פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
השר דודי אמסלם לאילה חסון ב׳כאן חדשות׳: ״אנחנו בעיצומו של מרד צבאי. אני לא מתחרט על האמירה שלי נגד היועמ״שית שהיא האדם הכי מסוכן במדינה״
 

אייזי

משתמש מקצוען
דוברות הכנסת: בעקבות האירוע החמור הערב בועדת החוקה, כשמספר יועצים פרלמנטריים השתוללו, צעקו והשתלטו על המיקרופונים - הנחה יו״ר הכנסת אוחנה להרחיק אותם ממשכן הכנסת עד לסוף כנס הקיץ.

עטרה גרמן: הנוסח לא שונה ולא רוכך. באופוזיציה צועקים: זה ייזכר לכם לדראון עולם.

דפנה ליאל: חוק ביטול עילת הסבירות אושר כעת בוועדת חוקה לקריאה שניה ושלישית. 9 בעד, 7 נג
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יעקב ריבלין טוען שגנץ יודע שאין להצעתו כל היתכנות מעשית והוא רק רואה איך שלפיד משתלט על הציבור בעזרת הרדיקליות הקיצונית שלו, ונתניהו מאידך בבקיצוניות שלו והוא שכל כוחו בסקרים נשאב מהממלכתיות שנקט עד כה, ממילא הוא מנסה להחיות אותה פעם נוספת שהוא לא יהפך ללא רלוונטי.
גם הוא רואה את הסקרים שמים ליום שקולו לא נשמע הוא מאבד כוח.
בשביל להתעמת עם הרפורמה ראש בראש, לפיד עושה את זה הרבה יותר טוב ממנו. הוא צריך להיכנס שוב לראש של הציבור שיקלוט שהוא ה'ממלכתי' היחיד בזירה. הא ותו לא.
 

אייזי

משתמש מקצוען
ישראל כהן: שינוי כיוון? העיתון ׳יתד נאמן׳ מבהיר מחר במאמר מערכת שלאחר אישור תיקון עילת הסבירות בכנסת, צריך יהיה לחשב מסלול מחדש בכל נושא הרפורמה המשפטית. (בכפוף לכך שנושא בני הישיבות-חוק הגיוס יוסדר).

ישי כהן על המאמר הבוקר ב׳יתד׳: ‏מאמר מערכת ב׳יתד נאמן׳ - בעיקר בנושאים פוליטיים - לא נכתב ללא הוראה מבתי ההנהגה הרוחנית. מלבד הקריאה הבוקר ״לחשב מסלול מחדש (בחקיקת הרפורמה) ולשאול האם בכל מחיר״, יש כותרת נוספת: להעביר את חוק הגיוס מבלי להתעקש על פסקת ההתגברות. מסר בעיקר לח״כ משה גפני שעד כה התעקש בנושא. מעניין.

יאיר שרקי על המאמר ב׳יתד׳: בין הנימוקים להרהורי הנסיגה הליטאיים מהרפורמה: גם אחרי התיקון, בית המשפט ממילא לא פוסק לפי דין תורה. המונח דמוקרטיה ושלטון הרוב איננו קדוש בעיננו והגלגל עשוי להתהפך. החשש מהתגרות בארה״ב, וגם: אין לנו עניין בנתניהו באופן אישי
 

אייזי

משתמש מקצוען
׳ווינט׳: כ-1000 מפגינים הגיעו כעת למחות נגד הרפורמה מול מגדל קריית הממשלה בחיפה. המפגינים תלו שלטים בכניסה לבניין שעליהם נכתב: ״אין כניסה לדיקטטורה למשרדי הממשלה״. כוחות גדולים של משטרה ערוכים במקום.
 

י"כ

משתמש מקצוען
׳מעריב׳: מהומה בכנס החירום של לשכת עורכי הדין לקראת העברת חוק הסבירות. עורכי דין מהימין התפרצו בטענה שהכנס חד צדדי.​

"לקום!": פעילי ימין הסתננו למחנה אוהלים של השמאל – ועשו להם "השכמה"​

פעילי שמאל שצעדו לכיוון ירושלים כאקט מחאתי, עשו עצירת שינה במחנה אוהלים שהקימו בבן שמן • במהלך הלילה פעילי ימין הסתננו למחנה האוהלים, ישנו איתם ועשו להם "השכמה" • פעילי הימין צעקו לעברם "בושה", "בושה"
%E2%80%8F%E2%80%8F%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-194-1024x576.png
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

"מי בעד לינץ' במוכר הרהיטים מקיסריה?": אזרח קרא מפורש לרצוח את נתניהו​

ברשת החברתית כתב אזרח כי "אין מחילה למלאך החבלה. ביבי לכלא על הרס הדמוקרטיה הישראלית היפה. מי בעד לינץ' במוכר הרהיטים מקיסריה?" • משתמש אחר שאל אותו: "דניאל, אתה קורא לרצח ראש הממשלה?", והוא השיב – "כן"

  • ההסתה משתוללת: אזרח קרא היום (חמישי) בחשבונו ברשת חברתית לרצוח את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות כך, הליכוד הגיש תלונה נגדו במשטרה ובשירות הביטחון הכללי. "איום מפורש היום לרצח ראש הממשלה נתניהו", נמסר.

    ברשת החברתית כתב אותו אזרח כי "אין מחילה למלאך החבלה. ביבי לכלא על הרס הדמוקרטיה הישראלית היפה. מי בעד לינץ' במוכר הרהיטים מקיסריה?", כינוי לעג לראש הממשלה שלפני עשרות שנים ניהל חברה של מכירת רהיטים.

    משתמש אחר ברשת החברתית שאל את אותו אזרח: "דניאל, אתה קורא לרצח ראש הממשלה?", והוא השיב בנחרצות – "כן".

בתוך כך, במסגרת ההסתה המשתוללת, מפלגת ישראל ביתנו עדכנה הצהריים כי כתב אישום הוגש השבוע נגד צעיר בן 23 תושב קרית גת, בגין איומים על חייו של יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן.
 

אייזי

משתמש מקצוען
‏בכירי רבני הציונות הדתית קוראים לציבור להגיע להפגנת הימין בשבוע הבא: "לפעול למען התיקון המתחייב במערכת המשפט".

פעילי מחאה הודיעו על הפגנה משותפת של תומכי ומתנגדי הרפורמה ביום ראשון בי-ם. ההפגנה תחל ב"תפילה המונית" בכותל ולאחר מכן תמשיך עם "שרשרת אנושית" עד לכנסת
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
בכיר ביהדות התורה טוען הבוקר בשיחה עם ערוץ 7, כי יו"ר ש"ס אריה דרעי, הפועל מטעם ראש הממשלה נתניהו, הוא הכוח המניע מאחורי הניסיון של דגל התורה לבטל את תמיכת המפלגות החרדיות ברפורמה המשפטית.

לדברי הבכיר, דרעי משמש כשליחו של נתניהו וקורא לגפני לנטוש את הרפורמה המשפטית, לרבות עניינים הקשורים לחוק הגיוס.

עוד טוען הבכיר כי דרעי משפיע כל הזמן על גפני בדברים רבים באמצעות שפה משכנעת אך מעורפלת, "בלשון חלקלקה", כלשונו, בניסיון לשכנע אותו להיכנע ולהתקפל לכל דרישות נתניהו ולא רק בנושא של הרפורמה המשפטית.

"נראה שנתניהו מחפש דרך להתרחק מסוגיית הרפורמה המשפטית מבלי להתמודד עם תגובה פנימית במפלגת הליכוד. במקום זאת, הוא שואף להעביר את האחריות אל המפלגות החרדיות", אומר הבכיר לערוץ 7.



הבכיר ביהדות התורה מוסיף כי רבים מחברי המפלגה אינם מרוצים ממה שהם מכנים 'ההערצה של גפני' כלפי דרעי.

אותו בכיר מדגיש כי דרעי מסתמך על מפלגת דגל התורה כיוון שהוא יודע שאגודת ישראל לא איתו. "ללא דגל התורה דרעי אינו 'שווה' פוליטית. לפיכך, אסור לגפני להיכנע לדרעי".

הטענות של הבכיר מצטרפות לדיווחים קודמים על כך שנתניהו מנסה לגרום למפלגות החרדיות לבטל את תמיכתן ברפורמה המשפטית.
 

אייזי

משתמש מקצוען
׳גל״צ׳: אביחי מנדלבליט בכנס החירום של לשכת עורכי הדין: ״הם לא יעצרו בעילת הסבירות - ביטולה הוא ספין ומסווה שתכליתו ריסוק של עצמאות מערכת המשפט כולה. קו ההגנה האחרון והיחיד הוא בית המשפט העליון. הדבר היחיד שמונע את פיטורי היועמ״שית זו עילת הסבירות״.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
פרסום ראשון: ועדת הבריאות בכנסת מענישה את ההסתדרות הרפואית על השביתה. בדיון שהתקיים היום בוועדה, הוחלט להרחיק את נציגי ההסתדרות הרפואית מכל תהליך קבלת ההחלטות בנוגע למעמדת והכשרת של עוזרי רופא, מקצוע חדש יחסית בישראל שהגדרותיו עוד לא לגמרי נקבעו. (יואב אבן)
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ח"כ שמחה רוטמן על המהומה בכנס החירום של לשכת עורכי הדין במהלכו סולקו עורכי דין מהימין: "השופט מני מזוז כבר מסר את תגובתו? בטח לשיטתו מדובר במחאה אלימה עם מאפיינים טרוריסטיים. עורכי דין מהימין שנמצאים בכנס של שמאל מצדיקים פעולה של המשטרה, בכל הכח, בתקיפות. אם אפשר, מעצר עד תום ההליכים, וכתב אישום, לא"?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  23  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה