מה ריאלי יותר

  • שתלמידי ישיבות יתגייסו

  • שנתיישב ברצועת עזה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ניר דבורי ב'ערוץ 12':
הצבא קטן על משימותיו וחסרים לו היום 5,000 לוחמים, אבל הוא בנוי כרגע לקלוט רק 3,000. מי שיגוייס היום יוכשר רק בעוד שנה, יצטרכו לתת את הדעת שגיוס חרדים לא יובילו להדרת נשים" .
 

חניוק

משתמש מקצוען

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון שני בהצעת חוק שירות ביטחון.​

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין: "אם רוצים לקחת את זה למלחמה דתית אידאולוגית, מניסיוני הצנוע לא מנצחים במלחמה הזו". מזכיר הממשלה יוסי פוקס: "אני מאמין שהפלטפורמה של הצעת החוק הממשלתית הזו היא בעלת פוטנציאל גדול להגיע לפתרון". המשנה ליועמ"שית גיל לימון: " ההצעה פ


24 ביוני 2024, י"ח בסיון תשפ"ד, בשעה 18:00


ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין קיימה היום דיון שני בהצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26) (שילוב תלמידי ישיבות).

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין הגיב לחברי האופוזיציה שטענו במהלך הדיון כי הצעת החוק לא תבשיל לכדי חקיקה בשלוש קריאות ואמר: "אני מציע שבשבוע הבא אנחנו נשמע את צרכי צה"ל ומערכת הביטחון, את המשמעויות, ותוך כמה זמן הם יהיו מוכנים לקלוט. אם ההצעה באה מטעם צה"ל וכולנו הרי פטריוטים ורוצים לעזור לצה"ל, אני ארצה לשמוע שחברי הוועדה מכלל הסיעות תומכות בהצעה הזו ולא מתחילות מקצה שיפורים. אני לא הולך לרוץ אחרי הסיעות החרדיות ולא אחרי אף אחד, בפעם האחרונה שבדקתי הסיעות החרדיות הם לא רוב בכנסת. מה שמפריע לנו זה שיש תמיד מקצה שיפורים לכל כיוון.

אני לא מתכוון להיות ילד כאפות של אף אחד, לא לשמוע מחברי הוועדה ומשאר חברי הכנסת שכל המטרה שלי זה לעשות בכאילו ושאני יודע ששום דבר לא יצא מזה. אני אופטימיסט חסר תקנה ואני מאמין שאנחנו בהזדמנות היסטורית. אם כל אחד יתחיל פה במשחקים אז לא נגיע לשום מקום ואז באמת אולי חבל על הזמן. אם אתם רוצים לקחת את זה למלחמה דתית אידאולוגית, מניסיוני הצנוע לא מנצחים במלחמה הזו."


מזכיר הממשלה עו"ד יוסי פוקס אמר: "הסוגיה הזו מצויה במחלוקת ציבורית נוקבת מאז קום המדינה. גם פסק הדין הצפוי להינתן בבג"ץ לא תיישב את המחלוקת הזו. פסק הדין לא עתיד לעסוק בחוק הזה כך שאין קשר בין מה שקורה בבג"ץ לבין התהליך הזה שמחויב המציאות.

קיים פער גדול בין הרצוי למצוי. המטרה המשותפת של היושבים סביב השולחן היא העלאה משמעותית של שיעור המתגייסים מקרב הציבור החרדי. השאלה איך משיגים את המטרה הזו? אני מאמין שהפלטפורמה של הצעת החוק הממשלתית הזו היא בעלת פוטנציאל גדול להגיע לפתרון. זו ההצעה הכי מקיפה שגובשה עד היום על ידי מערכת הביטחון, כחוק ל25 שנה, לידתה בתקופת שר הביטחון ליברמן. כל אחד מבין את המשמעויות של ה7.10 ובוודאי שצריך לעשות התאמות. הוקנסטרוקציה הזו היא דווקא הכלי המיטבי לקדם את הנושא.

בתקופת כהונתו של גנץ הושלמה עבודת המטה והחוק הזה כמו שהוא אושר על ידי הייעוץ המשפטי למשלה, שראה בהצעה הזו כמרפאה את הפגמים שהצביע עליהם בג"ץ. ההצעה מאפשרת להגשים מספר תכליות: צמצום אי השוויון בדרך של קביעת יעדי הגיוס, סנקציות מוסדיות על אי עמידה ביעדים, הורדת גיל הפטור כדי לקדם את השתלבות החרדים בשוק התעסוקה והכרה בחשיבות לימוד התורה.

ה7.10 עשה שינוי אצל כולם. הפלטפורמה הזו שלא היה לה שום סיכוי להתקבל אצל הסיעות החרדיות, מהווה היום את הפלטפורמה היחידה הקיימת, למעשה אין כלי אחר יותר נוח לקיים עליו דיון רציני ולראות שזה מותאם למציאות הנוכחית."


עו"ד גיל לימון, המשנה ליועמ"ש ציבורי מנהלי: "המצב המשפטי הקיים היום הוא שחלה חובת גיוס על כלל הציבור החרדי בגיל שירות ומערכת הביטחון צריכה לפעול לגיוס בני הישיבות. הצעת החוק שמונחת בפני הוועדה גובשה במציאות ביטחונית שונה באופן מהותי, ולא מבוססת על תשתית עובדתית ומקצועית עדכנית. היא לא מתייחסת לצרכי הצבא, היא לא נותנת מענה לפגיעה הנרחבת בשוויון בשל הגברת נטל השירות על ציבור המשרתים בסדיר ובמילואים.

הצעת החוק הזו שאושרה בדין רציפות, העמדה המשפטית שלנו היא שהיא פגומה מייסודה מכיוון שהיא גובשה במנותק מצרכי הצבא והמשק ולכן ההצעה כפי שהיא היום היא לא יכול לצלוח את אמות המידה החוקתיות. דווקא הנושא הרגיש הזה, מקודם על יד הממשלה בלי עבודת מטה ממשלתית עדכנית שתבטיח שההכרעות הקריטיות שיתקבלו בממשלה יקודמו על בסיס תשתית עובדתית."


הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת הסדר ואביו של של סרן אמיתי גרנות ז"ל: "אין עמדה ערכית ותורנית שאומרת שמי שלומד תורה לא יוצא להילחם, מי שאומר את זה אומר את זה מתוך הונאה. כשיש מלחמת מצווה כולם יוצאים ואין פטור כשיש מלחמה.

העולם החרדי חושש שעולם התורה שהוא בנה יתפרק אם יעבור חוק גיוס גורף. אנחנו ברגע היסטורי, מתש"ח לא היה רגע כזה. כולם צריכים להבין שאין מי שיעשה את העבודה, אם בחורי פונוביז' ומיר לא ילכו אז התלמידים שלי יצטרכו ללכת במקומם במקום ללמוד תורה. זה לא מאבק נגד עולם התורה, שלא יסוכן אם יעבור החוק הזה.

אני מציע שחוק הזה יוכתר כחוק לימוד התורה ויקבע בחוק ששני המיליארד שהובטחו בתקציב האחרון, יובטחו בחוק בתנאי מדרגות תקצוב לפי השירות, ומי שלא משרת בכלל גם לא יקבל תמיכה אישית בכלל. המצב עכשיו הוא שהתורה נמצאת בחילול השם כי אומרים שמי שלומד תורה לא יוצא למלחמה."

לתמונות מהדיון:

https://photos.app.goo.gl/yjaLrWLHXjgkrX5eA

בני דורון – דובר ועדת החוץ והביטחון.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל:

נתניהו שוחח אתמול עם אדלשטיין אחרי דבריו על הצורך בהסכמה רחבה, וכמותו עוד גורמים בקואליציה
חברי הכנסת החרדים סבורים אחרי השיחות שהוא לא הובן נכון, ושתביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ ולאופוזיציה במתכונת שעליה הצהיר גלנט.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
כותרות התקשורת הכללית הבוקר על הדרמה בבג״צ -
׳ידיעות׳:
״החלטה היסטורית של בג״צ - סוף לפטורים הגורפים שקיבלו תלמידי הישיבות - ההחלטה המטלטלת גרמה לסערה פוליטית״.
׳מעריב׳:
״חרדים לצבא! פסיקה היסטורית של ביהמ״ש העליון - במפלגות החרדיות בוחנים את ההשלכות״.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אחרי הסערה, הזעם וההבהרות:
אדלשטיין שוב מבהיר הבוקר כי ועדת חוץ וביטחון תוציא תחת ידיה רק חוק שיתקבל בהסכמה רחבה בוועדה.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עמית סגל:
נתניהו שוחח אתמול עם אדלשטיין אחרי דבריו על הצורך בהסכמה רחבה, וכמותו עוד גורמים בקואליציה. חברי הכנסת החרדים סבורים אחרי השיחות שהוא לא הובן נכון ושתביעתו להסכמה רחבה אין פירושה מתן וטו לגנץ ולאופוזיציה במתכונת שעליה הצהיר גלנט.
 

איש השדה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הפרשן ד״ר אבישי בן חיים לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה:
״החרדיות שומרת על הגחלת של היהדות. כולם חשבו כבר מהמאה ה -18 שהחרדיות תעלם, גם בתוך מדינת ישראל. החרדיות היא לא תופעה של מאתיים שנה, זה המשך של היהודי הישן. מי שחושב שהחרדים יוותרו על לימוד התורה לא מבין, גיוס הוא בלתי אפשרי״.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה