עזרה הרמזורים ברחבי בני ברק

ש

שמחוש

אורח
בכל כבישי הארץ אפשר לכבות אז...

אבל ברחוב חזון איש עד היום לא היה רמזורים. וציבור התושבים ממורמר. אז מילא ביום בשעות העומס והלימודים. אבל בלילה מאוחר אפשר להתחשב
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
הבעיה ברמזורים החדשים שהתקמצנו על הכסף ולא עשו רמזורים חכמים עם חיישנים אלא רק לפי תזמון קבוע מראש ולכן יש הרבה שעות ביום שזה מעצבן שרואים שיש ירוק בכיון אחד ואף אחד לא נוסע ובכיון אחר יש עומס.
 

תהילתך

משתמש סופר מקצוען
המשתמש נחסם
עיצוב ואדריכלות פנים
כסף וזמן: המחיר הגבוה שאתם משלמים על הפקקים בבני ברק
אתר ביזנעס י״ח באב תשע״ח 21:30

הכוונות אולי היו טובות, אך התוצאות לעת עתה ניכרות מאופן מכאיב בשעוניהם ובארנקיהם של הנוסעים בכבישי בני ברק • 'ביזנעס' בתחקיר מקיף עם התשובות לכל השאלות התעבורתיות שמטרידות את תושבי בני ברק בשבוע האחרון • ויש גם בשורות טובות

מחקרים שערכו משרדי האוצר, התחבורה והכלכלה גילו לא פעם שהפקקים עולים למשק כסף. המון כסף. מיליארד שקלים ויותר בכל שנה. אבל מה קורה כשיוצרים את הפקקים הללו כמעט במכוון – כמובן, מתוך רצף של כוונות טובות, אך עם תוצאה גרועה?

הנזק הכלכלי שנגרם לתושבי בני ברק מהרמזורים החדשים שנחנכו בעיר בזה אחר זה, גלוי לכל מי שנסע בעיר בתקופה האחרונה. ההמתנה ברמזורים הפכה כל נסיעה בבני ברק לארוכה יותר, משמעותית, מהזמן שזו ארכה קודם לכן. גם אם תרצו לעקוף את הפקקים במרכז העיר – לא תוכלו: בחלק מהרחובות הקטנים ששימשו לעקיפה, נוצרו עומסים והותקנו גם כן רמזורים. ברור, ברור לגמרי, שהנפח של התנועה נבדק, והיה צורך, ושאנו לא מומחי תנועה. אבל התוצאה ניכרת בשטח, ומכה בכיס.

וכמה זה עולה לבני-ברקים? נסיעה במהירות של 70 קמ”ש ברכב פרטי עולה בסביבות כ-60 אג’ לקילומטר – מבחינת צריכת הדלק. ללא בלאי נוסף. נסיעה במהירות של 10 קמ”ש, עולה שקל. 40% תוספת. אז נכון שבבני ברק מעולם לא נסעו בתוך העיר במהירות של 70 קמ”ש, אבל עוד לא חישבנו את זמן העבודה שנגזל, השחיקה של העובדים בעקבות הרגזנות שהשתלטה עליהם בהמתנה בפקקים, והזמן שאורך לקטר על כך בכניסה למשרד, כשכל הראשים מורמים מהמסכים ומוסחים מעבודה.


הבוקר בדקנו את תוכנת ה’ווייז’ בשעה 10:00. כל בני ברק זורמת. אבל באזור מערכת הרמזורים החדשה שהותקנה בצומת הרחובות דסלר-חזון איש, ומתמשכת עד רחוב סעדיה גאון – סימון אדום ומתמשך. למה? מדוע הכספים האדירים שמושקעים בבניית רמזורים ללא הפרעה לתנועה, ומומחי תעבורה משלשלים לכיסם, לא נותנים את אותותיהם?

זו לא הפעם הראשונה שהמומחים לא מצליחים לפענח את התנועה הבני הברקית. כזכור, לפני למעלה משנה נחנך רמזור באזור רחוב רבי יצחק נפחא-אהרונוביץ, שיצר עומסים רבים יותר משקדמו להפעלתו. עד עצם היום הזה הוא אינו פעיל.

נדמה שבני ברק זקוקה יותר מתמיד לרשת מנהרות תחתית, רק שהדבר לא יקרה בשני העשורים הקרובים – אם בכלל.


“כיכרות הן לא הפתרון”
על דבר אחד אין חולק: בצומת הרחובות חזו”א ודסלר התבקש שינוי, בשל נפח התנועה. כך גם בצומת בארי-יהודה הנשיא וכמובן ברחובות אהרונוביץ-נפחא. אבל האם ככרות, רק לשם הדוגמה, לא היו פותרים את הבעיות התחבורתיות טוב יותר?

“השאלות בהקשר למערכות הרמזורים נבדקו ע”י מהנדסי תנועה שעסקו בהכנת תכניות מערכת הרמזורים”, כותב לנו בשעות הצהריים היום אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, בתגובה מפורטת מאוד, שבעקבותיה אף נוסחה הודעה לעיתונות, עקב הצורך המתבקש בהבהרת הנושא. “וכדי להקים כיכרות יש צורך בשטחים גדולים יותר, אך לא בעיר ברוכת תושבים וצפופה בשטחה, ואזי הפיתרון לנושא הבטיחותי הן מערכות רמזורים”. לשאלתנו אודות העלות הכספית של מערכת הרמזורים החדשה נאמר לנו כי זו עלתה 700,000 שקלים.

אשר לטענה שהצגנו על תוספת הזמן, טען הדובר כי “לא מדובר בתוספת של 5-4 דקות, אך גם אם ישנה תוספת קלה, יש להדגיש, כי העדיפות המירבית ניתנה לשיפור הבטיחות בדרכים, לנהגים ולהולכי רגל, וזהו חלק משלוש מערכות הרמזורים, שבוצעו בהנחיית ובאישורו התקציבי של חנוך זייברט, ראש העיר: המערכת בצומת הרחובות ברחוב נחמיה-חזון אי”ש; ברטנורא-חזון אי”ש-האדמו”ר מגור; חזון אי”ש-ישמח משה-הרב דסלר”.

ועל הדמיון בין הרמזור הבלתי פעיל בנפחא-אהרונוביץ למערכת הרמזור החדשה בדסלר-חזו”א מגיב הדובר בתשובה לשאלת ‘ביזנעס’ אם זו תבוטל במידה ונזקה יהיה רב על תועלתה: “מערכת הרמזורים לא תבוטל, שכן אין לדמות את מצבה למערכת שבצומת שברחוב רבי יצחק נפחא-אהרונוביץ-שפירא, בגלל סמיכותה לעבודות סלילת “הרכבת הקלה”, שגורמות לשיבושים תנועתיים קשים באזור, כל עוד העבודות נמשכות”.

לאן נעלמו הנת”צים?
ויש עוד שאלה, שאנו מעזים לשאול: בחודש דצמבר 2016 אישרה מועצת עיריית בני ברק באופן סופי את תכנית התחבורה של ראש העיר חנוך זייברט, כשלפי התכנית מקטעים מסוימים מעורקי התחבורה הראשיים של העיר אמורים להפוך לנת”צ (נתיבי תחבורה ציבורית).

בקצרה, התכנית היתה אמורה לחול במהלך 2017-18 על הרחובות רבי עקיבא והרב כהנמן. על פי התכנית, בין צומות הרחובות ירושלים ורבי יהודה הלוי ועד לצומת הרחובות הרב שך ורש”י – יהפוך רחוב רבי עקיבא למורשה לנסיעה עבור תחבורה ציבורית בלבד. כך גם רחוב הרב כהנמן מרחוב עזרא ועד לרחוב בן דוד, אמור היה להפוך נתיב אחד ממנו לפחות, לנת”צ.

התכנית היתה אמורה לצאת במימון מלא (מימון מלא פלוס. הכספים אמורים היו להספיק לשדרוג תשתיות בכל רחבי העיר) של משרד התחבורה. אבל בפועל, חלק מהתשתיות אולי שודרגו – אבל הנת”צים לא קמו.

מדוע? את השאלה היכן התכנית שפורסמה בקול רעש גדול ונחתמה בשלהי 2016, על הפיכת מקטעים מהרחובות הראשיים בבני ברק לנת”צ, והאם התכנית אכן מיושמת? הפנינו אף היא לדובר העירייה, אברהם טננבוים. “זו תכנית שקיבלה כותרות גדולות בתקשורת, אך עדיין לא ידוע על הפעלתה בערים שהודיעו על כך. גם אם תהיינה עיריות שתפעלנה תכנית לתחבורה ציבורית, זה יכול להתבצע רק בערים בהן ישנם מספר מסלולי תנועה, ואז יכול להתאפשר מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית, אך לא כך בבני ברק, שברחובה הראשי-רחוב רבי עקיבא, הקיים כ-90 שנה, ואזי סללו שני מסלולים, ואם מסלול אחד יעבור לתחבורה ציבורית, יצטרכו להעביר את התחבורה הפרטית לרחובות צדדיים, והעברה כזו תגרום לאנדרלמוסיה כללית בנסיעות ובחניות ברחובות אלו”.

כאן כבר ממש התבלבלנו. מצד אחד על הכותרות הגדולות באשר לתכנית חתומה דוברות עיריית בני ברק ששיגרה את ההודעות, הן על האישור העקרוני של התכנית בחודש אוגוסט 2016 למניינם, אחרי ישיבת מועצת העיר שאישרה זאת לראשונה, והן על ההודעה משלהי דצמבר 2016 למניינם שבה הוסבר כי העירייה מיהרה לחתום על התכנית ולנצל את חלון הזמן והתקציב שהוקצה לכך מטעם משרד התחבורה והתשתיות. מצד שני, הדובר טוען כי עד שרשויות אחרות לא יבצעו זאת – גם בני ברק אינה מחויבת לכך; ומאידך הוא מצהיר בפה מלא שהתכנית כלל לא ברת ביצוע.


חשוב גם לומר את האמת: כל עוד אין נת”צ, השדרוגים ומערכות הרמזורים – לא יסייעו לנוסעי התח”צ, שלהם אמורה להיות הדאגה העיקרית של מתכנני התעבורה בעיר. בינתיים, הללו רק יוצאים נפסדים מכך. בעל רכב פרטי, איכשהו, יכול לשנות את מסלול נסיעתו תוך כדי תנועה. אוטובוס, לעומתו, תמיד צריך להישאר במסלול שנקבע עבורו במשרד התחבורה ואושר למפעיל הקו – ולעמוד דקות ארוכות בפקקים.

גם נוסעי התח”צ ניזוקים כלכלית: מי שנוסע במונית, משלם עוד כסף על כל דקה. ומי שנוסע באוטובוס, יכול לנצל פחות את 90 דקות הנסיעה שלו.

בזמנו, היה דבר המפרסם של ‘אגד’ על קו 400 במשפט הבא: “אין בין ירושלים לבני ברק אלא שעה אחת של נסיעה”. כיום זה נכון, אך בתוספת קטנה: שעה של נסיעה באוטובוס בינעירוני, ועוד שעה של פקקים בתוך העיר…

שעה נוספת בפקקים
בינתיים, נסיעה שבעבר לקחה ברכב פרטי 5 דקות בלבד בשעות הערב המאוחרות 22:00-23:00 ואילך, משיכון ויז’ניץ לגן ורשא, אורכת כיום כ-9 דקות. בשעות היום, קשה לשערך את התוספת אך היא רבה עוד יותר. “מדוע לא יעשו – אחרי שכבר התקינו רמזורים – כמו בירושלים שמחצות הלילה הרמזורים מהבהבים בכתום”, שאל אותנו השבוע תושב נזעם.

“התוצאה”, לדבריו, “היא שבעיקר בלילות, רואים אנשים נוסעים באדום. ומי מדבר על הולכי רגל שמצפצפים על הרמזורים. ואם עכשיו, בחופש המצב כזה, מה יקרה כשהלימודים יחלו?”, שאל התושב.

אולם גם על כך יש תשובה – ובשורה: “ההנחיות של משרד התחבורה הן שמערכת רמזורים צריכה לפעול בכל שעות היממה, אלא אם כן ישנה מערכת בקרה לרמזורים, שפועלת, בדרך כלל, רק בערים הגדולות, בגלל ההיבט התקציבי, וכעת נבדקת האפשרות להפעיל מערכת דומה גם בבני ברק”, חושף דובר העירייה.

“אבל”, טענו באוזנינו תושבים אחרים – “פעם היתה אפשרות לעקוף דרך רחובות צדדיים. היום אפילו בבארי יש רמזור. אבל מי אמר שצריך רמזורים, ומי אמר שאי אפשר לבטל אותם כמו שעשו בנפחא? הנה”, הם אומרים ל’ביזנעס’, “הרמזור במכבים פינת אברבנאל ששכנים הורידו אותו ומשום מה פתאום לא צריך רמזור… אז עכשיו בבין הזמנים, הרמזור פחות קריטי להולכי רגל, כי הבעיה היתה בזמני הלימודים, והופ, הפעילו אותו עכשיו, בדיוק כשהכבישים יותר מלאים”.

והטענות לא נגמרות. נדמה שעל המושג גל ירוק לא שמעו בבני ברק מתכנני התנועה והרמזורים. הנה, למשל מה שמספר לנו ש’, תושב בני ברק: “אתמול נסעתי את חזון איש מכיוון בית הקברות. עמדתי ברמזור בנחמיה, אחרי זה באדום בדסלר, אחרי 100 מטר עמדתי ברמזור אדום בצומת ברטנורא ואחרי עוד 300 מטר נעצרתי ברמזור אדום בפינת רבי עקיבא”. לא נגענו.

“ישנה בדיקה קבועה של אנשי מקצוע על המצב התנועתי והבטיחותי במערכת הרמזורים החדשה, ובהתאם לכך, תוך כחודש ימים, תתקבלנה ההחלטות העדכניות על הזמנים לתנועה ולהולכי רגל ברמזורים ועל ‘גל ירוק’ לאורך שלוש מערכות הרמזורים”, מסר לנו דובר העירייה.
 

משה גל

משתמש מקצוען
כתבה לא כ"כ מקצועית...
שכנים אמרו, אנשים סיפרו, חבר'ה התרעמו.
לא כך מתכננים עיר ולא תחבורה.
ישנם אנשים שמכונים 'מהנדסי תחבורה' שהם מומחים לעניין.
אפשר לטעון בעד ונגד, וברור שזה מעצבן, וברור שיש מה לשפר, אבל יש סיבות לכל דבר, גם למה יש רמזור ולא כיכר וגם למה וככה וכובע.
הטענה הקבילה היחידה, לענ"ד, היא עניין ה'גל הירוק'. וגם את זה הם מבטיחים לתקן, ולא ברור כמה זה אקטואלי במקום עמוס כ"כ.
כל הברברת על הנת"צ מצחיקה:
אתם בוכים שא"א לנסוע בגלל הרמזורים, אז תודו שעוד לא עשו את הנת"צ...
אם יהיה נת"צ, נהגי בני ברק יעברו להוברבורד או יקנו רישיון מונית וישימו כובע צהוב על הגג...
 

איסתרא בלגינא

משתמש מקצוען
D I G I T A L

קבצים מצורפים

  • ג'ינגל בחירות ירחמיאל שניידר.mp4
    14.9 MB · צפיות: 41

דוד לורבר

משתמש חדש
היי
כולנו תושבי בני ברק התעוררנו לבוקר חדש של רמזורים חדשים שהולכים לתקוע את הזרימה התחבורתית של רחוב השומר...
הרמזורים שהוצבו בתואנה של 'בטיחות' (מעניין מתי שמעתם על תאונה במקום?! - יש מקומות הרבה יותר מסוכנים בבני ברק) הרמזורים הוצבו בכשל חד משמעי, ולא מתוכננים נכון למנוע פקקים ולהמשיך את זרימת התנועה שהיתה ברחוב השומר עד עתה.
כך למשל, מהנדס התנועה לא חשב להפריד את הרימזור בנתיבים של הבאים מאזור רבי-עקיבא, בין הפניה שמאלה לאלו הממשיכים ישר דבר שהיה חוסך זמן רב ופקקים! או למשל, מי שיגיע למקום יראה את התחנות אוטובוסים שע"י מרכז רימונים ממוקמים ממש על הנתיב של הפניה ימינה לרחוב נפחא, דבר כשלעצמו שלומיאלי, שבעתיים כשיש מערכת רמזורים והתנועה נעמדת בנתיבים אלו וכשאוטובוס יוצא מהתחנה הוא פוגש נתיבים עמוסים ורק כשיש רמזור ירוק מתאפשר לו להשתלב חזרה בנתיב, דבר שיוצר שוב עיכוב בזרימת התנועה.
בקיצור. כנראה מה שמעניין פה זה לא שיקול מקצועי של זרימת תנועה, וחיסכון בפקקים, אלא להמשיך לתקוע את העיר . כאמור לעיל.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
היי
כולנו תושבי בני ברק התעוררנו לבוקר חדש של רמזורים חדשים שהולכים לתקוע את הזרימה התחבורתית של רחוב השומר...
הרמזורים שהוצבו בתואנה של 'בטיחות' (מעניין מתי שמעתם על תאונה במקום?! - יש מקומות הרבה יותר מסוכנים בבני ברק) הרמזורים הוצבו בכשל חד משמעי, ולא מתוכננים נכון למנוע פקקים ולהמשיך את זרימת התנועה שהיתה ברחוב השומר עד עתה.
כך למשל, מהנדס התנועה לא חשב להפריד את הרימזור בנתיבים של הבאים מאזור רבי-עקיבא, בין הפניה שמאלה לאלו הממשיכים ישר דבר שהיה חוסך זמן רב ופקקים! או למשל, מי שיגיע למקום יראה את התחנות אוטובוסים שע"י מרכז רימונים ממוקמים ממש על הנתיב של הפניה ימינה לרחוב נפחא, דבר כשלעצמו שלומיאלי, שבעתיים כשיש מערכת רמזורים והתנועה נעמדת בנתיבים אלו וכשאוטובוס יוצא מהתחנה הוא פוגש נתיבים עמוסים ורק כשיש רמזור ירוק מתאפשר לו להשתלב חזרה בנתיב, דבר שיוצר שוב עיכוב בזרימת התנועה.
בקיצור. כנראה מה שמעניין פה זה לא שיקול מקצועי של זרימת תנועה, וחיסכון בפקקים, אלא להמשיך לתקוע את העיר . כאמור לעיל.
למה להקפיץ אשכול ישן (בניגוד לכללים לכאורה)
ולא לפתח חדש?

בכל אופן אתה כותב דברי טעם
אבל מי שגר בבני ברק,יודע ממזמן שאין מה לשאול
והגרוע יותר-זה שאין את מי לשאול...
 

דוד לורבר

משתמש חדש
למה להקפיץ אשכול ישן (בניגוד לכללים לכאורה)
ולא לפתח חדש?

בכל אופן אתה כותב דברי טעם
אבל מי שגר בבני ברק,יודע ממזמן שאין מה לשאול
והגרוע יותר-זה שאין את מי לשאול...
אני חדש ולא יודע איך לפתוח
אתה מוזמן לעשות זאת
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה