שיתוף הלקוח תמיד צודק?

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אחד המשפטים הכי מוכרים בתחום של מתן שירותים בכל סוגי הענפים במשק הוא ” הלקוח תמיד צודק “.
אחד המחלוקות הותיקים של השנים אחרונות בעולם המכירות ונותני השירות (כן. יש הבדל)
האם זה נכון?
או משפט מטומטם שמישהו המציא לפני 50 שנה (ניר דובדבני)?
תמיד לא נכון?
או אולי הבדל בין מכירות לשימור לקוחות?

מה אומרים?

נ.ב. אנסה להעתיק בתגובות מתוך אנשי מכירות ואנשי עסקים ידועים.. ותגיבו בהתאם...
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בגלל שבעל עסק תמיד צריך את הלקוח
תמיד הלקוח צודק.
הלקוח לפעמים צודק ולפעמים לא, הגישה שתמיד הוא צודק אומרת שהלקוח הוא ערימת סיבות למה שווה לבעל העסק להסכים כי הוא צודק.
1- שימור
2- תדמית שלילית על העסק \ מותג \ בעלים.
3- תמשיכו מכאן לבד לא חסר.


 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
בגלל שבעל עסק תמיד צריך את הלקוח
תמיד הלקוח צודק.
ומי אמר שבעל העסק צריך את הלקוח?
אולי בעל העסק צריך לשחרר את הלקוח, כדי שבאותו זמן שיחסוך יוכל להשיג לקוחות נוספים חדשים שיבנו לו את העסק/ מותג??
וכמובן שאני כותב את זה כדי לשכנע את עצמי שאוכל לשכנע את אשתי שבעסק שהיא מחזיקה[/ISPOILERלפעמים זה הדרך הנכונה...
 

syl

עיצוב דיגיטל ופרינט
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אני (הקטנה מאוד) חושבת שככל שהעסק גדול מבחינת היקף מכירות/שרות וכן מבחינת נסיון בתחום כך המשפט הזה לא תמיד נכון לגביו. כי תמיד יש לקוחות שמטרטרים ללא סיבה.
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הלקוח שלי.שחשוב לי ושמכניס לי כסף ורווחיות לעסק -תמיד צודק ושווה לי לרצות אותו גם אם הוא לא צודק
הלקוח הסחטן והקמצן והנודניק-צודק רק שילך להציק למישהו אחר...
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הלקוח לא תמיד צודק.
אבל.. למרות שהוא לא צודק, הוא זכאי להתחשבות וליחס אנושי. מגיע לו לקבל תמורה לכסף שלו שתספק אותו. הכל במסגרת ההגיון והגבולות שאתה כנותן שירות מציב.
בקיצור. מי שלוקח את "הלקוח תמיד צודק" כשטר עבדות של נותן השירות ללקוח טועה. מאידך מי שמרשה לעצמו לזלזל בלקוח, בדעתו ובבחירותיו כי הלקוח תמיד לא צודק ואני המקצוען ורק לי זכות המילה, טועה גם הוא.
 

גבריאל פ.

שירותי קופירייטינג ופרסום - הפקת דפוס והפצה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בגלל שבעל עסק תמיד צריך את הלקוח
תמיד הלקוח צודק.
הלקוח לפעמים צודק ולפעמים לא, הגישה שתמיד הוא צודק אומרת שהלקוח הוא ערימת סיבות למה שווה לבעל העסק להסכים כי הוא צודק.
1- שימור
2- תדמית שלילית על העסק \ מותג \ בעלים.
3- תמשיכו מכאן לבד לא חסר.
אשמח להיות הלקוח שלך. ואז תגיד לי אם אני תמיד צודק
בגלל שבעל עסק תמיד צריך את הלקוח
תמיד הלקוח צודק.
הלקוח לפעמים צודק ולפעמים לא, הגישה שתמיד הוא צודק אומרת שהלקוח הוא ערימת סיבות למה שווה לבעל העסק להסכים כי הוא צודק.
1- שימור
2- תדמית שלילית על העסק \ מותג \ בעלים.
3- תמשיכו מכאן לבד לא חסר.


הלקוח לא תמיד צודק. יש לקוחות שגוזלים ממך את הזמן להשקיע בלקוחות חדשים וטובים יותר.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני לא אומר שזה נכון וצודק
בסה"כ הסברתי את הגישה.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני לא אומר שזה נכון וצודק
בסה"כ הסברתי את הגישה.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הלקוח תמיד צודק.
לא תמיד הוא חכם מספיק כדי לבחור את מה שנכון.
(א. רובין שזה אני, כמובן...)
ואז-
הוא מפסיד אותנו,
ואנחנו מרוויחים לקוחות אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי

פרסום-פלאש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ורק אני מודד את זה בעיקר לפי סדר גודל הרכלנות של הלקוח?
[כלומר - איפה, כמה, באזני מי, מה ועד מתי הוא ירכל עלי, ועד כמה אנשים מייחסים חשיבות לברבוריו.]
יש בזה היגיון. אין בזה התנהלות עסקית נכונה, לדעתי.
לקוח הוא לקוח. לא משנה כמה נראה לך שהוא מקושר או לא, מוכר או פחות. תמיד זה יכול להתנגש בך.
אגב,
הדיון פה סתם מרגיש לי כאילו הפכו פה את הלקוחות לאויבים שלנו.
אחרי הכל, אנחנו נותני שירות.
מישהו מאיתנו היה מעדיף לנסות להסתדר בלעדיהם???
העולם מלא במיליוני טיפוסים. כנותן שירות אתה לומד להסתדר עם כל אחד ושגיונותיו.
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני (הקטנה מאוד) חושבת שככל שהעסק גדול מבחינת היקף מכירות/שרות וכן מבחינת נסיון בתחום כך המשפט הזה לא תמיד נכון לגביו. כי תמיד יש לקוחות שמטרטרים ללא סיבה.
ובדרך כלל אלה שמטרטרים מכניסים מאוד מעט.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובדרך כלל אלה שמטרטרים מכניסים מאוד מעט.
אמר לי השבוע ידיד שעושה נסיעות:
המתעקשים על מחיר זול, הם אלו שיטרידו, ימצו את התשלום ובסוף גם יתלוננו.
המשלמים מחיר הוגן - מתנהגים כמצופה מלקוח מתורבת.

הפרשנות שלו:
כשאדם משלם הכי זול שיכול, זה בעצם מראה שהוא לא חש שיש כאן תן וקח, הוא נאלץ לשלם ומרגיש שמגיע לו את כל העולם.
לעומתו המשלם ללא התמקחות יתירה, הוא סוג אדם שמבין שיש כאן שני צדדים לעסקה.

אנכי הק' הוספתי לו, שלרוב או שמתעקשים זול, חשים - ולא משנה אם בצדק או לא - שהם עוקרים חתיכה מגופם ונותנים לנותן השירות. אין כל ספק אפוא שהם ידרשו מעל ומעבר למגיע להם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה