זה נושא מאד אמוציונאלי...
בתור אחד שמתמצא בטכנולוגיה ולאו דווקא באורגנים - דווקא התחום שלי הוא יותר מיקסרים דיגיטליים (תבדקו את השם שבחרתי לעצמי...) - אני מכיר את שני הדגמים ואשתדל להסביר לכל אחד את הצד השני- לא כל (ואני מתכוון רוב) מי שבונה על אורגן אחד מכיר את השני.
א. החלפת הצלילים בטיירוס היא באמת יותר קלה.
מה שהם עשו בטיירוס זה לקחת את המקביל של ה"סונג בוק"- שבטיירוס ובקטרון נקרא "רגיסטריישן" ולחסום אותו לשינויים, כלומר שלא יחליף מקצב ולא שום דבר אלא רק צליל, וזה באמת יותר נוח, כי יש להם 8 כפתורים נגישים בכל בנק ולחצני +- כדי לשנות בנקים.
לעומת הקורג שבאמת מסורבל באירוע, צריך לבחור קטגוריה, טאב ושם את הצליל.
ב. בקורג יש STS שזה שמירה של 4 פרפורמנס לכל מקצב, אבל למי שלא יודע גם בטיירוס יש!
זה נקרא OTS (בקורג "סינגל טאץ' סטינגס" ובטיירוס "וואן טאץ' סטינגס") וזה אותו דבר בדיוק.
ג. לגבי הסאונד "הפלסטיק של הטיירוס" זה מן מיתוס מסויים, אחרי שאח שלי (גם בתחום) אמר א"ז למישהו אחד כולם התחילו לדבר על הפלסטיק של הטיירוס, אבל זה כבר נגמר, רוב מי שמנגן בכלי הזה יודע לסדר לעצמו סאונד טוב. (אני זוכר עוד את הימים שחשבתי שסאונד מסתיים באקולייזר. )
ד. לגבי בניית מקצבים.
בשביל לבנות כמו שצריך בטיירוס צריך מחשב צמוד. קורג בקושי פתחו שתי תוכנות עזר, כי פשוט אין צורך!
כל דבר שתרצה לערוך אתה יכול לבצע באורגן. למחוק/לערוך תו/קונטרולר מסויים/את הכל מבית/כל המקצב/פתיח/מעבר וכו'.
מי שעובד עם טיירוס לומד להסתדר (או שיעוף מהשוק- זה שוק רצחני היום) כמו שכתב גורם בכיר, אבל בקורג לא צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אתה מקבל "all in one".
דבר אחר, בטיירוס אין לחצני מעברים. אותם לחצנים משמשים לוריאציות ולמעברים.
ה. סאונדים של האורגן.
אני אישית מעדיף לקרוא להם צלילים.
נשיפה - טיירוס.
בראסים - די שווה.
פסנתר - קורג.
גיטרות סולו - ימהה.
גיטרות אקורדים - קורג.
תופים - בעיקרון קורג, אבל צריך עבודה על הסטים.
סינטי - אין ספק שימהה.
בכל מקרה- היום הרוב דוגמים כך שזה פחות משנה.
ו. לאולפנים (הכנת פלייבק באורגן, לייצא אותו בערוצים ולמקסס שוב)- קורג לוקח, בראשות יענקי כהן.
עד כאן דעתי.
אני מציין שאני בא מהמגזר החסידי וצריך לזכור שצורת העבודה היא שונה.
להזכירכם הנושא המקורי היה הSD9, שאין בארץ- כלי זמר הפסיקו ליבא קטרון אחרי ה"אודיה 5" כמדומני.
אגב, אני משתומם לפעמים על טכניקס (דוד מרדכי הזכיר - למי שמכיר) על העליונות הטכנולוגית שהייתה להם לפני שנים- עד שהם סגרו.
היה לך ממשק קל שכל ילד יכול להבין, ומצד שני האורגן תמך בקונטרולים ואפקטים והיה את ה-DSP שלו- כלים מדהימים. יש לי חלום לדגום אותם ולמכור דגימות. זה יכול לרוץ.
(כרגע ה-X1 בתיקון אז ה-KN6000 פתוח אצלי עכשיו).
לדוד מרדכי,
הרבה זמן חיפשתי מישהו שבנה פעם על X1 ויכול להעריך עבודה עליו. אני מעלה לחוו"ד (באשכול אחר שפתחתי) מקצב שבניתי על X1 ומעניין אותי התגובות. (לא עכשיו- בל"ג בעומר!!)
בתור אחד שמתמצא בטכנולוגיה ולאו דווקא באורגנים - דווקא התחום שלי הוא יותר מיקסרים דיגיטליים (תבדקו את השם שבחרתי לעצמי...) - אני מכיר את שני הדגמים ואשתדל להסביר לכל אחד את הצד השני- לא כל (ואני מתכוון רוב) מי שבונה על אורגן אחד מכיר את השני.
א. החלפת הצלילים בטיירוס היא באמת יותר קלה.
מה שהם עשו בטיירוס זה לקחת את המקביל של ה"סונג בוק"- שבטיירוס ובקטרון נקרא "רגיסטריישן" ולחסום אותו לשינויים, כלומר שלא יחליף מקצב ולא שום דבר אלא רק צליל, וזה באמת יותר נוח, כי יש להם 8 כפתורים נגישים בכל בנק ולחצני +- כדי לשנות בנקים.
לעומת הקורג שבאמת מסורבל באירוע, צריך לבחור קטגוריה, טאב ושם את הצליל.
ב. בקורג יש STS שזה שמירה של 4 פרפורמנס לכל מקצב, אבל למי שלא יודע גם בטיירוס יש!
זה נקרא OTS (בקורג "סינגל טאץ' סטינגס" ובטיירוס "וואן טאץ' סטינגס") וזה אותו דבר בדיוק.
ג. לגבי הסאונד "הפלסטיק של הטיירוס" זה מן מיתוס מסויים, אחרי שאח שלי (גם בתחום) אמר א"ז למישהו אחד כולם התחילו לדבר על הפלסטיק של הטיירוס, אבל זה כבר נגמר, רוב מי שמנגן בכלי הזה יודע לסדר לעצמו סאונד טוב. (אני זוכר עוד את הימים שחשבתי שסאונד מסתיים באקולייזר. )
ד. לגבי בניית מקצבים.
בשביל לבנות כמו שצריך בטיירוס צריך מחשב צמוד. קורג בקושי פתחו שתי תוכנות עזר, כי פשוט אין צורך!
כל דבר שתרצה לערוך אתה יכול לבצע באורגן. למחוק/לערוך תו/קונטרולר מסויים/את הכל מבית/כל המקצב/פתיח/מעבר וכו'.
מי שעובד עם טיירוס לומד להסתדר (או שיעוף מהשוק- זה שוק רצחני היום) כמו שכתב גורם בכיר, אבל בקורג לא צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אתה מקבל "all in one".
דבר אחר, בטיירוס אין לחצני מעברים. אותם לחצנים משמשים לוריאציות ולמעברים.
ה. סאונדים של האורגן.
אני אישית מעדיף לקרוא להם צלילים.
נשיפה - טיירוס.
בראסים - די שווה.
פסנתר - קורג.
גיטרות סולו - ימהה.
גיטרות אקורדים - קורג.
תופים - בעיקרון קורג, אבל צריך עבודה על הסטים.
סינטי - אין ספק שימהה.
בכל מקרה- היום הרוב דוגמים כך שזה פחות משנה.
ו. לאולפנים (הכנת פלייבק באורגן, לייצא אותו בערוצים ולמקסס שוב)- קורג לוקח, בראשות יענקי כהן.
עד כאן דעתי.
אני מציין שאני בא מהמגזר החסידי וצריך לזכור שצורת העבודה היא שונה.
להזכירכם הנושא המקורי היה הSD9, שאין בארץ- כלי זמר הפסיקו ליבא קטרון אחרי ה"אודיה 5" כמדומני.
אגב, אני משתומם לפעמים על טכניקס (דוד מרדכי הזכיר - למי שמכיר) על העליונות הטכנולוגית שהייתה להם לפני שנים- עד שהם סגרו.
היה לך ממשק קל שכל ילד יכול להבין, ומצד שני האורגן תמך בקונטרולים ואפקטים והיה את ה-DSP שלו- כלים מדהימים. יש לי חלום לדגום אותם ולמכור דגימות. זה יכול לרוץ.
(כרגע ה-X1 בתיקון אז ה-KN6000 פתוח אצלי עכשיו).
לדוד מרדכי,
הרבה זמן חיפשתי מישהו שבנה פעם על X1 ויכול להעריך עבודה עליו. אני מעלה לחוו"ד (באשכול אחר שפתחתי) מקצב שבניתי על X1 ומעניין אותי התגובות. (לא עכשיו- בל"ג בעומר!!)