חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 48 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • פרוג אינו אתר חדשות! אשכולות חירום כגון זה נפתחים באישור בלבד, בתנאים מיוחדים.
    ומאפשרים להתעדכן עדכוני חירום מבלי להיכנס לדיונים בנושאי אקטואליה.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

גרגמלה

משתמש פעיל
דיווחים לא מאומתים על מתקפת גז - מתקפה כימית במריופול
אזרחים אוקראינים טוענים שכטב"ם רוסי פיזר כמעין חומר צהוב מעל שמי העיר וכן ישנם דיווחים על קשיי נשימה של תושבים במקום
להזכירכם לפני כמה שבועות ביידן הודיעה שבמידה חרוסיה תתקוף בנשק כימי מדינות נאטו יתערבו...
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

רוסיה לא מוותרת: על הכוונת - מזרח ודרום אוקראינה​

צבא רוסיה נסוג אומנם מאזור קייב, והמצב בבירה האוקראינית רגוע יותר. אולם האש הרוסית לא נפסקת, ומכוונת כעת לעבר מזרח אוקראינה ודרומה

 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
יוצרי ai

צפו: טנקים רוסיים מושמדים על ידי מארב אוקראיני​

משוריינים רוסיים נצפו עוברים בשיירה, ולפתע הם מתפוצצים | השיירה נראית עוברת באזור דונבאס שם מנסים הרוסים להשתלט על האזור. "גורל כזה מצפה לכל מתנקש מהקרמלין שבא "לשחרר" את אוקראינה"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם12.4.2022 | 11:27

4622f2570dd1b78ebeea.jpg

שיירה של טנקים רוסיים הושמדה בזה אחר זה בדונבאס, כך נראה מתיעוד חדש. הסרטון מציג מארב מהחטיבה ה-54 של אוקראינה שמשמידה את הטנקים הפולשים בדונייצק. התיעוד מגיע על רקע הדיווחים כי הכוחות הרוסיים ממקדים את המתקפה שלהם באזור מזרח אוקראינה לאחר שספגו אבדות כבדות בערים מרכזיות, הרוסים עדיין נתקלים בהתנגדות עזה כפי שנראה בתיעוד.
בתיעוד נראים הטנקים מתפוצצים לכדורי אש בזמן שהם נוסעים על כביש כפרי. הסרטון פורסם על ידי Come Back Alive, עמותה אוקראינית ללא מטרות רווח המגייסת כספים עבור חיילים שנלחמים בפלישה הרוסית האכזרית.

צפה בקובץ המצורף כל רגע - צפו- טנקים רוסיים מושמדים על ידי מארב אוקראיני.mp4
הם כתבו: "גורל כזה מצפה לכל מתנקש מהקרמלין שבא "לשחרר" את אוקראינה". החטיבה הוסיפה: "אי שם בשטח חבל דונייצק הושמדו שני טנקים של כובשים ועוד כמה בוערים". כך דווח ה'דיילי מייל'.

המכות שחוטפים חייליו של פוטין לא מרתיע אותם מלנסות שוב לכבוש את קייב. מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, אמר אתמול שהכוחות הרוסיים יפתחו במתקפה מחודשת על קייב , למרות שפוטין הרחיק את חייליו מבירת אוקראינה.

קדירוב אמר כי החיילים הרוסים יפתחו במתקפות נוספות נגד קייב, עיר הנמל הנצורה של מריופול וכל שאר הערים האוקראיניות לאחר שאנשיו של פוטין ישתלטו על אזורי לוהנסק ודונייצק במזרח אוקראינה. "תהיה מתקפה, לא רק על מריופול, אלא גם על מקומות אחרים, ערים וכפרים", אמר קדירוב בסרטון שפורסם בערוץ הטלגרם שלו. רוסיה המשיכה ביום שני בהפגזות שלה על אזורי דונייצק ולוהנסק במזרח אוקראינה, אך הכוחות האוקראינים הנלחמים הדפו מספר תקיפות והשמידו טנקים רוסיים, כלי רכב וציוד ארטילרי.
 

קבצים מצורפים

  • כל רגע - צפו- טנקים רוסיים מושמדים על ידי מארב אוקראיני.mp4
    4.5 MB

שלום זכר

משתמש מקצוען
פרבר ב'בחדרי': בעל מוסך באנטוורפן - בלגיה הודיע כי החברה שלו לא תקבל עוד לקוחות יהודים. הוא עושה זאת, כי הוא מוצא את "עמדתה של ישראל מול רוסיה בלתי מקובלת". חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך "אנחנו לא יכולים לסבול את זה"
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
4-12-22 (2).jpeg


אוקראינה - מתנדב קנדי שנלחם באוקראינה נגד רוסיה גילה כי כוחות אוקראינים תקפו שיירה ארוכה של 2,000 חיילים רוסים, הנושאים ציוד מתקדם ענק.
ייתכן שזה מה שכתב הצבא האוקראיני לפני יומיים על עלייה במספר ההרוגים הרוסים.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אמא שנמלטה עם בתה הפעוטה כתבה את פרטיה על גבה

סשה מאקוביי סיפרה כי היא נמלטה מאוקראינה הבוערת, היא כתבה על גב בתה את שמה, גילה וכמה מספרי טלפון, למקרה שהמשפחה תופרד או תיהרג בזמן ההימלטות מקייב.

"במקרה של מוות שלנו, היא תימצא וידעו מי היא", הסבירה גב' מקובי ל-BBC. המשפחה נמצאת כעת בצרפת, שם היא מרגישה "מוקפת באהבה ובדאגה".

לאחר שהגיעה לדרום צרפת בתום מסע הימלטות ארוך, גב' מאקובי פרסמה תמונה של הכתיבה על גבה של וירה באינסטגרם, והתמונה הפכה מאז לוויראלית. "זה היה היום הראשון של המלחמה, והכנו הכל כדי לברוח מקייב ופשוט לא הייתי בטוחה אם זה בטוח", אמרה גב' מקוווי ל-BBC.

היא ארזה את חפציהן, ועל רקע נפילות הפצצות ועם מעט מידע לגבי מה שקורה בחוץ, היא אמרה שהיא חששה שהיא תותקף על ידי רקטות. "זה היה הפחד הכי גדול שלי שוירה בת השנתיים תלך לאיבוד או שנמות, והיא אף פעם לא תגלה מי היא, או מאיזו משפחה היא", אמרה גב' מקובי.

גב' מקובי, היתה מודאגת שבתה עלולה היתה להישאר לבד, היא קיוותה שלפחות וירה תוכל יום אחד לחפש את חשבונות הרשתות החברתיות של אמה שלה כדי לדעת איך היא נראית. "חשבתי שהיא יכולה למצוא מידע מהאינטרנט, אולי למצוא את החשבון שלי באינסטגרם ואולי היא תוכל לראות את ההורים שלה", אמרה.

לאחר שהגיעו לצרפת לאחר בריחה ארוכה דרך מולדובה, רומניה ובלגיה, גב' מאקובי אומרת שהיא "מעוכה" נפשית. "המלחמה הייתה כל כך טראומטית", היא אומרת, שפשוט ללכת בחוץ זה מפחיד, כי אבנים יכולים להיות בתור מוקשים.

"וירה בסדר. היא קטנה מדי בשביל להבין מה קורה. היא יכולה להרגיש ממני משהו, אבל היא קטנה מדי בשביל להבין. אני ממש שמחה על הגיל שלה. ממש שמחה שהיא לא מבינה מה הולך".
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
חבר הפרלמנט האוקראיני ויקטור מדבדצ'וק בן בריתו של פוטין
הנחשד במעורבות בתנועה הבדלנית בחבל דונבס
נעצר ע"י ה-SBU האוקראיני
בעבר ארה"ב טענה שפוטין יעמיד אותו לנשיאות אחרי שתכבוש את קייב
הוא היה במעצר בית וברח 3 ימים לאחר תחילת המלחמה
99.jpg
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

פוטין מצהיר: "המלחמה לא תסתיים עד שננצח"; מה הוא ישיג בחבל דונבאס?​

הרוסים מתכוונים להתמקד בעיקר בחבל דונבאס – ואסטרטגים צבאיים מנתחים, מה בדיוק עשויה רוסיה להרוויח מכיבוש האזור? • הנשיא ולידמיר פוטין ממשיך להתעקש, ומצהיר שמבחינתו המלחמה לא תיפסק עד שיושגו כל המטרות

המלחמה במזרח אירופה: למרות ההפסדים הכבדים שנחלו הרוסים עד כה במלחמה באוקראינה, לפי דיווח היום (שלישי) ב'AP', הנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי המלחמה באוקראינה תימשך עד שהמטרות אותם הוא הציב לצבא שלו יושג. פוטין ציין כי המלחמה תימשך על אף הקורבנות הרוסיים הרבים, ונסיגות במספר אזורים של כוחותיו באוקראינה.

בינתיים, הרוסים ממקדים את המלחמה בעיקר בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, שם עלה חשש הבוקר כי רוסיה הטילה על חיילים אוקראינים חומר רעיל – חומר שייתכן ומצביע על מתקפה כימית של הרוסים, דבר שאסור על פי אמנת ז'נבה. עדיין לא ידוע האם החשש הוא נכון, אך במידה וכן מדובר בהסלמה משמעותית במלחמה מצד הרוסים.

המטרה המקורית של הרוסים הייתה לכבוש את קייב, להפיל את הממשלה בראשות הנשיא וולודימיר זלנסקי ולהקים ממשלת בובות חדשה שתישלט על ידי הקרמלין במוסקבה, כך לטענת גורמי מודיעין במערב. מתחילת המלחמה חלפו שישה שבועות, ועד כה נהרגו לשווא אלפי אזרחים אך ללא התקדמות של הרוסים.

פוטין חזר על המסר שלו שהפעולה הצבאית נועדה להגן על התושבים באזורים במזרח אוקראינה שנשלטים על ידי המורדים הפרו-רוסים, וכדי "להבטיח את ביטחונה של רוסיה עצמה". פוטין טען שלרוסיה "לא הייתה ברירה אחרת" אלא לפתוח במה שהוא מכנה "מבצע צבאי מיוחד", והבטיח שהוא "ימשך עד להשלמתו המלאה ולמילוי המשימות שהוגדרו".

לטענת אסטרטגים צבאיים במערב, התוכנית הרוסית היא לרכז כוחות בעיקר בדונבאס ו'להפוך את הגל' לטובתם במידה וינחלו שם ניצחון עם כיבוש החבל עליו הם נלחמים כבר מאז שנת 2014, ניצחון שיכול להרים את המורל ואת רוח הקרב הרוסי שנמצא בשפל – ואולי אף להביא לניצחון רוסי כללי בכל אוקראינה.
 

שלמה הצדיק

משתמש פעיל
בריטניה הודיעה כי תשלח סיוע צבאי נוסף לאוקראינה בימים הקרובים הכולל כלי נשק מתקדמים ואמצעי לחימה ומודיעין. הקרבות באוקראינה נמשכים בעיקר במזרח המדינה באזור מריופל וחרקוב, שם מדווח על אלפי מתים ומשבר הומניטרי שהולך ומחריף
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ה'

לג הוֹרֵנִי יי דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב:לד הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל לֵב:לה הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּי בוֹ חָפָצְתִּי:לו הַט לִבִּי אֶל עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל בָּצַע:לז הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי:לח הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ:לט הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים:מ הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה