.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וְהִתְגַּלָּח
אחרי שהקיפו עלי שלשה נעמדו כאחד, עקבות הלמו הקיפו יד, במרכבה חדשה נסעו, ומול הפתרון הופיעו.
את המשפטים שלא הסברת כנראה היה פשוט להסביר, אבל גם ככה הרחבת יתר על מידתך. ועל זה בלבד יבוא משפט נוסף:
אחרי שעמדו על שפיים, לפני נשיבת רוח כתנים, עמד איש צרפתי עטרה בראשו, במרכבה חדשה הסיר נזרו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה