גדולי ישראל בעד החרםואנו? החלטות כיצד יש לנהוג וכיצד יש לפעול במציאות מורכבת זו, וכן היא מאוד מורכבת, תלויה אך ורק בהוראתם גדולי התורה בלבד.
באשמתך!יכול ולעומר בר לב ולחבר מרעיו "תינוקות שנשבו" לא היה מספיק ידע סובייקטיבי, היכרות והבנה עמוקה ביחס לצעדו המתריס; יכול ואף לא הבין את משמעות צעדו. הוא אכן, כמו יהודים רבים, שגדלו בסביבתו ומסור בדרכו – כאמור - למדינה ולעם היושב בה, מרגישים מנוכרים וזרים ביחס למפעל התורה החרדי. וזאת באשמתנו!
אנחנו עושים את זה יש מתבוללים שכל מטרתם לעקור את היהדות והם לא ירגעו עד שנפסיק להיות דתיים (והראיה שהם מתעללים בדתיים שכן עושים צבא בטענה שהם עושים הדתה בצבאעלינו להכיר להם עולם תורה וחסד נפלא זה, ויכול ודווקא האירוע הזה יכול לשמש מנתק לגשר שסביבו אפשר לאחות קרעים.
אז שיתנצלו כבר למען השםבסופו של דבר צריך לזכור כי מפעל שכעת יוחרם ברגע של החלטה ספונטנית כואבת, המגיע ממקום נכון ושיוצאת מקירות הלב, עלולה להביא גם לסגירתו ולפיטורי מאות עובדים שאינם קשורים כלל לאירוע וקטיעת מפעלי חסד ותרומה המזוהים אתו. האם זאת מטרתנו? כבודה של התורה נרמס, אך כבודה של התורה יודע להנהיג ולשקול שיקולים מורכבים במציאות הלא פשוטה בה אנו חיים כיום.
זה לא סותר?בעלי אחת המאפיות הגדולות בארץ ל'ידיעות': "באופן אבסורדי, על כל כיכר לחם בפיקוח שהחרדים לא קונים, אנג'ל מרוויח".
מריח עבודת יח"צ...תא"ל במילואים עומר בר לב, בעברו מפקד סיירת מטכ"ל, סיכן את חייו עשרות פעמים למעני ולמען כל אחי בני ישראל היושבים בארץ הקודש ציון וירושלים. רוב פעולותיו יוותרו חסויות כל זמן שמשיח צדקנו לא יגאלנו. הפעם הוא סיכן, אבל לא את חייו. הוא סיכן את פרנסתן של מאות משפחות בשל חוסר מחשבה, חוסר כבוד, היכרות אמיתית וכנה לדת ומסורת ישראל, ולתרבות וחברה שנדמית לו כמצויה מעבר להרי החושך, והיא בסך הכול במרחק דיבור ודיבוק חברים שני מטר ממנו.
מחאה היא לגיטימית. אגב - כל זמן שאינה משבשת את הסדר הציבורי. עבור אוכלוסיות אלו היא מציתה מחדש את הקשר למדינה למרות שברבדים מסוימים היא משדרת התפוררות, כלפי פנים וחוץ.
התרסה מול ביתו של רשכבה"ג ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, ראש ישיבת פוניבז' המעטירה ונשיא מועצת גדולי התורה, אינה "מחאה". "ר' גרשון", ממנהיגיה של היהדות החרדית, אינו מייצג את עצמו. מעמדו לא הוקנה בשל גובהו, גילו והדרת פניו.
ר' גרשון הוא ספר תורה מהלך המפיץ תורה ואור בכל מקום אליו הוא פונה. ר' גרשון הוא ממעתיקי השמועה ועומד בחזית שרשרת המסירה. עבור חלקים רבים הוא משה רבנו של הדור הזה.
התרסה כנגד ר' גרשון היא כהפגנה של קורח ודתו מול משה רבנו. ובימינו אין סומכים על הנס. האדמה ממנה נקצרת החיטה בימי העומר ובכוחו של הנס האלוקי, פוערת את פיה ובולעת את הפגנת החינם המתריסה של אישים כעומר בר לב. הסיבה היא פשוטה: כבודו של ר' גרשון אינו כבודו האישי. זהו כבוד התורה. כבוד תלמידי החכמים. כבודה של היהדות.
כשמישהו מעז פניו כנגד גדול בתורה, כנגד נשיא הדור, האדמה זועקת. כך מרגישים אלפי משפחות חרדיות המוחות על ביזוי התורה. יחד עם זאת, כיהודים יראי השם, החיים לאור התורה ודרך ארץ שקדמה לה, עלינו להביא בחשבון כי אירוע חמור זה, יוכיח לאלו שלדאבוננו לא זכו לקיימה על אהבת וכיבוד התורה ומורי דרכו, והדבקות בהם,
ואנו? החלטות כיצד יש לנהוג וכיצד יש לפעול במציאות מורכבת זו, וכן היא מאוד מורכבת, תלויה אך ורק בהוראתם גדולי התורה בלבד.
יכול ולעומר בר לב ולחבר מרעיו "תינוקות שנשבו" לא היה מספיק ידע סובייקטיבי, היכרות והבנה עמוקה ביחס לצעדו המתריס; יכול ואף לא הבין את משמעות צעדו. הוא אכן, כמו יהודים רבים, שגדלו בסביבתו ומסור בדרכו – כאמור - למדינה ולעם היושב בה, מרגישים מנוכרים וזרים ביחס למפעל התורה החרדי. וזאת באשמתנו!
עלינו להכיר להם עולם תורה וחסד נפלא זה, ויכול ודווקא האירוע הזה יכול לשמש מנתק לגשר שסביבו אפשר לאחות קרעים.
בסופו של דבר צריך לזכור כי מפעל שכעת יוחרם ברגע של החלטה ספונטנית כואבת, המגיע ממקום נכון ושיוצאת מקירות הלב, עלולה להביא גם לסגירתו ולפיטורי מאות עובדים שאינם קשורים כלל לאירוע וקטיעת מפעלי חסד ותרומה המזוהים אתו. האם זאת מטרתנו? כבודה של התורה נרמס, אך כבודה של התורה יודע להנהיג ולשקול שיקולים מורכבים במציאות הלא פשוטה בה אנו חיים כיום.
דומה כי הכול הבינו כעת את הכעס על הצעד הטיפשי הנאיבי והמתריס של יו"ר דירקטוריון שלא הפעיל שיקול דעת כלל, והבעיר מדורת ל"ג בעומר בימי פסח שני.
במציאות הלא מאוזנת הזאת ראוי כי נשאיר את החלטות התגובה לגדולי התורה מנחי דרכינו שליט"א. אנחנו לא נשפוך את התינוק עם המים, לא נגרום לאלטלנה 2, נוכיח להם שוב ושוב, כי אנחנו לא הם, דרכם לא דרכינו. דווקא בימי הספירה עלינו לנהוג כבוד, לחשוב בשום שכל, ולא לפעול כמו אותו בר לב - מהבטן.
------------
עו"ד רוני פאלוך
לכאורה אם זה היה אמיתיבעלי אחת המאפיות הגדולות בארץ ל'ידיעות': "באופן אבסורדי, על כל כיכר לחם בפיקוח שהחרדים לא קונים, אנג'ל מרוויח".
או שאין לו שותפות במניות ,ונושל מהירושהלכאורה אם זה היה אמיתי
לפי התגובה של הנכד שעל פי מה שנאמר שיש לו גם שותפות במניות החברה
המחאה מאדדד הציקה לו
jdn:
אחרי מחיקת הפוסט – בן משפחת אנג'ל ממשיך להשתולל: "נבוא חשבון"
סערת אנג'ל: יואל שפיגל, שהעלה פוסט מסית נגד הציבור החרדי, מבהיר כי לא הוא שהוריד את הפרסום, אלא מחקו לו אותו. ככל הנראה, הסרת הפוסט של נכד מייסד המאפייה ואחיינו של המנכ"ל, הייתה על ידי הנהלת הרשת החברתית פייסבוק, בעקבות תלונות של עוקבים.
שפיגל כתב, תוך שהוא מעלה צילום מסך מהפוסט המסית: "לזה שהוריד לי את הפוסט אנחנו עוד נבוא חשבון. בנתיים לכל המתלהמים למיניהם, תלמדו לקרוא עדר מוסת, לא מפחידים אף אחד, בטח שלא אותי!".
לדבריו, "הפוסט מדבר על עומר בר לב שזכותו להפגין היכן שירצה ומתי שירצה והוא בתור אזרח יכול וחייב לעשות זאת".
"לענין החרדים, כתוב חלק, הכוונה לאותו חלק משתמט, פרזיט שחי על חשבוננו, אבל אתם כמו תמיד, תבחרו לראות רק מה שאתם רוצים לראות… כל הסיפור הזה הוא לא יותר מספין עלוב על עסק שכמו שאתם יודעים מאכיל מאות אלפי בתים ורק בגלל שהאש כוונה אל הציבור החרדי הפעם, הוא בא ומסית לחרמות. לא מפחדים!"
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: