תח"צ הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן- מתי?

ברכה וישועה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
תחנת רכבת מרכז איזה תחנה זה נקרא האם ארלוזורוב?
2. מה התדירות של הרכבת
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אמור להיות
יש מרחק מסוים ללכת
לא בטוח שזה יותר קרוב מאבא הלל
מתחנת אבא הלל יש גישה דרך גשר הולכי הרגל מאחורי הבורסה

במפות גוגל נראה שהמרחק בין 2 התחנות אל תחנת הרכבת זהה
אם כן מסתבר שלבאים מכיוון בני ברק עדיף לרדת בתחנת אבא הלל ולחסוך את זמן הנסיעה לתחנה הבאה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מה התדירות של הרכבת
מפתח תקוה:
05:40
05:50
06:00
06:11
06:18
06:30
06:41
06:47
06:58
07:09
07:17
07:27
07:35
07:47
07:58
08:09
08:17
08:27
08:33
08:45
08:55
09:02
09:15
09:25
09:33
09:45
09:50
10:02
10:12
10:19
10:32
10:42
10:49
11:02
11:12
11:19
11:28
11:38
11:45
11:57
12:04
12:15
12:28
12:38
12:45
12:55
13:02
13:15
13:25
13:32
13:45
13:55
14:02
14:13
14:19
14:31
14:41
14:48
14:59
15:11
15:18
15:30
15:39
15:46
15:58
16:08
16:15
16:27
16:38
16:45
16:58
17:08
17:14
17:24
17:31
17:43
17:54
18:01
18:14
18:24
18:30
18:41
18:48
19:01
19:11
19:19
19:30
19:41
19:55
20:01
20:11
20:17
20:27
20:34
20:47
20:57
21:10
21:24
21:39
21:56
22:11
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אמור להיות
יש מרחק מסוים ללכת
לא בטוח שזה יותר קרוב מאבא הלל
ארלוזורוב יותר קרוב
1691999211064.png
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
הרכבת הראשונה תצא ביום שישי, 18.8 בשעה 05:40 משלוש תחנות: קריית אריה, תחנה מרכזית פתח תקווה, ותחנת הקוממיות בת ים – נסיעה טובה לכולם!
 

ספידי

משתמש מקצוען
עמליה דואק: אחרי שחולדאי טען שלא קיבל הזמנה - שרת התחבורה מירי רגב התקשרה אישית להזמין את כל ראשי הרשויות לאורך הקו האדום לטקס הפתיחה מחר.
 

ספידי

משתמש מקצוען
׳ויינט׳: עשרות מפגינים חיכו לשרת התחבורה מירי רגב בשדרות ירושלים מול תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, שאמורה לצאת היום לנסיעה ראשונה לקראת פתיחתו הרשמית של הקו בעוד יומיים. המפגינים מוחים נגד החלטת השרה לא להפעיל את הרכבת בשבת.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

יום היסטורי לתושבי גוש דן ולכל מדינת ישראל​

ראש הממשלה, שרת התחבורה, שר האוצר ושר האנרגיה השיקו היום את הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, ה׳דנקל׳​


עושים היסטוריה: מטרופולין תל אביב מצטרף היום (יום חמישי) לערים המתקדמות בעולם, עם השקת הקו הראשון של הרכבת הקלה, ה'דנקל', המחבר את בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. תושבי גוש דן יוכלו לעלות על הרכבת כבר מחר, יום ו', בשעה 5:40 בבוקר, שבה תצא הנסיעה המסחרית הראשונה של הרכבת מפתח תקווה.

אירוע השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, הדנקל, התקיים היום במרכז התפעול של הרכבת בקריית אריה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. באירוע השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ, סגן שרת התחבורה אורי מקלב, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מנכ"ל תבל מטרו עמירם אוחיון, ראשי הרשויות בתוואי הקו ובכירים נוספים.

ראש הממשלה ורעייתו, יחד עם השרים ומוזמנים נוספים, הגיעו לטקס ההשקה בנסיעה ברכבת החדשה. במהלך הנסיעה, הוצגה בפני המוזמנים מוכנות הרכבת להפעלה מסחרית מלאה, לצד המאמצים שהושקעו לקראת פתיחתה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "זהו יום היסטורי, וכמה סמלי שהיום אנו חונכים קו שמהותו הוא "חיבור". דווקא בימים של פילוג והקצנה, הקו החדש מלמד אותנו לחבר ולגשר על השונה -
בין תושבי בני-ברק לתל אביבים, בין השכונות הוותיקות של בת ים למגדלי העסקים החדשים ברמת גן, בין ותיקי גבעתיים לגרעינים הצעירים בפתח תקווה. קו אדום עם כל הגוונים שיתרום לאיכות החיים של מיליוני אזרחים.
כבר חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, חלם על רכבות קלות, אופניים ופתרונות תחבורה מתקדמים כחלק מהמימוש של החלום הציוני. כבר אז היה ברור שתנועה חופשית ביבשה, בים ובאוויר היא נכס אדיר למדינה. ולכן נמשיך ולהשקיע בתשתיות תחבורה מתקדמות, במערכות הסעת המונים, בחיבוריות וקישוריות בכל חלקי המדינה.

רק לפני שבועיים השקנו את התוכנית לחיבור מדינת ישראל ברשת מסילות מקריית שמונה ועד אילת, מציאות שתשנה חיים, שתביא לפיזור אוכלוסייה, גיוון תעסוקתי, מוביליות חברתית וצמצום פערים חברתיים הכלכליים בין הפריפריה למרכז - וכמובן תפחית את הגודש בכבישים."

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "זהו יום חג לכל תושבי מטרופולין גוש דן ולכל אזרחי ישראל, ובעזרת השם נחגוג עוד רבים כאלה עם חנוכתם של הקווים הבאים ברשת הסעת ההמונים שתכסה את כל גוש דן מצפון לדרום וממזרח למערב. אנו נכנסים לתקופת הרצה של הרכבת. בחודשים הקרובים נגביר את התדירות ואת המהירות והדנקל יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אני מזמין את כל מי שמתגורר, עובד או לומד במטרופולין לבדוק כיצד הרכבת הקלה תסייע לו להגיע למחוז חפצו, אני בטוח כי רבים מכם ימצאו את השילוב האופטימלי שיחסוך לכם עמידה בפקקים וחיפוש חניה, ויביא אתכם ליעדכם במהירות ובנוחות."

הקמת הקו האדום ארכה שמונה שנים, מאז הריסת גשר מעריב בשנת 2015. פתיחת הקו האדום היא השלב הראשון של רשת הסעת המונים שתכסה את כל חלקי גוש דן, אשר תכלול את הקו הירוק והקו הסגול שהעבודות ההקמה שלהם מצויות בעיצומן, את רשת קווי המטרו ורשת קווי אוטובוס מהירים BRT.
הקו האדום עובר בערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה. אורך הקו 24 ק"מ, מהם 12 ק"מ מתחת לפני הקרקע. בקו 34 תחנות, מהן 10 תת-קרקעיות ו-24 במפלס הרחוב. המרחק בין התחנות העיליות הוא כ-500 מטר, ובין התחנות התת קרקעיות - כקילומטר. הקו האדום צפוי להסיע כ-80 מיליון נוסעים בשנה.

הקו האדום מנוהל ומתופעל על ידי חברת תבל מטרו, המעסיקה כ-350 עובדים ובהם נהגים, אנשי תפעול ואחזקה ועובדי מרכז הבקרה, שכולם יחד מחויבים להעניק לנוסעים חוויית נסיעה נוחה, נגישה ובטוחה.
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מאכזב ממש. סבלנו שנים
ובסוף זה לא מקצר את הדרך
המון תחנות, ממש כמו אוטובוס
ועוד לרדת קומה, לשלם, לרדת עוד קומה לרכבת
בירוקרטיה שלימה
לא לזה ציפינו.
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מאכזב ממש. סבלנו שנים
ובסוף זה לא מקצר את הדרך
המון תחנות, ממש כמו אוטובוס
ועוד לרדת קומה, לשלם, לרדת עוד קומה לרכבת
בירוקרטיה שלימה
לא לזה ציפינו.
סבלנות, תמיד השלב של ההרצה מאוד איטית, עוד כמה חודשים ברור שהמהירות של הרכבת תעלה ואז הוא יהיה יותר תועלתי
אולי גם ימצאו דרך להקל בכניסה וביציאה של התחנות התת קרקעיות
למיטב זכרוני גם בירושלים לקח זמן עד שהגיעו למהירות הרצויה
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
מאכזב ממש. סבלנו שנים
ובסוף זה לא מקצר את הדרך
המון תחנות, ממש כמו אוטובוס
ועוד לרדת קומה, לשלם, לרדת עוד קומה לרכבת
בירוקרטיה שלימה
לא לזה ציפינו.
והשטות שלא חיברו את תחנת סבידור ישירות לרכבת הקלה.
מי הטיפש שאחראי למחדל זה ?
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
תכלס פשוט לא קיצר את הדרך
אולי יש אחרים שיגידו אחרת, אשמח לשמוע מהיכן להיכן
כמה שבודקת בוויז תמיד האוטובוסים יותר קצרים..
 

כסא נח

משתמש מקצוען
תכלס פשוט לא קיצר את הדרך
אולי יש אחרים שיגידו אחרת, אשמח לשמוע מהיכן להיכן
כמה שבודקת בוויז תמיד האוטובוסים יותר קצרים..
ישנם כמה יתרונות:
ראשית זה יוריד לחץ מהכבישים
כי צפויים ליסוע בו כרבע מיליון אנשים ביום
שנית יוריד לחץ מהאוטובוסים מאותה הסיבה.
שלישית לחלק מהאנשים זה יותר נח ליסוע ברכבת מאשר באוטובוס
מבחינת בחילות והתהפכות בטן וכו'.
רביעית התדירות של הרכבת יותר גבוהה מאשר אוטובוסים.
חמישית בהמשך אומרים שהמהירות של הרכבת קצת תעלה.
ישנם עוד כמה יתרונות צדדיים:
התקדמות תחבורתית של גוש דן.
התחנות התת קרקעיות הוכשרו להוות גם מקלטים בשעת חירום..
עוד מקומות עבודה (גם חיפשו נהגים חרדיים לרכבת)
גם חוויה מעניינת..
וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה