השגיאות שלך הן קטנות, מכלל שיש כותבים שיש להם שגיאות גדולות ;ׂ)ב. קטנות- מכלל דאיכא גדולות? או שמא התכוונת "קטנות" בנ' שרוקה?
השגיאות שלך הן קטנות, מכלל שיש כותבים שיש להם שגיאות גדולות ;ׂ)ב. קטנות- מכלל דאיכא גדולות? או שמא התכוונת "קטנות" בנ' שרוקה?
@קדיתא לגבי ליגוע- תיקנתי. אבל האם אתה יכול להסביר בתמצית מתי הנ' מופיעה ומתי נופלת, [למה "לנטוע שמים וליסוד ארץ"], והאם יש הבדל בזה בין לשון חז"ל ללשון המקרא [כי זכור לי הרבה "ליגע" "ליטע", אם כי נראה שע' הפועל שם פתוחה בפתח ואינו חלומה בחולם]?
את "ליסוד ארץ" הם פספסו. אמנם נראה לי שבלאו הכי משתמשים כמעט תמיד בפיעל- לייסד [שו"ר דכל זה ליתא, כמו שהגיב @אפכא מסתברא בהמשך].אני לא מומחה גדול לעברית, אבל הנה מהאקדמיה:
בשלושה מקרים לצד הצורות בנו"ן מותרות הצורות בהבלעת הנו"ן: לִפֹּל בצד לִנְפֹּל,לִטֹּל בצד לִנְטֹל, לִדֹּר בצד לִנְדֹּר. הצורות בהבלעת הנו"ן נוצרו בלשון חכמים בהיקש מצורות העתיד: יִפֹּל, יִטֹּל, יִדֹּר.
בדומה לכך על פי צורות העתיד יִסַּע, יִגַּע נוצרו בלשון חכמים צורות שם הפועל לִסַּע,לִגַּע (ולא ליסוֹע, ליגוע). צורות אלו משמשות בימינו רק במשלב ספרותי גבוה.
אין קשר - השורש של 'ליסוד' הוא יסד ולא נסד...את "ליסוד ארץ" הם פספסו
צודק, שוב נצחת!אין קשר - השורש של 'ליסוד' הוא יסד ולא נסד...
גם בתרגום מערבית יש מקובל ולא מקובל. חפש בגוגל שאחטה, והוא מייד יתקן אותך לשאכטה.@פרוגיוזרית
לגבי נקרע- תיקנתי, כמובן. סתם חוסר שימת לב.
לגבי שאחטה- יש לך מקור? זה הרי בערבית.
@קדיתא
תעשה טובה, כשאתה כותב על תיקוני לשון- תפרט!
@אפכא מסתברא
המסקנא העולה מן הקריאה היא לא לדון את זה שהתמכר אלא דוקא "להרוג אותם כשהם קטנים". מי שלא מתחיל- לעולם לא יתמכר.
וזה הסוד הקטן [האמיתי] שלי- מעולם לא נגעתי בסיגריה...
אין לי כאן שום מלחמה/מאבק/התגוששות - ה'נצחת' מיותר.
חפשי בגוגל שאחטה ותפתחי את התוצאה הראשונה שבאתר CONTEXT ותראי שאני לא היחיד.גם בתרגום מערבית יש מקובל ולא מקובל. חפש בגוגל שאחטה, והוא מייד יתקן אותך לשאכטה.
לא ירדתי לסוף דעתך - הרי גם 'ליגוף' וגם 'לישוך' הן מחסרי פ"נ (שרש נגף, נשך), ואין הם יוצאים מן הכלל לגבי לשון חז"ל. מה שציטטו מן האקדמיה לעיל מדבר על כיום, שנשארו רק 3 שרשים שנוטים ע"ד לשון חכמים. אבל אם יודעי ספר אנ"ש יכתבו 'ליגוף' ו'לישוך' איש לא יבוא בטענות כלפיהם, ואין זה דומה ל'ליסוע' - כי כאשר לה"פ ע לא תמצא בל' חז"ל בחול"ם אלא בפת"ח בסמ"ך.ואגב גם אני צדקתי במשהו- בדברי חז"ל יש גם "הבהמה אינה מועדת לא ליגח ולא ליגוף ולא לשוך..." (ב"ק טו
זה שטעות נפוצה לא הופך אותה לנכונה.חפשי בגוגל שאחטה ותפתחי את התוצאה הראשונה שבאתר CONTEXT ותראי שאני לא היחיד.
בינתיים את הבאת מקור רק מגוגל והשבתי בדיוק מאותו מקום. התיקון אינו מעיד על שגיאה אלא על צורה נוספת שמקובל לכתוב את המילה. גוגל ישאל אותך "התכונת" גם אם זה לא שיבוש. את המילה טורקיה, למשל, אפשר לכתוב בט' וק' אבל בהחלט אין זה שיבוש לכתוב בת' וכ' כמו שבעבר היה מאוד מקובל.זה שטעות נפוצה לא הופך אותה לנכונה.
עיין ערך:
http://context.reverso.net/תרגום/עברית-אנגלית/אני+אאדכן+אתכם
בינתיים את הבאת מקור רק מגוגל והשבתי בדיוק מאותו מקום. התיקון אינו מעיד על שגיאה אלא על צורה נוספת שמקובל לכתוב את המילה. גוגל ישאל אותך "התכונת" גם אם זה לא שיבוש. את המילה טורקיה, למשל, אפשר לכתוב בט' וק' אבל בהחלט אין זה שיבוש לכתוב בת' וכ' כמו שבעבר היה מאוד מקובל.
אם תוכיחי לי ממישהו שמבין בערבית שיותר נכון "שאכטה" אקבל את דבריך לגמרי.
על מה בדיוק צריך לחפות?הפעם, משהו מסוג אחר.
בקשה: מי שתחושת החיקוי הפריעה לו שיענה לי: האם העקיצה שבאמצע חפתה על החיקוי?
'לוויה' גם היא מילה תקנית.בכיף.
'לוייה' ['הלוויה'].
תודה, באמת עזרת. ואני פשוט ניסיתי להבין עד הסוף. עכשיו סוף סוף דברת במספרים. ותיקנתי!ובכן, לי זה הפריע מאד בעיניים בקריאה.
ההבדל בין כמעט 70000 תוצאות חיפוש ל2000 הוא לא הבדל של 2 צורות כתיבה מקובלות, אלא הבדל של טעות או לא. ואם כבר, אני מציעה שתחליף לשאחתה, בשביל הכיף, לזה יש 300 תוצאות חיפוש, עוד יותר מקורי.
בכל מקרה, מיציתי את הדיון. רק רציתי לעזור.
אכן, מאז התפתחות הפסיכולוגיה בלי סוף אנשים מספרים על עצמם...גם ולדר עצמו לא המציא את סגנונו.
'לוויה' גם היא מילה תקנית.
עיין במילונים, וכן בחז"ל: "ולווית המת".
וואו, מעניין."ולווית המת" זה לא מחז"ל. ראה:
http://hebrew-academy.org.il/2012/01/25/הַלְוָיָה-ולְוָיָה/
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: