פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
דוד ורטהיים: מחאת ההייטק קוראת לבנק לאומי - המפרסם הגדול ביותר בענף הבנקאות בערוץ 14 - להפסיק לפרסם בערוץ. יש להבין: לאומי מפרסם בערוץ 14 פי 4 מהפועלים, והוא המפרסם השמיני בגודלו בערוץ.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית

ההצעה של דרשוביץ לנתניהו: "לעצור את החקיקה לשנה, לכתוב חוקה"​

המשפטן האמריקני הידוע פרופ' אלן דרשוביץ, אותו מעריך ראש הממשלה נתניהו, אמר הבוקר כי לפי דעתו יש להשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית בשנה ו"לכתוב חוקה, סוף-סוף אחרי 75 שנה"​

המשפטן האמריקני פרופ' אלן דרשוביץ מאוניברסיטת הרווארד, שידוע כאחד אותו מעריך ראש הממשלה נתניהו במיוחד - אמר הבוקר (שלישי) ל"וינט" כי: "צריך לעצור את החקיקה, להשהות אותה לשנה ולכתוב חוקה, סוף-סוף אחרי 75 שנה".

דרשוביץ' נשאל באשר לטענת ראש הממשלה נתניהו לפיה הוא מאזן את בית המשפט: "אני מאמין לו, אני חושב שהוא השתמש במילה איזון שוב ושוב בשיחות שלו איתי ואני חושב שהוא מחפש איזון עכשיו. אולי הוא רואה את האיזון קצת שונה ממה שאני רואה כאיזון, אבל אני חושב שהוא כן מחפש אותו. אני לא חושב שהוא מנסה לבטל את בית המשפט העליון או להפוך את ישראל להונגריה או פולין. אני חושב שאולי הוא מנסה להפוך את ישראל למשהו קרוב יותר לארה"ב, שם יש מערכת של איזונים ובלמים".

דרשוביץ' הוסיף ותקף את ממשל ביידן על התערבותו בעניינים הפנימיים של ישראל: "הממשל בוושינגטון מתערב בעסק שהוא לגמרי עניין פנימי. זה לא עניין שביידן אמור להתערב בו או שהקהילה האירופית אמורה להיות מעורבת בו. ישראל יכולה לפתור את הבעיות שלה לבד, היא באמת לא צריכה את הלחץ מארה"ב וגם לא את עצתם של האירופאים. כולם יכולים לתת עצות, אבל בסופו של דבר הנושא צריך להיפתר על ידי הישראלים. ובישראל יש את אחת מקבוצות המשפטנים הטובות".

עוד הוסיף: "אני חושב שהעם בישראל יכול לפתור את זה, אבל זה צריך להיעשות בלי קיצוניות של שני הצדדים - אנחנו צריכים להעביר את הדיון לאמצע, למתונים. מי שהצליח לעשות את זה עד כה היה הנשיא הרצוג. אני חושב שהוא הנשיא הטוב ביותר לתקופה הזו של הפילוג הגדול שישראל נמצאת בו".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
לקראת משבר חוקתי? השר אופיר אקוניס ב׳גלי ישראל׳: ״אני לא מעלה על דעתי שבג״צ יתערב בחוקי יסוד שאושרו ברוב גדול בכנסת״.
עוד מהשר אופיר אקוניס ב׳גלי ישראל׳: ״אלה הם פניה של המחאה. אהוד ברק - ראש הממשלה הכושל ביותר ביותר בישראל. אולמרט - עבריין מורשע. ודן חלוץ - שבשעות בהן פרצה מלחמת לבנון השנייה התעסק במכירת תיק המניות שלו. מחאה היא לגיטימית, אבל כשבאים בשם הטהרנות והמוסר, ואלה הם מובילי המחאה - פה מתחילה בעיה קשה״.

כל רגע
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אפקט הרפורמה: במשטרה התקבלו עד כה התקבלו 54 בקשות להקפיא התנדבות. בנוסף, המשטרה גרעה משרות 10 שהזדהו כמתנדבים כשהתבטאו פוליטית.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בשל תלונות מפגינים מתנגדי הממשלה: מפקד יס"מ תל אביב סגן-ניצב יאיר חנונה ו-4 שוטרים נוספים יתייצבו היום לחקירה במח"ש.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
בדו"ח היציבות הפיננסית של ישראל
בנק ישראל מדווח
שבעקבות אי הוודאות סביב שינויי החקיקה
פחת ערך השקל ונוצרה עלייה באינפלציה.
ציטוט מתוך עקרי הדו"ח
  • בתקופה הנסקרת הושפעה המערכת הפיננסית במשק משני גורמים עיקריים: האחד, המשך ההידוק של המדיניות המוניטרית והאטת הצמיחה הכלכלית בארץ ובעולם, לצד קשיים במערכת הבנקאות העולמית; והשני, חוסר ודאות סביב ההשלכות של שינויי החקיקה לגבי מערכת המשפט בישראל על תפקודו של המשק ועל המערכת הפיננסית בכללותה. אם התהליכים אלו – בארץ ובעולם – יתעצמו, הם עלולים לאתגר את המערכת בטווח הבינוני.
  • אי הוודאות סביב שינויי החקיקה העלתה את פרמיית הסיכון של המשק ולוותה בפיחות של שער החליפין שתרם לעלייה באינפלציה, בירידה במחירי המניות ובהתגברות התנודתיות בשוק המט"ח ובשווקים הפיננסיים.
מקור: בנק ישראל
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
העובדה שדווקא אחרי שעבר החוק המערכת מתייצבת גם מבחינת השקל וגם מבחינת המניות, לא אומרת שזה יותר קשור למהומות שעשו סביב זה, יותר מאשר עצם הפגיעה (כביכול) במערכת המשפט??

אני לא מבין בזה כלום (בשונה מ @השקעות R הון )
אבל לשאול אפשר...
וצריך!
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על הוספת סעיף הרעש שיאפשר למשטרה לפעול נגד מפגינים: "תמיד היו סעיפים של רעש, גם בימים שלי כמפגין. יש חוקים, יש כללים, ויש כאלה שלא מכבדים את החוקים" | רשת ב
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
חברי ועדת החוקה של סיעת יש עתיד הגישו עתירה לבג״צ נגד חוק ביטול עילת הסבירות: ״בנוסח החוק לא הופיעה הערה אחת מהערות שהעלו חברי הכנסת. בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני״.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
שירית אביטן: יועמ"שית הכנסת שגית אפיק כותבת נגד בקשת היועצת המשפטית לממשלה לפסול את חוק היסוד מחר וכותבת שמדובר בתקדים. "מצב שבו היועמ"שית לממשלה מבקשת מביהמ"ש להכריז על בטלותו של חוק הוא מאורע נדיר ובמקרה של חוק יסוד זה מאורע שמעולם לא אירע".
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יו״ר הקואליציה אופיר כץ: כפי שאנחנו דרשנו להוציא את הצבא מהפוליטיקה, כך אנו מחויבים להוציא את הפוליטיקה מהצבא. ביקורת היא לגיטימית וחשובה, במיוחד שמדובר בחיי אדם וביטחון אישי, אבל אין מקום למתקפות אישיות על אלופי צה״ל. יש כתובת קשבת להשמעת הביקורת- שר הביטחון או הקבינט.
 

השקעות R הון

מנהל פורום השקעות
מנהל
מנוי פרימיום
העובדה שדווקא אחרי שעבר החוק המערכת מתייצבת גם מבחינת השקל וגם מבחינת המניות, לא אומרת שזה יותר קשור למהומות שעשו סביב זה, יותר מאשר עצם הפגיעה (כביכול) במערכת המשפט??

אני לא מבין בזה כלום (בשונה מ @השקעות R הון )
אבל לשאול אפשר...
וצריך!
המוח האנושי סולד מאקראיות. בני אדם מחפשים תבניות להסביר תנודות בשוק.
ולכן יש נטייה לתת הסבר לכל דבר.
ורצון אנושי לייחס את התנודות בשוק המניות
למשתנה יחיד ודומיננטי זה שבכותרות.

האמת הפשוטה היא
ששוק המניות מושפע בכל רגע נתון מעשרות משתנים: רווחי החברות, שער הריבית, קצב האינפלציה, חדשנות, דמוגרפיה, מגמות, גיוסים, פדיונות, ציפיות המשקיעים, סנטימנט, חמדנות, פחד, דעות, ניתוחים, אירועים פוליטיים וגאופוליטיים, טבע האדם ועוד.
המשתנים האלו לרוב סותרים אלה את אלה.
ישנו מחקר>>> שבדק את תנודות השוק ומצא שב-75% מהנפילות החדות או העליות החדות אין הסבר רציונלי!

כאן נותר לכלכלן מקום רחב להערכות
שמוטות לפי מבט אישי על העולם
מכאן נובעות הטעויות של הכלכלנים
המקבלים החלטות על בסיס אמונה אישית
ולכן רוב מוחלט של החלטות הכלכלנים הם החלטות שגויות.

הסיפור היחיד שהשוק מספר הוא זה שאנחנו רוצים לקרוא לתוכו ומתוכו.

לסיכום:
אם האמונה שלך נגד הרפורמה זה מה שתצוק למדד
אם האמונה שלך בעד הרפורמה זה מה שתצוק למדד.

עכשיו לא הותרתי מקום לשום כלכלן לחוות דעה
ולכן גם דעתי אינה חשובה
הבעת דעה על "כלכלת ישראל לאן?"
מסגירה רק את עמדת הכלכלן
אם הינו נגד הרפורמה או בעד.

אל תגיד שאמרתי שהנגיד הוא שמאלן
חלילה
בנק ישראל הוא גוף לא פוליטי!
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הממשלה שוקלת מהלך של הגשת בקשה לפסילת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מלדון על חוק יסוד הסבירות, כך פורסם הערב (רביעי) בכאן חדשות.

על פי הדיווח, הנימוק של הממשלה למהלך הוא חוות דעת חריפה שהגישה חיות נגד החוק בנאום פומבי בינואר האחרון, בו הסבירה מדוע מדובר בשינוי מסוכן ואף דיברה נגד מניעי חקיקת החוק.

בקשת הממשלה לפסילת חיות צריכה לעבור דרך היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ואם היא תסרב - יהיה על הממשלה להחליט אם להגיש את בקשת הפסילה באופן עצמאי.

ההערכה היא שהכנסת לא תגיש בקשת פסילה מטעמה.
 

מטב

משתמש מקצוען
מאיר מרציאנו ערוץ 13: מסקר הערב את ההפגנה נגד החקיקה המשפטית בהובלת השופטים בדימוס ברוטשילד בתל אביב. בגלל שאני חובש כיפה, אדם נאלח וגס רוח הניח שאני מערוץ 14 והתחיל להתנפל על הצוות ועליי בצעקות. אף אחד מסביב לא התערב. הוא נרגע רק כשראה את הלוגו על המיקרופון שלי. נהיה ממש מפחיד פה. בעיקר עצוב
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה