חדשות בארץ ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון

שמחה קופי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
התגובה המבישה של נתניהו לדוח המקצועי והעדין יחסית, של ועדת החקירה לאסון מירון מוכיחה עד כמה דייקו חברי הועדה כשסיכמו בדו״ח במרומז:
״אין בידינו לקבל את הגישה שעלתה מתפיסת האחריות שהוצגה לנו. האחריות היא ערך יסוד בדמותו הראויה של נושא משרה ציבורית. היא אבן הראשה המחזיקה יחדיו את ערכי השירות הציבורי. התגלתה לנו תמונה עגומה בנושא הנשיאה באחריות"
לא ידעו עד כמה עגומה
יאיר שרקי
https://twitter.com/yaircherki/status/1765382307383320799
ייתכן שזה נכתב אחרי ה-07.10
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אריה ארליך בטוויטר:
נתניהו בהודעת הליכוד האומללה אומר: לעזאזל ארבעים וחמישה הרוגים, לעזאזל המשפחות שנושאות את הצלקת לנצח. אם משהו במסקנות לוחך קמעא את שולי המיקטורן שלי - אשחיר את פני הוועדה ואשליך את כל מסקנותיה למדורת האש. איזה בושה. איזה חוסר אחריות. איזה אובדן עשתונות. זה פשוט מייאש.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אריה ארליך בטוויטר -
הודעת הליכוד היא בושה והפקרות! בריחה מחפירה מאחריות וזילות נוראית לחיי אדם!
ועדת מירון הייתה מופת למקצועיות וענייניות, וחבריה עשו את מלאכתם באופן מעמיק ויסודי. אפילו המסקנות האישיות היו זהירות מאוד ולטעמי זהירות מדי.
מי שמטיל בה רפש נמוך - מכריז שחיי אדם שווים בעיניו כקליפת השום...
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צר לי לקלקל את ההתרגשות: לגודל האכזבה, ברמת המסקנות האישיות עשתה הוועדה הנחות מפליגות לבעלי האחריות. כמעט אף אחד מהם לא ישלם מחיר אישי או מקצועי. איש לא יוזז מתפקידו. הוועדה נקטה גישה מאוד צנועה, אפילו פחדנית. לא נוגעים באיש
אני חושש מאוד מהמשמעות לעתיד: אנשים נהרגים והשיירה עוברת.
אריה ארליך
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
היה ראוי שהממשלה הקודמת תכהן כאן שנה, ולו בשביל ההחלטה החשובה שקיבלה להקמת ועדת החקירה לאסון מירון.
המניעים לא רלוונטיים. הייתה כאן אמירה ברורה: חיי אדם אינם הפקר. לא מטייחים דבר כזה. ממנים שופטים שיחקרו ולא ישאירו אבן על אבן.
התנגדות המפלגות החרדיות להקמתה - כתם היסטורי.


קראתי את מסקנות ועדת החקירה.
1. הכבוד שרוחשת הוועדה להילולא ולאמונתם של עולי מירון, ניכר לאורך כל הדו"ח וראוי להערכה. אין התנשאות, רק המון אמפתיה.
2. נעשתה עבודת חקירה יסודית ומרשימה לאורך כל הציר שהוביל לאסון.
3. ברמת האחריות האישית - יש אלמנט מוזר, ועל כך אכתוב בציוץ נפרד.
אריה ארליך
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ישי כהן בטוויטר -
ראשי הסיעות החרדיות צריכים להפסיק לשתוק ולמחות על הודעת הליכוד. אסון מירון הוא לא ״אירוע פוליטי״. 45 קרבנות. רובם מהמגזר שלנו. בשנתיים האחרונות הסברתם לנו שהוועדה (שהתנגדתם להקמתה) עושה עבודה מצוינת. שההמלצות שלה מצילות חיים.
קומו. התנערו. תגבו. לא הכל פוליטיקה.
שתיקה מקוממת.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ישי כהן בטוויטר -
שלמה ינאי, סליחה. זה לא מגיע לך.
מעולם לא פגשתי אותך אבל צפיתי בך עשרות שעות בוועדה. ראיתי את המקצועיות שלך.
את הרצון שלך לדאוג לעתיד שלנו במירון. לחיים שלנו. לא היה שם טיפת פוליטיקה.
זה לא מגיע לך.
אנחנו יודעים כמה עשית הכל כדי לשמור על החיים שלנו באירועים הבאים.
שוב. סליחה.
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
אריה דרעי שהיה מעורב בארגון ההילולא על רקע הקורונה, לא קיבל שום הערה בדו"ח אסון מירון. הקשרים הטובים עם מרדכי קרליץ והעדות הטובה שלו בועדה סייעו לכך.
מידיעה?
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
יקי אדמקר: ראשי ש״ס ויהדות התורה בשתיקה והתעלמות מבישה מאז פורסמו מסקנות ועדת החקירה לאסון מירון. נלחמו נגד הקמת הוועדה בזמנו, ועכשיו מתעלמים לגמרי ממסקנותיה. שום חשבון נפש. שום לקיחת אחריות. נאדה. אירוע שבמשך שנים היו מעורבים בניהולו ובתקצובו וכמעט כל ההרוגים והנפגעים היו מציבור בוחריהם .
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
יאיר שרקי:

התגובה המבישה של נתניהו לדוח המקצועי והעדין יחסית, של ועדת החקירה לאסון מירון
‏מוכיחה עד כמה דייקו חברי הועדה כשסיכמו בדו״ח במרומז:

‏״אין בידינו לקבל את הגישה שעלתה מתפיסת האחריות שהוצגה לנו. האחריות היא ערך יסוד בדמותו הראויה של נושא משרה ציבורית. היא אבן הראשה המחזיקה יחדיו את ערכי השירות הציבורי. התגלתה לנו תמונה עגומה בנושא הנשיאה באחריות"

‏לא ידעו עד כמה עגומה

ג׳וש בריינר:

אין שפל שהליכוד ונתניהו לא יגיעו אליו.
‏עכשיו בהודעה רשמית הם תוקפים את וועדת החקירה הממלכתית שבמשך 3 שנים חקרה מה הביא לאסון שבו מתו 45 בני אדם.
‏ומה יש לליכוד להגיד על דוח ועדת החקירה? "זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין".
‏אין להם בושה

נדב אלימלך:

הודעת הליכוד בעניין מסקנות אסון מירון בלתי נתפסת. נתניהו מבין כמה הדו״ח הזה חמור כנגדו והוא מנסה להשחיר את הוועדה ואת מסקנותיה

מיכאל שמש:

מי שצריכים להתקומם ולדפוק על השולחן עכשיו של נתניהו אלה נציגי הציבור החרדים. ההודעה של לשכת נתניהו היא זלזול בחיי אדם של 45 קורבנות האסון.

‏בעיני נתניהו ואנשיו למרות שהדו״ח נהג בסלחנות מפליגה בפוליטיקאים, עצם העובדה שרק נאמר שהוא ״אחראי״ היא סיבה לשרוף את הנייר החשוב הזה ולזרוק אותו לפח. אוף
 

אמיגו

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אריאל כהנא:

יש קשר ישיר ועצוב בין אסון מירון לבין טבח שמחת תורה:
שניהם התאפשרו בגלל בריחה ממתן פתרונות אמת לבעיות חמורות שקיומן היה ידוע בזמן אמת.

במקום מענה שורשי ןאמיץ שהיה כרוך בסיכונים פוליטיים, השיטה הייתה פלסטרים נקודתיים, מריחות ומנות גדושות של דחיינות.
התוצאות טרגיות.

וכן, היה ראש ממשלה אחד ששתי הקטסטרופות - עם כל ההבדלים ביניהם - קרו במשמרת שלו.
לא במקרה.

ישי כהן:

ראשי הסיעות החרדיות צריכים להפסיק לשתוק ולמחות על הודעת הליכוד. אסון מירון הוא לא ״אירוע פוליטי״. 45 קרבנות. רובם מהמגזר שלנו. בשנתיים האחרונות הסברתם לנו שהוועדה (שהתנגדתם להקמתה) עושה עבודה מצוינת. שההמלצות שלה מצילות חיים.
‏קומו. התנערו. תגבו. לא הכל פוליטיקה.
‏שתיקה מקוממת

אבי מוסקוב: גורם בכיר במפלגות החרדיות: "התגובה של נתניהו לא מכבדת ולא ראויה. גם לנו היו חילוקי דעות לגבי הקמת הוועדה ויש סעיפים שנצטרך לדון בהם בכובד ראש, אך הודעת הליכוד הייתה מיותרת ומקוממת את משפחות הנפגעים. אנחנו מחויבים ליישום המלצות ועדת החקירה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד:

תגובת נתניהו והליכוד היא חרפה מבישה ופגיעה בזכר קורבנות מירון.
הנסיון להכפיש את האלוף ינאי, בעל אות המופת, ואת הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר, כאילו שיקוליהם היו פוליטיים, רק מוכיחים את שפל המדרגה אליו הגיע נתניהו בנסיונותיו להסיר מעליו אחריות על אסון שוועדת חקירה ממלכתית קבעה באופן נחרץ שהוא אשם בו.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הלפרין ב'קול חי': במשפחות נספי אסון מירון יש ששוקלים להגיש תביעה אישית נגד נתניהו, עם דרישה לפיצויים של מיליוני שקלים. עד כה המשפחות נמנעו מלתבוע אישית פוליטיקאים, עכשיו זה משתנה עקב דו"ח הוועדה שלרה"מ יש "אחריות אישית".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שר הפנים משה ארבל: ״אני קורא לדובר הליכוד לחזור בו מהתגובה המבישה ביחס לועדת החקירה לאסון מירון ומסקנותיה. על כולנו לכבד את ההרוגים ומשפחותיהם ולהבטיח שנעשה הכל ליישום מסקנות הועדה במלואן להציל חיי אדם״
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה