כללי הלקוחות האלו מה יהיה איתם?

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי צריך (אחרי אזהרה מראש) לפרסם את זה בפורום עם שם הארגון או כיו"ב.
באופן ש- א. ימנע מאחרים לטעות בהם. ב. יצור שיימינג ציבורי שילחץ עליהם לשלם.
ואז.. אבוי למי שיכנס לרשימה השחורה. משאיר לכם לדמיין...

כמובן, כל מקרה לגופו. ורק אחרי שאלת רב.
לא יהיה ניתן לפרסם בלי ללכת לדין תורה
ואם כבר הגענו לשלב של דין תורה, מה חסר עוד?
אולי אפשר לקבל התר לפרסם ראשי תיבות של השם
אבל גם זו בעיה, כי מה אשם מי שהר''ת שלו בדיוק אותו דבר?
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
לא יהיה ניתן לפרסם בלי ללכת לדין תורה
ואם כבר הגענו לשלב של דין תורה, מה חסר עוד?
אולי אפשר לקבל התר לפרסם ראשי תיבות של השם
אבל גם זו בעיה, כי מה אשם מי שהר''ת שלו בדיוק אותו דבר?

יבדקו לפני כן באישי עם הכותב מה ביאור הר"ת ומה הפרטים.
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
יבדקו לפני כן באישי עם הכותב מה ביאור הר"ת ומה הפרטים.
א' דובר על רשימה שחורה שתתפרסם
ב' השאלה האם המפרסם יהיה מוכן לתת את האפשרות לפנות אליו
ג' אם בפרטי ניתן לקבל את השם, שוב הגענו לבעיה של פרסום שלילי בלי דין תורה
 

שנהב דפוס וגרפיקה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
וודאי שלהסיק מסקנות מסיפורים כאלה אפשר ...
וזה מחזק לנו את המאמר "כבדהו וחשדהו ".. יותר מתמיד..
אבל מכאן ועד להגיע לפרסום האנשים או משהו בדומה .. נראה לי שקצת נסחפנו ..
הסיפורים ממש מקוממים . אבל אל לנו לשכוח שאנו מחוייבים לנהוג כדרך התורה ולא לפי הרגשות שלנו ..
ידוע מהר' שטיינמן זצ"ל שאמר תמיד שמוויתור לא מפסידים וכמאמר שידוע בשמו
"נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי מוותר מפסיד".
אכן זה קשה לוותר ולא תמיד אפשרי וקל . אבל לא להגיע למחוזות רחוקים ..
נקווה שהאשכול יהיה לתועלת ולא להתנגחות נקמה או משהו כזה .
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
וודאי שלהסיק מסקנות מסיפורים כאלה אפשר ...
וזה מחזק לנו את המאמר "כבדהו וחשדהו ".. יותר מתמיד..
אבל מכאן ועד להגיע לפרסום האנשים או משהו בדומה .. נראה לי שקצת נסחפנו ..
הסיפורים ממש מקוממים . אבל אל לנו לשכוח שאנו מחוייבים לנהוג כדרך התורה ולא לפי הרגשות שלנו ..
ידוע מהר' שטיינמן זצ"ל שאמר תמיד שמוויתור לא מפסידים וכמאמר שידוע בשמו
"נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי מוותר מפסיד".
אכן זה קשה לוותר ולא תמיד אפשרי וקל . אבל לא להגיע למחוזות רחוקים ..
נקווה שהאשכול יהיה לתועלת ולא להתנגחות נקמה או משהו כזה .

מה שייך לוותר??????????????
חסד עושים במקום אחר.
עבודה אמורה להיות רווחית !!!!!!!!!!!!!

חוץ מזה אולי העובד/ת מוותרת.(יאוש שלא מדעת)
אבל המשכנתא לא תוותר
גם הילדים צריכים לחם.

חוץ מזה שבדרך כלל מדובר כפי הנראה כאן בנוכלים סדרתיים
וכל המרחם על אכזרים.
וגם אם תוותר על עצמה ומשפחתה.
האדם הזה ימשיך לעבוד על בעלי מקצוע אחרים.
היא מונעת נזק לאחרים.

לא לשלם זה פשע וגזל לכל דבר.
ואכיפה מוגברת והתאגדות יכולה למנוע אותו.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
.
הסיפורים ממש מקוממים . אבל אל לנו לשכוח שאנו מחוייבים לנהוג כדרך התורה ולא לפי הרגשות שלנו ...
הבעיה היא שבשם הלכות שמירת הלשון מוחקים את כל ההלכות האחרות

יש עוד הלכה בשמירת הלשון:
וְכָל אֵלּוּ הַדִּינִין שֶׁכָּתַבְנוּ הוּא דַּוְקָא בְּאִישׁ, אֲשֶׁר מִנְהָגוֹ וְדַרְכּוֹ לְהִתְחָרֵט עַל חֲטָאָיו, אֲבָל אִם בָּחַנְתָּ אֶת דַּרְכּוֹ, כִּי אֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנֶגֶד עֵינָיו וְתָמִיד יִתְיַצֵב עַל דֶּרֶךְ לֹא טוֹב, כְּמוֹ הפּוֹרֵק מֵעָלָיו עֹל מַלְכוּת שָׁמַיִם אוֹ שֶׁאֵינוֹ נִזְהָר מֵעְבֵרָה אַחת, אֲשֶׁר כָּל שַׁעַר עַמוֹ יוֹדְעִים שֶׁהִיא עֲבֵרָה, דְּהַיְנוּ בֵּין שֶׁאוֹתָה הָעֲבֵרָה, שֶׁהוּא רוֹצֶה לְגַלּוֹת, עָשָׂה הַחוֹטֵא כַּמָה פְּעָמִים בְּמֵזִיד אוֹ שֶׁעָבר בְּמֵזִיד כַּמָה פְּעָמִים עֲבֵרָה אַחַת הַמְפֻרְסֶמֶת לַכֹּל שֶׁהִיא עֲבֵרָה, אִם כֵּן מוּכָח מִנֵּה שֶׁלֹּא מֵחֲמַת שֶׁגָּבַר יִצְרוֹ עָלָיו עָבַר עַל דִּבְרֵי ה' כִּי אִם בִּשְׁרִירוּת לִבּוֹ הוּא הוֹלֵךְ, וְאֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנְגֶד עֵינָיו, לָכֵן מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ וּלְסַפֵּר בִּגְנוּתוֹ בֵּין בְּפָנָיו וּבֵין שֶׁלֹּא בְּפָנָיו. וְאִם הוּא יַעֲשֶׂה מַעֲשֶׂה אוֹ יְדַבֵּר דָּבָר, וְיֵשׁ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַזְּכוּת וּלְצַד הַחוֹב, צָרִיךְ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַחוֹב, אַחֲרֵי שֶׁנִּתְחַזֵּק לְרָשָׁע גָּמוּר בִּשְׁאָר עִנְיָנָיו, וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ ''לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ'', עִם שֶׁאִתְּךָ בְּתוֹרָה וּבְמִצְוֹת, אַל תּוֹנֵהוּ בִּדְבָרִים, וַאֲשֶׁר לֹא שָׁת לִבּוֹ לִדְבַר ה', מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ בְּמַעֲלָלָיו וּלְהוֹדִיעַ תּוֹעֲבוֹתָיו וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, וְעוֹד אָמְרוּ: מְפַרְסְמִין אֶת הַחֲנֵפִים מִפְּנֵי חִלּוּל ה', וְכָל שֶׁכֵּן אִם הוֹכִיחַ אוֹתוֹ בָּזֶה וְלֹא חָזַר, דְּמֻתָּר לְפַרְסְמוֹ וּלְגַלּוֹת עַל חֲטָאָיו בְּשַׁעַר בַּת רַבִּים וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, עַד שֶׁיַּחֲזֹר לְמוּטָב,
 

שנהב דפוס וגרפיקה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מה שייך לוותר??????????????
חסד עושים במקום אחר.
עבודה אמורה להיות רווחית !!!!!!!!!!!!!

חוץ מזה אולי העובד/ת מוותרת.(יאוש שלא מדעת)
אבל המשכנתא לא תוותר
גם הילדים צריכים לחם.

חוץ מזה שבדרך כלל מדובר כפי הנראה כאן בנוכלים סדרתיים
וכל המרחם על אכזרים.
וגם אם תוותר על עצמה ומשפחתה.
האדם הזה ימשיך לעבוד על בעלי מקצוע אחרים.
היא מונעת נזק לאחרים.

לא לשלם זה פשע וגזל לכל דבר.
ואכיפה מוגברת והתאגדות יכולה למנוע אותו.
הבעיה היא שבשם הלכות שמירת הלשון מוחקים את כל ההלכות האחרות

יש עוד הלכה בשמירת הלשון:
וְכָל אֵלּוּ הַדִּינִין שֶׁכָּתַבְנוּ הוּא דַּוְקָא בְּאִישׁ, אֲשֶׁר מִנְהָגוֹ וְדַרְכּוֹ לְהִתְחָרֵט עַל חֲטָאָיו, אֲבָל אִם בָּחַנְתָּ אֶת דַּרְכּוֹ, כִּי אֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנֶגֶד עֵינָיו וְתָמִיד יִתְיַצֵב עַל דֶּרֶךְ לֹא טוֹב, כְּמוֹ הפּוֹרֵק מֵעָלָיו עֹל מַלְכוּת שָׁמַיִם אוֹ שֶׁאֵינוֹ נִזְהָר מֵעְבֵרָה אַחת, אֲשֶׁר כָּל שַׁעַר עַמוֹ יוֹדְעִים שֶׁהִיא עֲבֵרָה, דְּהַיְנוּ בֵּין שֶׁאוֹתָה הָעֲבֵרָה, שֶׁהוּא רוֹצֶה לְגַלּוֹת, עָשָׂה הַחוֹטֵא כַּמָה פְּעָמִים בְּמֵזִיד אוֹ שֶׁעָבר בְּמֵזִיד כַּמָה פְּעָמִים עֲבֵרָה אַחַת הַמְפֻרְסֶמֶת לַכֹּל שֶׁהִיא עֲבֵרָה, אִם כֵּן מוּכָח מִנֵּה שֶׁלֹּא מֵחֲמַת שֶׁגָּבַר יִצְרוֹ עָלָיו עָבַר עַל דִּבְרֵי ה' כִּי אִם בִּשְׁרִירוּת לִבּוֹ הוּא הוֹלֵךְ, וְאֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנְגֶד עֵינָיו, לָכֵן מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ וּלְסַפֵּר בִּגְנוּתוֹ בֵּין בְּפָנָיו וּבֵין שֶׁלֹּא בְּפָנָיו. וְאִם הוּא יַעֲשֶׂה מַעֲשֶׂה אוֹ יְדַבֵּר דָּבָר, וְיֵשׁ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַזְּכוּת וּלְצַד הַחוֹב, צָרִיךְ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַחוֹב, אַחֲרֵי שֶׁנִּתְחַזֵּק לְרָשָׁע גָּמוּר בִּשְׁאָר עִנְיָנָיו, וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ ''לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ'', עִם שֶׁאִתְּךָ בְּתוֹרָה וּבְמִצְוֹת, אַל תּוֹנֵהוּ בִּדְבָרִים, וַאֲשֶׁר לֹא שָׁת לִבּוֹ לִדְבַר ה', מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ בְּמַעֲלָלָיו וּלְהוֹדִיעַ תּוֹעֲבוֹתָיו וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, וְעוֹד אָמְרוּ: מְפַרְסְמִין אֶת הַחֲנֵפִים מִפְּנֵי חִלּוּל ה', וְכָל שֶׁכֵּן אִם הוֹכִיחַ אוֹתוֹ בָּזֶה וְלֹא חָזַר, דְּמֻתָּר לְפַרְסְמוֹ וּלְגַלּוֹת עַל חֲטָאָיו בְּשַׁעַר בַּת רַבִּים וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, עַד שֶׁיַּחֲזֹר לְמוּטָב,

כנראה שלא הסברתי את עצמי כראוי ..
לא היתה בכוונתי לומר שצריך לוותר בכל עינין אלא שאם האדם יכול לוותר תבוא עליו ברכת טוב .
ולגבי ההלכות אינני בקיא ויודע את הלכות לשון הרע אבל לא נראה לי שבפורום שלנו ניתן להתבטא נגד כל אחד ולחרוץ את גורלו .
וגם אם נשים לב למילים של הח"ח אֲבָל אִם בָּחַנְתָּ מישהו ישב לבחון את מעשיו של אותו אדם ?אנו בתור המוכרים או נותני השירות מביעים את הצד שלנו ולכל מטבע יש שני צדדים אולי הלקוח יטען טענות שכאשר נשמע אותם נאמר אה... לא ידענו חשבנו וכו'....
אבל בכדי ללמוד להזהר להבא ולחדד אצלינו את המאמר "כבדהו וחשדהו" זה כן מספיק וגם ללא שמות ופירסומים שונים ..
ישנם פעמים שבתי דין מפרסמים על אדם כל שהוא כדי שיידע הציבור ויזהר ... לנו אין את הכח הזה ..
ייתכן שאני טועה .אבל זה מה שנראה לי .
ויהי רצון שלא נכשל עוד באנשים מן הסוג הנ"ל
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
כנראה שלא הסברתי את עצמי כראוי ..
לא היתה בכוונתי לומר שצריך לוותר בכל עינין אלא שאם האדם יכול לוותר תבוא עליו ברכת טוב .
ולגבי ההלכות אינני בקיא ויודע את הלכות לשון הרע אבל לא נראה לי שבפורום שלנו ניתן להתבטא נגד כל אחד ולחרוץ את גורלו .
וגם אם נשים לב למילים של הח"ח אֲבָל אִם בָּחַנְתָּ מישהו ישב לבחון את מעשיו של אותו אדם ?אנו בתור המוכרים או נותני השירות מביעים את הצד שלנו ולכל מטבע יש שני צדדים אולי הלקוח יטען טענות שכאשר נשמע אותם נאמר אה... לא ידענו חשבנו וכו'....
אבל בכדי ללמוד להזהר להבא ולחדד אצלינו את המאמר "כבדהו וחשדהו" זה כן מספיק וגם ללא שמות ופירסומים שונים ..
ישנם פעמים שבתי דין מפרסמים על אדם כל שהוא כדי שיידע הציבור ויזהר ... לנו אין את הכח הזה ..
ייתכן שאני טועה .אבל זה מה שנראה לי .
ויהי רצון שלא נכשל עוד באנשים מן הסוג הנ"ל
אם הייתי מפרסם את כל הלקוחות שהצטערתי שלקחתי אותם הרשימה הייתה יותר ארוכה
ראשי התיבות שכתבתי הם של נוכלים. לא מקרים של שני צדדים למטבע אלא רמאים - אחד מהם כבר הפיל בפח גרפיקאיות רבות כאן באתר, והשני גם אדם לא ישר. אני לא מדבר על לקוחות מעצבנים שחשבו X למרות שאמרת להם Y וכו' אלא על נוכלים.
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הבעיה היא שבשם הלכות שמירת הלשון מוחקים את כל ההלכות האחרות

יש עוד הלכה בשמירת הלשון:
וְכָל אֵלּוּ הַדִּינִין שֶׁכָּתַבְנוּ הוּא דַּוְקָא בְּאִישׁ, אֲשֶׁר מִנְהָגוֹ וְדַרְכּוֹ לְהִתְחָרֵט עַל חֲטָאָיו, אֲבָל אִם בָּחַנְתָּ אֶת דַּרְכּוֹ, כִּי אֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנֶגֶד עֵינָיו וְתָמִיד יִתְיַצֵב עַל דֶּרֶךְ לֹא טוֹב, כְּמוֹ הפּוֹרֵק מֵעָלָיו עֹל מַלְכוּת שָׁמַיִם אוֹ שֶׁאֵינוֹ נִזְהָר מֵעְבֵרָה אַחת, אֲשֶׁר כָּל שַׁעַר עַמוֹ יוֹדְעִים שֶׁהִיא עֲבֵרָה, דְּהַיְנוּ בֵּין שֶׁאוֹתָה הָעֲבֵרָה, שֶׁהוּא רוֹצֶה לְגַלּוֹת, עָשָׂה הַחוֹטֵא כַּמָה פְּעָמִים בְּמֵזִיד אוֹ שֶׁעָבר בְּמֵזִיד כַּמָה פְּעָמִים עֲבֵרָה אַחַת הַמְפֻרְסֶמֶת לַכֹּל שֶׁהִיא עֲבֵרָה, אִם כֵּן מוּכָח מִנֵּה שֶׁלֹּא מֵחֲמַת שֶׁגָּבַר יִצְרוֹ עָלָיו עָבַר עַל דִּבְרֵי ה' כִּי אִם בִּשְׁרִירוּת לִבּוֹ הוּא הוֹלֵךְ, וְאֵין פַּחַד אֱלֹהִים לְנְגֶד עֵינָיו, לָכֵן מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ וּלְסַפֵּר בִּגְנוּתוֹ בֵּין בְּפָנָיו וּבֵין שֶׁלֹּא בְּפָנָיו. וְאִם הוּא יַעֲשֶׂה מַעֲשֶׂה אוֹ יְדַבֵּר דָּבָר, וְיֵשׁ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַזְּכוּת וּלְצַד הַחוֹב, צָרִיךְ לְשָׁפְטוֹ לְצַד הַחוֹב, אַחֲרֵי שֶׁנִּתְחַזֵּק לְרָשָׁע גָּמוּר בִּשְׁאָר עִנְיָנָיו, וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ ''לֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ'', עִם שֶׁאִתְּךָ בְּתוֹרָה וּבְמִצְוֹת, אַל תּוֹנֵהוּ בִּדְבָרִים, וַאֲשֶׁר לֹא שָׁת לִבּוֹ לִדְבַר ה', מֻתָּר לְהַכְלִימוֹ בְּמַעֲלָלָיו וּלְהוֹדִיעַ תּוֹעֲבוֹתָיו וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, וְעוֹד אָמְרוּ: מְפַרְסְמִין אֶת הַחֲנֵפִים מִפְּנֵי חִלּוּל ה', וְכָל שֶׁכֵּן אִם הוֹכִיחַ אוֹתוֹ בָּזֶה וְלֹא חָזַר, דְּמֻתָּר לְפַרְסְמוֹ וּלְגַלּוֹת עַל חֲטָאָיו בְּשַׁעַר בַּת רַבִּים וְלִשְׁפֹּךְ בּוּז עָלָיו, עַד שֶׁיַּחֲזֹר לְמוּטָב,
הערה,
כאן מדובר בהלכות רכילות
דהיינו לפרסם מה שפלוני עשה לי אישית
ובזה יש כמה תנאים
הלכות רכילות כלל ט סעיף ז:
וְהוּא הַדִּין (כג) לְעִנְיַן לְגַלּוֹת לְאֶחָד, מַה שֶּׁאֶחָד גְּזָלוֹ אוֹ הִזִּיקוֹ, אוֹ שׁוּם רָעָה כַּיּוֹצֵא בָּזֶה, אֵין מִתָּר, עַד שֶׁיִּשְׁלְמוּ כָּל הַפְּרָטִים הַנַּל, וְגַם הוֹכִיחוֹ מִתְּחִלָּה, וְלֹא קִבֵּל דְּבָרָיו, אֲבָל בְּלָאו הָכִי {בלא זה} אָסוּר, וּכְמוֹ שֶׁכָּתַבְנוּ לְעֵיל בִּכְלָל א' סָעִיף ג', עַיֵּן שָׁם. וּמה מְּאֹד יֵשׁ לִזָּהֵר, שֶׁלֹּא לְהוֹרוֹת לְעַצְמוֹ הֶתֵּר תֵּכֶף בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ, עַד שֶׁיִּתְבּוֹנֵן הֵיטֵב מִתְּחִלָּה, אִם נִשְׁלְמוּ בּוֹ הַפְּרָטִים הַנַּל, דְּאִי לָאו הָכִי עָלוּל מְאֹד, שֶׁיַּעֲבֹר עַל יְדֵי זֶה לָאו גָּמוּר דִּרְכִילוּת.
אחד מהתנאים ריש כלל ט:
ג שֶׁיְּכַוֵּן (ג) רַק לְתוֹעֶלֶת, דְּהַיְנוּ, לְסַלֵּק הַנְּזָקִין מִזֶּה, וְלֹא מִצַּד שִׂנְאָה עַל הַשֶּׁכְּנֶגְדּוֹ.
אצלי זה תנאי מאד קשה...
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
גם אני נפלתי בפח
ולא תאמינו...מאז התיאשתי מעריכת וידאו אין לי סבלנות לזה כרגע!
תקראו פה:
https://www.prog.co.il/threads/יש-גבול-לניצול-מה-אני-עושה-עכשיו.344810/

כמה עצוב:(כמה חבל:(
בהקשר לשרשור שלך שם,
משהו שקרה לי .ערב חג נכנסתי לחנות בגדים
שבת דודה שלי מנהלת כדי להעביר לה דבר מה.
התחלתי לשאול אותה על הבגדים שקניתי,
שאלתי אם ישלה דקה
והיא אמרה לי :
כל דקה אצלי שווה מאה שקל.

נעלבתי מודה .משפחה וזה.
אבל היא לימדה אותי משהו חשוב מכסף.
תעריכי את מה שיש לך גם זמן הוא מאני.
 

Rרחמים

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לגבי פירסום שמות כדי להפעיל לחץ, היום אנחנו כבעלי מקצוע 'רוצים' לפרסם שם של לקוח כדי להציל אחרים ממנו, וכדי לקבל את המגיע לנו וכו' וכו' ואנחנו בטוחים שאנחנו צודקים ומותר לנו לעשות את זה. מחר יבוא איזה לקוח שלא יהיה מרוצה מאיתנו ויפרסם את שמינו כי הוא בטוח שהוא צודק והוא חייב להציל את כל הלקוחות מאיתנו, וכמה שנסביר לו את הצד שלנו הוא ישאר בשלו. ואז מה נעשה?
בואו לא נעשה פירסומים בלי לקבל אישור מרב ששמע שאת שני הצדדים והחליט שמותר לפרסם ברבים ולגרום לצד השני נזק כספי ובושות וכו' וכו'.
 

אסתי קניבסקי

הפקות וידיאו ואנימציה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מאז התיאשתי מעריכת וידאו אין לי סבלנות לזה כרגע!
344810/

וואו חשבתי שרק אני נפלתי בפח, אני רואה שיש כאן מקרים יותר גרועים משתי הסיפורים שהיו לי בחצי שנה האחרונה, במקרה האחרון גם אני התיאשתי כמעט לגמרי וחשבתי שאני יותר לא עורכת ולא מתאימה למקצוע, ואת כל העבודות שהיו לי באותו שבוע העברתי לעורכות אחרות...

ברוך ה' הספקתי להתאושש ולהבין שהכל בסדר, ואם יש מידי פעם אנשים נוכלים (ובמקרה האחרון אולי אפילו יותר טיפשים) זה לא אומר שכל הלקוחות הם כך... וחזרתי לעבוד...
 

מענדי מ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
לא יהיה ניתן לפרסם בלי ללכת לדין תורה
בואו לא נעשה פירסומים בלי לקבל אישור מרב

כתבתי בפירוש, א. אחרי שאלת רב (לא צריך בי"ד, ולאו דווקא שצריך לשמוע את שני הצדדים, כי-) ב. כשאין שני צדדים למטבע.

פשוט וברור שלא צריך יותר מזה כשמדובר בנוכל. והתועלת לכולם ברורה.

הרוצים יוכלו לכתוב בר"ת ואח"כ יבדקו מולם באישי. ובמקרים קיצוניים אולי מותר וצריך לכתוב במפורש.
 

מענדי מ

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
זו בעצם שיטה מחוכמת, להשתמש ביתרון של הנוכל לטובתך.

במקום שאתה תהיה ה'מוציא מחברו' ואתה תתאמץ להוכיח כדי לקבל כסף. אתה מאיים בפרסום המקרה לפרטיו ולשמותיו בצורה אובייקטיבית, ואם הוא רוצה למנוע את הפרסום, 'עליו הראיה' שהוא יתאמץ להביא רב שמקובל עליך, או ירוץ להביא כסף.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
יש ספר 'עמק המשפט' (נדמה לי) 5 כרכים (אולי היום יש יותר?!)
המחבר דן שם בהרבה נושאים של תשלומים. אם זה לשכירות דירה קנית דירה שכר פועלים ועוד.
בסוף הספר שדן על קניית ושכירות דירה הוא הכין חוזים שתקפים הן לפי חוקי המדינה והן לפי ההלכה.
אולי נפנה אליו שיכין לנו חוזה שיהיה תקף גם משפטית וגם הלכתית, ואז בדין תורה הרב יפסוק לטובת הבעל מקצוע ?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה