זכר לחורבן - איך עושים ?

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
לתשומת לב-
צביעה בשחור \ ציור הכותל \ תלית רקמה או כל טקסטורה שהיא
זה אפילו יותר גרוע מלהשאיר צבע לבן כרגיל
וכתוב במפורש בהלכה שלא לעשות כך.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
לתשומת לב-
צביעה בשחור \ ציור הכותל \ תלית רקמה או כל טקסטורה שהיא
זה אפילו יותר גרוע מלהשאיר צבע לבן כרגיל
וכתוב במפורש בהלכה שלא לעשות כך.

לא נכון, זה לא יותר גרוע, יש צדדים שזה מועיל, וזה עדיף מלהשאיר רגיל!
מפורש בכל הפוסקים.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לתשומת לב-
צביעה בשחור \ ציור הכותל \ תלית רקמה או כל טקסטורה שהיא
זה אפילו יותר גרוע מלהשאיר צבע לבן כרגיל
וכתוב במפורש בהלכה שלא לעשות כך.
יש מתירים. זה ממש לא נכון לכתוב שעדיף לא להשאיר כלום.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
לא נכון, זה לא יותר גרוע, יש צדדים שזה מועיל, וזה עדיף מלהשאיר רגיל!
מפורש בכל הפוסקים.

מתוך הבאר היטב
"ולא כאותן העושין האמה שחור דזהו ג"כ ציור. לבוש ושל"ה

ובחיי אדם-
אבל מה שמציירין כל החדר ומשחיר אמה אחת, לא מהני. דגם זה ציור.
ואף שכותבים זכר לחורבן לא מהני.

אשמח לשמוע על הפוסקים האחרים.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
מתוך הבאר היטב
"ולא כאותן העושין האמה שחור דזהו ג"כ ציור. לבוש ושל"ה

ובחיי אדם-
אבל מה שמציירין כל החדר ומשחיר אמה אחת, לא מהני. דגם זה ציור.
ואף שכותבים זכר לחורבן לא מהני.

אשמח לשמוע על הפוסקים האחרים.

דעתם שזה לא מועיל, אלא זה בדיוק כמו לסייד --- לא יותר גרוע מלסייד.
"לא מהני" = לא מועיל

מנגד יש דיעות שזה כן מועיל, אליהו רבה - עיין שער הציון (תקס, ס"ק ח) על המשנ"ב. ערוה"ש סע' ה, אג"מ ח"ג, פו

יש שנהגו לכתוב תיבת ירושלים כנגד הפתח (שו"ת קניין תורה ח"א קיז)

ויש שנהגו לצייר צורת כותל המערבי כנגד הפתח (פסקי תשובות תקס)

והסבר כל המנהגים האלו ע"פ מש"כ בערוך השולחן (תקס, ה) "ואצלינו משחירין, וכיון דרגילין שזהו ההיכר לחורבן מה לנו אם כה ואם כה"

אז עדיף מכלום!!!!!!!!

נ.ב. הזכרתי לעיל שזהו לימוד זכות על המקלים, אך לכתחילה צריך לעשות כמו שכתוב במשנ"ב
 
נערך לאחרונה ב:

מינוף

משתמש מקצוען
אוטומציה עסקית
אפשר פשוט למרוח פרופילה עם מעט מלט (צמנט אפור) במקום הרצוי - כדאי לסמן את השטח ע"י נייר דבק לבן ובסיום המריחה פשוט להוריד את הדבק. יוצא מושלם!!!
בהצלחה

לא הבנתי
אם אפשר הסבר מדוייק יותר
 

מהתחלה

משתמש פעיל
אנחנו היינו עם אותה סוטיאציה,
בעלי קילף עם שפכטל ומברג כמו שאמרו כבר, ואת החיתוך של הריבוע עשה עם סכין יפני כדי שייצא מושלם.
 

מינוף

משתמש מקצוען
אוטומציה עסקית
אפשר פשוט למרוח פרופילה עם מעט מלט (צמנט אפור) במקום הרצוי - כדאי לסמן את השטח ע"י נייר דבק לבן ובסיום המריחה פשוט להוריד את הדבק. יוצא מושלם!!!
בהצלחה

עשיתי היום ככה יצא מעולה
תודה על ההברקה
 

רותינה

משתמש מקצוען
אגב, מענין שהפועלים לא עשו את זה מעצמם. היום בדרך כלל הם כבר מעודכנים בהבדלי המנהגים...
 

מינוף

משתמש מקצוען
אוטומציה עסקית
אגב, מענין שהפועלים לא עשו את זה מעצמם. היום בדרך כלל הם כבר מעודכנים בהבדלי המנהגים...

דרך אגב הקבלן הערבי העיר לי על זה בגמר הבניה והוא הסביר לי איפה בדיוק זה אמור להיות ממוקם
 

123tha

משתמש פעיל
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ההלכה היא לשייר מקום.....
לא בטוח שיש עניין לקלף את הצבע אחרי שכבר צבעו
לא רק שיש ענין אלא חובה כך נראה בפשטות הפוסקים שם [ואין שום סברא לחלק בזה]
 

י מ

משתמש פעיל
אפשר פשוט למרוח פרופילה עם מעט מלט (צמנט אפור) במקום הרצוי - כדאי לסמן את השטח ע"י נייר דבק לבן ובסיום המריחה פשוט להוריד את הדבק. יוצא מושלם!!!
בהצלחה
אשמח אם תיתן פירוט מדויק יותר איך עושים את זה? תודה מראש!
 

אומנות במדיה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
מספר טלפון של גמ"ח שבאים לבתים ועושים זכר לחורבן:
0527640116
בהצלחה!
 

צפוני אבוד

משתמש מקצוען
אפשר פשוט למרוח פרופילה עם מעט מלט (צמנט אפור) במקום הרצוי - כדאי לסמן את השטח ע"י נייר דבק לבן ובסיום המריחה פשוט להוריד את הדבק. יוצא מושלם!!!
בהצלחה
אציין ששאלתי את הגר"ש רוזנברג שליט"א [חתנו של הגר"נ קרליץ למי שלא הבין], והבאתי לו ראיה שמועיל ממה שכתבו הפוסקים שלצבוע שחור לא מהני מכיוון שזה ציור, משמע שאם אינו נראה כציור מועיל אף שזו בעצם צביעה, והסכים עמדי, אבל שמעתי בשם ת"ח אחד שלא מועיל [איני זוכר את הפרטים]. למעשה עשיתי בשיטה הראשונה שהובאה, לצייר ריבוע בעיפרון אח"כ לעבור עם סכין יפנית ואז לקלף עם שפכטל ופטיש. יוצא מאוד אסטטי. [לא כתבתי יפה כי זה לא יפה, הרי רואים את הטיח...]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה