*הכללים הלא כתובים*

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כמה נכון, ככה מציק (ובסדר, שמירה והכל, אבל עדין)

יש אולי מקום להבדיל בין לבישת ג'ינס שפה יש ענין הלכתי, לבין שאר הדברים שהם מקובלות נטו.

והכתיבה ממש יפה, זורמת והדוגמאות מגוונות ממש :)
איזה ענין הלכתי יש בלבישת ג'ינס?
 

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מציק שלפעמים צריך לסבול מהשמש, כי ללכת עם כובע קש זה מגוחך
גם משקפי שמש מחוץ לתקן.

פעם ראיתי ביתד תמונה של ר' ניסים עם משקפי שמש, זה היה בקצירת חיטים למצה שמורה.

הייתי אז בישיבה קטנה. הרגשתי שרבינו חס ושולם אוי ואבוי מי יודע
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למה, בתל אביב את רואה הרבה אנשים הולכים עם כובע קש ונוסעים על קורקינט?
המון קורקינטים, כן :) וכובעים כל מיני
אבל לא אמרתי שלהם אין מקובליות, יש ויש
אצלנו הכל יותר מתלבש על מכובד ורוחני, אבל בהחלט לכל חברה יש את הכללים והקודים שלה, ובתור יחיד, זה לפעמים מציק.

איזה ענין הלכתי יש בלבישת ג'ינס?
הבנתי שיש בזה ענין של 'בחוקותיהם אל תלכו', אולי זה לפי פוסק של זרם מסוים, אבל בהחלט קיים.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הבנתי שיש בזה ענין של 'בחוקותיהם אל תלכו', אולי זה לפי פוסק של זרם מסוים, אבל בהחלט קיים.
'בחוקותיהם'? קצת משונה. עד כמה שאני מבין, מדובר סך הכל באריג גס, שנח לעבודה וכדומה.
אולי זה לפי דברי הרמב"ם (ע''ז פי''א ה''א):
אֵין הוֹלְכִין בְּחֻקּוֹת הָעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים וְלֹא מִדַּמִּין לָהֶן לֹא בְּמַלְבּוּשׁ וְלֹא בְּשֵׂעָר וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן שֶׁנֶּאֱמַר 'וְלֹא תֵלְכוּ בְּחֻקּוֹת הַגּוֹי'. וְנֶאֱמַר 'וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ'. וְנֶאֱמַר 'הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם'. הַכּל בְּעִנְיָן אֶחָד הוּא מַזְהִיר שֶׁלֹּא יִדְמֶה לָהֶן. אֶלָּא יִהְיֶה הַיִּשְׂרָאֵל מֻבְדָּל מֵהֶן וְיָדוּעַ בְּמַלְבּוּשׁוֹ וּבִשְׁאָר מַעֲשָׂיו כְּמוֹ שֶׁהוּא מֻבְדָּל מֵהֶן בְּמַדָּעוֹ וּבְדֵעוֹתָיו. וְכֵן הוּא אוֹמֵר וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים.
אבל לכאורה הכובע והחליפה שאנחנו לובשים, מקורם הוא גם כן במלבושי אירופה לפני מאה שנה ויותר.
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
'בחוקותיהם'? קצת משונה. עד כמה שאני מבין, מדובר סך הכל באריג גס, שנח לעבודה וכדומה.
אולי זה לפי דברי הרמב"ם (ע''ז פי''א ה''א):
אֵין הוֹלְכִין בְּחֻקּוֹת הָעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים וְלֹא מִדַּמִּין לָהֶן לֹא בְּמַלְבּוּשׁ וְלֹא בְּשֵׂעָר וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן שֶׁנֶּאֱמַר 'וְלֹא תֵלְכוּ בְּחֻקּוֹת הַגּוֹי'. וְנֶאֱמַר 'וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ'. וְנֶאֱמַר 'הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּנָּקֵשׁ אַחֲרֵיהֶם'. הַכּל בְּעִנְיָן אֶחָד הוּא מַזְהִיר שֶׁלֹּא יִדְמֶה לָהֶן. אֶלָּא יִהְיֶה הַיִּשְׂרָאֵל מֻבְדָּל מֵהֶן וְיָדוּעַ בְּמַלְבּוּשׁוֹ וּבִשְׁאָר מַעֲשָׂיו כְּמוֹ שֶׁהוּא מֻבְדָּל מֵהֶן בְּמַדָּעוֹ וּבְדֵעוֹתָיו. וְכֵן הוּא אוֹמֵר וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים.
אבל לכאורה הכובע והחליפה שאנחנו לובשים, מקורם הוא גם כן במלבושי אירופה לפני מאה שנה ויותר.

אכן, מכאן הביאו את הענין - בגד שמקורו בגוים.
ומענין באמת בקשר לשאר הדברים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה