דרוש מידע המשחק הקוגנטיבי של רייזי מינצברג, מישהו מכיר?

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
חשוב לי פרטים על המשחק הקוגנטיבי של רייזי מינצברג
איך זה עובד
מה הרעיון שלו
האם מישהו התנסה בזה

@בית שמשניק כתבת תגובה בעבר, אשמח אם תוכל לפרט או שסתם הוצאת שם את העצבים
 

ששונית

משתמש מקצוען
לפני כשלוש עשרה שנה הייתי בקורס שלה וזה נתן לי הרבה הבנה ודרכי טיפול כאמא
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
חשוב לי פרטים על המשחק הקוגנטיבי של רייזי מינצברג
איך זה עובד
מה הרעיון שלו
האם מישהו התנסה בזה

@בית שמשניק כתבת תגובה בעבר, אשמח אם תוכל לפרט או שסתם הוצאת שם את העצבים
לא הוצאתי שום עצבים, שמעתי מכלי ראשון מכמה אנשים שניסו שזו שיטת טיפול מאד נוקשה ולא מומלצת! ולכן כתבתי ששומר נפשו ירחק.
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
לא הוצאתי שום עצבים, שמעתי מכלי ראשון מכמה אנשים שניסו שזו שיטת טיפול מאד נוקשה ולא מומלצת! ולכן כתבתי ששומר נפשו ירחק.
הכל טוב...
רק אומר במקום לכתוב 'שומר נפשו ירחק'
עדיף לנסח ענייני, כמו שכתכת כאן
בכל גישה יש כאלו שזה עוזר, ויש כאלו שלא, ויש גישות לא יעילות בכלל ויש גישות (ואנשים) מסוכנים.
אבל לכתוב 'שומר נפשו ירחק' על סמך שמועה שזה שיטה נוקשה -יתכן ויש בזה איסור הלכתי
אני כמעט דמיינתי שמדובר באיזה כת מסוכנת...
בכל אופן תודה על תגובתך
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
הכל טוב...
רק אומר במקום לכתוב 'שומר נפשו ירחק'
עדיף לנסח ענייני, כמו שכתכת כאן
בכל גישה יש כאלו שזה עוזר, ויש כאלו שלא, ויש גישות לא יעילות בכלל ויש גישות (ואנשים) מסוכנים.
אבל לכתוב 'שומר נפשו ירחק' על סמך שמועה שזה שיטה נוקשה -יתכן ויש בזה איסור הלכתי
אני כמעט דמיינתי שמדובר באיזה כת מסוכנת...
בכל אופן תודה על תגובתך
כתבתי "שומר נפשו ירחק" כי מדובר בנפש הילד (וההורה), ולכן מי שרוצה לשמור על נפש הילד שתישאר בריאה ללא טראומות ומשקעים, ירחק מהשיטה. כן, כך כפשוטו. ואין בזה שום איסור הלכתי, כי שמעתי מבני אדם קרובים אלי על סמך ניסיון אישי שלהם שהשיטה הנ"ל הזיקה מאד לנפש הילד שלהם.
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
שמעתי מבני אדם קרובים אלי על סמך ניסיון אישי שלהם שהשיטה הנ"ל הזיקה מאד לנפש הילד שלהם.
היות ושמעתי המלצות על המשחק
אני מתאר לעצמי שיש לזה מעלות וחסרונות, כמו לכל דבר
לכן אני מחפש מידע להבין את הרעיון של המשחק
איך זה עובד, איזה סגנון זה
תודה לכל מי שמשתף!
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
היות ושמעתי המלצות על המשחק
אני מתאר לעצמי שיש לזה מעלות וחסרונות, כמו לכל דבר
לכן אני מחפש מידע להבין את הרעיון של המשחק
איך זה עובד, איזה סגנון זה
תודה לכל מי שמשתף!
ממה שהבנתי מדובר במשחק קוגנטיבי נוקשה עם הילד, כאשר ממש מכריחים אותו לשתף פעולה, ובמקרים שזה לא הולך יש גם עונשים, חלקם פיזיים ממש (החזקת ידי הילד בכוח וחמור מכך...)
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
ובמקרים שזה לא הולך יש גם עונשים, חלקם פיזיים ממש (החזקת ידי הילד בכוח וחמור מכך...)
אני עוד באמצע בירורים
מישהו שלח במייל קצת פרטים, זה ממש לא נראה הכיוון
מישהו יכול לאמת / לשלול, כמובן שעדיף מניסיון אישי.
 
מהיכרות אישית עם מישהי שעבדה שם כמה שנים,
מדובר בהקניית הרגלים ומיומנויות דרך משחק.
בפועל מתנסים במגוון משחקי קופסא מאוד רחב, שכל אחד עובד על מטרות או מיומנויות אחרות.
הילדים שצריכים את הטיפול הזה, בדרך כלל חסרים את ההרגל/המיומנות מתוך חוסר ריכוז, אי התמדה, ועוד.
לכן השיטה היא להתעקש איתם להתמיד במשחק ולא להתייאש באמצע.
אם הילד מתחמק, במקרה הכי קשה מחזיקים לו את הידיים עד שימשיך.
המקום מטפל כבר שנים על שנים, זו לא שיטה חדשה.
והגיוני להתייעץ עם אנשים שטיפלו במקום לגבי התוצאות.
מה גם שמדובר בתהליך ולא הצלחה בן רגע.
כמובן שיש ילדים/הורים יותר רגישים, שלא מתאים להם טיפול החלטי.
לשיקולכם.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
אם יצא לך להכיר את השיטה שמאחורי 'ניתוח התנהגות' -
הרעיון הוא שהילד יודע שיש תגובה לכל התנהגות; חיזוק חיובי או שלילי.
המטרה היא לא להחזיק בכוח, ובדרך כלל אין צורך.
המטרה היא שעד שהוא לא מסיים את המטלה - הוא לא יכול לעשות שום דבר אחר,
הוא צריך לשבת על המקום, ואם הוא מנסה לקום ולהתחמק, עוזרים לו בכך שמחזיקים אותו בעדינות.
מתברר שיש ילדים שצריכים להתרגל לשבת על המקום ולסיים מטלות :)
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
אם יצא לך להכיר את השיטה שמאחורי 'ניתוח התנהגות' -
הרעיון הוא שהילד יודע שיש תגובה לכל התנהגות; חיזוק חיובי או שלילי.
המטרה היא לא להחזיק בכוח, ובדרך כלל אין צורך.
המטרה היא שעד שהוא לא מסיים את המטלה - הוא לא יכול לעשות שום דבר אחר,
הוא צריך לשבת על המקום, ואם הוא מנסה לקום ולהתחמק, עוזרים לו בכך שמחזיקים אותו בעדינות.
מתברר שיש ילדים שצריכים להתרגל לשבת על המקום ולסיים מטלות :)
האימוג'י של הסמיילי שם בסוף קצת פחות מתאים. הייתי הולך יותר על אימוג'י כזה :cry:...
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
מדובר בהקניית הרגלים ומיומנויות דרך משחק.
בפועל מתנסים במגוון משחקי קופסא מאוד רחב, שכל אחד עובד על מטרות או מיומנויות אחרות.
הילדים שצריכים את הטיפול הזה, בדרך כלל חסרים את ההרגל/המיומנות מתוך חוסר ריכוז, אי התמדה, ועוד
זה מזכיר את שיטת פוירשטיין
זה קשור / דומה?
 

צ'וק

משתמש סופר מקצוען
דומה לרייזי מינצברג?
מצרף קבצים שקיבלתי - אין לי היכרות עם השיטה הזאת
 

קבצים מצורפים

  • מדריך לדחיית סיפוקים (1) (2) (1).pdf
    KB 301.5 · צפיות: 121
  • מדריך מנצח מתוקן.pdf
    KB 436.2 · צפיות: 143
  • 5 ויטימניםg (1) (1) (2).pdf
    1.4 MB · צפיות: 81

אמא לשלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
היא נותנת משחקים מאד קשים לילדים וזה לא תואם גיל
שמעתי ממשהי ששפכה המון כסף ולא הועיל
אני לא הייתי הולכת על דבר כזה
 

אבידובי

משתמש מקצוען
אם יצא לך להכיר את השיטה שמאחורי 'ניתוח התנהגות' -
הרעיון הוא שהילד יודע שיש תגובה לכל התנהגות; חיזוק חיובי או שלילי.
המטרה היא לא להחזיק בכוח, ובדרך כלל אין צורך.
המטרה היא שעד שהוא לא מסיים את המטלה - הוא לא יכול לעשות שום דבר אחר,
הוא צריך לשבת על המקום, ואם הוא מנסה לקום ולהתחמק, עוזרים לו בכך שמחזיקים אותו בעדינות.
מתברר שיש ילדים שצריכים להתרגל לשבת על המקום ולסיים מטלות :)
אין שום קשר בין השיטה הנ"ל לניתוח התנהגות,
אני גם ממליצה להתרחק
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה