פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
18.7.2023 18:13
פרופ' ידידיה שטרן מאשר ב'כאן חדשות' כי מתנהלים דיונים לריכוך עילת הסבירות: אנחנו מנסים להציע פשרות, אני חושב שעניינית ומקצועית ניתן להגיע לכך.
18.7.2023 18:13
קרן בצלאל ב'ערוץ 12': בתדריך עיתונאים שנמסר בבית הלבן ידעו לצטט את המסרים משלטי מחאה של ישראלים שהפגינו מול שגרירות ארה"ב. (הסקופים)
18.7.2023 18:13
השר לוין לקראת עצרת המיליון גרסת ת"א: הקול שלנו לא שווה פחות מקול של מישהו אחר. הזכות שלנו להיות שותפים בקביעת עתידנו לא פחותה משל אחרים.
18.7.2023 18:12
׳ערוץ 12׳: 6 חשודים נעצרו בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב בחשד להפרת סדר.
18.7.2023 18:12
ישי כהן: בני גנץ הממלכתי מסרב לגנות את המתקפה על בתי הדין הרבניים. אסור לשתוק למתקפה שכזו על גוף שיפוטי ממלכתי. היום זה בתי דין, מחר זה בתי משפט. מצור על גוף שיפוטי בכשרות גנץ וחבריו. מאכזב.

כל רגע
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
18:38 | על רק המחאות בתחנות: "בשל תקלת מחשוב" - הופסקה תנועת הרכבות בכל רחבי הארץ

18:30 | 37 מפגינים נעצרו עד כה בחשד שהפרו את הסדר הציבורי במהלך המחאו ברחבי הארץ, מתוכם 8 עצורים בתחנות הרכבת ההגנה והרצליה.

18:16 | 8 חשודים נעצרו לאחר שניסו לרדת לכביש 20 דרום דרומית למחלף השלום.

17:50 | המשטרה עצרה שישה חשודים בתחנת רכבת ההגנה בת"א. לפי המשטרה, החשודים חיכו במבואה של תחנת הרכבת ובתזמון ירדו לרציפים וחסמו את דלתות הרכבת, כוח המשטרה שהיה במקום זיהה את ההתארגנות, עצר אותם מיד והרכבת המשיכה בנסיעה. בנוסף נעצר חשוד שבלם רכבת רכב באזור חדרה.

17:19 | אחרי שמפגינים ניסו למנוע סגירת דלתות של רכבת בתחנת השלום, המשטרה הורתה שכל הרכבות ידלגו על התחנה.

17:15 | המשטרה עצרה בתחנת הרכבת בהרצליה שני מוחים בחשד להפרת הסדר.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
טלטלה בחיל האוויר: בהודעה חסרת תקדים שנמסרה היום (ג') למפקד חיל האוויר ועתידה להתפרסם מחר כמודעה, עדכנו 161 מבכירי וקציני המטה המבצעי של חיל האוויר על הפסקה לאלתר של שירות המילואים שלהם. לדברי קצין בכיר במילואים בחיל האוויר "מדובר על פגיעה קשה ביכולת של תאי השליטה של החייל, גם בבור של חייל האוויר, וגם נציגי החיל בבור של הירוקים, תאי שליטה המבוססים בחלקם הגדול מאוד על אנשי מילואים".
ההודעה יוצאת דופן משני טעמים - בפעם הראשונה חתומים עליה מספר גדול מאוד של קציני מילואים, חלקם בכירים וחלקם בכירים מאוד, שמאיישים תפקידים קריטיים לכשירות המבצעית של החייל. שנית - בניגוד למכתבים והודעות ושיחות אחרות, הקצינים הללו לא התנו את פרישתם בהעברת חוק ביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, אלא הודיעו על הפסקה מיידית.
גורמים הבקיאים בגיבוש המכתב אמרו כי מפקד חייל האוויר תומר בר קיבל על כך הודעה היום וכי לפחות חלק מהחתומים עליו גיבו את המכתב בהודעות אישיות למפקדים הישירים שלהם.
תחת הכותרת "הפסקה מיידית של התנדבות למילואים" נכתב כי "אנחנו, החתומים מטה, 161 אנשי הלב המבצעי של מטה חיל האוויר מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשרות מילואים.
"אנחנו קבוצה של אנשי מילואים הנמצאים בחוד החנית של החשיבה, התכנון והשליטה של מבצעי חיל האוויר ברגיעה ובלחימה מזה עשרות שנים. אנחנו משרתים במטה חיל האוויר ומחוצה לו, בינינו אנשי צוות אוויר, בקרים, מפעילי כטמ"מים, קציני מודיעין וממלאי תפקידים נוספים.
"בסוף מרץ 2023 עבר בכנסת בקריאה ראשונה החוק 'לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים'. ביום שלישי, 11 ביולי 2023, עבר בכנסת בקריאה ראשונה החוק 'לביטול עילת הסבירות'. אישורו הסופי של מי מחוקים אלה והכנסתו לספר החוקים של מדינת ישראל, הוא תהליך פורמלי וקצר, אבל כזה שישנה באופן דרמטי את מהותה ואת פניה של המדינה, והוא יהפוך אותה מדמוקרטיה, לדיקטטורה.
"אנו אומרים בזאת שאיננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר, בו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד אחד ברגל גסה, ומתרחב הפתח דרכו ממשיכים ומצעידים את המדינה לעבר דיקטטורה מלאה. על כן, בלב כבד, אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשרות מילואים".
הקצין הבכיר במילואים אומר כי "אין המדובר על כל אנשי המילואים ורוב המפקדים הבכירים, תת-אלופים בדרגתם, מפקדי בסיסים בחיל לשעבר, המשמשים במילואים כמפקדים של תאי השליטה - עדיין לא הודיעו. עם זאת, לאלה שהודיעו - המוצבים כאנשי מילואים במטה - אין תחליף. לניסיון שלהם, גם בתעסוקה המקורית שלהם - טייסי קרב, מסוקים, תובלה, מפעלי כטב"מים ובקרים לשעבר - וגם בניסיון שלהם בתאי השליטה, אין כל תחליף. טייס צעיר לא יכול להחליף אותם. ההיעדרות שלהם ממילואים עשויה להוריד באופן משמעותי את מספר המבצעים שחיל האוויר יכול להוציא".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר מגיב למכתב הסרבנים שהודיעו כי לא יגיעו למילואים במחאה על הרפורמה ואמר כי "אנחנו מבררים את הפרטים אודות המכתב והמשמעויות שלו".

"עם זאת, האחריות המוטלת עלינו לא השתנתה, להמשיך בשיח פיקודי עם אנשי המילואים והסדירים.
קראו לאנשי המילואים להמשיך להתייצב.

75 שנה שחיל האוויר מספק את המטרייה האווירית לביטחון אזרחי המדינה, יחד עם אנשי המילואים היקרים לנו. חובה זו מוטלת עלינו גם היום. המצב המבצעי בעת הזאת ידוע לכולכם - יחד, נשמור על החיל ממלכתי. יחד, נפעל לשמור על הלכידות של החיל וכשירותו. סומך עליכם - העבירו הודעה זו למפקדי הטייסות והיחידות המבצעיות".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
18.7.2023 22:56
׳ערוץ 13׳: המפגינים בירושלים מנסים לפרוץ את המחסומים ולהגיע לרחוב עזה - המשטרה מתקשה להשתלט על המצב.
18.7.2023 22:56
׳גל״צ׳: מפגינים חסמו את איילון דרום במחלף רוקח - והציתו מדורה על הכביש.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
18.7.2023 23:14
ברהנו טגניה ב'ערוץ 12': את מה שקורה בשעתיים האחרונות בקפלן אפשר להגדיר שיא ההסלמה. ברגע אחד השקט הופר בעימותים בין שוטרים לבין מפגינים.
18.7.2023 23:14
השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע בדקות האחרונות לאזור ההפגנה בנתיבי איילון תל אביב.
18.7.2023 23:14
רק בישראל: נהג משאית שהציבה המשטרה לטובת חסימת כביש בקפלן, שכח את המפתח ומנע ממכתזית להגיע לאזור ההפגנה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
הלל ביטון: בעיית מילואים בצה״ל: לוחמים ואנשי מפקדה באוגדה 36* נקראו לשרת בשבוע האחרון, חלקם בהפתעה, והגיעו בכמות גבוהה משצריך, מה שאילץ את המפקדים לבקש מחלקם לחזור לביתם.
*חטיבת עציוני, חלק מעוצבת געש שהיא אחת היחידות הלוחמות שמוצבות בצפון לקראת מלחמה בלבנון.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

מארגני המחאה קראו לתומכיהם לבצע מחר משיכה המונית של כספיהם שמוחזקים בידי הבנקים בשעה 9.00 בבוקר ובכך להביא לקריסתם | מה עלול לקרות ומהי מטרתם האמיתית?​



מארגני המחאה כנגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית הודיעו כי בכוונתם לבצע אקט מחאתי לא שגרתי והוא - לגשת מחר (רביעי) אל מכשירי הכספומטים ברחבי המדינה ולרוקן ממנו כל אחד עד מגבלת סכום המשיכה היומית הניתנת ובכך להביא למצב בו הכספומט ריק ממזומנים.

אנו מכירים את אופן המחאה הזה מהמחאה החברתית שפרצה אל חיינו בשנת 2011 ובמהלכה יוזמה חדשה שהוקמה קראה לבצע משיכה המונית של כספים מחשבונות העו"ש. במסגרת עמוד המחאה שהוקם, קוראים המארגנים למשוך "סכום משמעותי" כלשהו מחשבנות העובר ושב, שלדבריהם "יהווה תחליף לניהול החשבון בבנק בתקופה הקרובה, תוך התנזרות מכרטיס האשראי".

לאחר שרבים פנו אלינו, אנו ב'בחדרי חרדים' עם הסברים להשלכות הרסניות שיש למחאה מעין זו על הכלכלה הישראלית. ראשית, לא נכונה ההנחה שיש הגבלה על אלפים בודדים מכיוון שההגבלות הללו חלות על כל כרטיס. כך מי שיש לו מס' כרטיסים יכול להוציא בבת אחת סכום גדול יותר. מה גם שלקוחות המחזיקים חשבונות במסלולי פרימיום זכאים להגדלה של סכום המשיכה היומי והם יכולים במהירות לרוקן מספר מכשירים.

הנזק הראשוני הוא החוסר במזומנים. ודאי שעד שיספיקו להטעין כספומטים חדשים בכסף מזומן יחלוף זמן רב במהלכו המכשירים יהיו לא שמישים מה שעלול להוות בעיה רצינית עבור העסקים הקטנים שבדרך כל הם אלו שמקבלים כספים במזומן. בכלל, כל הכלכלה בנויה באופן זה או אחד על מזומנים ובמידה והכסף לא יהיה הכלכלה לא תוכל להמשיך ובמשך כמה ימים המסחר ייעצר.

כמו כן, בהנחה שהבנק לא מחזיק בפועל את כל הסכום שמוצג בחשבון - משיכה של רבים בו זמנית של כל כספיהם עלולה לגרום למצב בו לבנק אין מספיק כסף להחזיר לכולם והוא נקלע לפשיטת רגל, מקרה זה חווינו לפני מספר חודשים עם בנק סיליקון ואלי שלקוחותיו ביקשו למשוך את כספיהם באותו הזמן. השיבוש של מכונות הכספומטים מוכר לנו בעיקר במדינות בהן יש משבר כלכלי עמוק, כמו הסיטואציה הנוכחית בלבנון או המרוץ אל הבנקים ביוון בשנת 2008. בשני המקרים הללו ההסתערות ההמונית על הבנקים מחשש למחסור צפוי במזומנים הביאה לקריסתם.

בנוסף, המפגינים יבקשו לייצר אפקט של פגיעה בבורסה ובשקל. כאשר יש תנודתיות גדולה במחזורי המזומנים המוחזקים על ידי הבנקים, היציבות עלולה להישבר, 'מדד הבנקים' ייפגע (כפי שכבר קורה מתחילת השבוע, כאשר מדד הבנקים מאבד מארכו מידי יום).
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
׳ווינט׳: שביתת הרופאים מחר מסתמנת כמלאת חורים: קופת החולים מאוחדת לא תשלם לרופאים שישבתו וגם מכבי הבהירה שההחלטה נתונה לשיקול דעתו של הרופא. מדובר על קופות עם רופאים עצמאיים ולכן הן יכולות לא לשלם למי שישבות בפועל. באיכילוב הסתפקו בהודעה לקונית לרופאים לפיה ״ייתכנו שיבושים״. השביתה הזו נראית בעיקר כקריאת תיגר על הנהגת ההסתדרות הרפואית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה