מידע שימושי חוסר רגישות של קופת צדקה

מצב
הנושא נעול.

david1986

משתמש פעיל
תנו רבנן: די מחסורו - אתה מצווה עליו לפרנסו, ואי אתה מצווה עליו לעשרו; אשר יחסר לו - אפילו סוס לרכוב עליו ועבד לרוץ לפניו. אמרו עליו על הלל הזקן, שלקח לעני בן טובים אחד סוס לרכוב עליו ועבד לרוץ לפניו; פעם אחת לא מצא עבד לרוץ לפניו, ורץ לפניו שלשה מילין. תנו רבנן: מעשה באנשי גליל העליון, שלקחו לעני בן טובים אחד מציפורי ליטרא בשר בכל יום.
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
תנו רבנן: די מחסורו - אתה מצווה עליו לפרנסו, ואי אתה מצווה עליו לעשרו; אשר יחסר לו - אפילו סוס לרכוב עליו ועבד לרוץ לפניו. אמרו עליו על הלל הזקן, שלקח לעני בן טובים אחד סוס לרכוב עליו ועבד לרוץ לפניו; פעם אחת לא מצא עבד לרוץ לפניו, ורץ לפניו שלשה מילין. תנו רבנן: מעשה באנשי גליל העליון, שלקחו לעני בן טובים אחד מציפורי ליטרא בשר בכל יום.
ובעברית פשוטה?
זה בסדר או לא?
 

david1986

משתמש פעיל
לפי מה שמובא בעלון המצורף בשם הגר"ח שמואלביץ זצוק"ל אם כתוצאה מכך שלא יהיה לו רכב מפואר יגיע לידי דכאון וכו' אז צריך למסור לו.
 

קבצים מצורפים

  • 47-rehe_hv.pdf
    KB 374.9 · צפיות: 28

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
סיפר לי תלמיד במבוכה שהוא ענה לטלפון בבית ואמרה לו אישה ברוב חוכמתה שימסור לאמא שהסדנא של ה"שלום בית" מתחילה בשעה זו וזו...
הילד שכמובן לא ידע מכלום נכנס לחרדות ולא ידע איך לצאת מזה!!!
אפשר לומר לו שהיא לומדת את הענין כדי לעזור לאחרים........
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובעברית פשוטה?
זה בסדר או לא?
לגבי הכתוב למעלה שנותנים לעשיר שירד מנכסיו גם מרכבה וכו'
אם זה כתוב בתורה, סימן שזה בסדר, וזה חיוב. אלא שיש בזה גדרים בהלכה, כגון רק אם יש קודם לעניים האחרים כדי מחייתם. אבל התורה ירדה לסוף דעתו של אדם, שאם התרגל לעשירות, יש לו צער גדול שלא תמיד אפשר לעמוד בו, אם לא יהיו לו הדברים שהורגל אליהם.
וזו דוגמה אחת של הבדל בין דעת תורה לדעת בעלי בתים.........
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
לפי מה שמובא בעלון המצורף בשם הגר"ח שמואלביץ זצוק"ל אם כתוצאה מכך שלא יהיה לו רכב מפואר יגיע לידי דכאון וכו' אז צריך למסור לו.
טוב, אני כנראה לא מבין..
רכב יוקרה כבר יש לו..
הוא מגיע עם רכב יוקרה לאסוף מצרכים לטעמי על חשבון מי שאין לו אפילו אוכל לחג..
ועכשיו אני שואל, זה בסדר?
 

משהקפלן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
טוב, אני כנראה לא מבין..
רכב יוקרה כבר יש לו..
הוא מגיע עם רכב יוקרה לאסוף מצרכים לטעמי על חשבון מי שאין לו אפילו אוכל לחג..
ועכשיו אני שואל, זה בסדר?
לפעמים גם להם אין אוכל לחג......
זה בדיוק מה שנאמר בהלכה.
אם יש לו, אלא שרק רוצה להיות "ישראלי" עם הכלל ש"נותנים לך תיקח- מרביצים לך תברח"
אז לא עליו דיברתי
 

אין דברים כאלה

משתמש מקצוען
לגבי הכתוב למעלה שנותנים לעשיר שירד מנכסיו גם מרכבה וכו'
אם זה כתוב בתורה, סימן שזה בסדר, וזה חיוב. אלא שיש בזה גדרים בהלכה, כגון רק אם יש קודם לעניים האחרים כדי מחייתם. אבל התורה ירדה לסוף דעתו של אדם, שאם התרגל לעשירות, יש לו צער גדול שלא תמיד אפשר לעמוד בו, אם לא יהיו לו הדברים שהורגל אליהם.
וזו דוגמה אחת של הבדל בין דעת תורה לדעת בעלי בתים.........
לא חושב שאתה צודק.
1. בגדול ההלכה מדבר על עשיר שירד מנכסיו ולא על אחד שהרגיל עצמו בתפנוקים.
2. גם מי שהתרגל, הכוונה לאחד שהתרגל לזה ברמה של צורך נפשי לזה כמו שהוא צריך לאכול, ומדובר באמת ב"עבד לרוץ לפניו" דהיינו עניין של כבוד שהמתרגל לכבוד ואין לו את זה חייו אינם חיים, לא מדובר על התרגלות לפינוקים.
 

מירי11111

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לא מבינה את השאלה.
כמעט ולא מכירה אנשים שלא מקבלים שום דבר לצרכי החג.
אם זה מהכולל, מהעבודה או מארגונים שנותנים לפי פרמטרים שאינם דווקא ממון (מספר ילדים למשל.)
מה יש?
אומרים לילד, כן הם מחלקים להרבה אנשים וחבר הכניס אותי לרשימה.
העובדה שההורים לוקחים את זה קשה מראה שלהם קשה עם הקבלה ולא לילדים.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
הוא מגיע עם רכב יוקרה לאסוף מצרכים לטעמי על חשבון מי שאין לו אפילו אוכל לחג..
לא בטוח שזה על חשבון מישהו אחר,
ואולי בכך שהוא נוטל מהחלוקע הוא גומל חסד עם המארגן, יש כאלו שזה הפרנסה שלהם בכל השנה ;)
(שמעתי על כאלו שמהדרים שכל המצרכים לפסח יהיו רק מה'קימחאלאך')
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לפעמים אדם מעדיף לרעוב ללחם, מאשר הבושה שידעו שהוא ירד מנכסיו. רח"ל.
זה לא רק הבושה
לפעמים, אם יוודע שהוא ירד מנכסיו, הוא לא יוכל לעשות שום עסקים עם אף אחד. וגם אם ירצה לא יצליח לצאת מהמצוקה שלו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה