מידע שימושי הוכרז סופית - הנשיא ה-46 של אמריקה!

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ג'ו ביידן ניצח בבחירות לאחר שהשיג את רוב האלקטורים כנדרש.
הוא יהיה הנשיא ה-46 שייכנס לבית הלבן.


1604768112044.png


1604768030688.png

מהפך דמוקרטי: הנשיא ה-46 של ארצות הברית הוא ג'ו ביידן
ג'ו ביידן ניצח את הבחירות בארצות הברית לאחר שהשיג את רוב האלקטורים כנדרש. הוא יהיה הנשיא ה-46 שייכנס לבית הלבן. החשש בישראל הוא בעיקר מפני סגניתו שצפויה להיות אולי דומיננטית יותר ממנו וידועה כתומכת הפלסטינים | טראמפ ימשיך לנהל בינתיים מאבק משפטי

בתום ימים מתוחים של ספירת קולות שכללו טענות קשות של הנשיא המכהן דונלד טראמפ על זיוף הבחירות לטובת ג'ו ביידן, הצליח ג'ו האחרון להשיג את 270 האלקטורים הדרושים. טראמפ הודיע שלא יוותר וילחם עד הסוף בבתי המשפט.

הבוחרים נהרו לקלפיות ביום שלישי האחרון, למרות האיום של נגיף הקורונה והתורים הארוכים, בכדי לבחור בין הנשיא המכהן דונלד טראמפ לבין המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, סגנו לשעבר של הנשיא ה-44 ברק חוסיין אובמה, בבחירות שישפיעו על האופן שבו ארה"ב תתנהל בכל התחומים, החל מהטיפול במגיפה וכלה ביחסים עם אירופה, ישראל, במשך ארבע שנים הקרובות.

מי שהצביע באופן אישי ביום שלישי ה-3 בנובמבר הצטרף ל-102 מיליון אמריקאים שהצביעו מוקדם יותר בדואר.

המשבר הקשה ביותר בתחום בריאות הציבור במאה שנה, בגלל המגפה וההתמודדות של טראמפ עמה - הפכו למוקד הקמפיין.

טראמפ החל את יום הבחירות במצב אופטימי וחזה שינצח בפער ניכר יותר מאשר בשנת 2016, אולם כבר בצהריי היום, כאשר ביקר במטה הקמפיין שלו, דיבר בנימה מאופקת. ואכן הוא הפסיד.

"הזכייה היא קלה", אמר טראמפ לעיתונאים ביום הבחירות, "להפסיד זה אף פעם לא קל, לא בשבילי".

ב'שדות הקרב', פלורידה, איווה, ג'ורג'יה, מישיגן ופנסילבניה, התייצבו מצביעים בקלפי שלהם לפני עלות השחר, כדי להקדים את ההמונים, אך עדיין מצאו את עצמם ממתינים בתורים ארוכים כדי להצביע. ומסתבר שלמצביעי ביידן ההמתנה הארוכה השתלמה.

סביב הבית הלבן הוקמו גדרות חדשות, ובשכונות בניו יורק, דנוור, מיניאפוליס, מיגנו את העסקים שמא ההצבעה תוביל לתסיסה מהסוג שפרץ מוקדם יותר השנה על אי שוויון גזעי.

הליכה קצרה מהבית הלבן, בלוק אחר בלוק, החנויות היו מכוסות בחלונות ובדלתות. חלקן החזיקו רק את דלת הכניסה פתוחה בתקווה למשוך קצת לקוחות. מחשש למהומות של תומכי ביידן אם הם היו מפסידים.

כעת, החשש בישראל הוא כי סגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס, תחזיר את הסיוע לפלסטינים ולעזה, ותפתח מחדש את משרד אש"ף בארה"ב, מאחר והאריס הינה תומכת הפלסטינים.

האריס, אמרה בראיון שקיימה ימים ספורים לפני הבחירות כי ממשל ביידן יחזיר את הסיוע לפלסטינים אותו עצר הנשיא היוצא דונלד טראמפ, בשל השימוש בו לצורכי טרור.

האריס הצהירה לתקשורת במדינת דטרויט כי יינקטו פעולות מיידיות להחזרת הסיוע הכלכלי לפלסטינים, הענקת סיוע הומניטרי לעזה ופתיחתה מחדש של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים.

עם זאת יצוין כי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הנשיא הנבחר ג'ו ביידן שוררים יחסים ידידותיים שנים רבות, וכי בירושלים עוקבים בדריכות אחר הצוות שיקיף את הנשיא החדש, אם יהיה פרו ישראלי או חלילה עוין כבתקופתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תנו קצת מידע
על ג'ו בידן
ג'וזף רובינט "ג'ו" ביידן הבןאנגלית: Joseph Robinette "Joe" Biden Jr.‎; נולד ב-20 בנובמבר 1942) הוא הנשיא הנבחר של ארצות הברית, עם זכייתו בבבחירות לנשיאות 2020, אשר צפוי להישבע אמונים לתפקידו כנשיא ב-20 בינואר 2021.
קודם להיבחרו, היה ביידן סגן נשיא ארצות הברית ה-47 בממשלו של הנשיא ברק אובמה בשנים 20092017, ובמשך 36 שנים (1973–2009) ייצג בסנאט של ארצות הברית את מדינת דלאוור מטעם המפלגה הדמוקרטית.

ב-1969 הוסמך כעורך דין ונבחר למועצת מחוז ניו קאסל ב-1970. הוא נבחר לראשונה לסנאט של ארצות הברית ב-1972, והיה הסנאטור השישי הצעיר ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. ביידן נבחר לבית העליון של הקונגרס שש פעמים נוספות, והיה הסנאטור שדורג במקום הרביעי בשנות הוותק שלו כאשר התפטר למען תפקידו כסגן הנשיא ב-2009. במשך שנים רבות שימש ביידן כחבר בוועדת החוץ של הסנאט, ואף כיהן מספר פעמים כיושב הראש שלה. הוא התנגד למלחמת המפרץ ב-1991, אך צידד בהתערבות ארצות הברית ונאט"ו במלחמת בוסניה ב-1994 וגם בשנה שלאחר מכן. הוא הצביע בעד ההחלטה לצאת למלחמת עיראק ב-2001, אך התנגד לגידול בנוכחות הכוחות המזוינים של ארצות הברית בבגדאד ב-2007. ביידן כיהן כיושב ראש ועדת המשפט של הסנאט של ארצות הברית, ועסק בנושאים הקשורים למלחמה בסמים, בריסון הפשע ובחירויות אזרחיות. ביידן הוביל את המאמצים להעברת "חוק בקרת הפשע האלים ואכיפת החוק" ואת "חוק האלימות נגד נשים". ביידן ישב בראשות ועדת המשפט במהלך הדיונים על מועמדותם השנויה במחלוקת של קלרנס תומאס ורוברט בורק לבית המשפט העליון של ארצות הברית. בבחירות לנשיאות ארצות הברית שנערכו ב-1988 וב-2008, התמודד ביידן ללא הצלחה למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, לאחר שהופעותיו היו עמומות וחסרות ברק.

ב-2008 נבחר ביידן בידי הסנאטור ברק אובמה כעמיתו למירוץ, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית. לאחר שנבחר עמו כסגן הנשיא, פיקח ביידן על שימוש בתשתיות כלכליות לריסון המיתון הגדול, ועזר לגבש את המדיניות האמריקאית כלפי עיראק עד לנסיגת הכוחות המזוינים האמריקאים ב-2011. יכולתו לנהל משא ומתן עם חברי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס סייעה לממשל אובמה להעביר חקיקות שונות, ובהן "חוק הפיקוח על התקציב לשנת 2011", אשר פתר את משבר תקרת החוב של ארצות הברית באותה השנה, ו"חוק ההקלה במס למשלם המיסים האמריקאי" מ-2012, כתגובה לצוק הפיסקלי שקרב ובא. אובמה וביידן נבחרו מחדש ב-2012, והביסו את איש העסקים הרפובליקני מיט רומני ועמיתו למירוץ פול ראיין.

באוקטובר 2015, לאחר חודשים של השערות, הודיע ביידן שלא יתמודד למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2016. אחת הפעולות האחרונות שביצע הנשיא אובמה בינואר 2017, הייתה עיטורו של ביידן במדליית החירות הנשיאותית. לאחר שסיים את כהונתו השנייה כסגן נשיא, הצטרף ביידן לסגל אוניברסיטת פנסילבניה.

הדיוקן הרשמי של סגן הנשיא ביידן
הדיוקן הרשמי של סגן הנשיא ביידן, 10 בינואר 2013​
שם מלאג'וזף רובינט ביידן הבן
מדינהארצות הברית ארצות הברית
לידהסקרנטון, פנסילבניה, ארצות הברית
השכלהאוניברסיטת דלאוור, אוניברסיטת סירקיוז
עיסוקפוליטיקאי, משפטן
מפלגההמפלגה הדמוקרטית
דתנצרות קתולית
בת זוגניילה האנטר (1972–1966)
ג'יל ג'ייקובס (מאז 1977)
אבג'וזף רובינט ביידן האב
אםקתרין יוג'יניה פינגן
צאצאיםבו ביידן
אשלי ביידן
האנטר ביידן
סגן נשיא ארצות הברית ה-47
תקופת כהונה20 בינואר 2009 - 20 בינואר 2017 (8 שנים)
תחת הנשיאברק אובמה
סנאטור מטעם מדינת דלאוור
תקופת כהונה3 בינואר 1973 - 15 בינואר 2009 (36 שנים)
יו"ר ועדת החוץ של הסנאט
תקופת כהונה3 בינואר 2007 - 3 בינואר 2009 (שנתיים)
יו"ר ועדת המשפט של הסנאט
תקופת כהונה6 ביוני 1987 - 3 בינואר 1995 (7 שנים ו-30 שבועות)
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@הכלבויניק תודה
אבל התכונתי לפן האישי שלו כאדם (יחסו לישראל,מוצא,גיל וכו)
פחות לוקיפדיה שלו
 

כהן צדק

משתמש פעיל
אולי אבא לא אמר לא, אלא נתן פה הטבה בצורה שונה חבל להספיד את בידן.
הוא נראה לי עדין יותר טוב מאובמה.
שמעתי את אחד הפרשנים שאמר שכל נשיא רוצה להשאיר מורשת ולכן הסברא נותנת שביידן ילך בקו אחר (מה עוד שבבסיס הוא יותר ידידותי)...
אבל מה אנחנו מאריכים כל כך על העתיד? יהודים אנחנו...
 

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
ביידן עצמו טוב, אבל הוא זקן ויש סיכוי שיוחלף באמצע הכהונה , להרבה פחות טובה ממנו ליהודים, ואובמה גם אם כבר פרש עדיין יש לו כח שם :(
 
א

אוהב לחיות

אורח
בלת"ק
סליחה שאני שואל
מה אמור להפריע לי כחרדי מי הנשיא שם בבית הלבן?
מה אכפת לי שהשגרירות תהיה בירושלים או בטייבה
שלא יכירו ברמת הגולן
שלא יחבק את נתניהו
מה אני צריך לדאוג מכל זה?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה