קורונה הופכים את החרדים למצורעים

מצב
הנושא נעול.

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לאחר הסְגר מוחלט הקרוב לחודש ימים, (בלי תסמינים וחום, אלא זהירות ואחריות עלי ועל היקרים לי) הכולל תפילות במרפסות וקניה חד שבועית בלבד בבוקר כשהמכולת ריקה, יצאתי מביתי - כמובן חבוש במסכת פנים ועטוי כפפות - עם ילדי הרכים לכמה דקות לנשום אוויר מחוץ לעירי, בית שמש.
הלכתי למקום שניתן ללכת בלי לפגוש אדם, סמוך למושב הקרוב - מחסיה.
צעדתי לאיטי על יד המושב וכבר פגשתי אותם. את אחינו שונאינו ומנדינו (ראה ישעי' סו, ה) שלא מכירים בנו.
"הלו היכן אתה מתגורר", שואל אותי בגסות אדם שלא היה חבוש בכפפות כמוני?
עניתי - כאן סמוך בתוך ה'חמש מאות מטר מהבית' והחוותי בידי לעבר ביתי שבשכונת חפציבה.
"אז תסתלק מכאן, אל תכנס למושב שלנו", משיב הבחורצ'יק.
הגבתי הנימוס - תראה אני שומר על כל הכללים, לא יוצא מהבית, כעת אני וילדי כולנו חמושים במסכות וכפפות ואתה לא תרשה לי לעבור פה?
"לא מעניין אותי, זו החלטה של המושב לא לאפשר לאף תושב בית שמש לצעוד במשעוליו", המשיך בדרישתו.
קצת נמאס לי להיות סובלני כ"כ ושאלתי אותו בקינטור, "טוב אני יוריד את הכיפה, אז יהיה טוב לך".
הבחור נעלב והחל מתרחק תוך כדי שאני מעיר לו "אנטשמי" ו"גזען".
ביתי הקטנה (7) - שהבינה חלקית את השיח הרע הזה - שאלה אותי "מה הוא אמר לך, שיש חולים במושב ואסור להיכנס"?
אמרתי לה כן יש חולים.
"אז למה אנחנו ממשיכים בוא נחזור" הוסיפה להקשות הקטנה.
השבתי לה "יש חולים אבל לא בקורונה, במחלה חשוכה וקשה הרבה יותר - מחלת השנאה".
 

יוחנן ק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
UX UI
יש כאן פוסט מקצועי על הנושא

הוא מלמד על 3 דברים חשובים:

א. אנו סובלים מנגיף הקורונה יותר מהציבור החילוני (לא משתמש במילה מצורעים ..)
ב. אנו לא אשמים
ג. מצב הבידוד / הרחקות, מועיל מאוד, ויש להמשיך בו
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לאחר הסְגר מוחלט הקרוב לחודש ימים, (בלי תסמינים וחום, אלא זהירות ואחריות עלי ועל היקרים לי) הכולל תפילות במרפסות וקניה חד שבועית בלבד בבוקר כשהמכולת ריקה, יצאתי מביתי - כמובן חבוש במסכת פנים ועטוי כפפות - עם ילדי הרכים לכמה דקות לנשום אוויר מחוץ לעירי, בית שמש.
הלכתי למקום שניתן ללכת בלי לפגוש אדם, סמוך למושב הקרוב - מחסיה.
צעדתי לאיטי על יד המושב וכבר פגשתי אותם. את אחינו שונאינו ומנדינו (ראה ישעי' סו, ה) שלא מכירים בנו.
"הלו היכן אתה מתגורר", שואל אותי בגסות אדם שלא היה חבוש בכפפות כמוני?
עניתי - כאן סמוך בתוך ה'חמש מאות מטר מהבית' והחוותי בידי לעבר ביתי שבשכונת חפציבה.
"אז תסתלק מכאן, אל תכנס למושב שלנו", משיב הבחורצ'יק.
הגבתי הנימוס - תראה אני שומר על כל הכללים, לא יוצא מהבית, כעת אני וילדי כולנו חמושים במסכות וכפפות ואתה לא תרשה לי לעבור פה?
"לא מעניין אותי, זו החלטה של המושב לא לאפשר לאף תושב בית שמש לצעוד במשעוליו", המשיך בדרישתו.
קצת נמאס לי להיות סובלני כ"כ ושאלתי אותו בקינטור, "טוב אני יוריד את הכיפה, אז יהיה טוב לך".
הבחור נעלב והחל מתרחק תוך כדי שאני מעיר לו "אנטשמי" ו"גזען".
ביתי הקטנה (7) - שהבינה חלקית את השיח הרע הזה - שאלה אותי "מה הוא אמר לך, שיש חולים במושב ואסור להיכנס"?
אמרתי לה כן יש חולים.
"אז למה אנחנו ממשיכים בוא נחזור" הוסיפה להקשות הקטנה.
השבתי לה "יש חולים אבל לא בקורונה, במחלה חשוכה וקשה הרבה יותר - מחלת השנאה".

קשה לעיכול הסיפור הזה - אבל אני מקווה שהזמן יעשה את שלו, ונתחיל לראות שוני בצורת ההתייחסות.

אצלי בעבודה - במהלך ימי הסגר על בני ברק, ההרגשה הייתה נוראית, אבל ממש נוראית,
הרגשתי כאילו חוששים שהקורונה עוברת דרך הטלפון :) , אפילו שיחות הטלפון היו מרוחקות מעט,
ולאחר 20 שנות עבודה בחברה, פעם ראשונה הרגשתי ריחוק מאד משמעותי.
[העלתי כאן תגובה - שמישהו כינה את החרדית... מצורעת... ופעלתי דרך ההנהלה להעביר מסר של זעם]

כאשר הסגר ירד, אחד העובדים שלח הודעה בענין הדעה שלו על המתרחש במרחב הממשלתי,
ניצלתי את ההזדמנות, וכתבתי גם אני את דעתי, כאילו אני לא מתכוונת לעובדים הנהדרים שלנו,
אלא לשיח הציבורי בישראל.
ומאז מפלס הריחוק ירד, וחוץ משאלות האם את לובשת מסיכה ברחוב.... השיח חזר למקום ראוי יותר.
 

מיקי זאק

משתמש מקצוען
אני בזאת בקריאת חירום לכל מי שיש לו קשר למקבלי ההחלטות.
זה בכיה לדורות
גם אם ההחלטה להטיל סגר בבני ברק היתה צודקת, היא מאוד לא חכמה.

הביאה מאות חרדים מפוטרים או מושעים ממקומות עבודתם
הביאה אלפי קריאות גנאי נגדינו בכל רחבי הארץ
אלפי חולים חרדים שלא מקבלים טיפולים הכרחיים
כל העליהום נגד ליצמן
סילופי נתונים בסיטונאות

סגר נגד חרדים גורם לאנטישמיות בקנה מידה הרסני, זה אסון.
תהיה חכם, אל תהיה צודק....
אנא, מי שיכול להציל ולעשות משהו, בטרם יהיה מאוחר
אני איתך בכל הכתוב
 
  • תודה
Reactions: S.D

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
לאחר הסְגר מוחלט הקרוב לחודש ימים, (בלי תסמינים וחום, אלא זהירות ואחריות עלי ועל היקרים לי) הכולל תפילות במרפסות וקניה חד שבועית בלבד בבוקר כשהמכולת ריקה, יצאתי מביתי - כמובן חבוש במסכת פנים ועטוי כפפות - עם ילדי הרכים לכמה דקות לנשום אוויר מחוץ לעירי, בית שמש.
הלכתי למקום שניתן ללכת בלי לפגוש אדם, סמוך למושב הקרוב - מחסיה.
צעדתי לאיטי על יד המושב וכבר פגשתי אותם. את אחינו שונאינו ומנדינו (ראה ישעי' סו, ה) שלא מכירים בנו.
"הלו היכן אתה מתגורר", שואל אותי בגסות אדם שלא היה חבוש בכפפות כמוני?
עניתי - כאן סמוך בתוך ה'חמש מאות מטר מהבית' והחוותי בידי לעבר ביתי שבשכונת חפציבה.
"אז תסתלק מכאן, אל תכנס למושב שלנו", משיב הבחורצ'יק.
הגבתי הנימוס - תראה אני שומר על כל הכללים, לא יוצא מהבית, כעת אני וילדי כולנו חמושים במסכות וכפפות ואתה לא תרשה לי לעבור פה?
"לא מעניין אותי, זו החלטה של המושב לא לאפשר לאף תושב בית שמש לצעוד במשעוליו", המשיך בדרישתו.
קצת נמאס לי להיות סובלני כ"כ ושאלתי אותו בקינטור, "טוב אני יוריד את הכיפה, אז יהיה טוב לך".
הבחור נעלב והחל מתרחק תוך כדי שאני מעיר לו "אנטשמי" ו"גזען".
ביתי הקטנה (7) - שהבינה חלקית את השיח הרע הזה - שאלה אותי "מה הוא אמר לך, שיש חולים במושב ואסור להיכנס"?
אמרתי לה כן יש חולים.
"אז למה אנחנו ממשיכים בוא נחזור" הוסיפה להקשות הקטנה.
השבתי לה "יש חולים אבל לא בקורונה, במחלה חשוכה וקשה הרבה יותר - מחלת השנאה".
בכנות בכנות, אם זה היה הפוך, היית מסכים?
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לאחר הסְגר מוחלט הקרוב לחודש ימים, (בלי תסמינים וחום, אלא זהירות ואחריות עלי ועל היקרים לי) הכולל תפילות במרפסות וקניה חד שבועית בלבד בבוקר כשהמכולת ריקה, יצאתי מביתי - כמובן חבוש במסכת פנים ועטוי כפפות - עם ילדי הרכים לכמה דקות לנשום אוויר מחוץ לעירי, בית שמש.
הלכתי למקום שניתן ללכת בלי לפגוש אדם, סמוך למושב הקרוב - מחסיה.
צעדתי לאיטי על יד המושב וכבר פגשתי אותם. את אחינו שונאינו ומנדינו (ראה ישעי' סו, ה) שלא מכירים בנו.
"הלו היכן אתה מתגורר", שואל אותי בגסות אדם שלא היה חבוש בכפפות כמוני?
עניתי - כאן סמוך בתוך ה'חמש מאות מטר מהבית' והחוותי בידי לעבר ביתי שבשכונת חפציבה.
"אז תסתלק מכאן, אל תכנס למושב שלנו", משיב הבחורצ'יק.
הגבתי הנימוס - תראה אני שומר על כל הכללים, לא יוצא מהבית, כעת אני וילדי כולנו חמושים במסכות וכפפות ואתה לא תרשה לי לעבור פה?
"לא מעניין אותי, זו החלטה של המושב לא לאפשר לאף תושב בית שמש לצעוד במשעוליו", המשיך בדרישתו.
קצת נמאס לי להיות סובלני כ"כ ושאלתי אותו בקינטור, "טוב אני יוריד את הכיפה, אז יהיה טוב לך".
הבחור נעלב והחל מתרחק תוך כדי שאני מעיר לו "אנטשמי" ו"גזען".
ביתי הקטנה (7) - שהבינה חלקית את השיח הרע הזה - שאלה אותי "מה הוא אמר לך, שיש חולים במושב ואסור להיכנס"?
אמרתי לה כן יש חולים.
"אז למה אנחנו ממשיכים בוא נחזור" הוסיפה להקשות הקטנה.
השבתי לה "יש חולים אבל לא בקורונה, במחלה חשוכה וקשה הרבה יותר - מחלת השנאה".
אעיר רק נקודה עניינית אחת: לפי החוק חל איסור עליכם להתאוורר במקום מרוחק מ100 מטר מהבית.
ולא משנה אם הייתם סגורים שנה בבית או שהלכתם למקום שיש בו רוחות רפאים בלבד.
 

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בכנות בכנות, אם זה היה הפוך, היית מסכים?
איזו יפיפיות נפש... ממש מתפעל ממכם.

[אם זה מרגיע מישהו אסביר שמטרת הסיפור לעדכן שאני נהגתי כהוראות והחילונים לא! זה הכל (וסליחה מאחינו החילונים על ההכללה, הרי לנו אסור להכליל)].
.
הייתי מיד מקבל במקום מעצר עד תום הליכים על אפליה ודיבה ושאר עילות אשמה.
(רק תחליפו בערבים וזהו, לא צריך יותר)
 
נערך לאחרונה ב:

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אעיר רק נקודה עניינית אחת: לפי החוק חל איסור עליכם להתאוורר במקום מרוחק מ100 מטר מהבית.
ולא משנה אם הייתם סגורים שנה בבית או שהלכתם למקום שיש בו רוחות רפאים בלבד.
500 מטר
מצטט: פעילות ספורט בטווח של עד 500 מטרים מהבית עם אדם נוסף קבוע או אנשים הגרים באותו בית. חובת מסיכת פה ואף לא חלה בפעילות ספורט. - אנחנו כן היינו עם מסכה.
אגב לא מדדתי, אבל לפי רפרוף קצר במפות ישראל לכאורה כן הייתי בתוך ה-100 מטר של 'תחום המושב' (לא מחסיה, מונח היסטורי מצמרר).
 
נערך לאחרונה ב:

אמא של אפרת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לא הייתי רוצה שיבוא לכאן שום איטלקי שהוא.
אפילו אם הוא יבטיח לי שהוא חודשיים בחדר אטום.
ואני לא שונאת איטלקים במיוחד...
(לא בדקתי אבל כמדומני אחוז החולים בשכונת חפציבה גבוה בהרבה מאחוזם באיטליה)
ייתכן שהקורונה גרמה לשנאת חרדים אבל הסיפור הזה לא מוכיח.
,הוא שונא קורונה -זכותו
 

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא הייתי רוצה שיבוא לכאן שום איטלקי שהוא.
אפילו אם הוא יבטיח לי שהוא חודשיים בחדר אטום.
ואני לא שונאת איטלקים במיוחד...
(לא בדקתי אבל כמדומני אחוז החולים בשכונת חפציבה גבוה בהרבה מאחוזם באיטליה)
ייתכן שהקורונה גרמה לשנאת חרדים אבל הסיפור הזה לא מוכיח.
,הוא שונא קורונה -זכותו
איטלקי שיגור באיטליה, בישראל זכותי להסתובב היכן שאני רוצה בדין ולא בחסד - לא מבקש טובות מאף אחד.

גמרתי להתווכח עם אנשים שיבואו לבנק ויגידו להם שימתינו שעה למרות שאין אף אחד, ויסבירו לכולם למה זה צודק.
יש לזה כינוי מקצועי, לא אפרט כאן. ודי לחכימא!!!

אגב, איני נחיתי ולא מזיז לי בסנטימטר מה שההוא אמר, ולא מתנצל בפני אף אחד. סתם צייצתי איזה מפגשון.
ותראו איך יש אנשים שעמלים להבין אותם ורק אותם.
אין חילוני שמנסה להבין אולי החרדים צודקים, כי תמיד החרדים הם המתנצלים וכנועים - גלותיים.
נעבעך
 
נערך לאחרונה ב:

מגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
איטלקי שיגור באיטליה, בישראל זכותי להסתובב היכן שאני רוצה בדין ולא בחסד - לא מבקש טובות מאף אחד.

גמרתי להתווכח עם אנשים שיבואו לבנק ויגידו להם שימתינו שעה למרות שאין אף אחד, ויסבירו לכולם למה זה צודק.
יש לזה כינוי מקצועי, לא אפרט כאן. ודי לחכימא!!!

אגב, איני נחיתי ולא מזיז לי בסנטימטר מה שהוא אמר, ולא מתנצל בפני אף אחד. סתם ציצתי איזה מפגשון.
ותראו איך יש אנשים שעמלים להבין אותם ורק אותם.
אין חילוני שמנסה להבין אולי החרדים צודקים, כי תמיד החרדים הם המתנצלים וכנועים - גלותיים.
נעבעך
כל מילה!!
שים לב שיש בפרוג את כל הסוגים, לצערינו גם לא מאנ"ש ומכאן נובעות התגובות השונות
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
איזו יפיפיות נפש... ממש מתפעל ממכם.

[אם זה מרגיע מישהו אסביר שמטרת הסיפור לעדכן שאני נהגתי כהוראות והחילונים לא! זה הכל (וסליחה מאחינו החילונים על ההכללה, הרי לנו אסור להכליל)].
.
הייתי מיד מקבל במקום מעצר עד תום הליכים על אפליה ודיבה ושאר עילות אשמה.
(רק תחליפו בערבים וזהו, לא צריך יותר)
שאלתי בכנות, לא מבינה איפה היפיפיות.
החלפתי בערבים. יש לי שכנים כאלו מעבר לגדר ההפרדה.
אם שם היה קורונה ופה לא, אין מצב שהייתי מסכימה שהם יסתבובבו פה.
כנ"ל חילונים.
אם ביישוב החילוני הסמוך היתה חגיגת קורונה, לא הייתי מסכימה שיסתובבו פה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
שאלתי בכנות, לא מבינה איפה היפיפיות.
החלפתי בערבים. יש לי שכנים כאלו מעבר לגדר ההפרדה.
אם שם היה קורונה ופה לא, אין מצב שהייתי מסכימה שהם יסתבובבו פה.
כנ"ל חילונים.
אם ביישוב החילוני הסמוך היתה חגיגת קורונה, לא הייתי מסכימה שיסתובבו פה.
מה כל כך מכעיס בזה שלא הייתי מסכימה לתושבי דיר קדיס להסתובב פה, במידה והיתה שם קורונה בכמות גבוהה?
 

אבא עשיר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שאלתי בכנות, לא מבינה איפה היפיפיות.
החלפתי בערבים. יש לי שכנים כאלו מעבר לגדר ההפרדה.
אם שם היה קורונה ופה לא, אין מצב שהייתי מסכימה שהם יסתבובבו פה.
כנ"ל חילונים.
אם ביישוב החילוני הסמוך היתה חגיגת קורונה, לא הייתי מסכימה שיסתובבו פה.
גמרתי להתווכח עם אנשים שיבואו לבנק ויגידו להם שימתינו שעה למרות שאין אף אחד, ויסבירו לכולם למה זה צודק.
יש לזה כינוי מקצועי, לא אפרט כאן. ודי לחכימא!!!
מזומנת להתחיל לעמוד בתור כבר עכשיו.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כי תמיד החרדים הם המתנצלים וכנועים - גלותיים
חותם על כל הפוסט שלך.
במיוחד על המשפט המצוטט. זה מה שאנחנו. מתנצלים. כנועים. גלותיים.

רק ש-תלוי למי...
לא לחילונים ח"ו. לעצמנו.

ובנימה אישית:
נטייתו הטבעית של האדם הלא מושלם (כל אדם) היא לחפש אשמים אחרים מלבדו.
חכמי המוסר לימדו אותנו כי כאשר משהו קורה אנחנו אמורים לתלות את הקולר על עצמנו - לחפש היכן אנחנו לא בסדר.
זה נכון על כל יחיד, וגם כקהל - במקום לחפש אשמים בקהלים אחרים - נפנה את הזרקור כלפינו.
המגמה של עיתונאים מסויימים המחפשים את מפיצי המחלה מחוץ למגזר - העיקר לא להסתכל בתוך המגזר - חוטאים למוסריותנו.

בנקודה נוספת אתחבר לדברי @גלבוע:
אדם רחב אופקים מחפש להבין 2 צדדים.
לאחר שהצד האנ"שי מובא כאן ביריעה נרחבת,
יש צורך לאזן בצד הנוסף שקיים עלי אדמות, לנסות להבין למה הוא מתנהג כך.
במקרה דנן - אומרת גלבוע - אני מבינה לגמרי את הפוזיציה שלו.
בן אדם בריא שמבין את 2 צדדי המטבע - לא נפגע מהר מכל אמירה. ולא בגלל שהוא שם פס, אלא כי הוא מבין את הפוזיציה.

אני מבין גם את הפוזיציה שלכם, ניקים יקרים, שלא מבין למה משתמשים בנגיף כקרדום לשנאת זרים.
לפעמים הפרשנות הזו היא נכונה מבחינה עובדתית, ולעיתים היא נשארת פרשנות ותחושה לא מבוססת.
 
נערך לאחרונה ב:

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
מזומנת להתחיל לעמוד בתור כבר עכשיו.
אני לא מספיק אינטלגנטית בשביל להבין את כל הרמזים כנראה.
שאלתי מה מכעיס בזה שלא הייתי מסכימה לתושבי דיר קדיס להסתובב בעירי, לו היתה אצלם קורונה בכמות גבוהה.
(הייתי מצפה מראש העיר פה לסגור את העיר לאורחים משם, ושר הבטחון לא לאפשר להם יציאה במחסום, וכדו').
יש תשובה?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה