הימים הנוראים של עולם השיווק

נעמי.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L
נתקלתי היום במאמר הזה באתר של פרסום נוחעם, נהניתי מאד וברצוני לשתף אתכם (ותודתי נתונה ללאה)

אך בסיום הקריאה מייד צצה ועלתה השאלה, האם כל המוצרים והשירותים שנמכרים בזול 'לא שווים', וכל המותגים, שבנו לעצמם הילה של מותג 'שווים' את המחיר שהם דורשים?



****************
***********************************

בימים של מהפכות ומחאות האינסטינקט הטבעי הוא להוריד מחירים. זו הסתכלות נכונה על ההווה. לאה בלוי ממליצה לכולנו להסתכל רגע גם על העבר, וממנו לנסות לצפות גם את העתיד

- – -​

מהפכה ומלחמה שוררים בחוץ. הפאניקה שולטת. כולם נגד כולם ואף אחד לא יודע מה הוא באמת עושה. זו ההרגשה שעולה בי כשאני נחשפת למראות ה"מהפכה" החברתית בשנה שעברה ובשנה זו, ולתגובת החברות המסחריות במשך הזמן הזה.

אחר כך יושבים כולם במשרדים הממוזגים שלהם, ואני, שבדיוק חוזרת מעוד איזה 'אקספלור' בשטח, מגיעה למערכה ב' של המלחמה. אם את הצרכן מצאתי, לא צועק אמנם, לא מניף דגלים של מהפכות, אבל בהחלט בודק מוצרים דרך החור של השקל, הרי שמנהלי השיווק לא חושבים לרגע אחרת.


הצרכן בודק מוצרים דרך החור של השקל, ומנהלי השיווק משתפים פעולה
אז קלטנו, כולם רוצים היום לשלם כמה שפחות, וזה מה שהחברות נותנות להם. הציבור צועק, והגופים המסחריים מתגוששים ביניהם על הפרשי עשרות אגורות בין מותג למתחרהו. מבצעי ענק, שיטות המחרה חדשות, שיטות ניהול, צמצום בפרסום, צמצום בחומרי גלם, צמצום בעובדים, חיסכון בדלק, חיסכון בחומר, כמעט הפסד.

- – -

לפני ארבע שנים, כשהתחלתי לצבור ניסיון בתחום הפרסום והשיווק, שאלתי את עצמי: "לאן אנחנו הולכים בעצם?" כל מטרת הפרסום היא לחדש, להמציא שוב את הגלגל, ושוב, ושוב, לחשוב מחוץ לקופסה אחת, ואז לפרוץ עוד קצת. ומה יהיה בסוף?

אז בהתחלה דברנו על יתרון יחסי של מוצר, ואחר כך התקדמנו לדבר על מותג, ולתת לו ערכים, ומיתוג רגשי, וחיבור לצרכן, ואישיות משלו. ומה הלאה? לעטוף את הצרכן במותג ב-360 מעלות? עשינו את זה כבר. ליצור השתייכות למותג? זה כבר משומש. איפה בעצם עומדת הפסגה, שממנה כבר לא נוכל, רק לרדת חזרה?

במשך השנים האלו המשכתי להמציא גלגלים נוספים, שעדיין נוסעים טוב על הכביש, ברוך השם. אבל השאלה התעוררה בכל פעם שכבשנו פסגה נוספת: האם הגענו כבר לשיא? וטוב שלא, כי פסגות חדשות שהגענו אליהן היו מעניינות ומרתקות, ופעילויות שגם בימים אלה ממש אנחנו עובדים עליהן – חדשות ופורצות דרך. וזה היה כיף.

- – -

פתאום הצרכן מתפכח ואומר "נמאס לי". נמאס לו מכל התפאורה הזו, נמאס לו מהרעש והבלגן. "תנו לי מחיר זול וזהו", כך הוא דורש. בסופו של יום מעניין אותו החור בארנק יותר מהמותג המוטבע עליו.

והחברות משתפות פעולה. מנהלי שיווק איתם אני נפגשת בימים אלו אומרים: "עדיף להוריד מחירים, כי זה מה שמעניין את הצרכן". והם צודקים, באמת זה מה שמעניין אותו.

אבל האם באמת אין יותר מקום למותגים, ורק המחיר הוא הקובע?

- – -

בואו ננסה לחשוב שנה קדימה.

רשתות השיווק מורידות מחירים באופן תחרותי. אחת מהן לא שורדת, סוגרת. השנייה מצמצמת סניפים ועובדים. גם בסניפים הקיימים יש מעט סדרנים ומעט מאוד קופאיות, פחות קניינים ופחות מנגנוני תפעול. רשת נוספת לא רווחית, אם תוריד מחירים כדי להיצמד למתחרה – תצבור הפסדים.

חברות הסלולר קלטו את הפואנטה. הן נותנות מחיר זול, ורק זה. אין מענה טלפוני, אין שרות לקוחות זמין. יש נפילות מידי פעם וחוסר קליטה – אבל זה בסדר, זה חלק מהחיסכון (ככה גם הצרכן מתקשר פחות בחבילות בהן הכל כלול).

חברות המזון הגדולות הבינו שעליהן להוריד מחירים. כבר שנה שהם לא מפרסמים בכלל, ואת כל המשאבים מפנים למחקר ופיתוח בשאלה "איך מצמצמים עלויות". אז כבר מוכרים לנו קוטג' על בסיס מים ונקניקיות בשריות בזכות שומן ועור, עם שלל תוספות זולות יותר. אין ברירה. את הצרכן מעניין רק דבר אחד – המחיר, וכולנו נשלם אותו.



לא נפריז בתיאורים, העניין מובן.

אין אפשרות לריב על השקל לאורך זמן, ולנצח. זו מלחמה שבסוף כולם מפסידים בה. אבל מי כן יכול לנצח? מי שלא ישתתף בה.

אולי זה יקח שנה, אולי קצת פחות, עד שנחזור לשלב קדום – הרבה לפני שהתחלתי לעסוק בתחום השיווק (ספק אם כבר נולדתי…) – השלב בו לא היו מותגים והתחרות היתה פונקציונאלית – יתרון מול יתרון, מוצר מול מוצר. הסיבה שלא נשארנו כבר אז בשלב הזה והתקדמנו – לא היתה בצע כסף של מנהלי משרדי פרסום או הבלחות קריאטיביות של קופירייטרים הזויים שהחליטו לברוא מותג.

הסיבה היתה פשוטה: השוק דרש את זה, בגלל התחרותיות שבו. בעולם שאין יתרון תחרותי משמעותי ברמת המוצר, הביאו יתרון משמעותי שאינו תלוי בו בהכרח, ויצרו את התחושה הזו סביבו. כדי שהשוק ימשיך לשרוד הוא יהיה חייב את זה.

ואז, בעוד שנה או פחות, כשכולנו נלקק את הפצעים, ננסה להתאושש ממה שקורה פה, נבין שבכלל לא רצינו את זה. לא רצינו לשלם קצת ולקבל פחות – רצינו לשלם מספיק ולקבל יותר. רצינו מוצר שמביא תועלת, בעל יתרון משמעותי, בעל אמירה ברורה – או במילה אחת – רצינו מותג. ואז נחפש את מי שנשאר כזה; איכותי, מוביל, נכון וטוב.

האם נצליח לשמר לכם את המותגים עד אז?
 

עדינה הלפגוט

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה די קשקוש בלבן, [90% מיים?]
אני לא הרגשתי בשום שינוי בטעם הקוטג' למרות ששילמתי עליו פחות
וכן על זו הדרך
הצרכנים הרגישו שבכל פעם שהיה תרוץ [הנפט התייקר, שטפונות בסין וכו']
המחירים עלו, ומשום מה אף פעם לא ירדו

לא שמעתי על גלי פיטורים במשק בעקבות הורדת המחיר לצרכן

בקיצור, זו נראית כתבה אינטרסנטית במיוחד
 

נעמי.

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
UX UI
D I G I T A L
...

נכתב ע"י מולטימדיה ה;818865:
בקיצור, זו נראית כתבה אינטרסנטית במיוחד

בואו נשאיר את הדיון עינייני (ויש כאן במה לדון) בלי לרדת לפן האישי, זה מיותר לחלוטין...
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני חושבת שהאינטרס של כולנו, כעוסקים בפרסום, הוא להמשיך את החגיגה.
אבל מבחינה כלכלית אמיתית, מאז ימי המהפכה התעשייתית - ישנה מחזוריות קבועה של שווקים מנופחים, רוויים ו---- מתפוצצים.
 

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פוסט מעולה. תודה רבה.

וגם לי הקטן יש מה להוסיף בנידון, ורק צריך קצת עצבים ומוזה.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אולי אם היינו רואים את מנהלי חנויות הענק מסתפקים בלחם ומים, היינו מאמינים כי אכן כן. עוד שקל שיורידו, כבר לא ישאר להם לשלם לקופאית...

תופעת ה400% רווח, מרגיזה את הצרכן יותר מכל. ולא שהוא מקבל מוצר טוב יותר במחיר המטורף ההוא. רקמונת קטנה, לא משנה באיזה דמות בעל חי, עדיין לא מבטיחה את איכות המוצר. ולא המותג הוא הנושא כאן.

למה כשחנות עושה 70% הנחה, היא מצליחה עדיין להתקיים (גם אם את הסופונה הזה היא התחילה כמעט בתחילתה), לקנות סחורה חדשה, ולמכור אותה במחיר מופקע?

ניגשתי באחת ממכירות סופונה בחנות יקרה במיוחד, לקנות מוצר בהנחה משמעותית, והמוכרת התעצבנה, למה אתם באים לקנות רק בסוף עונה???

מי שלא יודע את התשובה, שיקום.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
עם כל הכבוד ללאה, שניחנה בשכל ישר ובכתיבה נהדרת, אני חושב שכאן יש השטחה מוגזמת של הנושא וכתוצאה מזה קפיצה למסקנות לא מדוייקות.

שוק מונחה איכות לעומת שוק מונחה מחיר
כשאני קונה בגד חדש, או מכשיר חשמלי, ברור לי שיש משמעות גדולה לאיכות. אני יכול לבחור לקנות זול, אבל אני מבין שהבגד יהיה כנראה באיכות ירודה, בעיצוב פחות יפה, פחות אופנתי, מחומרים זולים יותר ובאיכות ייצור נחותה.
זו הסיבה שתמיד יש מקום למותגים איכותיים ויקרים - כי תמיד קיים ביקוש למוצר יותר איכותי.

ככל שמדובר במוצר/שירות יותר בסיסי ופשוט, המיקוד של הצרכן עובר מפרמטרים של איכות לפרמטר אחר: מחיר.

כשאני רוכש חבילה סלולרית, אני פשוט אעדיף את החברה שתיתן לי את החבילה הזולה ביותר.
פחות אכפת לי כמה מהר הנציגים שלהם עונים בטלפון, לא משנה לי כמה מרווחים ונוצצים מרכזי השירות שלהם, אני אפילו יכול להשלים עם זה שאיכות השיחה היא לפעמים לא מן המעולות, אם בסופו של דבר, חתכתי חצי מהחשבונית החודשית.
נכון, לא כולם כמוני, יש כאלה שמוכנים לשלם יותר בשביל זה, אבל עדיין, זה שוק מונחה מחיר, אף אחד לא יהיה הפראייר שישלם פי 4 מכולם. כשמישהו מוריד את המחיר, כולם חייבים ללכת בעקבותיו כדי לשרוד.

גם את הקוטג' והטיטולים שלי, אעדיף לקנות ברשת השיווק שתציע אותם במחיר הזול ביותר וגם את הדלק אעדיף לתדלק בתחנה המרוחקת קילומטר נוסף וזולה ב30 אגורות לליטר.


לא כל הוזלה מתבטאת בהרעת המוצר
אדרבא, לפעמים המחיר יכול לרדת במקביל לשיפור באיכות.
ישנם שווקים שבהם המחיר הגבוה הוא ביטוי של העדר תחרות.
כל זמן שלבזק היה מונופול על תקשורת ביתית, מחירי השיחות היו מרקיעי שחקים. מיד עם כניסתן של חברות שיחות בינ"ל לשוק, צנחו מחיריהן במאות אחוזים. לאחר מכן, עם ירידת מחירי השיחות הסלולריות וכניסת ספקי תקשורת ביתית, צנחו גם מחירי השיחות המקומיות, היום צונחים גם מחירי הסלולר.
כמובן שאם בזק לא היתה מתאימה את עצמה לתחרות, היא לא היתה שורדת.
לא רק שהיא הוזילה את המחירים, אלא גם שיפרה את השירות.

ישנם שווקים שבהם המחיר הגבוה הוא ביטוי של טכנולוגיה יקרה.
הדפסה דיגיטלית היתה דבר יקר לפני 15 שנה, היום כל חנות מתנות יכולה לקנות מדפסת תעשייתית בפורמט רחב בסכום צנוע. המחיר להדפסה דיגיטלית ירד בזכות התקדמות טכנולוגית.

זה נכון אגב גם לגבי תקשורת, עלות פריסת הרשת הסלולרית המהירה של גולן, נמוכה בהרבה מהעלות של פריסת הרשת האיטית שפלאפון פרסה בשנות ה90...
חבילת גלישה בנפח 10 מגה עולה היום 50 שקל.
פעם היינו משלמים על חיבור איטי של מודם חיוג, לפי דקה. היה אפשר להגיע לסכומים של מאות שקלים בחודש עבור שימוש שהיום נחשב הגיוני.
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י לללי;819337:
תופעת ה400% רווח, מרגיזה את הצרכן יותר מכל. ולא שהוא מקבל מוצר טוב יותר במחיר המטורף ההוא. רקמונת קטנה, לא משנה באיזה דמות בעל חי, עדיין לא מבטיחה את איכות המוצר. ולא המותג הוא הנושא כאן.

למה כשחנות עושה 70% הנחה, היא מצליחה עדיין להתקיים (גם אם את הסופונה הזה היא התחילה כמעט בתחילתה), לקנות סחורה חדשה, ולמכור אותה במחיר מופקע?

ניגשתי באחת ממכירות סופונה בחנות יקרה במיוחד, לקנות מוצר בהנחה משמעותית, והמוכרת התעצבנה, למה אתם באים לקנות רק בסוף עונה???

מי שלא יודע את התשובה, שיקום.

יש אמת במה שאת אומרת אולם יש גם צד שני למטבע.
1. לא משלמים על ה"רקמונת" משלמים על מה שהיא מסמלת. דהיינו העיצוב, וה"שיק" של מותג פלוני או אלמוני.
2. בנושא המחיר ההבדל בין בגד מהשוק לבגד מעוצב מתרגם לאחוזי מחיר. כדי לוודא שבגד יענה להגדרה "איכותי" יש השקעה מרובה החל בעיצוב (שעות עבודה של מעצבת אופנה) בחירת הבד- איכות ואופנתיות = מחיר. התפירה -כדי להוציא בגד שמונח היטב דרוש מקצועיות ומיומנות וכמובן גם לזה יש מחיר. וכן הלאה עד ההגע לחנות...
3. בנוגע לסוף עונה - כמובן שהלקוחות שקונים בתחילת העונה מאפשרים את ההוזלות בהמשך...
4. ולגבי ההערה האחרונה. נו... הייתי שולחת את המוכרת ההיא לקורס שיווק (במקרה הטוב...)
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ברשותך, נעזוב את המספור :)

כשכתבתי שלא אכנס למותגים, זו היתה כוונתי.
התמקדתי באחוזי הרווח הגבוהים מאד, שלוקחים לעצמם בעלי החנויות.
נכון, מיורל לא אמור לעלות כמו לידר, מהסיבות שמנית לעיל.
אבל עדיין המחיר המטורף שהוא נמכר פה בארץ- מוגזם.
כנ"ל עוד הרבה מותגים מיובאים שעולים בארצות המוצא מאות אחוזים פחות.

ולנושא איכות הבד... עדיף לא להיכנס. זה נושא עצוב :(
 

דובדבני

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מעבר למחיר המושקע בחומרי גלם יש גם את המחירים על תחזוקה שוטפת. לדוג': מחירי שכירות במקום יוקרתי ומרכזי מגיע לעשרות אלפים ש"ח לחודש...
 

ריבק

משתמש רשום
מנסיון, חפשתי על המדפים גבינה צהובה הכי זולה. יקר!! מצאתי 400 גרם ב22 שקל הכשר מצוין.
והטעם???? זוועה . הסתכלתי ברשימת המרכיבים וזועזעתי עוד יותר. כל קשר בין זה לגבינה צהובה לא היה.
 

אפרתה

משתמש מקצוען
אף אחד לא מצהיר שזו גבינה צהובה. אבל הערך התזונתי שווה. האם יש לך ענין דווקא בגבינה עם החורים שעברה תהליך של כמה שנים??;)

אגב, יש מותג של גבינה צהובה של תנובה שפתאום נמכר 400 גר' ב20 ש"ח בערך. מענין מה קרה?
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י לללי;821588:
.
נכון, מיורל לא אמור לעלות כמו לידר, מהסיבות שמנית לעיל.
אבל עדיין המחיר המטורף שהוא נמכר פה בארץ- מוגזם.
כנ"ל עוד הרבה מותגים מיובאים שעולים בארצות המוצא מאות אחוזים פחות.
שכחת כנראה מנושא עלויות היבוא שיכולים להגיע למאות אחוזים... :eek:
 

איש תם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י gila;821722:
שכחת כנראה מנושא עלויות היבוא שיכולים להגיע למאות אחוזים... :eek:

וכנראה גם מהאחוזים שמס הכנסה מפריש לעצמו בסוף חודש...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י לללי;819337:
אולי אם היינו רואים את מנהלי חנויות הענק מסתפקים בלחם ומים, היינו מאמינים כי אכן כן. עוד שקל שיורידו, כבר לא ישאר להם לשלם לקופאית...

תופעת ה400% רווח, מרגיזה את הצרכן יותר מכל. ולא שהוא מקבל מוצר טוב יותר במחיר המטורף ההוא. רקמונת קטנה, לא משנה באיזה דמות בעל חי, עדיין לא מבטיחה את איכות המוצר. ולא המותג הוא הנושא כאן.

למה כשחנות עושה 70% הנחה, היא מצליחה עדיין להתקיים (גם אם את הסופונה הזה היא התחילה כמעט בתחילתה), לקנות סחורה חדשה, ולמכור אותה במחיר מופקע?

ניגשתי באחת ממכירות סופונה בחנות יקרה במיוחד, לקנות מוצר בהנחה משמעותית, והמוכרת התעצבנה, למה אתם באים לקנות רק בסוף עונה???

מי שלא יודע את התשובה, שיקום.

התשובה הפשוטה היא, שמותר לכל אחד להיות עשיר. כן. - כמובן, ביושר ולא במרמה. ומי שרוצה להיות עשיר ביושר ולא מצליח, בעיה שלו. (שיתפלל יותר חזק בשמונה עשרה)
נכון שהמדינה פה היא סוציאליסטית לכיון קומניסטית, ואם מישהו מרויח נהנים לקחת לו ולתת למי שמרויח פחות (או שמרויח בשחור....), אבל אנשים הגיוניים ומפוקחים יכולים להבין שאם מישהו פותח חנות מותר לו למכור בכל מחיר שהוא רוצה, מי שלא רוצה - שלא יקנה.

ולנידון העיקרי של האשכול, נדמה לי שאפשר להוסיף מבט נוסף;
מה שקרה כאן במדינה, היה טירוף מערכות.
חברות התקשורת:
אם היינו משלמים מחיר יקר יותר מ'גולן' אבל היינו מקבלים שירות טלפוני מהיר, או שירות מהיר ואמין במשרדים מפוארים, ממוזגים.
הבעיה התחילה ששילמנו מחירים גבוהים, והשירות של החברות, גם הטלפוני וגם במוקדי השירות המפוארים והממוזגים היו מתחת לכל ביקורת. (בנוסף לזמני המתנה א ר ו כ י ם)
אין לי ספק שאם תהיה חברת תקשורת שתתן שירות טלפוני מהיר, מלא, בלי לשקר על הלקוחות, חברה עם אמינות, מוקדי שירות מרובי עובדים בלי תורים ארוכים, שדואגים ללקוח בצורה טובה, - אנשים יעדיפו לשלם להם 119 ש"ח לחודש במקום לשלם לגולן 89 ש"ח לחודש.
אנשים אוהבים שירות - אנשים לא אוהבים שמשקרים עליהם.
אנשים אוהבים שירות מהיר - אנשים לא אוהבים להמתין כל כך הרבה זמן.

ביגוד
מותר, ובשביל זה הוקם העסק, למכור מה שרוצים בכל מחיר שרוצים.
אבל, אם רוצים למכור יקר יותר, יש לתת את הדעת על שירות טוב יותר.
כמובן, אם החנות רוצה, אפשר למכור במחיר יקר ולתת שירות גרוע, אבל מהר מאד הלקוחות יפסיקו לקנות.

הסיבה שחנות מוכרת בסוף עונה במחירים מוזלים, זה כדי שיהיה לה מספיק כסף מזומן בשביל לקנות סחורה חדשה, יכול להיות שהם מוכרים במחירי הפסד, יכול להיות שגם במחיר הזול הזה זה רווח בשבילם (ואני מקוה כך... מגיע להם להרוויח, בסך הכל הם דואגים שיהיה לילדים שלנו בגדים ללבוש).
 

חנה קונקטורית ומאמנת

חנה פפנהיים | קונקטורית ומאמנת אישית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עוד נקודה

הפער במחירים קיים גם בתחום האלקטרוניקה. טלפון אלחוטי של פנסוניק (2 יחידות) שעולה בארה"ב 50$ (כ200 ש"ח) לא תמצא בארץ פחות מ600 ש"ח. 300% פער!! ממה זה נובע אם לא ההוצאות היבוא והמכס הענקיות של המדינה ה"שוויונית" שלנו?
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ו..שכחתם את הנושא של המשכורות.
אם בכל מקום אחר בעולם אתה יכול לשלם משכורות נורמליות ואיכשהוא לגמור את החודש, כאן , במדינת ההזויים, אתה צריך לשלם משכורת + ביטו"ל + הפרשה לפנסיה + הפרשה לפיצויים + נסיעות + דמי הבראה + ימי מחלה לעובד ולילדיו, לשלם למי שמפיק לך את תלושי השכר (וגם הוא לוקח המון כסף כי הוא צריך לשלם לעובדים שלו)

ואח"כ יכתבו עליך כאן בפורום שאתה לא בסדר....

חכמים הזהרו בדבריכם
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
כשאני רוכש חבילה סלולרית, אני פשוט אעדיף את החברה שתיתן לי את החבילה הזולה ביותר.
פחות אכפת לי כמה מהר הנציגים שלהם עונים בטלפון, לא משנה לי כמה מרווחים ונוצצים מרכזי השירות שלהם, אני אפילו יכול להשלים עם זה שאיכות השיחה היא לפעמים לא מן המעולות, אם בסופו של דבר, חתכתי חצי מהחשבונית החודשית.
נכון, לא כולם כמוני, יש כאלה שמוכנים לשלם יותר בשביל זה, אבל עדיין, זה שוק מונחה מחיר, אף אחד לא יהיה הפראייר שישלם פי 4 מכולם. כשמישהו מוריד את המחיר, כולם חייבים ללכת בעקבותיו כדי לשרוד.

עם כל הכבוד, עדיין לא בדקו את זה.
עדיין לא היתה חברת תקשורת שנתנה שירות ששוה לשלם עליו את המחיר. (נדמה לי שארונג' התיימרו להיות כאלו, אבל זה לא הלך כי הם פשוט לא התנהגו כפי ההצהרות להם).
אם תהיה כזו חברה, נדמה לי שיהיו הרבה כאלו שיעדיפו את זה.
 

Bיוטי

משתמש רשום
נכתב ע"י מיכל123;821883:
ו..שכחתם את הנושא של המשכורות.
אם בכל מקום אחר בעולם אתה יכול לשלם משכורות נורמליות ואיכשהוא לגמור את החודש, כאן , במדינת ההזויים, אתה צריך לשלם משכורת + ביטו"ל + הפרשה לפנסיה + הפרשה לפיצויים + נסיעות + דמי הבראה + ימי מחלה לעובד ולילדיו, לשלם למי שמפיק לך את תלושי השכר (וגם הוא לוקח המון כסף כי הוא צריך לשלם לעובדים שלו)

ואח"כ יכתבו עליך כאן בפורום שאתה לא בסדר....

חכמים הזהרו בדבריכם

מיכל 123, בלי קשר לנושא הדיון הנוכחי, עושה רושם שאת ממש משוכנעת שמאד מאד מאד רווחי ומשתלם להיות שכיר,הרבה יותר מעצמאי=מעסיק, ושכל רווחי המעסיקים הולכים ישירות לעובדים שלהם.(את הרושם הזה אני מקבלת בכל פעם שאת מביעה דעה בענין יחסי עובד מעביד, חוקי עבודה וכו')
מענין, אם כ"כ קשה לך ואת ממש מרגישה עשוקה למה שלא תעבדי כשכירה? אני בטוחה שהמון מעסיקים ישושו לעובדת עם נסיון של ניהול שיש לה כזו לויאליות ורגישות לכיס של הבוס! יכול להיות שהם יסכימו לשלם לך אפילו קצת יותר מ22.04 לשעה+ביטו"ל +הפרשה לפנסיה+הפרשה לפיצויים +נסיעות+דמי הבראה+ימי מחלה..
מה דעתך?:rolleyes:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה