עזרה הספר פיצוץ של ילד

חוט השני

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
הספר פיצוץ של ילד (או 'ילד פיצוץ') איפה אפשר להשיג?
 

חוט השני

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מקפיצה
 

חוט השני

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
איפה אפשר לקנות? באיזור בני ברק.
יש לי נטפרי וכל האתרים של החנויות באזור (צומת ספרים/סטימצקי וכו') לא נפתחות לי להזמנה.
 
נערך לאחרונה ב:

מלכי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
קראתי את הספר בחלקו
מה שאני יכולה לומר לך מנסיון אישי!

תחליטי עכשיו שבוע - שבועיים במקום להסתכל על הילד כפיצוץ של ילד
פשוט לאהוב אותו איך שהוא!!!! ולהראות את זה לילד, ותאמרי זאת גם לעצמך.
בטוחני שתראי ניסים ונפלאות.
 

צפורה לוי

משתמש מקצוען
אני מוחה על התגובה האחרונה. אולי זה גם משהו שאפשר ללמוד מהספר, ואולי זה צד שדיבר אליך, אבל זה ממש לא המסר. ושאף אחד לא יבין מזה שזה הכיון!!
הספר הוא כלי חשוב מאד ואפילו הכרחי להורים שיש להם ילד פיצוץ, ילד שמתפרץ הרבה בצורה בלתי נשלטת. ושמעתי מאנשי מקצוע רבים אישור לכך.
זה משנה את הגישה של ההורים למצב, ובכך מסייע להם בהתמודדות הכמעט בלתי אפשרית הזאת.
כמובן שישנן רמות של התפרצויות, והספר עוזר מאד גם במצבים קלים, ובכלל בהתמודדויות רבות במגוון תחומים!
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
לא קראתי את הספר ,
סתם אחרי גיגול אתמול בנושא כי הסתקרנתי
מצאתי את התגובה הזו של חיים ולדר:
https://www.chaimwalder.co.il/topic/ילד-פיצוץ/

לפני שאומר את עצתי , אספר לקוראי הפורום על תיאוריית "ילד פיצוץ" לה אני מתנגד בכל תוקף.
מייסד השיטה ד"ר רוס גרין פיתח גישה חדשה ו"הומאנית", לטיפול בילדים מפונקים, עקשנים ומניפולטיביים שכל ניסיון לסרב לרצונם גורם להתפרצות חסרת שליטה עד שהם משיגים את מטרותיהם.
העקרונות הבסיסיים של השיטה שלו הם:
צמצום העוינות בין הילד למבוגרים
צפיית מצבים שבהם הילד עשוי "להתפוצץ"
יצירת סביבה "נוחה למשתמש", שבה יש פחות סבירות לפיצוצים
התמקדות בתקשורת ובפתרון בעיות, ולא בשכר ועונש.
במילים אחרות, תרשו לי פרשנות קטנה וקולעת: "תיכנעו". אפילו אלת תגיעו איתו למצב בו יכעס עליכם חלילה… ואם זה קרה והוא התפוצץ עליכם תפצו אותו וחלילה לא תשמשו בעונשים.
***
ואני אומר לכם: אל תנסו את זה בבית כי השיטה הזו נחלה כישלון חרוץ. היא רק החלישה את ההורים והגבירה את הדרישות והפיצוצים. זה מה שהיא עשתה.
לפעמים נדמה שמקבלים כמה רגעים של שקט אבל באמת מה שמקבלים זה טרור וסחטנות שאינם נגמרים ורק נלמדים אצל הילדים האחרים.
תכניסו את זה טוב טוב לראש: כניעה לטרור סחטני(גם מדיני גם עסקי וגם משפחתי) לעולם אינה מפסיקה אותו. להפך. היא מגבירה אותו עוד ועוד, עד להשגת כל היעדים וגם לאחר מכן תמשיך ההתנהגות האלימה/הטרוריסטית/הסחטנית, רק מההרגל ולצורך ההנאה שבדבר. כי מי שמתרגל לפגוע באלה שמיטיבים איתו מאבד את המצפון שלו וכבר אינו יכול להיגמל מזה.
השיטה היחידה היא שיטת החינוך היהודית "שמע בני מוסר אביך" "חוסך שבטו שונא בנו" כמובן תוך התחשבות בכלל "חנוך לנער על פי דרכו".
ואך יטעו לחשוב ש"על פי דרכו" זה להיכנע לאלימות ולסחטנות. כי לעודד את דרכו הרעה זה לא "חנוך לנער" אלא ההפך הגמור.
***
הדרך היחידה להתמודד עם ילד פיצוץ היא להקפיד בדברים הבאים:
1. שלא ירוויח מהתנהגות רעה
2. שיפסיד מהתנהגות רעה
3.שזה ייעשה ללא מכות וללא צעקות
4. לא להיכנס בשום פנים ואופן לוויכוחים. אומרים וזהו.

עד כאן דבריו .
 

צפורה לוי

משתמש מקצוען
מי אני שאחלוק על חיים ולדר, אבל לללי לקחה לי המילים מהפה.
לא מדובר על ילדים נורמטיביים שצריך להגיד להם "נו נו נו" בצורה אחרת. מי שנעזר בספר יודע לספר על הרבה שיטות ויועצים שנכשלו במקום שהשיטה הזאת כן הצליחה
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
אני לא יכולה לדבר בשמו,
אבל התגובה היתה ספציפית לגבי הנושא של ילד פיצוץ והספר הנ"ל.
ובדר"כ הורים מגיעים ליעוץ חינוכי עם בעיות רציניות לא סתם עם ילד של נו נו נו.
אם למישהו יש דרך לתקשר איתו - מענין באמת לשמוע את תגובתו.
 

גבעול דקיק

משתמש צעיר
סליחה על כך שאני אשמע חריפה מידי.
חיים ולדר כותב בלי לדעת על מה הוא מדבר. השיטות האלה לא עובדות עם ילד פיצוץ!! כי ילד פיצוץ כשמו כן הוא... אם אתה הולך איתו בכח זה מסתיים תמיד- אבל תמיד- בפיצוץ. ולכן גם אם אתה יועץ חינוכי זה לא אומר שהכללים שאתה מכתיב לילד רגיל עובדים על כל ילד. ואני כותבת מנסיון מר אחרי עבודה בשיטת חיים ולדר, ובלי לפרט.
 

חננאל פ

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
האם יש למישהו את הספר להשאלה/למסירה בבני ברק?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה