חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבע קשישות
פעם אחת הן מקישות
ראו הם ככרות
ויותר לא משוררות
לפתע ביד נהיו צעירות
ושש פעמים מאירות
בראשונה ענדו טבעות זהב
ובהמשך למסך הן הסתכלו
ראו הן גם פתות ושמן
ובסוף אל הדלת הן ניגשו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע קשישות
פעם אחת הן מקישות
ראו הם ככרות
ויותר לא משוררות
לָצֶקֶת
וַיְהִי מְאַת כִּכַּר הַכֶּסֶף לָצֶקֶת אֵת אַדְנֵי הַקֹּדֶשׁ וְאֵת אַדְנֵי הַפָּרֹכֶת מְאַת אֲדָנִים לִמְאַת הַכִּכָּר כִּכָּר לָאָדֶן:
לפתע ביד נהיו צעירות
ושש פעמים מאירות
וְיָצַקְתָּ = חסר יד.
בראשונה ענדו טבעות זהב
ובהמשך למסך הן הסתכלו
ראו הן גם פתות ושמן
ובסוף אל הדלת הן ניגשו.
וְיָצַקְתָּ לּוֹ אַרְבַּע טַבְּעֹת זָהָב וְנָתַתָּה עַל אַרְבַּע פַּעֲמֹתָיו וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת עַל צַלְעוֹ הָאֶחָת וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת עַל צַלְעוֹ הַשֵּׁנִית:
וְעָשִׂיתָ לַמָּסָךְ חֲמִשָּׁה עַמּוּדֵי שִׁטִּים וְצִפִּיתָ אֹתָם זָהָב וָוֵיהֶם זָהָב וְיָצַקְתָּ לָהֶם חֲמִשָּׁה אַדְנֵי נְחֹשֶׁת: ס
וְלָקַחְתָּ אֶת שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה וְיָצַקְתָּ עַל רֹאשׁוֹ וּמָשַׁחְתָּ אֹתוֹ:
פָּתוֹת אֹתָהּ פִּתִּים וְיָצַקְתָּ עָלֶיהָ שָׁמֶן מִנְחָה הִוא: ס
וְלָקַחְתָּ פַךְ הַשֶּׁמֶן וְיָצַקְתָּ עַל רֹאשׁוֹ וְאָמַרְתָּ כֹּה אָמַר יְקֹוָק מְשַׁחְתִּיךָ לְמֶלֶךְ אֶל יִשְׂרָאֵל וּפָתַחְתָּ הַדֶּלֶת וְנַסְתָּה וְלֹא תְחַכֶּה:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לדעתי בדרגה של קשה
לדעתי הקושי הוא כשאין רמזים.
אבל כשכותבים 'ככרות' בלשון רבים, ברור שהכוונה ל'ככר' כפול. הנה לנו שהמילה בפסוק שיש בו שני ככרות. יש רק פסוק אחד כזה בפרשה (בל נשכח שהקשישות שוררו רק במקום אחד..)
הלאה: המילה 'פתות' אינה מופיעה אלא פעם אחת במקרא. וכשבוחרים אותה יש כאן כבר רמז גדול.
אז אם רוצים להקשות / לאתגר / לסבך / לנקום וכדומה, כדאי לקחת מילים שיש מהן הרבה. (אבל לא הרבה מדאי..)
זו ההגדרה שלי לקושי - דרגת הרמזים שיש.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
לדעתי הקושי הוא כשאין רמזים.
בהחלט נכון
אצלי הקושי הוא כל מיני התחכמויות בהגדרות (שזו שפה מקורית ועשירה, אין לי תלונות)
וכמובן סימני המקרא (עכשיו בטח יבואו כמה כאלו ;))
וגימטריות וכיוצא בהם...
סתם מעניין: למה מחקת?
כי חששתי שזה ישמע כתלונה :cautious:
וזו לא הייתה כוונתי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חבורת נערים
ניצבת לבדה
לא באה יותר
בכל המקרא
הסירו שלשה אופנים
ושנים מעליהם זקופים
אז היו נאספים
אצל לוי מסתופפים
בין ארבע אחיות
לצד שתי חמישיות
נצמדו האופנים
תחת הראשית
התרוקן לו גם הבית
ועל תלת-אופן השית
עלו ובאו בפגישה
במקומות שלשה
אצל שואל ודורש
ואצל גג כפול
גלגל אחד גורש
וטעמם היה נפול
יראים היו עומדים
ולצד פשע ניצבים
נסעו הכל בתלת-אופן
ובשמונה הם נפגשים
הביטו בשני הקצוות
של שברי עות ניצבות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חבורת נערים
ניצבת לבדה
לא באה יותר
בכל המקרא
חֻבָּר
הסירו שלשה אופנים
ושנים מעליהם זקופים
אז היו נאספים
אצל לוי מסתופפים
בין ארבע אחיות
לצד שתי חמישיות
אֶת-חֲמֵשׁ הַיְרִיעֹת אַחַת אֶל-אֶחָת וְחָמֵשׁ יְרִיעֹת חִבַּר אַחַת אֶל-אֶחָת
נצמדו האופנים
תחת הראשית
התרוקן לו גם הבית
ועל תלת-אופן השית
עלו ובאו בפגישה
במקומות שלשה
אצל שואל ודורש
ואצל גג כפול
חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל-הַמֵּתִים
גָּג מֵאֵשֶׁת מִדְיָנִים וּבֵית חָבֶר *2
גלגל אחד גורש
וטעמם היה נפול
יראים היו עומדים
ולצד פשע ניצבים
חָבֵר אָנִי לְכָל-אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ
אֵין-פָּשַׁע חָבֵר הוּא לְאִישׁ מַשְׁחִית
נסעו הכל בתלת-אופן
ובשמונה הם נפגשים
הביטו בשני הקצוות
של שברי עות ניצבות
חֶבֶר
*8 פעמים
(פירוט בל''נ מחר :unsure:)
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
(פירוט בל''נ מחר :unsure:)
אצל לוי מסתופפים
פרק לו פסוק י', את חמש+וחמש =חמישיות
ארבע אחיות- ארבע פעמים המילה אחת מופיעה בפסוק (זה חידוש שאחת הכוונה לאחות)
אֶת-חֲמֵשׁ הַיְרִיעֹת אַחַת אֶל-אֶחָת וְחָמֵשׁ יְרִיעֹת חִבַּר אַחַת אֶל-אֶחָת

הביטו בשני הקצוות
של שברי עות ניצבות
זה גימטריה למילים 'שברי עות'?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
(זה חידוש שאחת הכוונה לאחות)
מזל שזה רק חידוש ולא תלונה..
אכן חידוש. מצד אחד נראה לי תקני (איך כותבים 'אחת' ברבים? יש צורה שמוסיפים י', כמו 'פרשה' 'פרשיות', אז לקחתי לכאן), מצד שני זה לא משומש בכלל. ואם כבר, אז 'שתי חמישיות' הוא חידוש יותר גדול, כי זה מתייחס כאן ל'חמש' ברבים, וכשמוסיפים י' זה מתחלף עם 'חמישית'.
זה גימטריה למילים 'שברי עות'?
לא גימטריא. יותר פשוט.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
מזל שזה רק חידוש ולא תלונה..
כל חידה שמעלים כאן- בשבילי זה כמו מתנה
ועל מתנה אומרים יפה תודה בקול ומקללים בשקט, סתאאאם
כך שברור שזה היה 'חידוש' מרענן ולא תלונה.

לא גימטריא. יותר פשוט.
@sl disign כבר פתרה וחסכה לי 'לשבור ת'ראש' ;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה