משום מה בשוק הספרות נכרכו שני כישורים נדרשים שונים, למרות שהקשר ביניהם אקראי בלבד. כישרון הכתיבה והמשיכה בעט מתארח במחיצה אחת עם דמיון הפרא המייצר עלילות סבוכות. ברצוני להתמקד בשניים הללו אף שעליהם נלווים לעיתים כישורים נוספים לפי אופי העלילה, ידע היסטורי וגאוגרפי, אבחנה פסיכולוגית, לפעמים קצת רוע ועוד.
למשל ולשנינה במוזיקה, רוב מכריע של היצירות אינן מולחנות ע"י הזמר המבצע. המלחין מצוייד ביכולות מוזיקליות לנסח את תווי הניגון אך קולו לא בהכרח ערב, גם המילים יתכן שנכתבות ע"י משורר שלישי. ה'בעל מנגן' רוכש ממנו בתשלום את הלחן המועדף והוא רק אחראי על הביצוע המרטיט.
אצלנו בשכונה זה לא קורה, רק יחידי הסגולה המחוננים בשילוב הכישרונות, להם שמורה הזכאות ליצור יצירות של ממש - קרי, ספר עלילתי משובח.
תגידו שהעלילה מסתעפת עם הכתיבה ולקצב רגשות הסופר? נשלח אתכם חזרה אל המוזיקאים, רגשנים ומשתפכים לא פחות אל עומק יצירותיהם אך יודעים היטב להבדיל בין הרשויות.
בעולם מתוקן? התחבולנים והקונדסאים ילחינו את שלבי העלילה והסופרים המשייטים באוצרות מילים יכתבו אותם בשפתם המקצועית והזורמת. כישרונות חבויים יצאו אל אור השמש ורמת התוצר הספרותי תקפוץ.
את חסרונותיו הבולטים של האבסורד אנו רואים כאן בפורום. אנשים עם קולמוסים משובחים, עם כתיבה איכותית, עדכנית ומבוקשת והם מבוססים בשיתופים קצרים המכילים סיטואציה בודדת עם פאנץ' או עם פנצ'ר. בקיצור יש להם את זה. למה זה נגמר כאן? כי יש להם את זה אבל אין להם את זה. כי כדי לטוות עלילה שלמה ומושלמת צריכים עוד כמה דברים שנמצאים דווקא במוחות קודחים אחרים.
איך אנחנו מנתבים את בעלי הכישרונות המתאימים אל פונדק אחד של שיתוף פעולה? אולי נשאל בפורום סאונד ומוזיקה...
עד כאן דיברתי להיום. המיקרופון שלכם.
*
תורדוסל'ה
למשל ולשנינה במוזיקה, רוב מכריע של היצירות אינן מולחנות ע"י הזמר המבצע. המלחין מצוייד ביכולות מוזיקליות לנסח את תווי הניגון אך קולו לא בהכרח ערב, גם המילים יתכן שנכתבות ע"י משורר שלישי. ה'בעל מנגן' רוכש ממנו בתשלום את הלחן המועדף והוא רק אחראי על הביצוע המרטיט.
אצלנו בשכונה זה לא קורה, רק יחידי הסגולה המחוננים בשילוב הכישרונות, להם שמורה הזכאות ליצור יצירות של ממש - קרי, ספר עלילתי משובח.
תגידו שהעלילה מסתעפת עם הכתיבה ולקצב רגשות הסופר? נשלח אתכם חזרה אל המוזיקאים, רגשנים ומשתפכים לא פחות אל עומק יצירותיהם אך יודעים היטב להבדיל בין הרשויות.
בעולם מתוקן? התחבולנים והקונדסאים ילחינו את שלבי העלילה והסופרים המשייטים באוצרות מילים יכתבו אותם בשפתם המקצועית והזורמת. כישרונות חבויים יצאו אל אור השמש ורמת התוצר הספרותי תקפוץ.
את חסרונותיו הבולטים של האבסורד אנו רואים כאן בפורום. אנשים עם קולמוסים משובחים, עם כתיבה איכותית, עדכנית ומבוקשת והם מבוססים בשיתופים קצרים המכילים סיטואציה בודדת עם פאנץ' או עם פנצ'ר. בקיצור יש להם את זה. למה זה נגמר כאן? כי יש להם את זה אבל אין להם את זה. כי כדי לטוות עלילה שלמה ומושלמת צריכים עוד כמה דברים שנמצאים דווקא במוחות קודחים אחרים.
איך אנחנו מנתבים את בעלי הכישרונות המתאימים אל פונדק אחד של שיתוף פעולה? אולי נשאל בפורום סאונד ומוזיקה...
עד כאן דיברתי להיום. המיקרופון שלכם.
*
תורדוסל'ה