דרוש מידע המטפלת ישנה לה בבקרים...

מצב
הנושא נעול.

יאיר צ

משתמש פעיל
אוקי,
אז נסביר.
לצערי הרב, קרובת משפחתי נתפסה אצל המטפלת תוכ"ד מוות עריסה.
8 דקות ללא חמצן. 40 דקות החייאה. 4 שנות נכות ושיתוק של חלק מהגוף. וזהו. כמבון זהו רק בעולם הזה, כי בעולם הבא היא במקום טוב וגבוה, תינוקת שלא טעמה טעם חטא ורק סבלה יסורים.
כמובן שנגזרה הגזירה וזה יכל לקרות בכל מקום. ובמקרה הזה זה באמת לא היה באשמת המטפלת. והיא שמה לב והכל.
אבל המינימום הוא שהיא - המטפלת, תהיה שם. תפקח עין. תטה אוזן. תהיה אחראית. יש אצלה 10 נשמות, שכל אחת היא עולם ומלואו ומשפחה שלמה שמחכה לה.

[כלומר, נסו לצייר מקרה שבו ילד חלילה שרוי בתחילת איבוד חמצן, אך הוא לא משמיע קול, והיא - המטפלת ישנה, וחושבת שהכל טוב, אבל אם היא הייתה ערה ומסתכל אולי הייתה שמה לב למשהו???]

ואל תשוו לאמא, קודם כל כי היא לא הולכת לישון כשיש עשרה ילדים בני 1.5 שישנים, וכשהתינוק של האמא ישן היא מרגישה מה טוב לו ומה עובר עליו, והיא מכירה לזהות כל קול שלו, וזו צורת חיים תקינה שכשהוא ישן שהיא תופסת תנומה.
לא כך אצל מטפלת עם עשרה ילדים שתחת אחריותה.

ושוב, שלא נדע מצרות.

@יאיר צ הובנתי?
בגלל המקרה הכואב, אני אנסה לענות ברגישות המירבית
גם כאשר מטפלת ערה יש מקרים שבהם קרואים תקלות ותאונות עד כדי מוות, לדוגמא ילד שיזרוק משו על חבר, נחש שיכיש בחצר, וכן גם היא לא תמיד תגלה מוות בעריסה, התינוק לא עושה קולות מיוחדים במצבים כאלה.
המטפלת לא צריכה להיות אלוקים כאשר היא שומרת, היא צריכה להתנהג בצורה הוגנת והגיונית ולשמור מדברים קלאסיים, ולכן גם כאשר היא ישנה היא לא חורגת מכך
 

קושקוש

עיצוב ומיתוג אמנותי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ועוד משהו, תראו לי מטפלת שמצהירה על זה שהיא הולכת לישון כשהם ישנים, כשהאמא מתקשרת לברר על הגנון שהיא מפעילה היא ממש מספרת לה על כך שהיא ישנה כל בוקר יחד עם הילדים.
למה היא לא מספרת את זה אם זה כל כך בסדר?????
 

מועד לשמחה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
לכל האמהות ההמומות עד עמקי נשמתן,

1. אם גם הם ישנים, מה הבעיה שהיא תצטרף ? מה רצית שתעשה לבן שלך ? שתסתכל עליו לבדוק אם הוא נושם ?
2. חשבו רגע, האם יש לה יותר מידי תינוקים ? ולמה ?
3. האם אתם מחפשים את המטפלת הזולה ביותר בשוק ?
4. כמה היא מרויחה ? והאם המשכורת שלה מספיקה לה להתפרנס ?
5. לפי התשובה הנ"ל, האם נראה לכן שהיא מרוצה ? היא מצאה את המקום שלה בחיים ? היא מאושרת ונהנית בעבודה ?
1. זה העבודה שלה, להשגיח. גם אם כל הלקוחות ישנים. גם א כל הנוסעים באטובוס תפסו תנומה. היא האחראי המבוגר. על זה משלמים לה.
2.איך זה קשור?
3. איך קשור זולה למוסר עבודה?, לפי מה שנאמר פה כאילו כל מי שמקבל פחות מהמגיע לו מותר לו לזלזל, לישון, להגיע מאוחר לעבודה, בלי קשר לתחום העיסוק?
4. איך זה קשור אלי להכנס לה למשכורת?
5. כנ"ל, לא אני הכרחתי אותה להיות מטפלת. אני מצפה ממנה להיות עם מוסר עבודה ואחריות. לא מתאים לה שתמצא עבודה אחרת.
 

קושקוש

עיצוב ומיתוג אמנותי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
בגלל המקרה הכואב, אני אנסה לענות ברגישות המירבית
גם כאשר מטפלת ערה יש מקרים שבהם קרואים תקלות ותאונות עד כדי מוות, לדוגמא ילד שיזרוק משו על חבר, נחש שיכיש בחצר, וכן גם היא לא תמיד תגלה מוות בעריסה, התינוק לא עושה קולות מיוחדים במצבים כאלה.
המטפלת לא צריכה להיות אלוקים כאשר היא שומרת, היא צריכה להתנהג בצורה הוגנת והגיונית ולשמור מדברים קלאסיים, ולכן גם כאשר היא ישנה היא לא חורגת מכך
אז בעיניי זו לא צורה הוגנת והגיונית, ואפילךו גובל בגניבת דעת של ההורים, או גניבת ממון. נכון, אמרנו שהיא לא אלוקים, אבל אתה מסכים איתי שהיא הרבה יותר שמה לב מה קורה כשהיא ערה???
 

מועד לשמחה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
בגלל המקרה הכואב, אני אנסה לענות ברגישות המירבית
גם כאשר מטפלת ערה יש מקרים שבהם קרואים תקלות ותאונות עד כדי מוות, לדוגמא ילד שיזרוק משו על חבר, נחש שיכיש בחצר, וכן גם היא לא תמיד תגלה מוות בעריסה, התינוק לא עושה קולות מיוחדים במצבים כאלה.
המטפלת לא צריכה להיות אלוקים כאשר היא שומרת, היא צריכה להתנהג בצורה הוגנת והגיונית ולשמור מדברים קלאסיים, ולכן גם כאשר היא ישנה היא לא חורגת מכך
היא צריכה לעשות את מירב ההשתדלות כדי למנוע מקרים מעין אלו.
שינה זה לא השתדלות. זה הפקרות. זה חוסר אחריות.
אולי תגלה איך יכולים לשמור מדברים קלאסיים תוך כדי שינה?
 

יאיר צ

משתמש פעיל
@יאיר צ הנכבד, אם כולם לא מסכימים איתך, תעשה חושבים
אתה כותב כאן בעירבוב נוראי
יש את הנושא שמטפלת לא אמורה או אסור למטפלת לישון בשעות העבודה, נקודה.
ויש את הנושא שהשכר של המטפלות זעום וגם יוצאים עליהם הרבה ועוד כל מיני נושאים.
אלו שתי נושאים נפרדים לגמרי לגמרי.
אז בבקשה תפריד ותגיב לעניין.
ד"ר כולם הנכבד
אתמצת בקצרה,
אם יש לך דרישות מיוחדות
על מטפלת מהאגדות
תתכבד,
להיפרד מעוד כמה שטרות

לא הגיוני שתשלם למטפלת 550-600 שח ותדרוש ממנה עוד ועוד ועוד,
אם זה מאוד חשוב אפשר לשאול את המטפלת כשנרשמים כי עד כמה שידוע לי זה מאוד מקובל
בהצלחה
 

קושקוש

עיצוב ומיתוג אמנותי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
ד"ר כולם הנכבד
אתמצת בקצרה,
אם יש לך דרישות מיוחדות
על מטפלת מהאגדות
תתכבד,
להיפרד מעוד כמה שטרות

לא הגיוני שתשלם למטפלת 550-600 שח ותדרוש ממנה עוד ועוד ועוד,
אם זה מאוד חשוב אפשר לשאול את המטפלת כשנרשמים כי עד כמה שידוע לי זה מאוד מקובל
בהצלחה
אוקי, לא נפתח ע"ז דיון ולא נסטה ממקור האשכול, רק נאמר לך על רבים רבים וטובים טובים שמשלמים כמוני 950 - 1000 על מטפלת מ8 עד 1
אבל שוב, זה לא הנושא, כמו שכתבו כאן, גם היא תרויח 20 שקל, היא לוקחת אחריות כאן על הילדים ושום הורה [טוב, כנראה שכמעט שום הורה] לא מוכן לדבר הזה.
 

קושקוש

עיצוב ומיתוג אמנותי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
חברה, דיי עם הצביעות
באו נסכם דבר פשוט

אני מבקש שכל מישו שתוקף פה את הנושא יזכר מה קרה בצום האחרון האם הוא ישן יחד עם הילד או לא
דיי מספיק
אבל למה ככה?
כבר הסבירו כאן אין ספור פעמים הבדל בין ילד אחד לעשרה ובין ילד שלך לילד שהופקד אצלך
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני מכירה מטפלת שאמנם לא ישנה ,
אבל בשעה וחצי שכל התינוקות ישנים היא מספיקה את כל עבודות הבית- כביסה ובישול,
והיא לא בחדר של התינוקות, גם זה אסור?
היא צריכה לשבת בחדר שלהם ולהסתכל ככה שעה וחצי? הגיוני?
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
היא צריכה לעשות את מירב ההשתדלות כדי למנוע מקרים מעין אלו.
שינה זה לא השתדלות. זה הפקרות. זה חוסר אחריות.
אולי תגלה איך יכולים לשמור מדברים קלאסיים תוך כדי שינה?
כל מילה בסלע...
לא הגיוני שתשלם למטפלת 550-600 שח ותדרוש ממנה עוד ועוד ועוד,
לצערי אתה גורר את הענין לכסף...
אני מבקש שכל מישו שתוקף פה את הנושא יזכר מה קרה בצום האחרון האם הוא ישן יחד עם הילד או לא
אני מכיר רבים וטובים שלא עושים זאת. אבל גם מי שעושה זאת זה לא לכתחילה. ואם ח"ו יקרה אסון יתנו את הדין על כך[גם ההורים]
 

יאיר צ

משתמש פעיל
אוקי, לא נפתח ע"ז דיון ולא נסטה ממקור האשכול, רק נאמר לך על רבים רבים וטובים טובים שמשלמים כמוני 950 - 1000 על מטפלת מ8 עד 1
כמה ילדים?
ובכל אופן אם זה תמת זה משו אחר, אני מדבר על פרטי
אבל שוב, זה לא הנושא, כמו שכתבו כאן, גם היא תרויח 20 שקל, היא לוקחת אחריות כאן על הילדים ושום הורה [טוב, כנראה שכמעט שום הורה] לא מוכן לדבר הזה.
שאלה אישית: מה היה בפעם האחרונה שנשארת עם הילד בוקר בבית? כל היום הסתכלת עליו?!
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
עלאק מחקר...

מורה לדקדוק אמרה לנו בצער רב ש...
היינו בהלם
שאלנו אישה שמלמדת באקדמיה לעברית והיא אכן אישרה זאת
יותר מזה לא בדקתי
מתוך אתר האקדמיה ללשון עברית:

גָּדֵל או גּוֹדֵל? יָשֵׁן או יוֹשֵׁן?​

הפעלים גדל וישן שייכים לבניין קל. בבניין זה יש שלושה משקלים, והם ניכרים – כיום – בעיקר בצורת הבינוני (ההווה).

  • המשקל הרווח הוא משקל פָּעַל (כָּתַב, אָכַל). בצורות הבינוני פּוֹעֵל, כגון כּוֹתֵב, אוֹכֵל.
  • משקל אחר הוא משקל פָּעֵל, כגון דָּבֵק, חָפֵץ; צורות אלו משמשות בימינו בעיקר לבינוני, אך בלשון המקרא הן משמשות גם לזמן עבר.
  • המשקל השלישי והנדיר מאוד הוא משקל פָּעֹל: יָכֹל. צורת הבינוני היא יָכוֹל.
הפועל ישן שייך למשקל פָּעֵל, ועל כן יש לומר יָשֵׁן (ולא יושן). כך גם עָמֵל (ולא עומל), שְׂבֵעִים (ולא שׂוֹבְעִים). גם הפועל גָּדַל שייך למשקל זה, ולכן צורת הבינוני שלו היא גָּדֵל, גְּדֵלִים.

נעיר כי לפועל 'לגדול' יש הוראה נוספת: 'לעשות גדילים, לקלוע (צמות)'. בהוראה זו צורת הבינוני היא גּוֹדֵל, כגון "האשה הזו כשגודלת שער ראשה נותנת את השער לאחוריה והוא נאה לה" (תנחומא [מהדורת בובר] פרשת תצוה).
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה