חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אז בכל זאת..
עשר פעמים במקרא באתי
בעשרה מקומות בצורתי
ראשונה בדברי המלך אל הזקן
שניה בדברי הזקן אל המלך
פעמיים בדברי איש עם חבל
חמישית בדברי משורר על סבל
שישית על אשר במדבר מורים
שביעית לעשות משפט ברודפים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אז בכל זאת..
עשר פעמים במקרא באתי
בעשרה מקומות בצורתי
ראשונה בדברי המלך אל הזקן
שניה בדברי הזקן אל המלך
פעמיים בדברי איש עם חבל
חמישית בדברי משורר על סבל
שישית על אשר במדבר מורים
שביעית לעשות משפט ברודפים
ימי שני?
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
אז בכל זאת..
עשר פעמים במקרא באתי
בעשרה מקומות בצורתי
ראשונה בדברי המלך אל הזקן
שניה בדברי הזקן אל המלך
פעמיים בדברי איש עם חבל
חמישית בדברי משורר על סבל
שישית על אשר במדבר מורים
שביעית לעשות משפט ברודפים
כמה
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
פירוט
ראשונה פרעה ליעקב כמה ימי שני חייך
שניה ברזילי למלך
פעמיים בדברי איש עם חבל "וָאֹמַר אָנָה אַתָּה הֹלֵךְ וַיֹּאמֶר אֵלַי לָמֹד אֶת יְרוּשָׁלַ‍ִם לִרְאוֹת כַּמָּה רָחְבָּהּ וְכַמָּה אָרְכָּהּ."
חמישית בתהילים ל"ה
שישית כמה לך בשרי בארץ ציה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
התכוונתי בנוסף להמשך
אבל אז תהיה הודעה אחר הודעה, ויהיה הקורא מעלה עיניו אחת הנה ואחת הנה, אחת שהיא הנה והנה שהיא אחת, על אבן אחת שבעה עינים ועל עין אחת שבעה אבנים, אינו מבחין בין ימינו לשמאלו ואינו מכיר בין שבולת לשבולת. ופתרון החידה נבלע בין הררי משפטים, מתמוטטים, צלמות ולא סדרים ממיטים. על כן מוטב כי יבואו כבני מרון, ולא יגבירו חרון, ישאו על כתפם ארון, והקורא בקול רנה רון ירון.
@מתגעגע למה זה בחידות תדבר? הלא 'כמה' של כמיהה אינו שווה בניקודו ל'כמה' של כמות.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל אז תהיה הודעה אחר הודעה, ויהיה הקורא מעלה עיניו אחת הנה ואחת הנה, אחת שהיא הנה והנה שהיא אחת, על אבן אחת שבעה עינים ועל עין אחת שבעה אבנים, אינו מבחין בין ימינו לשמאלו ואינו מכיר בין שבולת לשבולת. ופתרון החידה נבלע בין הררי משפטים, מתמוטטים, צלמות ולא סדרים ממיטים. על כן מוטב כי יבואו כבני מרון, ולא יגבירו חרון, ישאו על כתפם ארון, והקורא בקול רנה רון ירון.
לא הבנתי. למרות זאת המשכת לחידה הבאה. זה בדיוק מה שרציתי שמצד אחד תמשיך ומצד שני תתן זמן למי שהתחיל לפתור לסיים את פתרונו.​
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אם הייתם ספרדים לא הייתה לכם בעיה
ובצורתי היינו בצורת קריאתי
אין זה ענין לעדות ומגזר, אף לא חצרות או מגדר, יש בכמה שאין בכמה ויש בכמה שאין בכמה, שהכמות מדגישה את המ"ם, והכמיהה מרפה אותה. וכל שאינו מבחין ביניהם חסרה לו הכמיהה, שאינה נמדדת בכמות כי אם באיכות..
לא הבנתי. למרות זאת המשכת לחידה הבאה. זה בדיוק מה שרציתי שמצד אחד תמשיך ומצד שני תתן זמן למי שהתחיל לפתור לסיים את פתרונו.​
השאלה אם זה יקרה, כי כבר שתי חידות באו על פתרונן בצורה כללית בלבד.
לא שיש לי בעיה עקרונית עם זה, אבל מסתבר שיהיו עוד כמוך שירצו את הפירוט, ואין.
בכל אופן, אעשה כרצונכם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלש פעמים במקרא הופעתי בצביוני:
בראשונה לפרעה נתנוני
בשניה המקדיש הוסיפני
בשלישית אצל נער ואגרת
וכאשר מהשלישית אני נחסרת
אצל המקדיש, שנית הנני נזכרת

בעת נוסף תיו בראשיתי
בקריאת צום לעמי הופעתי
וכאשר אחת מצלעותי היטתי
באכילת תבואה הוספתי

ועת נכפלה זו אשר נטיתי
בשלשה מקומות נוספתי
השנים - בעליית מלך מצרים
והאמצעי אצל פתיחת השמים
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אין זה ענין לעדות ומגזר, אף לא חצרות או מגדר, יש בכמה שאין בכמה ויש בכמה שאין בכמה, שהכמות מדגישה את המ"ם, והכמיהה מרפה אותה. וכל שאינו מבחין ביניהם חסרה לו הכמיהה, שאינה נמדדת בכמות כי אם באיכות..

השאלה אם זה יקרה, כי כבר שתי חידות באו על פתרונן בצורה כללית בלבד.
לא שיש לי בעיה עקרונית עם זה, אבל מסתבר שיהיו עוד כמוך שירצו את הפירוט, ואין.
בכל אופן, אעשה כרצונכם.
אפשר להחליט על זמן מסויים שאם עד אז הפתרון לא נשלם החברים או המחדד ישלימו את הפיתרון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  57  פעמים

לוח מודעות

למעלה