חדש: קטרון SD9

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אפרופו...
למה כשאני עובר למקצב אחר בקורג תוך כדי נגינה, זה לא עובר חלק?
כלומר המקצב לא מתחיל בדיוק בתיבה הבאה, גם כששני המקצבים באותו מהירות טמפו,
וזה לא עובר חלק כמו שעוברים ויראציה.

וכן איך עושים כעוברים מקצב תוך כדי נגינה, שלא ישתנה הטמפו?
למשל כשאני עובר מפריילאך לפאנק, שלא ישתנה לי הטמפו בקיצוניות למהירות שקבעתי לפאנק,
אלא זה ישאר על אותו מהירות ואני לאט לאט יוריד את המהירות עד למהירות הרצויה.
והאם יש אפשרות שעל לחיצה בפעם השנייה על המקצב זה ישתנה למהירות המקורית של המקצב?
 

דייב

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
באיזה דגם?
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נכתב ע"י דייב;2080372:

pa50.
(נא לא לצחוק:):p
זה אורגן חלופי כי מכרתי את האורגן שלי.)
 

דייב

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בעיה מוכרת, אאל"ט גם אין בו נעילת טמפו, הוא באמת לא מיועד לנגינה בlive
 

e.ch

משתמש צעיר
נכתב ע"י קורג;2080377:
pa50.
(נא לא לצחוק:):p
זה אורגן חלופי כי מכרתי את האורגן שלי.)

זה בסדר, עד שקנתי את הpsr950 שרדתי עם האורגית לילדים... E323...
הייתי משאיל כל הזמן מחבר את הטיירוס 3.
 

גורם בכיר

משתמש רשום
נכתב ע"י dLive;2080323:
בכל אופן יש כמה שהצליחו עם הקורג בחסידי, אם כי לא הרבה.
בארה"ב בציבור החסידי לא מכירים משהו אחר.

---

והמסקנה שלי... ועל זה כולם יסכימו איתי... ולסיכום... היוצא לנו מכל זאת... מה נשאר לנו...וכו' (כשיש ויכוח מסוים כל אחד אוהב לכתוב את השורה התחתונה :))

תמיד זה תלוי מי הוא האלמנט שרובץ על הכלי ושולט על גלי הקול באולם, לא משנה אם זה ימהה קורג או קטרון, מכל דבר אפשר להפיק דברים טובים, צריך רק לדעת לסדר נכון את הסאונד שיהיה מספיק 'חם' ושאף לא יצטנן חלילה וגם קצת מעוף ויצירתיות כדי להפתיע את הקהל (אמרתי קהל?? -- 1% שמבין באמת והוא זה שיחליט כמה אתה שווה..) עם מקצבים מעניינים וכמובן שצריך גם לדעת מתי ללחוץ על הלבנים ומתי על השחורים.. ולדעת את החלק החמישי בשו"ע שזה לא כתוב באף מקום.

ושחכתי... לחייך חיוך רחב לבחור הענק והמיוזע שעשה לך פתאום ככה עם האגודל כלפי מעלה, אפילו אם אתה לא יודע בדיוק מה תפס אותו פתאום ברגע זה.. כי לפעמים יש לזה משקל משמעותי אם ניגנת טוב או לא טוב!
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בחו"ל באמת יש בעיקר קורג, אבל הסגנון שלהם אחר והם לא מגיעים לרבע ממה שהולך בארץ.
שמעתי ממישהו שמוכר לקורג שכבר כמה פעמים הגיעו אליו חוצניקים ומיד אמרו לו "בחו"ל אין דברים כאלה, אני לוקח הכל".

באולם יש 1% שמבין, אבל דווקא אלו שלא מבינים הם הקובעים, וזו הבעיה.

נ.ב. למה צריך לסיים את האשכול הזה?
ואם כבר, אני חדש פה, אבל למה אין פה מדריך יומי כמו במחשבים?
אני עובד כבר תקופה על מדריך אוניברסלי שיסביר לכל אחד איך עובד האורגן שלו, (כמו שמישהו אמר לי "שגם טיפשים יבינו") אבל זה פרוייקט ענק שלא זז.
אם היה פה כזה דבר, והיו מעלים כל הזמן עוד הסברים והדרכות, לא "איך עושים" אלא הסבר בסיסי "למה עושים", הייתי בשמחה מעלה חומרים.
אותו דבר בנושא הסאונד, חבל שהאשכול הזה לא מתעסק בסאונד ומוזיקה אלא בדברים שוליים "למי יש שיר זה וזה" וכו'.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קורג;2080362:
אפרופו...
למה כשאני עובר למקצב אחר בקורג תוך כדי נגינה, זה לא עובר חלק?
כלומר המקצב לא מתחיל בדיוק בתיבה הבאה, גם כששני המקצבים באותו מהירות טמפו,
וזה לא עובר חלק כמו שעוברים ויראציה.

זה בהגדרות הוריאציה, בתוך הבניית מקצבים

נכתב ע"י קורג;2080362:
וכן איך עושים כעוברים מקצב תוך כדי נגינה, שלא ישתנה הטמפו?
למשל כשאני עובר מפריילאך לפאנק, שלא ישתנה לי הטמפו בקיצוניות למהירות שקבעתי לפאנק,
אלא זה ישאר על אותו מהירות ואני לאט לאט יוריד את המהירות עד למהירות הרצויה.
והאם יש אפשרות שעל לחיצה בפעם השנייה על המקצב זה ישתנה למהירות המקורית של המקצב?

אין נעילת טמפו בPA50?
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לי נראה שהאורגניסטים החסידיים פחות יוצרים בעצמם את המוזיקה שלהם ויותר מעתיקים כולם ממקור אחד, ויש להם יותר צורך להתאים את עצמם לדרישה מאד מסויימת ומקובעת. ולכן הם מסתדרים עם טיירוס, כי הם לא צריכים ליצור וזה האורגן ה"נכון" על הבמה.
לעומת זה האורגניסטים של הליטאים מתחרים ביניהם מי ייצור את המקצבים הכי מגניבים ויצירתיים, שבנויים עם כל העיבודים לכל שיר, פתיחות וסיומות מרהיבות וכו', ולכן לכולם יש קורג (מושמוש, דרור, גבאי גלברמן יפת יוסף חיים לייבלה וכו') כי רק בו אפשר לעשות את זה.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נכתב ע"י דוד מרדכי;2080739:
זה בהגדרות הוריאציה, בתוך הבניית מקצבים



אין נעילת טמפו בPA50?

עכשיו הצלחתי לנעול את הטמפו.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נכתב ע"י דוד מרדכי;2080739:
זה בהגדרות הוריאציה, בתוך הבניית מקצבים



אין נעילת טמפו בPA50?

אני מתכוון שאני עובר מקצב תוך כדי נגינה,לא ויראציה, זה לא עובר חלק, אלא מתחיל 5% ביט אחרי הזמן.
לא רק במקצבים שאני בניתי, זה משהו באורגן.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לא יודע איפה זה בPA50, אבל אצלי יש מקום להגדיר את זה אפשהו בהגדרות הגלובליות.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נכתב ע"י דוד מרדכי;2080923:
לא יודע איפה זה בPA50, אבל אצלי יש מקום להגדיר את זה אפשהו בהגדרות הגלובליות.

יכול להיות שזה בעיה באורגן...
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
נכתב ע"י דוד מרדכי;2080756:
לי נראה שהאורגניסטים החסידיים פחות יוצרים בעצמם את המוזיקה שלהם ויותר מעתיקים כולם ממקור אחד, ויש להם יותר צורך להתאים את עצמם לדרישה מאד מסויימת ומקובעת. ולכן הם מסתדרים עם טיירוס, כי הם לא צריכים ליצור וזה האורגן ה"נכון" על הבמה.
לעומת זה האורגניסטים של הליטאים מתחרים ביניהם מי ייצור את המקצבים הכי מגניבים ויצירתיים, שבנויים עם כל העיבודים לכל שיר, פתיחות וסיומות מרהיבות וכו', ולכן לכולם יש קורג (מושמוש, דרור, גבאי גלברמן יפת יוסף חיים לייבלה וכו') כי רק בו אפשר לעשות את זה.

יוסף חיים ולייבלה, הם חסידי חב''ד ולא ליטאים.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
גם מושמוש, אאל"ט. הכוונה אלה שמופיעים אצל הליטאים.
 

דוד מרדכי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
הנה סרטון שעשתה איזה חנות כלי נגינה באנגליה.
Korg PA4x vs Yamaha Tyros 5
הם עוברים צליל אחרי צליל, ותשפטו בעצמכם
(כמובן שהצלילים זה רק פרמטר אחד, ולא מאד חשוב כי יש דגימות וכו', ובכל זאת)
אני מעלה את זה לזמן מוגבל כי זה קובץ ענק
https://www.dropbox.com/s/qdyvv1nxa...omparison - Which One Sounds Best UK.mp4?dl=0
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני בנטפרי - להתחשב...
אפשר ג'מבו מייל?
 

shalom-m

משתמש פעיל
פרסום וקופי
D I G I T A L
נכתב ע"י dLive;2080323:
האשכול הזה יגמר כשאנשים יוכלו לנגן במקום לדבר על נגינה...

ופעם זה היה בדיוק הפוך.
כולם עברו לקורג, עד שהגיעו ש. לוטרמן וארי פרקש והפכו את היוצרות.
בקשר לסאונד של הקורג, אין אפשרות להגדיר דברים כאלה במילים.
כל הסאונדמנים משתמשים בהגדרות כמו "חם", "צלול", "קריספי" ואפילו יותר מוזרות.
מניסיון שלי באירוע חי זה ממש עבודה לסדר את הקורג שישמע טוב.

ובקשר לבחורי הישיבות החסידיות אני שמח שהעלו את הנושא.
הם לא באמת מבינים מילה אחת.
הם רק יודעים לדקלם מה שהם שמעו אצל המקצועיים.
הם לא מבינים בתדרים, לא במוסיקה, וגם לא ברגש.
זה לא לעניין לערב את דעתם פה, אם כי חייבים להתייחס אליהם יפה שלא יפגעו.
מספיק שלא תהיה לך סבלנות להעתיק לו חתונה, והוא כבר ישמיץ אותך.
כבר שמעתי ממישהו שלקח ציוד הגברה לא מוכר, ובחור צעק עליו "בחתונה שאתה מנגן אצלנו (לא במשפחה, בישיבה שלהם) אתה לוקח מקי!"
הם פשוט כמו עדר, ברוב הישיבות זה סגור את מי לוקחים, ואם מישהו לוקח אורגניסט אחר צועקים עליו שהוא הורס לעצמו את החתונה ועוד שטויות כאלו.

"שמחלע",
למה בדיוק הבחורים אהבו את הטיירוס?
ממה הם "השתגעו" מהקורג?
הם יכולים להסביר לי שגם אני אבין, או שגם הם לא הבינו?

אני זוכר שפעם דיברתי עם בחור שלמד נגינה ועמד לקנות אורגן.
אני המלצתי על ימהה, המורה שלו המליץ ימהה, הבחור רצה ימהה, אבל קנה קורג כי "בישיבה אמרו לו שזה עדיף".

בכל אופן יש כמה שהצליחו עם הקורג בחסידי, אם כי לא הרבה.

אני יענה לך למה הם אוהבים את הטיירוס זה פשוט כבר כתבו פה כמה וכמה ע"ז רק רציתי לומר שמקצוען אגב כן בחור עם כשרונות מוזיקליים חזקים מאוד הצליח להוציא מהקורג מה ששמוליק לוטרמן וארי פרקש מוציאים מהטיירוס והנה דוגמאות
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=4F56746F7172536F787148464B3342347436653838673D3D
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
--
 

dLive

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הדוגמאות די טובות, אם כי חלק מהדברים שהעלית הם פלייבקים שעברו עריכה (בזה הקורג טוב יותר) ואני מדבר על מקצב באירוע נטו, אבל לא הבנת את כוונתי.
לא אמרתי שום דבר לא על האורגן ולא על הבחור (מי אני שאגיד- אני בן 20 בס"ה).
התכוונתי לבחורים שמדברים סתם, ובגלל דיבור אחד של לשון הרע הם הורסים פרנסה של משפחה.
אין פה מקום ל"מה יותר טוב",דיברנו על מעלות וחסרונות בשני האורגנים.
אם תעבור שוב על האשכול, ותסתכל בדברים שכתבתי תראה שהם נקיים מדעה אישית, אלא בעיקר מפרטים עובדות.
אגב, אני מזמין אותך למסור חוו"ד על דברים שבניתי:
http://www.prog.co.il/showthread.php?t=263909
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה