חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
8:53 – מושל מחוז חרקוב מדווח על "קרבות עזים מתנהלים בין רחובות העיר".

8:20 – כלי רכב צבאיים רוסיים וכוחות מיוחדים נכנסו לחארקוב. באוקראינה מדווחים על קרבות קשים באזור.

6:50 – מושל ז'יביצקי, סומי דמיטרי, דיווח כי שישה אוקראיניים, בהם ילדה בת שבע, מתו כתוצאה מהתקפה רוסית ביום שישי על העיר אוכטירקה שבצפון מזרח המדינה. רוסיה הכחישה שגן ילדים ובית יתומים היו בין המטרות שדווחו.

5:28 – מערכת התשלומים הבין-לאומית 'סוויפט' מסרה כי היא מתכוונת ליישם בימים הקרובים את הסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד בנקים רוסים: "אנו בקשר עם הרשויות האירופיות כדי להבין את הפרטים של הגופים שיהיו כפופים לצעדים החדשים ואנו מתכוננים לציית להנחיות משפטיות".

4:58 – שירותי החירום הממלכתיים של אוקראינה מסרו כי בניין מגורים בן תשע קומות בעיר חרקוב שבמזרח המדינה נפגע מ"ארטילריה של האויב" ואישה ששהתה בבניין נהרגה. משירותי החירום נמסר כי לבניין נגרם נזק רב וכ-80 בני אדם חולצו. רובם תפסו מחסה במרתף.

4:58 – בעקבות פיצוץ צינור הגז הטבעי בחרקוב, ממשלת אוקראינה הזהירה כי העשן מהפיצוץ עלול לגרום ל"קטסטרופה סביבתית" והמליצה לתושבים באזור לכסות את חלונותיהם בבד לח.

4:34 – אוקראינה מסרה כי חיילים רוסים פוצצו צינור גז טבעי בעיר חקרוב. עד כה, לא ברור עד כמה חשוב צינור הגז הזה ואם הפיצוץ לעלול להשבית את העברת הגז מחוץ לעיר או למדינה.

4:22 – ילד בן שש נהרג וכמה אזרחים נפצעו מירי כבד ברובע המערבי של קייב, כך מדווחת רשת CNN לפי בית החולים המקומי בבירת אוקראינה. על פי הדיווח, בין הפצועים ישנם שני בני נוער.

3:24 – הפלישה של רוסיה נתקלת בהתנגדות "קשה מהצפוי" מצד הצבא האוקראיני ובקשיים בלתי צפויים באספקת כוחות, כך מסרו ל-CNN שני בכירים אמריקנים שמעורים בפרטים. לדבריהם, "ההגנה האווירית האוקראינית, כולל מטוסים, ממשיכה להיות פעילה וממשיכה לעסוק ולמנוע גישה למטוסים רוסיים ברחבי המדינה".

2:54: ראש עיריית ואסילקיב באוקראינה, נטליה בלסינוביץ', הודתה שמחסן הנפט בכפר קריאצ'קי נפגע בתקיפה. לרבריה: "אתם יכולים לראות מה קורה, אתם יכולים לראות את השרפה. האויב רוצה להשמיד את כל מה שמסביב, אבל הוא לא יצליח. הלילה יהיה קשה כאן, כמו גם בקייב, אבל אנחנו נעמוד על שלנו וננצח".

2:28 – טיל פגע במחסן נפט סמוך לקייב. בסרטון שהגיע לידי הרשת האמריקנית על ידי חברת הפרלמנט האוקראיני אנה פורטובה נראית אש גדולה מחוץ לעיר.

2:30 – ראש ממשלת אוקראינה: "אנחנו אסירי תודה על הסבב האחרון של סנקציות שהוטל על רוסיה"

1:57 – משרד ההגנה הבריטי טען כי רוסיה מגבילה את הגישה של אזרחיה לכמה מהרשתות החברתיות בניסיון להסתיר פרטים על המצב באוקראינה. "הכוחות הרוסיים סובלים אבדות ומספר חיילים רוסים נלקחו בשבי על ידי כוחות אוקראינים", נמסר. "הם סובלים מאתגרים לוגיסטיים ומהתנגדות אוקראינית חזקה".

1:45 – שני פיצוצים חזקים נשמעו באזור קייב, כל הנראה סמוך לגבול הפולני. בווסילקוב ממקום שדה תעופה צבאי גדול עם מכלי דלק רבים.
 

לוי יצחק.

משתמש מקצוען

עמית ולדמן: הגנרל האוקראיני בוריס קרמנצקי, משגרירות אוקראינה בוושינגטון, אישר כי כ-200 חיילים רוסים נפלו בשבי, וכי הם מטפלים בהם על פי אמנת ז’נבה וכל חוקי המלחמה. “חיילים רוסים שנתפסו הורשו להתקשר להוריהם. הם לא מאומנים כלל וצוידו בצורה גרועה”, סיפר

 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
דובר משרד החוץ של אוקראינה מעדכן כי "חיל האוויר האוקראיני יירט טיל שיוט ששוגר לעבר קייב, על ידי מפציץ TU-22 משטחה של בלארוס"
שליחת חדשות 12 לאוקראינה אפרת לכטר לקול ברמה: "אודסה הפכה לעיר רפאים, זו עיר נמל ולכן הרוסים רוצים למנוע מהם את הגישה לים. אנשים שנשארו כאן מתכננים להלחם, הולך להיות קרב מר. הרוסים נתקלים בלחימה עזה"
לבקשת הקהילות וביוזמתו של נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א באוקראינה, מד"א תעביר הדרכות (בעברית וברוסית) בעזרה ראשונה לאנשי הקהילות היהודיות באוקראינה
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סגן שר הפנים של אוקראינה מגיב להודעה הרוסית על מו"מ בבלארוס: "אין לנו על מה לדון איתם. הם מפסידים במלחמה הזו. אם הם רוצים משא ומתן, הם יכולים להגיע לקייב עם דגל לבן"


דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הודיע כי משלחת רוסית הגיעה לבלארוס לצורך משא ומתן עם האוקראינים. בהודעה נאמר כי הצד הרוסי כבר מוכן להתחיל במשא ומתן וימתין לנציגי אוקראינה


ראש המינהל הצבאי-אזרחי האזורי סינגובוב כתב: "הכוחות המזוינים של אוקראינה מחסלים את האויב. אזרחים מתבקשים לא לצאת לרחובות העיר. הלחימה נמשכת במרכז העיר והסביבה. תושבי חרקוב, אל תעזבו את המקלטים ואל תשתמשו בתחבורה"
 

ברבור באגם

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בתוך כתבה בבחזית

בתוך כך, למרות הפלישה, הקרמלין מכחיש כל כוונה לכבוש את אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי גם מכחיש את נתוני הצד האוקראיני על המטוסים הרוסיים שהופלו, כלי הרכב המשוריינים שהופצצו ומותם של מאות חיילים רוסים. הקרמלין הצהיר כי הם אינם יורים על ערי אוקראינה.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
10:19 – שר ההגנה האוקראיני אולקסיי רזניקוב מבקש מהעולם לחזק את תמיכתו באוקראינה: "העולם לא האמין שנתנגד כך, 72 שעות ההתנגדות של המדינה הוכיחו שאפשר להדוף את התוקפנות הרוסית".

09:50 – נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום נוסף לאומה, מאשים את רוסיה בהפצצה של מטרות אזרחיות: "ליל אמש היה ברוטלי. תקפו אזורים שלא הייתה בהם נוכחות צבאית. הכובשים תוקפים כל דבר, כולל אמבולנסים". כמו כן, התייחס זלנסקי להגעתם של נציגים רוסים לבלארוס וההזמנה של הקרמלין לקיים שיחות עם אוקראינה במינסק. הנשיא האוקראיני דחה את ההזמנה ונימק: "ניתן היה לקיים שיחות במינסק אם רוסיה לא הייתה תוקפת אותנו משטחה של בלארוס. אנחנו פתוחים לשיחות ביעדים שלא פועלים באלימות נגד אוקראינה".

9:47 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום ראשון אחרי יומיים. פוטין הגדיר את הפלישה לאוקראינה כ"מבצע מיוחד למתן סיוע לרפובליקות העם בדונבאס" והצדיע ל"גבורה" של הכוחות המיוחדים הרוסיים הנלחמים באוקראינה.

9:47 – דובר הקרמלין: משלחת רוסית הגיעה לבלארוס לשיחות עם האוקראינים. "רוסיה מוכנה להתחיל בשיחות, מוסקווה מחכה עכשיו לאוקראינים", אמר.

9:40 – בתום ישיבה של מועצת ההגנה הלאומית ארמון האליזה הודיע שצרפת תשלח אספקת דלק לאוקראינה יחד עם ציוד הגנתי כדי לתמוך בהתנגדות המדינה לפלישה הרוסית. ההצהרה לא סיפקה פרטים נוספים על הציוד, אך מקור בארמון האליזה אמר כי הוא יכול לכלול גם טילי נ"ט.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אזרח אוקראיני שנסע לאורך הכביש לכיוון מזרח אוקראינה, הוא עצר ליד משוריין רוסי שנתקע ללא הדלק ושואל את החיילים אם הם רוצים שהוא יגרור אותם חזרה לרוסיה, הרגע המפחיד חלף ושניהם צוחקים, האזרח מספר להם כי כל הכוחות הרוסים שבאזור קייב נכנעו ונטשו את העמדות או נפלו בשבי וממשיך בנסיעתו

 

פ.נ

משתמש מקצוען
09:50 - נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום נוסף לאומה, מאשים את רוסיה בהפצצה של מטרות אזרחיות: "ליל אמש היה ברוטלי. תקפו אזורים שלא הייתה בהם נוכחות צבאית. הכובשים תוקפים כל דבר, כולל אמבולנסים".


כמו כן, התייחס זלנסקי להגעתם של נציגים רוסים לבלארוס וההזמנה של הקרמלין לקיים שיחות עם אוקראינה במינסק. הנשיא האוקראיני דחה את ההזמנה ונימק: "ניתן היה לקיים שיחות במינסק אם רוסיה לא הייתה תוקפת אותנו משטחה של בלארוס. אנחנו פתוחים לשיחות ביעדים שלא פועלים באלימות נגד אוקראינה".

09:32: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום ראשון אחרי יומיים. פוטין הגדיר את הפלישה לאוקראינה כ"מבצע מיוחד למתן סיוע לרפובליקות העם בדונבאס" והצדיע ל"גבורה" של הכוחות המיוחדים הרוסיים הנלחמים באוקראינה.

09:23: שר ההגנה האוקראיני אולקסיי רזניקוב מבקש מהעולם לחזק את תמיכתו באוקראינה: "העולם לא האמין שנתנגד כך, 72 שעות ההתנגדות של המדינה הוכיחו שאפשר להדוף את התוקפנות הרוסית".

09:12: דובר הקרמלין: משלחת רוסית הגיעה לבלארוס לשיחות עם האוקראינים. "רוסיה מוכנה להתחיל בשיחות, מוסקווה מחכה עכשיו לאוקראינים", אמר.

08:58: מפקד צבא אוקראינה: יירטנו טיל שיוט ששוגר על ידי מפציץ אסטרטגי מבלארוס.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
אינטלי טיימס: הצבא הרוסי סופג אבידות שלא היו כנראה בתכנון. חיל האוויר האוקראיני עדיין אפקטיבי, תקשורת הפנים והחוץ (רדיו, טלוויזיה ואינטרנט) פועלת ועימה גם תיעודי מצלמות חיות, מה שמפתיע לאור היכולת של הרוסים בתחום הלוחמה האלקטרונית והסייבר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה