הכנס המושקע של בנק מזרחי

קובי טורנהיים

משתמש רשום
אז הייתי השבוע בכנס מושקע ביותר של בנק מזרחי,

אני שמח לחלוק איתכם את התובנות והפרשנויות האישיות שלי מהכנס.


1. למה הבר של ההכשר המהודר היה פשוט ועם מוצרים נחותים ביחס לבר הכללי והאוכל נגמר שם די בתחילת הארוחה?

א. היועצים החרדים הגיעו בלי לאשר הגעה ולכן היו יותר מידי יועצים על פחות מידי אוכל?
ב. יועצים מהמגזר הכללי החליטו להתחזק ולאכול מהבר עם ההכשר המהודר?
ג. היועצים החרדים אוכלים מעל לממוצע ולכן לא חשבו שיאכלו כל כך הרבה


2. משה לארי מנכ”ל הבנק נגע בשתי נקודות מענינות.

א. הוא היה דווקא מתון ביחסו לשוק הנדל”ן ולא יצא בהצהרות הרגילות ששוק הנדל”ן עומד לזנק חח, אלא אמר שאנחנו בתקופה מאוד מבלבלת ותנודתית, אמנם רואים התחלה של התאוששות בשוק, אבל לא ברור אם המגמה תמשך כתלות במצב הבטחוני הפוליטי והחברתי

ב. הוא קרא “למסד” את ענף יועצי המשכנתאות -
תסלחו לי שאני מתערב, אבל ככל הידוע לי מספר התלונות על הבנקים גבוה לאין שיעור ממספר התלונות על יועצי המשכנתאות אז כדאי שהבנקים יעשו קודם כל חשבון נפש.

בנוסף התאחדות יועצי המשכנתאות מגייסת לשורותיה יועצים הרבה בגלל “האיום” שעוד מעט יקשיחו את התנאים לקבלת יועצי משכנתאות ורק מי שכבר יהיה חבר באיחוד יוכל להתקבל בקלות - זה שיח שאני שומע כבר מ 2018 בערך…. מותר לי להגיד שאני לא מתחבר לסגנון “שיווק” הזה? תשקיעו יותר בתועלות הצומחות ליועצים מההתאחדות, זה יותר מכובד ומקצועי לדעתי.

והכי חשוב אל תחשבו ש"הסדרת המקצוע" תעזור,
תראו את ענף התיווך שכבר “מוסדר” ובכל זאת כולם יודעים ש 99% מהמתווכים מוציאים שם רע ל 1% האמינים……


3. הכי הפתיע אותי זה מתן יגל סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר שאמר שהוא לא מודאג ממכירת הדירות בשיטת 10/90 כי “הבנקים נוהגים באחריות ומבינים מה היכולת של הלקוחות בפרט שכיום אנחנו בריבית גבוהה והצפי שהמצב ישתפר מכאן והלאה, אני מודאג דווקא מאלה שלקחו משכנתא בריבית נמוכה וההחזר שלהם עלה. בנק ישראל עוקב אחרי המשכנתאות והפיגורים נמוכים יחסית”

למה זה הפתיע אותי?
כי מנכל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן אמר דברים הפוכים מזה בועידת ירושלים לכלכלה בשבוע שעבר ואמר שהוא מודאג מה 10/90 וכי הבנקים לא בודקים שהלקוח יכול להשלים את העסקה וגם גורמי מימון שעימם שוחח מודאגים מכך.
אז אני כבר לא יודע למי להאמין, או שהם בעצמם לא יודעים מה קורה בשטח שזה עוד יותר חמור.

עוד משהו שמדאיג אותי, זה שהוא לא יכול להסתמך על כך שהפיגורים בהחזרי ההלוואות והמשכנתאות נמוכים יחסית נכון להיום כי בעקבות המלחמה הבנקים הקפיאו לאנשים את המשכנתאות לשנה שלמה, ורק עכשיו מתחיל לפוג לאנשים ההקפאה של השנה ובחודשים הקרובים תגיע שעת המבחן של העמידה בהחזרי המשכנתא.
אני אישית מתחיל לקבל הרבה פניות של לקוחות שלא מוכנים להמשיך להם את ההקפאה מעבר לשנה והם ממש מתקשים לעמוד בהחזרים ומבקשים ממני פתרונות מימון לכך.


4. יו”ר לשכת המתווכים הטיל פצצה ואמר שמספר המתווכים נחתך בשליש מאז השיא של 2022. וואו!!!!


5. ירון מלול שותף במשרד השמאים הנודע “האושנר מלול” אמר שמחירי הקרקעות ירדו משמעותית, והביא לדוגמא את הקרקע בשדה דב שזה איזור ביקוש גבוה שנרכשה לפני 3 שנים ב 1.6 מיליארד וכעת נמכרת ב 1.1 מיליארד, צניחה של 40% במחיר הריאלי של הקרקע, והתופעה ממשיכה בכל הארץ רואים מכרזי רמ”י ללא הצעות בכלל או במחירים נמוכים.


אבל מה שעצוב זה שרוב הסיכויים שירידת המחיר לא תחלחל לצרכן בגלל שעלויות הריבית של הקבלנים גבוהות וגם עלות הבניה התייקרה ובנוסף הקבלנים גם צריכים להרוויח משהו חח


מה שאני הבנתי מחברי הפאנל שלדעתם: “מחירי הדירות אולי לא יעלו, אבל הם גם לא ירדו”


6. הבנק הביא את ניר דבורי ראש הדסק לעניני צבא וביטחון חדשות 12 - לתת הרצאה על המצב הבטחוני.
ההרצאה הזו הפכה לי את הבטן מכמה דברים שהוא אמר:

א. חד משמעית הצבא כשל ועל הצבא לתת את הדין. פעם ראשונה שאני שומע מישהו אומר את זה בפה מלא
ב. גם אם יהיה הסכם הפסקת אש, סיכוי גדול שתהיה בהמשך מלחמה מול חיזבאללה
ג. אין דבר כזה נצחון מוחלט. תמיד נצטרך להמשיך להלחם ולגדוע התארגנויות טרור - זה מה שנגזר עלינו וזו המציאות. עלינו להיות קשוחים ולהגיב בחריפות לכל הפרה של ההסכמים שיתקבלו - ולהרוג במיידי כל מחבל חיזבאללה שחורג מהקווים שסוכמו או מתקרב לגדר ולא כמו הקרנבל שהיה עד כה בצפון ובדרום שאפשרו את הטבח של השביעי באוקטובר ולדבריו “בשכונה של ערסים צריך להתנהג כמו ערס”
ד. לא בטוח שנצליח להחזיר את כל החטופים
ה. תעלו ללוחמים בצפון ובדרום ותעודדו אותם, זה חשוב לנו ולהם.
ז. “נצטרך לדרוש סדר אזרחי וחברתי חדש לא יתכן שמעט מידי נושא בנטל גדול מידי וזה יעלה כסף וכח אדם. נצטרך חברה אזרחית שמוכנה לתת כתף וכל הקבוצות באוכלוסיה יצטרכו לשאת בנטל”
זה ממש הכעיס אותי, כי בסעיף א’ הוא אמר שהצבא כשל, אותו צבא שהתפאר בכך שהוא צבא קטן וחכם, סגר טייסות, צמצם כוחות וקיצר את משך שירות החובה ובמשך שנים אפשר לאחוז ניכר מהאזרחים בגיל שירות להשתמט, כי זה היה נח לכולם, אז פתאום אותו צבא אומר שצריך לגייס את כווווולם, והופכים את החרדים לאויבי העם, למה שאאמין לצבא?
רק לא מזמן תרמתי כסף לברכיות, אפודים קרמיים וקסדות טקטיות לחיילים אחרי השביעי לאוקטובר חח אז איך פתאום הצבא יכול לגייס את כולם במיידי?
עושה רושם שמשתמשים ב”מחסור בחיילים” כדי לנגח את המגזר החרדי ולצרכים פוליטיים, וחבל.


אני רוצה לראות קודם כל סדר חדש בהנהגה שלנו, להעיף את כל האחראים למחדל אוקטובר, להביא אנשי מקצוע חדשים ואמינים, בדגש על אנשי מקצוע ואמינים ולא עוד מהמסואבים הנוכחיים בפוליטיקה ובצבא, לשקם את אמון העם ואז נוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי השוויון בנטל הגשמי והרוחני.


כן כן, זה כמו שיעמוד הרב הראשי ויגיד, המצב קשה, חסרים לנו תלמידי חכמים, חייבים שיהיה שוויון בנטל הרוחני, איך תרגישו עם זה?


ח. חייבים שיהיה שוויון מלא לנשים - גם בצבא, גם בתפקידי לחימה ופיקוד ומשם זה יזלוג לכל האוכלוסיה - הקהל מחא לו כפיים בהתלהבות,
ואני שואל את עצמי, חשבתי שכבר יש שוויון במדינה ורק החרדים הם הבעייתיים בקטע הזה. הופתעתי ממש.

לסיכום: אני קולט שיצא לי סיכום קצת עצבני וטעון, אבל אלו החיים חח

אוהב אתכם לנצח
קובי
 

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אז הייתי השבוע בכנס מושקע ביותר של בנק מזרחי,



1. למה הבר של ההכשר המהודר היה פשוט ועם מוצרים נחותים ביחס לבר הכללי והאוכל נגמר שם די בתחילת הארוחה?
למה אתם לא מתלוננים לבנקואמרים לו אם אתם רוצים שנמשיך להביא לכם לקוחות תפסיקו לזלזל ביועצים החרדים ותתחילו לדאוג גם להם,
הם לא יכולים להוציא מאות אלפים מכספים שלנו על כנסים ובסוף לזלזל בלקוחות החרדים
 

מבשר טוב

משתמש צעיר
תכלס,רוב הציבור החרדי לוקח משכנתאות במזרחי טפחות משום כמה סיבות,והם מרגישים שאנחנו בכיס שלהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה