בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

יו"ר דירקטוריון אנג'ל הפגין מול מרן רה"י. האם תפסיקו בגלל זה לרכוש ממוצרי החברה?

  • לא קונה אנג'ל עד להתנצלות!

  • לא משתתף בחרם הצרכני


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
אם חסד זה ביזנס אתה יכול רק להתבייש
בפעם הבא שתפגוש את הרב צ'ולק תשאל אותו בשקט על האוזן מי התורמים הגדולים לארגון שלו ושל האחרים.
חסד זה לא ביזנס ולכן לא אתבייש
בכלל לא
זו הוכחה שחילונים נעזרים בחרדים
ןחרדים פחות נעזרים בחילונים- הם פשוט צורכים את שירותיהם ועוזרים להם להתפרנס
אתה בעצמיך מוכיח מי עוזר למי כי הארגונים האלו יכלט להפוך לביזנס והחליטו להמשיך לעזור לכלל האוכלוסיה...
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
כמה חמור ביזוי ת"ח

שצמותר להפסיק באמצע שמונע עשרה ובאמצע קרי"ש
ושמותר בזה לשמוע רק לצד אחד,
ושמנדים את היוצא באמצע שיעור של ת"ח

משנה כסף הלכות תשובה פרק ג
ונר' דכל מה שהקפידה התורה על ביזוי ת"ח היינו כיון דמבזין אותן אתו כ"ע לבזות דבריהם ומכחישים בתורתם דכיון דהם בזוים גם תורתם תהיה בזויה בעיניהם ויבואו לכפור בתורה עצמה והכופר בתורה אפיקורוס מיקרי וכמו שכתב רבינו בה' תשובה בדין זה שאנו נושאין בו ולזה קאמר ותפס הכתוב ואם בחוקותי תמאסו דהיינו ממש המבזה מלמדי חוקותיו בוזה ג"כ חוקותיו ממש ולפי זה היינו דוקא הבוזה ורגיל לבזות ת"ח דאגב דרגיל לבזות ת"ח ודאי דכופר בדבריהם והוי כופר בתורה

שו"ת מהרי"ק החדשים סימן ט
תב רבינו משה מיימון בפר' ו' דהלכות ת"תב וז"ל: עון גדול לבזות ת"ח וכו', וכל המבזה ת"ח אין לו חלק לעולם הבא וכו', והמבזה את החכם בדברים אפי' לאחר מיתה מנדין אותו ב"ד ומתירי' לו וכו', וכן החכם עצמו מנדה לכבודו ע"ה שהפקיר כו', עכ"ל.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לך תבין את bard -

יהודה היה לקוח קבוע במאפיית אנגל. הוא אהב את לחם החלות שלהם ואת עוגיות הרוגלאך שלהם. אבל יום אחד הוא שמע שהציבור החרדי קורא להחרים את המאפייה. הסיבה לכך הייתה שיו"ר הדירקטוריון, עמר בר לב, השתתף בהפגנה נגד מנהיג הציבור החרדי, חגרי"ג אדלשטיין שליט"א.

יהודה נקרע. הוא אהב את המאפים של אנגל, אבל גם לא רצה לתמוך בחברה שהוחרמה על ידי הקהילה שלו. הוא החליט ללכת למאפייה ולראות בעצמו מה קורה.

כשהגיע למאפייה ראה בחוץ קבוצה קטנה של מפגינים חרדים. הם החזיקו שלטים וקראו סיסמאות נגד עומר בר לב. יהודה נכנס פנימה והזמין חלה ועוגיית רוגלעך.

בעודו ממתין לפקודתו, שמע את שני האופים מדברים על החרם. לדבריהם, הם מאבדים לקוחות מאז החל החרם. הם חששו שייאלצו לסגור את המאפייה אם החרם יימשך.

יהודה הרגיש רע בשביל האופים. הוא לא רצה שהם יאבדו את מקום עבודתם. הוא גם לא רצה לתמוך בחברה שהוחרמה על ידי הקהילה שלו.

בסופו של דבר החליט יהודה לקנות את לחם החלות ואת עוגיית הרוגלעך. הוא ידע שהרכישה שלו לא תעשה הבדל גדול, אבל הוא רצה לעשות מה שהוא יכול כדי לתמוך במאפייה.

כשיצא מהמאפייה ראה שוב את המפגינים. הוא עצר והביט בהם. הוא ידע שהם פשוט עושים את מה שהם חושבים לנכון. אבל הוא גם ידע שהחרם פוגע בחפים מפשע.

יהודה נאנח. הוא לא ידע מה התשובה. אבל הוא ידע שהוא ימשיך לתמוך במאפיית אנגל, גם אם זה אומר להיות מוחרם על ידי הקהילה שלו.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
שו"ת מהר"י לבית לוי כלל חמישי - סימן מח [כט]
והמסייעים והמייעצים את המחרף שלא לקיים עליו דינו אלא שידחה בטענות, ברע עשו ומכוונים לקלקל תקנת הקהלות, ואין ראוי לעשות כן, אך לא אחליט עליהם שיהיו חייבים נדוי, כי אין שום לשון מההסכמה מוכיח על זה, וכל שכן שיש לו להוכיחם ליועצים שאחרי שכבר קבל דינו המחרף ועמד שתי שעות בדינו אם כן למה יעצו שירשיע עוד וכו', עד ומהטעם שאמרנו לעיל יצאנו מידי קושיא אחת שיש לבעל דין לחלוק, דאף על גב דהדיינים שמעו חירופו מכל מקום בעינן שיעידו בדרך עדות לפני בית דין וכו'. עד הא ליתא דהא בנדון דידן שכתוב בשאלה שהתקנה מפורסמת לכל היא שכל מי שיחרף לממונה שיקנסו אותו כנראה בעיניהם, אם כן יפה כחם בכל דבר ככח המבזה תלמיד חכם שהוא מנודה בלתי שיתקבל בעדות, וכן בית דין חייבים לנדותו אם שמעו בביזוי ת"ח. וכל שכן שבדבר דהוי תיקון הציבור עבדינן שלא כדין לצורך השעה וכו', עד ואם כן אלו הממונים שנדו למחרף אחרי שבפניהם חרף ובאזניהם שמעו לא יצטרכו לקום ולהעיד בפני ב"ד אחר כההיא דמסכת מכות. סוף דבר זה דעתי, שהמחרף חייב נדוי, והמייעצים והמסייעים להבטל הדין ולהדחות עד אשר יעמדו לדון חייבים הם לגערה, זה דעתי. עכ"ל.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי

מחרימים את אנג'ל?
קבלו מתכון לחלות ביתיות אווריריות ומפנקות -

 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה