מה ריאלי יותר

  • שתלמידי ישיבות יתגייסו

  • שנתיישב ברצועת עזה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

דיני

משתמש מקצוען
אבי רבינא:
‏לא רק תקציבי הישיבות! היועמ״שית פועלת לבטל הטבות למשפחות אברכים מעוטי יכולת. התירוץ הרשמי: פקיעת חוק הגיוס.
:mad:
למה לא עושים גזירה שווה ושוללים מימון לימודים אקדמיים ושאר הטבות לכל מי שלא שירת בצבא, גם מטעמי מצפון?
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
למה לא עושים גזירה שווה ושוללים מימון לימודים אקדמיים ושאר הטבות לכל מי שלא שירת בצבא, גם מטעמי מצפון?

תזכורת: האשכול נועד לעדכונים בלבד!
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
׳גל״צ׳:
יותר ויותר בנות דתיות מחליטות בעקבות המלחמה לעזוב את השירות הלאומי שלהן - ולהתגייס לצה"ל. רבנים בכירים במגזר הדתי לאומי כבר יצאו נגד התופעה, ובמכתב שיצא לאחרונה קראו לבנות לא להתגייס:
"יש לנו אחריות לשמור על צורתו הבריאה של עם ישראל לדורותיו".
 

אבי חיל

משתמש פעיל
היועמ"שית: מצורפת תגובת המדינה לבג״צ במענה לעתירה של השר אמסלם המבקשת לגייס את בני החברה הערבית לצה״ל. בתגובה הובהר כי מדיניות גיוס בני האוכלוסייה הערבית מונחת לפתחה של הממשלה, ובאפשרותה לבחון את שינוייה. באפשרות השר אמסלם לפנות לחברי הממשלה שבה הוא חבר בעניין זה.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבי בלום ב׳משפחה׳:
מי שבונה על כך ששר הביטחון יואב גלנט איש ׳הליכוד׳ ימסמס את ההחלטה של בג״צ בקרוב על חוק הגיוס - מוזמן לשמוע מה חושבים על הלויאליות של האיש בלשכת ראש הממשלה. מיד אחרי החלטת בג״צ, צה״ל יקבל הוראה להתחיל להוציא צווי גיוס בהיקף משמעותי.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבי בלום ב׳משפחה׳:
בגזרת הגיוס ומול שותפיו החרדים, נתניהו צריך בסך הכל לשלם דמי רצינות. לכולם ברור שהמאבק האמיתי הוא עם בג״צ. מהליכוד נדרש בגדר מס שפתיים להעביר את החוק שבני גנץ כשר הביטחון הניח על השולחן בקדנציה הקודמת.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עוד מבלום ב׳משפחה׳:
אם 61 אצבעות במליאה יצביעו בעד החוק שגנץ קידם, תהיה בכך הוכחה שהממשלה הזאת היא בגדר הרע במיעוטו, מול השמאל, בג״צ, היועמ״שית, וכל שאר דורשי טובת החרדים. אלא שגם אחרי שיצליחו להביא את כל ח״כי הליכוד להצביע בעד, לא בטוח שבגזרה הפנים חרדית ובעיקר פנים אגודאית נאמרה המילה האחרונה.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יעקב ריבלין ב׳בקהילה׳:
אם יצאו בימים הקרובים צווי הגיוס, אין ספק בכך שהפלג הירושלמי ותומכיו בתוך המפלגות החרדיות יפעילו לחצים כבדים ללכת לבחירות. מבחינתם הגיע הזמן לנתק את הקשר בין הציבור החרדי לשלטון הציוני. השאלה מי ישלם את משכורות המורים והמורות החרדים לא מטרידה אותם.
 

efrarush

משתמש מקצוען
עמית סגל: יועמשית הכנסת אומרת לחכ"ים: מותר לכם טכנית להחיל רציפות כמחוקקים. לצד כך המלחמה, שינוי הנסיבות ועמדת היועמשית, יש בצירוף של אלה כדי לעורר קושי בדילוג הזה על קריאה ראשונה. על רקע הדברים האלה קחו בחשבון שעלול בית המשפט לקבוע בהמשך שנפל פגם בהליך החקיקה, ואם אתם הולכים למהלך הזה, תדעו שאתם חייבים לקיים בהמשך הליך חקיקה הכי מדוקדק שיש, מקיף, מלא, על כל שלביו, תוך שיתוף מערכת הביטחון, השר וכו, אחרת הדבר עלול להוות פגם היורד לשורש ההליך.
 

הצרצר

משתמש צעיר

התוכנית האופרטיבית של צה''ל להקמת חטיבה חרדית שתכלול כ- 3000 לוחמים חרדים. צה''ל:טרם סוכמו כלל מתכונות השילוב''.​



פרסמנו אצל ספי ויניר בגלצ: התוכנית האופרטיבית של צה"ל להקמת חטיבה חרדית שתכלול כ- 3000 לוחמים חרדים. בצה"ל צפויים להציג אותה בקרוב. הפרטים המלאים: 1- לחטיבה יתגייסו אחרי ועדת קבלה מי שמתחייב לשמור על אורח חיים חרדי. 2- סגל הפיקוד יורכב רק מבנים שומרי מצוות, לא יהיו נשים כלל
3- סביבת השירות בכל שלב השירות תהיה רק על ידי בנים. ללא מפגש עם בנות. 4 - לא יהיו במסלולים הללו ביינישים (דתיים לאומיים), כמו במסלולים החרדים הנוכחיים. ההסכמות באות לאחר סדרת פגישות של בכירים באכ"א עם שורת רבנים חרדים, בראשם הרב דוד לייבל. בנוסף: יהיו זמני תפילות יומיות חובה
האוכל, בכשרות מהדרין של בד"צ, המשרתים יחויבו בשעת לימוד יומית וכל הטקסים הצבאיים האירועים והסיורים יהיו בהפרדה - מותאמים לחרדים. לגל"צ נודע כי ראש אכ"א האלוף יניב עשור ורח"ט תומכ"א שיי טייב נפגשו מספר פעמים עם הרב דוד לייבל, שהצליח לגייס הסכמות עקרוניות מרבנים בולטים בממסד החרדי
‏*כפי שפורסם כבר* ראשי צה"ל מקיימים פגישות אינטנסיביות עם גורמים חרדים כדי להבין מה יכול לעשות הצבא על מנת לקדם תוכנית גיוס חרדים אופרטיבית במקרה שחוק גיוס יעבור ויכלול בתוכו מכסות של חרדים בצבא. הפרטים שהבאנו כאן אלו שורת ההסכמות של צה"ל כדי שהחטיבה תוקם.
מקורבי הרב לייבל אומרים לנו כי הרב החליט לנסות להציל את עולם התורה שעומד בפני סכנה חמורה של אבדן הלגיטימיות שלו, בנוסף למשבר תקציבי שיכול לפגוע אנושות באברכי הכוללים ובחורי הישיבות שתורתם אומנותם.
צריך להבהיר: בצה"ל כותבים תוכנית, ספק אם תצליח באופן מלא, הקשיים ברורים.
תגובת דובר צה"ל: "צה״ל עוסק במגוון רחב של נושאים הקשורים בחיזוק כשירותו על רקע הצורך הנובע מהמלחמה. כחלק ממאמץ זה, מתקיימת עבודת מטה שוטפת ומאומצת להרחבת המסלולים לשילוב חרדים בצה״ל באופן המיטבי ובכללה פגישות עם גורמים רלוונטיים רבים. טרם סוכמו כלל מתכונות השילוב"
לא ברור כמה סיכויים יש לזה להצליח, אחרי שר' דב לנדא כבר התנגד למתווה דומה של
שורת רבנים חרדים, בראשם הרב דוד לייבל
אם מישהו יכול להעתיק (ולהוריד את המכתב) לטובת החסומים, הנה:
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח"כ גלית דיסטל נגד חוק הפטור מגיוס.
‏בשיחה עם חברה בפורום ״מתגייסים לאחדות" אמרה:
״לא אצביע בעד דין הרציפות בכנסת, ועל כך אני צפוייה לקבל סנקציות פרלמנטריות״.
 

אבי חיל

משתמש פעיל
אדמקר בוואלה: ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית הודה השבוע בשיחה סגורה עם צעירי המפלגה כי הוא שוקל לא לתמוך בחוק הגיוס שמובילה הקואליציה, וגם חברי קואליציה אחרים יתקשו לתמוך בחוק אם לא יעבור שינויים משמעותיים.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ישראל היום:
"בצה"ל מעריכים שבכדי לעמוד במכסת גיוס של 3000 חרדים יש לשלוח צווי גיוס ל 12000 מתוך הנחה שרק כרבע יגויסו בפועל."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה