בנוגע לחיסור הנו"ן בשה"פ -
יש להבדיל בין שיטת המקרא לשיטת חז"ל.
שיטת המקרא - לשמר את הנו"ן, אך לא לשמר את משקל העתיד (אפעַל או אפעֹל) כל שמות הפועל באפעֹל
שיטת חז"ל - להפיל את הנו"ן אך לשמר את משקל העתיד.
לכן - שורשים שניטים בעתיד במשקל אפעל אפשר לאמרם עם נו"ן (כשיטת המקרא) או בלי נו"ן (כשיטת חז"ל) לדוגמא - ליפול או לנפול.
לעומת זאת שורשים הניטים במשקל אפעַל, אפשר לאומרם עם נ' במשקל אפעֹל (כשיטת המקרא) - לנסוע, או בלי נ' במשקל אפעַל (כשיטת חז"ל) ליסַע.
יש שורשים שאפשר גם לאומרם כדרך נפ"י - לטעת, לגשת.
(וכך יש לנו - לנטוע, ליטַע או לטעת)
חני
יש להבדיל בין שיטת המקרא לשיטת חז"ל.
שיטת המקרא - לשמר את הנו"ן, אך לא לשמר את משקל העתיד (אפעַל או אפעֹל) כל שמות הפועל באפעֹל
שיטת חז"ל - להפיל את הנו"ן אך לשמר את משקל העתיד.
לכן - שורשים שניטים בעתיד במשקל אפעל אפשר לאמרם עם נו"ן (כשיטת המקרא) או בלי נו"ן (כשיטת חז"ל) לדוגמא - ליפול או לנפול.
לעומת זאת שורשים הניטים במשקל אפעַל, אפשר לאומרם עם נ' במשקל אפעֹל (כשיטת המקרא) - לנסוע, או בלי נ' במשקל אפעַל (כשיטת חז"ל) ליסַע.
יש שורשים שאפשר גם לאומרם כדרך נפ"י - לטעת, לגשת.
(וכך יש לנו - לנטוע, ליטַע או לטעת)
חני