...ומאוד מפריע לי! - ולכם???!

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
שלום לכולם

מאחר שאני גם חוקר ומתעסק בהיסטוריית השואה ועליית היטלר ימ"ש לשלטון
וראיתי איזשהו דבר שהרבה ציירים עושים, וזה מפריע לי, מאוד! -
(שמעתי מעוד כמה ציירים!)

מה?:confused:

מציירים יהודים כאילו הם סוג ב'!
ממש כמו שהנצים ימ"ש עשו
לאחרונה ראיתי ציור פרופגנדה של הנאצים שממש דומה לדמות ידוע מאחד הציירים הידועים (חרדי).

אני לא מתכוון לאף אחד אישי, נראה לי שהסגנון הציור נכנס לציבור בתמימות
ואפשר לתקן את זה!
(אני דן לכף זכות שלא לומדים טוב את מבנה הגוף.)

הסגנון הנאצי ימ"ש: שמנים, אף - גדול ארוך ויורד כלפי מטה, מכוערים, מלוכלך, מבולגן, וכדו'.

אנחנו צריכים לצייר את היהודים: מסודרים, יפי מראה, פאות יפות, זקנים מסודרים, נקיים, בריאים, ועוד. - כן גאווה יהודית.

אשמח לשמוע הערות הארות ועוד!:)

כל טוב
- דגאיש
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מזדהה לגבי אי הנוחות מהתופעה.
מצד שני יש לצייר את הדמויות- בהתאם למה שהן.
קבצן העיירה לא צריך להראות כמו הרב.
אבל הסנדלר יכול להראות נקי ומסודר, אם כי לא נוכל להתעלם מהטלאי שבברכו.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מה פתאום.
כל היהודים יפים. יפים מאוד! מאוד מאוד יפים ייפהפיים.
יפים חיצונית נורא! כי ככה נראה יהודי. יפהההההה חתייייך.
דוגמן ממש.
ככל שהוא יותר דוגמן ככה הוא יותר יהודי.
תכול עיניים. תמיר. יהודי.
בלונדיני. עצמות לחיים גבוהות. אתלטי. יהודי.


..
......
......
או שהתבלבתי עם גרמני?
יכול להיות.
אבל מה זה משנה העיקר שזה העיקר. לצייר אנשים יפים.
זה בעצם האומנות. בבסיסה. לצייר אנשים יפים וחתיכים. כל היום.
ילדים יפים, עיניים ענקיות תכולות. זה אומנותי.
כי מי שמצייר משהו עם אמירה, ותוכן, ואישיות, הוא לא אמן עם אמירה אישית ופרספקטיבה ייחודית על העולם.
הוא נאצי!!
נאאאאאציייי!!

(התעייפתי. חלאס. לא סתם התעייפתי. התייאשתי. אתה חדש כאן בפורום. ישנם כמה אשכולות עמוסי צרחות וחלחלות והזדעזעויות ושומו שמיימיות על הנושא. חפש.)
 
נערך לאחרונה ב:

ליבליב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י אבימי;2352254:
מה פתאום.
כל היהודים יפים. יפים מאוד! מאוד מאוד יפים ייפהפיים.
יפים חיצונית נורא! כי ככה נראה יהודי. יפהההההה תחייייך.
דומגן ממש.
ככל שהוא יותר דוגמן ככה הוא יותר יהודי.
תכול עיניים. תמיר. יהודי.
בלונדיני.עצמות לחיים גבוהות. אתלטי. יהודי.


..
......
......
או שהתבלבתי עם גרמני?
יכול להיות.
אבל מה זה משנה העיקר שזה העיקר. לצייר אנשים יפים.
זה בעצם האומנות. בבסיסה. לצייר אנשים יפים וחתיכים. כל היום.
ילדים יפים, עיניים ענקיות תכולות. זה אומנותי.
כי מי שמצייר משהו עם אמירה, ותוכן, ואישיות, הוא לא אמן עם אמירה אישית ופרספקטיבה ייחודית על העולם.
הוא נאצי!!
נאאאאאציייי!!

(התעייפתי. חלאס. לא סתם התעייפתי. התייאשתי. אתה חדש כאן בפורום. ישנם כמה אשכולות עמוסי צרחות וחלחלות והזדעזעויות ושומו שמיימיות על הנושא. חפש.)

תודה אבימי..
חוסך תגובה ארוכה לכמה מאיתנו לפחות.:eek:
(ומצחיק גם על הדרך אז מה טוב..)
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
וגם אם תצייר יהודים מכוערים כמו שומה ישנה, מעוותים כמו פלסטיק שרוף, ומוזרים כמו בובת המן באפיית מצות,
גם אם תהיה טועה באלף ויכוחים, במליון פולמוסים ושוגה בכל דבר שתאמר בחיים

לא תעשה מעשה שגוי ומכוער כמו להשוות יהודי, כל יהודי, לנאצי.

חוקר שואה? אז תחקור כמה רע זה עושה לניצולי שואה לשמוע השוואות על השואה.
תחקור לעומק איך השוואה לנאציזם מוזילה ומכערת את זכר השואה.
תחקור ממש לרוחב ולאורך את השגיאה הזאת.
ובבקשה תמחוק את השורות המכוערות הזאת, שמשוות ציירים יהודיים לנאצים. פשוט בושה.
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
שלום לאבימי ולכל הציירים החשובים והנחשבים הצדיקים, ובכלל ח"ו לא נ*...
תודה על התגובות מעריך מאוד את מה שכתבת.


לא הבנת אותי כלל וכלל!
ולא השוויתי אף אחד לנאצי, טעות מיסודה!

ואסביר:
לא בגלל שהנאצים ציירו ככה יהודים אסור או עדיף לא לצייר בכזה סגנון
אלא אנחנו, שרוצים להעביר מסרים בתוך ציורים חייבים להעביר דמיות חיוביות ואסטתים ולצייר את היהדות בעין יפה וטובה ולאו דווקא כמו שהדגמת (בלונדיני תמיר וכו') ולא כמו דוגמנים אלא מסודרים נקיים ויפים ועדינים ולא גאוותנים כמו הנאצים ימ"ש שהם קרי מזג, נטולי רגש, חסרי אנושיות, ובכלל לא יפים!
והיהודים הם להיפך מלאים ברגשות חיוביות כביישנים, רחמנים, גומלי חסדים, ועוד


עתה אציג בפניכם קטע מתוך מאמר של אמן ואיש חינוך מומחה:
בציור מאוד תלוי איך אתה מציג ומגיש את הדברים לציבור,
אם אתה מציג את הדברים בצורה יפה ונקיה וטובה אז אתה נותן אור על הדברים אתה מפאר את הדברים ואני מתכוון שצריכים להציג את היהדות אם הרבה אור ויופי ולא לצייר בצורה שלילית ולא נקיה
כי תמיד מה שעושים היום זה משפיע על הדורות הבאים אם רוצים שנגיע למצב טוב ונצא מהמצב הלא טוב אז צריכים לצייר בצורה חיובית.

וקצת ארחיב, אנחנו בתור יהודים צריכים לקדש שם שמים ולהאהיב את היהדות ולהיות אור לרחוקים ולגוים לכן אנו צריכים לצייר את היהודים עדינים אהובים נחמדים שמחים חייכנים נקיים ומסודרים כפי שראוי לבני מלכים כי בנו בחר ה' מכל האומות (ואני דגאיש מוסיף: 'למי ששכח' ) וזה אנחנו רוצים להעביר לדור הבא כי כשילד רואה את היהדות באופן נעים ושמח וחיובי לעין אז היהדות מתחזקת אצלו בדרך של נעימות ושמחה כמו שכתוב 'דרכיה דרכי נועם' וכן כתוב: "...תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל".
ע"כ.

מי שרוצה להמשיך לטעות שימשיך,
אני בטוח שיש כאלה שקולטים את הטעות האמתית
וישתדלו לצייר את היהדות והעולם בצורה חיובית, וכן! בגאווה יהודית - אנחנו לא מסכנים ואנחנו רוצים להעביר לילדים שלנו את המסר שיהיה ברור ביותר: "אנחנו לא מסכנים"
לא כמו שהגוים מנסים להכניס לנו.
ה' בחר רק בנו ולא בעם אחר ותכניסו את זה טוב טוב לראש
המידות והעדינות אמורים להשפיע גם על החיצוניות

ואם לפי השיטה שאין חיצוניות ביהדות אז מה זה תפילין ציצית טלית, ביהמ"ק - מקום הכי יפה בהעולם. זה הרי אלו דברים חיצוניים לכאורה, אלא מה, יש כן תפקיד לחיצוניות ביהדות
לא כמו שטועים הרבה! שזה נתבאר כבר בתחילת השיחה.:)

ואני תפילה שתבינו דברים אלו.
אשמח לקבל תגובות.:)

כל טוב -
דגאיש
 

שפריץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פותח האשכול לא אמר:"אתם נאצים כי אתם מציירים כמו שציירו הנאצים"

פותח האשכול אמר:"כדאי לא לצייר יהודים כמו שהנאצים ציירו אותם"


צלצלתי לאבימי, כי הוא מצחיק והוא יכול היה אפילו להכנס לאחד מפורומי הכתיבה הסגורים. אפשרי וטוב לצייר את כל הסגנונות ולתת לאמנות לדבר, אבל פותח האשכול לא אמר עליכם... שאתם... נאצים...
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ויכוח משעשע,
כי בלי להתייחס לתוכן,
אין כאן כלל שני צדדים על אותה סקאלה.

נכון שמבחינה אומנותית יש יותר אמירה לדברים חריגים [אם אפשר להגדיר זאת כך],
ונכון שאין כל כוונה להביא דמות מגוחכת ולומר - כך נראים כל היהודים, כמו שעשו הנאצים ימ"ש.
וודאי נכון שבנו בחר ה' מכל העמים וגם נכון שאין עוד מלבדו, ושהיתה שואה ושהיא לא מקהה מאומה באמונתנו הברורה. גם נכון שהיום יורד גשם וקר,
אז מה הוויכוח?

אלא שפלוני כשרואה דמות יהודי מגוחכת מיד קופצים לו לראש הקריקטורות של הדר שטירמר כשרק חסרה הכותרת "היהודים הם אסוננו" וכדו' [וזה עקב היותו חוקר שואה כלשונו], ואילו השני רואה כאן את הפן האומנותי.
זהו. זה מה שיש כאן.

עכשיו אם נבוא להתווכח מי צודק, גם בזה, תשובה ברורה ככל שתהיה, אינה חד משמעית. שהרי זה וודאי שאם נראה לניצול שואה תמונה "אומנותית" כמו זו שאליה התכוון המשורר - מיד יציפו אותו מעשיהם המזוויעים של הנאצים בשואה הנוראה על כל המשתמע מכך,
וכי מישהו יוכל להעיז לומר לו שהוא לא צודק??
ואם נראה את אותה התמונה לאיש צעיר חובב אומנות, הרי שיהנה מכל שומא וכיעור אם רק מובעת בזה האמירה כמו שהוא אוהב.

אמור מעתה ויכוח זה הוא בין הרגש לשכל, מקום בו אסור שיהיה וויכוח. הוויכוח מוכרח להיות בין שני צדדים שכליים או בין שני צדדים רגשיים [- שזה ממש לא מומלץ].

[ואגב, כל כך אהבתי את הפתיח של הרב נויגרשל כשבא לדבר על הנקודה הכאובה של אלו שפרקו עול רח"ל אחרי השואה, וכך אמר:
לאלו שטענותיהם הם מהבחינה הרגשית - אחר שחוו את השואה על כל מוראותיה - אני לא אומר מילה וגם אין לי, איש צעיר, רשות וזכות לומר מאומה. אני מדבר רק אם מישהו רוצה להתווכח איתי אינטלקטואלית].

ובכל זה עוד לא אמרתי מילה על הסגנון כתיבה הכל כך שונה של דגאיש מול זה של אבימי, שאם יורשה לי, בכל נושא שבעולם לא יוכל ויכוח להיות מוכרע, כששני הצדדים הם כל כך שונים. [אבל זה נושא משעשע לכשעצמו]...
 

yaakovh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י דגאיש;2352499:
לא בגלל שהנאצים ציירו ככה יהודים אסור או עדיף לא לצייר בכזה סגנון
אלא אנחנו, שרוצים להעביר מסרים בתוך ציורים חייבים להעביר דמיות חיוביות ואסטתים ולצייר את היהדות בעין יפה וטובה ולאו דווקא כמו שהדגמת (בלונדיני תמיר וכו') ולא כמו דוגמנים אלא מסודרים נקיים ויפים ועדינים ולא גאוותנים כמו הנאצים ימ"ש שהם קרי מזג, נטולי רגש, חסרי אנושיות, ובכלל לא יפים!
והיהודים הם להיפך מלאים ברגשות חיוביות כביישנים, רחמנים, גומלי חסדים, ועוד

דגאיש

ומה יעשו היהודים שלא יפים בהתאם לסטנדרט היופי היהודי שהמצאת? יעשו ניתוח פלסטי לקיצור וליטוש האף, העלאת הלחיים ומילוי הקמטים במצח, כדי שחלילה לא ייראו כמו שהנאצים אמרו שהם נראים?
יש יהודים עם אף ארוך. יש יהודים עם מעילים ישנים, יש יהודים עם בטן עגלגלה שמותחת להם את הכפתורים מכל הקיגעלים והגלער, הרבה יהודים כאלה. ויש יהודים חתיכים ומהמהמים...
וזה לא מעניין את אף אחד. כי היהדות לא מתעסקת בזה איך אנשים נראים ועם איזה מעיל חתיכי הם הולכים והאם יש להם בורסלינו או בורטלינו...
ואין שום קשר בין היופי של בית ה' ליופי של עובדי ה'. אין תיאור בשום מקום על היופי של חז"לינו, אלא להיפך, כמה שזהה לא עניין אותם.

לעניינו, יש ציירים שמציירים רק הכל מתוק ויפה, ויש יהודים שנראים מתוקים ויפים, יש ציירים שמציירים משעשע, ויש יהודים שנראים משעשע.
יש ישיבות קדושות שמקבלות רק בחורים חתיכים, תכולי עיניים ובהירי שיער, ויש ישיבות עוד יותר קדושות שמחנכות את תלמידיהם לעבודת ה' ולא לדוגמנות-ארית-יהודית-מגזע-טהור. ויש מדינות שמכניסות לכלא ציירים שמציירים את אזרחיה לא חתיכים מספיק ולא עם התספורת המושלמת של הנשיא...
ודי כבר עם ההדבקה של הנאצים לכל דבר פנימי ביהדות.
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אנחנו כציירים מלבד זה שאנחנו מעבירים מסרים ויזואלים וכאלה שהם לא ויזואלים אלא בתת מודע, אנחנו גם באים להציג את האמת, את המציאות כפי שהיא באוטנטיות שלה! אנחנו לא באים להמציא משהוא שלא היה כאשר מדובר בהסטוריה. וכן היו יהודים שנראו לא אסטטיים בעליל! רק שהנאצים יימח שמם וזכרם, בחרו להציג אותם הצורה מוגזמת ולהכליל בהם את כל היהודים.
ואגב, אותו אחד שדגאיש ציין בהתחלה בהתחלה שצייר דמות כזו, דווקא אותי מאוד חיברה בכלל להוואי של הכפרים היהודיים במזרח אירופה, ולא הרגשתי שום זילזול ביהודים. להיפך! הערכתי אותם יותר.
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נכתב ע"י yaakovh;2352637:
ו
ואין שום קשר בין היופי של בית ה' ליופי של עובדי ה'. אין תיאור בשום מקום על היופי של חז"לינו, אלא להיפך, כמה שזהה לא עניין אותם.

בזאת טעית, כי תיאורים על היופי כבר מופיעים בתורה ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה; על שרה כתוב שהכל סוכין ביופיה, ובת כ כבת ז' ליופי; על יוסף כתוב שהיה יפה תואר; וכן על רבקה ועוד מצינו במדרשים ובגמרות התייחסות ליופי חיצוני על אלו שהיו הכי יפים בעולם, הכל בפני שרה כקוף בפני אדם שרה לעומת חווה כקוף בפני אדם וכו' על יעקב אבינו, על שופריה דרבי אבהו, ועל רבי יוחנן שהיה יושב על פתח בית הטבילה, ועל האי שופרא דבלי בארעא שעל זה נאמר על דא וודאי קבכית וכו' ועוד ועוד וסליחה על הבלגן במובאות.

על הלל הזקן כתוב שהיה אומר שמצווה לרחוץ את גופו [אולי לא מדוייק כך]

תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדו - ידוע דינו, וודאי שזהו חלק בלתי נפרד מהיהדות ההופעה החיצונית המכובדת. כן. גם למכוערים יכולה להיות הופעה חיצונית מכובדת.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אף אחד לא חושב שהציירים המרומזים בדברי דגאיש מחקים במתכוון את מי שהוא ציין, אבל בוודאי דמויות מסוימות גורמות לדי הרבה (ואני ביניהם) להיזכר בזמנים אפלים ולהרגיש גרוע. ולא מפני שהדמויות אינן 'יפות'.
 

חני H

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אבימי, מה היו עושים כאן בלעדיך? חסכת פה הרבה מילים מיותרות...
דגאיש- ממליצה לך לחפש מידע על ספר קומיקס בשם "מאוס" (MAUS) של ארט ספיגלמן. היהודים בספר הזה (שעוסק בשואה) מצויירים כ... עכברים. כן, כן. עכברים עם אזניים גדולות, עיניים שחורות וזנבות ארוכים.
והכי מפתיע שזה לא ספרות נאצית. הסופר הוא יהודי, בן לניצול שואה שמעביר את סיפורו של אביו. אי אפשר לחשוד אותו בפרו-נאציזם, ובכל זאת זו הדרך שהוא בחר.
משמע, האמנות יכולה להסתובב גם בביבים, ועדיין להיות אמנות.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושב שהמדד יכול יכול להיות כזה:
האם הדמות המצויירת נלעגת?
לדעתי די בקלות ניתן להחליט על דמות מסויימת אם היא נלעגת או לא.
למשל בקריקטורות זה ממש מוקצן.

בציורים אנטישמיים היהודים 'נלעגים' ממש, ללא ספק.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י חני H;2353513:
משמע, האמנות יכולה להסתובב גם בביבים, ועדיין להיות אמנות.
:eek::eek::eek:
 

ChaviArt

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
בלי הקצנות לשום מקום,

מותר ויפה לצייר שמנים, אפים ארוכים, שומות, שלומפרים וכד'
אבל יש אף ארוך ויש אף ארוך
ויש אומנים שמציירים ציורים מדהימים, אומנותיים, ומעניינים ולא בנאלים, ולא מתוק ומצועצע מדי, והציורים שלהם עדיין ציורים יהודיים יפים אפילו שיש להם שם שמנים בעלי אפים ארוכים
אבל לפעמים, וכן זה קורה לפעמים, אני רואה ציורים שכבר עברו את הגבול אומנותי, והם קצת מזכירים אנטישמיות, לדוג' ציורים שמתארים דמות של תנא/רב/תלמיד חכם בצורה נלעגת ולא מספיק אסתטית, (ושוב,לא קשור לשמנים וכו' כי אם הרב/תנא היה שמן צריך לצייר אותו שמן,)
ואני אומרת את זה כאחת שאוהבת דווקא את האומנותי והמעניין,
 

דגאיש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לגבי הדיון הנ"ל

שמחתי לראות ולקרוא את תגובתכם, ההערות וההארות, תודה תודה!

הדברים שהבאתי דרושים הבהרה:

1. מדובר על סגנון הציור (גם על רבנים, אנשים פשוטים, ועוד.) ולא באופן חד פעמי.

2. הנאצים הם רק דוגמה איך אפשר לצייר אדם שלילי נטול רגש
לא שחס ושלום, אם יהודי מצייר כך הינו נטול רגש, אלא רק כדי שנבין, שכשהנצים רצו לצייר לעולם את היהודים כבלי מידות וכאכזרים הם ודאי חשבו איך להעביר את זה לעולם בצורה (וסגנון) שיכנס טוב טוב לתת מודע, ובאמת כך עשו ואפשר לומר שאף הצליחו. (למי שקצת חקר)

וכשאנחנו יהודים עובדי ה', מחובתנו לדורות הבאים לצייר את היהדות באור שמחה ואושר, ולהכניס לציור את המידות והעדינות שאיתם ה' חננו, ולא שבגלל הנאצים ימ"ש נהגו כך אסור לנו לצייר את היהדות בסגנון כזה, אלא בגלל המהות שלנו והצלם האלקים שבנו אנחנו צריכים לפאר ולרומם את היהדות כמו בני מלכים ובלי קשר למודרניות של היום.

3. רציתי להגיד עוד משהו חשוב, שיועיל לטובת הכלל והפרט:
לא כל דבר שקוראים ורואים צריכים לקחת ללב בצורה קשה, אז טעיתי מה הבעיה, האנשים הכי עשירים ומפורסמים בעולם הגיעו למקומם מתוך הרבה מאוד טעויות ושגיאות בחייהם
אבל במקום מלהפגע קשות ולקחת את זה ללב בצורה קשה, להיפך הם התעלו מזה ולמדו לפעמים הבאות איך לחיות חיים איכותיים יותר בלי שגיאותיהם הקודמות.

ודוגמה לדבר: באחד מהאשכולות מישהו העיז להעלות ענין שלא כולם הסכימו איתו במקום שיגידו דעתם הם יצאו נגדו וירדו עליו קשות עם רצון להשפילו, והתבוננתי מה! ככה לפגוע ביהודי? היה לי מוזר, בדקתי ראיתי שכמה מהניקים נלקהו בדבר הזה ולקחו את זה קשה ללב, ובמקום לנהל שיח נורמלי ירדו עליו קשות בכדי להתעלם מהבעיה ולא הסבירו בכלל דעתם בענין!

גם כאן אני מבקש לא לקחת דברים אלה אישי או בצורה קשה, ( אגב, לא בריא ללב ). מי שרוצה לשפר דרכו ולחיות חיים איכותיים יותר, ולהנות מהיהדות שיהנה!. ומי שחושב אחרת בשמחה רבה זכותו לחשוב אחרת ממני, ומכל אחד, ולהגיב ולכתוב את מחשבתו ודרכו.

אבל בבקשה: לא להפגע, אני לא שווה כל כך, שתיפגעו ממני!
(נ.ב. לא נכתב בקשר לאבימי, אני אוהב אותו מאוד אהבת אחים כמו כולם ומתפעל מציוריו הנפלאים.)

כל טוב אוהב את כולכם
- היהודים בכלל והפרוגניסטים בפרט

- דגאיש
 

אות לי

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חני H;2353513:
ספר קומיקס בשם "מאוס" (MAUS) של ארט ספיגלמן. כדאי שתנשום עמוק קודם כי היהודים בספר הזה (שעוסק בשואה) מצויירים כ... עכברים. כן, כן. עכברים עם אזניים גדולות, עיניים שחורות וזנבות ארוכים.

את מפרשת את הספר הזה באופן לא נכון, יש סיבה לדמות העכבר ויש סיבה לכל שאר הדמויות שמככבות בספר.
 

אנאל- ציור עם לב

כי לגעת בנפש- זו אומנות!
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י דגאיש;2353618:
שמחתי לראות ולקרוא את תגובתכם, ההערות וההארות, תודה תודה!

וכשאנחנו יהודים עובדי ה', מחובתנו לדורות הבאים לצייר את היהדות באור שמחה ואושר, ולהכניס לציור את המידות והעדינות שאיתם ה' חננו, ולא שבגלל הנאצים ימ"ש נהגו כך אסור לנו לצייר את היהדות בסגנון כזה, אלא בגלל המהות שלנו והצלם האלקים שבנו אנחנו צריכים לפאר ולרומם את היהדות כמו בני מלכים ובלי קשר למודרניות של היום.


כל טוב אוהב את כולכם
- היהודים בכלל והפרוגניסטים בפרט

- דגאיש

קודם כל, תודה לך, לי אישית, הדיון הזה שהתפתח בעקבות שאלתך, מאוד מחדד אצלי את העניין וגורם לי לחשוב על מהות הדברים.
אני מסכימה איתך שאנחנו צריכים להעביר את מי שאנחנו באמת, צלם אלוקים וצריכים לפאר ולרוממם את היהדות. אבל שאלה לי אליך: האם אדם שהוא נראה לא אסטטי בהגדרה, והוא יהודי זה אומר שאין לו חלק אלוקה ממעל? זה אומר שהוא מבזה ומקלס את היהדות?הוא לא בן של מלך? ברצינות?
להיפך! גם יהודי כזה ואולי אף הוא יותר יהיה מסוגל להמחיש לנו מה זה יהודי באמת! ה' אוהב כל אחד וגם אותו! כפי שהוא וכפי מעלתו ככל שתיהיה, ע"י אנשים כאלה אנחנו יכולים להבין בשכלנו את אהבת ה' אלינו. כמה שנחשוב שאנחנו שפלים ולא שווים דבר, ואלה שעוד נראים ככה בכלל חושבים שאין להם זכות קיום בגלל מה שהעולם משדר להם וכלפיהם.
אולי קצת נסחפתי...אבל זה מה שאני חושבת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה