אני אנסה להסביר את הבעיה של שיווק רשתי.
בלי להכיר מקרוב את החברה שדובר בה.
בכל מקרה על הרווחים של מכירת המוצרים, איננו מדברים.כי יש רבים שמשבחים אותם ונהנים מהם.
אולם כאשר כל
משווק מקבל רווח אישי מצירוף משווקים נוספים, הרי שיש בזה סוג מסוים של פירמידה.
במיוחד אם השוק רווי מוכרים ותיקים וידועים, ואת הרווח העיקרי ניתן לעשות רק מצירוף מוכרים חדשים.
אז המשווקת שהצליחה לשכנע אותך למכור, הרויחה מהרגע שצירפה אותך, והיא עשתה את עבודתה ואת פרנסה.
אולם את, שלא הצלחת לשווק מספיק (כי כל השכונה מלאה במשווקות)
ולא הצלחת לצרף מישהו לעסק (כי כל מי שיכל להשתכנע שוכנע, והשאר לא מאמינים לך)
או שאולי רצית להרוויח מזה בלי לצרף אחרים, ולא הרווחת.
התנפצו חלומותייך,
לא החזירו לך את הממון שהושקע בפרסום בעיתונות
אף אחד לא פיצה כמובן את מכרייך אחרי שהתקשרת ושיגעת את כל העולם,
ולכן בעצם הרויחו עלייך, אבל את הפסדת. ממש כמו פירמידה.
וממש כמו בפירמידה, אף אחד לא אוהב להפסיד, ולכן את כנראה -
תשקיעי עוד יותר בפרסום מאסיבי
תשגעי עוד יותר את כל מכיריך וידידיך
ותעשי כל מאמץ. עד שתראי מהם את השקל שלך.
יש אולי כאלו שכן הצליחו בקלות. יש שלא. וזה מספיק לא טוב.
אז, ניתן לעשות שיווק רשתי,
אבל לדעתי לתת רק בונוס קטן למי שמוסיפה משווקות. לא משהו להרוויח ממנו.
ולהפסיק את זה כשהשוק מוצף בכאלו.
דבר שיהפוך את החדשות למנסות סדרתית להוספת משווקות חדשות בכח.