המכתב המסעיר של הילד שקיבל ריטלין. התקבל במייל עכשיו

מצב
הנושא נעול.

מטודלה

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
פעם היה את יוסל'ה המופרע של העיירה,
שהמלמד היה רודף אחריו עם מקל ברחוב...

ברור שצריך למצוא את האיזון ולא "לדחוף" סתם ריטלין,
אבל את לא יודעת לכמה ילדים בעבר זה היה עוזר.

אגב מחקרים הוכיחו שאחוז ניכר מהאסירים,
מתמודדים עם לקויות למידה שלא טופלו!
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
שאלה: מנין ילד אמור לדעת ש'ריטלין' זאת מילה נרדפת לבעייתיות???
אין זאת אלא מפני הטרראם שעושים סביב זה..
אז ניתן לפתור את הבעיה אם נפתח שיח חיובי בעניין הזה, ושהילד לא ירגיש חריג עם העובדה כמו שלא מרגיש עם "אקמול"...
הדבר האחרון שתחשבו על ילדים זה שהם טיפשים אף ילד אפילו בגן לא חושב שריטלין זה אקמול והפרעת קשב זה כמו משהו שצריך משקפיים , אל תזלזלו באינטליגנציה שלהם , יש להם חושים מחודדים היטב...
היית רוצה שרופא משפחה ישאל אותך בפרוזדור המרפאה אם לקחת היום את הואליום או את הקלונקס?.?. איך היית מגיב אז???
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
לצערי כשאני מסתכלת בחוברת מושגים ביהדות של ביתי אני לא רואה שום הנגשה שונה , היא בערך כמו החוברת שאני למדתי לפני עשרות שנים...
א"א להוסיף קצת צבע /איורים / קומיקס???
אנחנו בתרדמת הילדים במקום אחר...
הגיע הזמן להתעורר , לאוורר וכך הילדים יהיו אתנו יותר.
 

sol key

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

בת צלפחד

משתמש מקצוען
אז מי כן אובייקטיבי?
אנשים שמגיעים עם אג'נדות מהבית?
אף אחד לא אובייקטיבי כי לכל אחד חוויה אחרת בעניין .
אז אם התלונה חוזרת וכל המורים מציינים שיש קושי, ובודקים שזו לא המלצה שכוללת חצי כיתה...
ושאין סיבות אחרות לבעיה ושלא ניתן לפתור את העניין עם עיצוב התנהגות / פרסים / תפילות / מבצעים / יציאה להתאווררות / תפקידים "חשובים" / הענקת כבוד / מציאת החיובי בילד וכו'.. אז נעבור לשלב הבא של ברור רפואי וכו'...
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא קראתי את הכל אך נראה נכון להגיב....
ראשית
הילד במכתב הנ"ל (כן ראיתי אותו והזדעזעתי) אל דיבר כמו שכתבו פה על עצם נטילת הריטלין, אלא עצם היחס שהוא מקבל מהרב'ה שלו , שאין לרב'ה שלו טיפת מחשבה על הילד (סליחה על הבוטות)
שנית, לנושא הריטלין עצמו, זה נחלק לב' חלקים: א. עניין הקש"ר, ב. עניין הרגיעות בשיעורים וכו' , ולא כל ילד שהוא עם מרץ זקוק לריטלין ממש ממש לא!
שלישית, לתת לילד ריטלין ללא אבחון, בדיקה אפילו של ד"'ר גימפל שלא מסתמך על שום שאלון (גם אני הלכתי אליו) זה פשע, כי לא כל מה שנראה בעיני ההורים או הרב'ה או המורה זה אכן כך, לפעמים הבעיה היא אחרת וממילא הפתרון שלה אחרת....
ילד שהבעיה שלו היא קש"ר תלוי מה המצב תלוי מה הנסיבות ועוד ועוד לפעמים אפשר לעקוף את הריטלין אם כי זה לפעמים הרבה יותר קשה לילד , ונותן לו אי חוויות הצלחה אשר יכולים להוריד אותו מאוד, ומנגד הריטלין יכול להביאו לחוויות הצלחה אשר יכולים להרים אותו אל על....
ואם הבעיה היא הנמרצות, גם צריך לבדוק את היתרונות לעומת החסרונות...
לעומת זאת צריך שלא לשכוח , שנכון זה קשה להורים לקבל כזה דבר, אבל לפעמים זה ברכה, בעיקר לילד אשר מתחיל לחוות הצלחות ולהרגיש טוב עם עצמו, ומצד שני לא להאשים כל הזמן את הרב'ה למה וכמה, לפעמים הוא באמת חסר אונים ולא מצליח להתמודד ובאמת רוצה לקדם את הילד אך זה לא הולך בלי... אכן יש כאלה שידם קלה על ההדק וזה לא טוב, אני תמיד אין לי בעיה שיפסיקו עם זה ונראה איך הולך אני תמיד נותן הזדמנות, ואם זה הולך מה טוב ואם לא אני מביא את ההורים למצב שהם מבינים למה הילד צריך את זה ולמה זה חשוב לו....
וח"ו אסור בתכלית האיסור להזכיר זאת לילד וכדו', ולפעמים אפילו הילד לא יודע שהרב'ה יודע... אם לא במקרים חריגים שאז כן צריך לידע את הילד אך גם זה צריך לדעת איך לעשות זה...
ב"ה זכיתי גם ללמד ילדים לא מעטים הנוטלים, ולא מעט הילדים הצריכים לקחת ולא לוקחים, וגם כאב לבת הנוטלת בגלל בעיות קש"ר.... וה' יעזור שנהיה שליחים טובים לעשות את עבודתנו נאמנה איך ומה שלא יהיה....
מקווה שהייתי מובן ולא הארכתי או קיצרתי יותר מידי
 

מטאלי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
הלילה התינוקי שלנו ישן לידי כשלפתע גילתי ששלשה מכשירי סלוללרי סביב ראשינו, באמצע הלילה הבליחה בי מחשבה אולי כל הסלולרידה הזו גרמה לילד קש"ר שלי להיות כזה..........!
אז לשאול בשאלת תם מה נשתנה הדור הזה מכל הדורות זה לא הכי נכון...

שאלה: מנין ילד אמור לדעת ש'ריטלין' זאת מילה נרדפת לבעייתיות???
אין זאת אלא מפני הטרראם שעושים סביב זה..
אז ניתן לפתור את הבעיה אם נפתח שיח חיובי בענין הזה, ושהילד לא ירגיש חריג עם העובדה כמו שלא מרגיש עם "אקומול"...
נכון מאד!
ישבתי עם הבן שלי דיברתי איתו ארוכות מינפנו את הכישורים והיכולות המדהימות שלו, ויש המון.
ואז אמרתי לו הקב"ה נתן לך מלללא כישורים ותכונות טובות הם בעצם כלי העבודה שלך ולמה השם נתן לך כלי עבודה כל כך מיוחדים?
כי יש לך תפקיד, והתפקיד שלך זה להתגבר על הקושי שלך להתרכז ולשבת יפה, וכשתצליח אתה תהיה מלך!
אז כדאי לך לקחת את התרופה הזו והיא תעזור לך להתרכז וכך תוכל לקחת את כל הכשרונות האדירים שלך והיות הכי חכם בכיתה הכי כשרוני הכי למדן כי יש לך את זה באמת.
 
נערך לאחרונה ב:

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישבתי עם הבן שלי דיברתי איתו ארוכות מינפנו את הכישורים והיכולות המדהימות שלו, ויש המון.
ואז אמרתי לו הקב"ה נתן לך מלללא כישורים ותכונות טובות הם בעצם כל העבודה שלך ולמה השם נתן לך כלי עבודה כל כך מיוחדים?
כי יש לך תפקיד, והתפקיד שלך זה להתגבר על הקשיים שלך להתרכז ולשבת יפה, וכשתצליח אתה תהיה מלך!
אז כדאי לך לקחת את התרופה הזו והיא תעזור לך להתרכז וכך תוכל לקחת את כל הכשרונות האדירים שלך והיות הכי חכם בכיתה הכי כשרוני הכי למדן כי יש לך את זה באמת.
כל מילה נכונה ונפלאה....
אכן שכחתי לכתוב באריכות למעלה שאסור לתת לילד את ההרגשה שהוא מסכן והוא דפוק ולכן הוא לוקח מה שלוקח, אחרת יצאנו מופסדים מכל הכיוונים גם שהילד לקח.... וגם שהוא נשאר למטה בקרקע ומרגיש דפוק עם עצמו, יש כאלו שקוראים לזה ויטמין ויש כאלו שקוראים לזה כדור, הצד השווה שבהם זה לתת לילד את ההרגשה שזה לטובתו ועד כמה הוא מוצלח ורק למנף אותו
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
מעניין למה כל המתנגדים אינם עוסקים בהוראה.


1. המטרה העיקרית בריטלין היא לטובת הילד ולא לטובת הכיתה.
2. ובמגביל אין סיבה שמורה ישקיע 95% אנרגיה ב5% מהילדים.
3. אם ההורים היו מרגישים עם זה נח, גם לילד זה היה קל יותר.
4. לא ידוע לי לי על מורה שמחלק ריטלין. הוא בס"ה מפנה לגורמי מקצוע שקובעים האם לתת.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
הגמרא לא השתנתה באלף השנים האחרונות, עד כמה שידוע לי.
גם לא צורת לימוד הגמרא.
להתרכז ולהתכוון בתפילה - צריך גם בימינו.

להיות ממוקדי מטרה, להתארגן ליציאה בבוקר, לבצע מטלות - גם ילדי זמנינו צריכים, ובלי קשר לבית הספר.

להביע דעה ולא לשנות אותה מדי רגע - זה בייסיק לחיים נורמטיביים. כן. גם בדורינו.

לסדר את החדר, לנקות את הבית, להכין אוכל, לכבס, לטפל בילדים - צריכה כל אמא גם בדור המחשבים והמסכים.

למה תמנעי את כל הטוב הזה מילד/ה שלך רק בשביל הסטיגמה שאולי תדבק בו?
סטיגמה של ילד / נער שלא מצליח להבין את הגמרא, טובה יותר?
תווית של נערה שלא מצליחה להחליט איזו מגמה היא רוצה ללמוד, ומה היא רוצה לעשות בחיים - עדיף?
(מכירה את אלו שכל שבועיים בוחרות מקצוע אחר? שכל חצי שנה מחליפים עבודה? שלא מצליחות לארגן בית, לטפל בילדים, לשלוח אותם לביה"ס בזמן? רבים מהם הם מופרעי קש"ר שלא טופלו)

כשהמורים שולחים לאבחון, ממליצים על כדור זה או אחר (יש הרבה חלופות לריטלין ומי שהריטלין לא עושה לו טוב, מחליפים ומנסים כדורים אחרים, עד שמגיעים לזה שכן טוב) הם בד"כ לא חושבים על טובת עצמם וגם לא על טובת שאר ילדי הכיתה אלא על טובת התלמיד שלהם. שהוא יחווה הצלחה, שהוא יצליח להתארגן ולחוש טוב עם עצמו, שהוא יצליח אי"ה גם בעתיד.

כמורה אני יכולה לספר על תלמידות שמתחננות לקבל כדור, אבל ההורים מתנגדים. וכל עוד ההורים מתנגדים - לנו המורים אין אפשרות לעזור (לכל אלו שכתבו על מורים ש"דוחפים" ריטלין. אין לנו שום אופציה לתת לילד כדור ללא רשות הוריו, וגם ההורים לא יכולים לקנות כדורים ללא מרשם רופא)

ולסיום (יש לי עוד הרבה מה להגיד בנושא, אבל אין כאן המקום להאריך)
שמעתי מכלי ראשון מד"ר פלוז'ניק (רופא ילדים גדול מאד בבני ברק)
שאם לפני מאה שנה היה ריטלין, היו לנו עוד כמה ר' אהרון לייב (שטיינמן) בדור.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
חושבת לעצמי,
פעם (ולא כ"כ מזמן),
אף אחד לא ידע מהו ריטלין.
היום,
אין תינוק שלא יודע.
למה?
מה קרה?
זה הדור של הילדים או הדור של המורים.??
ואולי בכלל,
יש איזשהו חוסר התאמה של הלימוד לדור של היום?!?
נכון,
יש אחוז גדול של ילדים שיעברו את שנות הלימודים ללא ריטלין
אבל מה עם כמויות הילדים שלוקחים ריטלין
אולי הגיע הזמן לעשות איזשהו שינוי??!?
פשוט להתאים צורת למידה חדשה
סוג של "חנוך לנער על פי דרכו"
הדור הצעיר (ולא רק) חשוף היום למסכים
והמהירות של התזוזות רק מפריעה לילד להתרכז אח"כ בשיעור משמים ומונוטוני.
נכון,
זה לא בסדר שיש מסכים,
זה גם לא בסדר שהילדים שלנו צופים בהם (גם גיימבוי נחשב למסך, כן?)
אבל בואו,
איבדנו שליטה!
הילדים שלנו צריכים למידה בקצב/ צורה/ הגשה שונה!!!
תקנו אותי.
לדעתי, אכן יש צדק בדברים.
מצד אחד דברו פה על היתרונות במתן רטלין לילדים שזקוקים לכך.
אני לגמרי מצטרפת לנאמר.
מכירה הרבה תלמידות שהריטלין הציל אותן חברתית, רגשית, לימודית וגם בבית.

אבל זה לא סותר.
היום, ישנם כל כך הרבה קשיים לימודיים, שלאו דווקא קשורים לריטלין.
ישנם כל כך הרבה ילדים שזקוקים לסיוע לימודי יום יומי.
וזו פשוט בדיחה. בדיחה עצובה.
מושיבים 30-35 ילדים שונים בכיתה אחת, ואומרים לכולם:
עכשיו תלמדו XYZ.
תגיעו להישגים כאלו וכאלו. פחות מזה- לא עובר.
ילד מפתח קושי. קושי? לא נורא- יש מורה מתקנת.
וככה, בית הספר מוצף במורות מתקנות, יועצות, מטפלות רגשיות ומתקיימות ועדות, שיחות, פגישות התעייצויות ו...
רגע- אולי משהו כאן לא עובד נכון????
אולי יש דרך לגרום לילדים להצליח יותר, אם תנאי הלמידה שלהם ישתנו?
אולי הדרך לשבת וללמוד כמו שלומדים היום בבית הספר, מתאימה לשני שליש מן הכיתה ואולי פחות ולכל השאר לא?
אולי הילדים צריכים משהו אחר מאשר לסיים עוד ספר חשבון מתוך ה5 שיש להספיק בשנה אחת בלבד????
אולי כבר עבר זמנם של האלכסונים משיעור הנדסה ושל החילוק ריש משיעור חשבון?
אולי כבר מיותר ללמד על מרכיבי העלילה בשיעור ספרות ולנסות לנסח פסקת טיעון בשיעורי הבעה?
נכון.
למשרד החינוך יש עבודה רבה.
צריך למלא מערכת. 6 ימים בשבוע כפול 8 שנות יסודי ועוד 4 שנות תיכון. כדי שהילדים שלנו לא יגדלו חלילה בורים.
אבל אולי יש דרך אחרת?????

לא יודעת, עדין חושבת על זה ומחפשת את הנוסחה.
בינתיים, משתדלת לעשות את תפקידי נאמנה. כן, מורה. לפי הספר.
אולי יבוא יום, והחלום יתגשם בדמות בית ספר המותאם גם לשליש הזה של הילדים, שזקוק כל כך ללמידה אחרת.
לו יהי.
 

מטודלה

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מצטרפת לכל הנ"ל
לא דוחפים ריטלין
והורים שמונעים ריטלין לילד שצריך בעיניי עושים עוול.
ההודעה שלי באה ואמרה
בואו נפתח את העיניים ונבין שלהושיב ילדים יחד בכיתה
שהדבר היחיד שקשור ביניהם הוא השנתון שבו הם יצאו לאוויר העולם
הוא טעות!!!
לכל ילד יש רמה אחרת!
בואו ותסדרו אותם לפי היכולות שלהם
מה הקשר בין ישראל הגאון לאיציק האיטי?
למה למען ה' הם צריכים לשבת באותו שולחן לימודים??
למה שישראל לצורך העניין לא ילמד יותר במקום להשתעמם בשיעורים
ואיציק יפסיק לסבול מהצקות ומהתאמצות שלא תואמת את יכולותיו?!?
בסדר,
ייוצרו תחרויות בין ההקבצות
אבל הם לא ישתוו לתחרות שממילא קיימת בכיתה כמו שהיא עכשיו.
אולי אני עדיין טועה,
אשמח לקבל ביקורת.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
שאלה: מנין ילד אמור לדעת ש'ריטלין' זאת מילה נרדפת לבעייתיות???
אין זאת אלא מפני הטרראם שעושים סביב זה..
אז ניתן לפתור את הבעיה אם נפתח שיח חיובי בענין הזה, ושהילד לא ירגיש חריג עם העובדה כמו שלא מרגיש עם "אקומול"...
הדבר האחרון שתחשבו על ילדים זה שהם טיפשים אף ילד אפילו בגן לא חושב שריטלין זה אקמול והפרעת קשב זה כמו משהו שצריך משקפיים , אל תזלזלו באינטליגנציה שלהם , יש להם חושים מחודדים היטב...
היית רוצה שרופא משפחה ישאל אותך בפרוזדור המרפאה אם לקחת היום את הואליום או את הקלונקס?.?. איך היית מגיב אז???
אפשר בהחלט לעשות את זה יחד עם הילד. להסביר לו הוא צריך את הריטלין (כמובן במידה והוא צריך), מה זה עושה ואיך זה יעזור לו וכו', בצורה הכי ברורה ופתוחה.
זה אולי דורש גם עבודה של הורים עצמם עם עצמם, לשחרר את הסטיגמות.., ואז אפשר לדבר עם הילד בצורה חופשית ומבינה.
וזה נכון שלא חייבים לדבר על זה בקול, יש הרבה דברים שלא הייתי רוצה שהרופא ישאל בפרוזדור..
אם חלילה היתה לילד בעיה אורולגית, אז לא צריך לשתף אותו ולהסביר לו? ומצד שני צריך לדבר על זה בקול?
כנ"ל עם הריטלין, להסביר לו ולשתף אותו, להבין ולהכיל את הבושה שלו, לעזור לו להתגבר ולהעצים אותו, וככה לתת לריטלין לעזור לו להצליח.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
@מטודלה אכן.
אך זוהי בעיה של ההורים לא של המורים
(ישנם בתי"ס שהתחילו בלמידה דיפרנציאלית של חלוקה ל4 רמות שונות אך זה דבר קשה ומפרך)
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
מצטרפת לכל הנ"ל
לא דוחפים ריטלין
והורים שמונעים ריטלין לילד שצריך בעיניי עושים עוול.
ההודעה שלי באה ואמרה
בואו נפתח את העיניים ונבין שלהושיב ילדים יחד בכיתה
שהדבר היחיד שקשור ביניהם הוא השנתון שבו הם יצאו לאוויר העולם
הוא טעות!!!
לכל ילד יש רמה אחרת!
בואו ותסדרו אותם לפי היכולות שלהם
מה הקשר בין ישראל הגאון לאיציק האיטי?
למה למען ה' הם צריכים לשבת באותו שולחן לימודים??
למה שישראל לצורך העניין לא ילמד יותר במקום להשתעמם בשיעורים
ואיציק יפסיק לסבול מהצקות ומהתאמצות שלא תואמת את יכולותיו?!?
בסדר,
ייוצרו תחרויות בין ההקבצות
אבל הם לא ישתוו לתחרות שממילא קיימת בכיתה כמו שהיא עכשיו.
אולי אני עדיין טועה,
אשמח לקבל ביקורת.
לא יודע להסביר את זה, אבל נראה שככה העולם בנוי. תמיד יהיו טובים יותר וטובים פחות. זה נראה משהו שהוחלט על ידי החכמה העליונה.. (נראה לי גם פסוקים מפורשים בתורה)
אבל יכול להיות שאפשר לשלוט בפערי הרמות שלא יהיו קיצוניות מדי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה