66.6 לשעה
זה יוצא כמעט 11,000 למשרה מלאה שזה סכום יפה בהחלט
אולי לא מדהים אבל יפה מאוד
והקרן השתלמות לא חישבנתי כלל שזה תוספת חשובה מאוד
בפרט למי שיודע לנתב את זה למקומות טובים
אכן לא סכום גבוה יחסית למשק,
אבל שימו לב שמקצוע בד"כ מתומחר לפי רמת הלימודים שהוא דורש.. ולפי ההצלחה של האדם במיקצוע שלו,
(ואכן לא לפי רמת השחיקה, שופט בית משפט עליון משתכר כ90K בחודש ולא עובד כמעט, אממה ההכשרה שלו , קשה מאד - נכון שיש גם פרוטקציה אבל נשים את זה בצד, כנ"ל רופא ככל שהוא יותר מומחה כך עבודתו פוחתת - מצד אחד, ומצד שני המיומנות שלו עולה.. - וזה לא רק בגלל האחריות שלו אלא בעיקר בגלל ההכשרה שלו, כנ"ל כל מקצוע כמעט... השכר הוא לפי קושי הלימודים וההכשרה.. ולא לפי אופי העבודה , בעבודות קשות במיוחד מתומחר גם הקושי שלהן, -סבל, מפנה אשפה וכד', ברגע שאופי העבודה הוא סביר גם אם די קשה אבל לא משהו כמו סבלות, אז תמחור המקצוע הוא לפי ההכשרה...
(כמו"כ אני בטוחה שהרבה הורים היו שמחים שהרמה הלימודית של המורה תעלה... , וגם שיעבור איזה שהוא מבחן התאמה פסיכולוגי מינימאלי (אולי זה יותר בציבור הכללי , אבל גם בציבור שלנו..))
וזה ב-א-מ-ת לא תמיד צודק,
אלו כללי השוק,
מה שרה בעשור וחצי האחרון שעוד תנאי שוק השתנה,
-זה כמות האנשים שהולכים להוראה,
ולכן כמו שכתבו מעלי ענין של היצע וביקוש,
וכיוון שיש למדינה אינטרס באנשי חינוך טובים, היא חיבת להעלות להם את השכר!!!
מאידך, לשכר גבוה - כפי שכתבתי יש עוד מרכיב,
(בכל הקמצועות בעולם גם בהייטק שמשום מה כל הזמן משוים אליו את ההוראה..)
המרכיב הוא הצלחה ומיומנות,
ואת המרכיב הזה רוב המורים - לא מוכנים לקבל על עצמם בשום אופן!
ולדעתי זה מה שפוגע בהם - מבחינה תדמיתית מ-א-ד!
כל עובד במשק , אם יצליח יעלו לו שכר, ואם יתרשל - בדכ יפוטר ואם לא לפחות יורידו לו ממשכורת,
אצל המורים , - לפחות מה שגב יפה בן דויד התנגדה לו בתוקף,
זה שיהיה איזה שהוא כלי מדידה למורה - ולכן השוק לא מוכן שיעלו למורים
מיושנים /עייפי /לא מתאימים לתפקיד - את המשכורת,
וכל הורה במדינה יהיה מאד בעד שיעלו למורים טובים את המשכורת...
אבל כהורה אני רוצה לדעת מי המורה הטוב, ואני גם רוצה לתגמל אותו ! ופחות לתגמל את המורה שפחות מוצלח, ובמקרה הטוב משמש כביביסיטר לילדי, (ובמקרה הפחות טוב יכול הילד להיפגע ממנו מ-א-ד!)
זה לעניות דעתי כל הסיפור,
לאנשים נמאס מעובדי מדינה שמקבלים רק לפי קריטריון של וותק, ויושבים בעבודה ומעשנם,
ואחכ מקבלים הטבות, של קרן השתלמות מורחבת וכו.. בלי לדעת האם הם באמת טובים (ואני בטוחה שבין כל עובדי המדינה יש אחוזים ש עובדים טובים, ויש גם אחוזים גבוהים מאד , ש לעובדים שמנצלים אתהוותק שלהם , ולא מוכיחים מיומנות...)
אין באמור לעיל, לפגוע באף מורה שהיא! אני בטוחה שהרבה מורים ומורות -בעיקר חרדיים עושים עבודתם נאמנה! והרבה הרבה מעבר!!!
אבל מה לעשות שכל מי שסיים/מה יסודי + תיכון יכולה להצביע על כמה מורים שלא היו ראויים לתפקיד וסתם קיבלו משכורת....- הערכה שלי , שזה מה שגורם למירמור בקרב שאר הציבור...