הדמיה אדריכלית בויריי

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני מנסה לרנדר סלון ממאיה בויריי, יש חלון גדול מכוסה בוילון. אני רוצה שהוילון יהיה אטום אבל שאור יחדור דרכו. השתמשתי ב fasts sss ולמרות זאת במקום של החלון יש ריבוע אור מפוצץ ולבן.
מה עושים?
 

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הנה התמונה

הנה נסיון הרינדור
 

קבצים מצורפים

  • סלון.PNG
    KB 525.9 · צפיות: 17

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
תשני לערך שמסומן בתמונה המצורפת, ותראי איך יוצא לך, כמו כן תורידי ברמת האור היוצא מהחלון. תעלי גם את רמת החדירה דהיינו את ה - sctter radius.
אם הערך המסומן לא עוזר לך תנסי את הערך שמתחתיו.
בהצלחה.
 

קבצים מצורפים

  • SSS.png
    KB 21.1 · צפיות: 14

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
זה היה על raytraced solid שיניתי לrefractive וזה מייד עזר! יש אפשרות לשלוט על הרמה של זה? (שכן יהיה קצת שקיפות)? ומה זה, בעצם?
 

יניב

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
מה יעזור SSS? בגדול זה נועד לגרום לאור לעבור דרך חומרים אטומים באיזורים בהם החומר דק (כמו האוזן למשל) ובוילון זה נראה לי מיותר כי העובי שלו זהה ודק כך שמספיק לשים חומר שקוף עם טקסטורה שתשבור טיפ טיפה
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
SSS - נועד לאפשר לאור לעבור דרך המודל, במקרה שציינת, אגב ניתן להגדיר זאת גם בדפיוז ע"י חיבור למפת טקסטורה, אין הדבר תלוי בהכרח אם המקום דק או לא, ניתן כאמור לשלוט בנתון זה. במקרה הנ"ל, נעמי נעמי צריכה שקרני האור יעברו דרך הוילון במקום שבו יש אור, לכן שיידר זה משרת את מטרתה.
חומר שקוף לא תמיד עוזר, אכן עדיף לפעמים להשתמש בו מאשר ב - SSS. אך במקרה שלנו, לפי עצתך, בחומר שקוף יראה גם הקיר היכן שאין קרני אור, ולפי הבנתי, נעמי נעמי לא רוצה בכך.

לגבי השאלה של נעמי נעמי -
גם אני לא יודע בדיוק איך זה עובד, עדיין לא הייתי זקוק לבדוק את הענין. לגבי שאלתך נראה לי שה - Refraction depth קובע את רמת חדירת קרני האור.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
נכתב ע"י גיל קוליוק;891934:
SSS - נועד לאפשר לאור לעבור דרך המודל, במקרה שציינת, אגב ניתן להגדיר זאת גם בדפיוז ע"י חיבור למפת טקסטורה, אין הדבר תלוי בהכרח אם המקום דק או לא, ניתן כאמור לשלוט בנתון זה. במקרה הנ"ל, נעמי נעמי צריכה שקרני האור יעברו דרך הוילון במקום שבו יש אור, לכן שיידר זה משרת את מטרתה.
חומר שקוף לא תמיד עוזר, אכן עדיף לפעמים להשתמש בו מאשר ב - SSS. אך במקרה שלנו, לפי עצתך, בחומר שקוף יראה גם הקיר היכן שאין קרני אור, ולפי הבנתי, נעמי נעמי לא רוצה בכך.
כמו שאפשר לראות מהתמונות הבאות שקיפות יכולה ליצור חומר ממש טוב לוילון.

צפה בקובץ המצורף 145181

צפה בקובץ המצורף 145182


בקשר לSSS זה עובד דווקא לפי העובי, נכון שיש השפעה גם כשהאובייקט עבה (קרני האור חודרות יותר אל החומר) אבל ההקצנה של הפעולה היא באזורים בעלי נפח דק כמו האוזניים.

ככלל ובלי קשר לווילון כשרוצים להשיג חומר שהוא לא דחוס משתמשים עם Volume עוזר ליצירת חומר כמו חלב/ספוג/קרני אור/שעווה וכו'
 

קבצים מצורפים

  • Cloth01_Node.jpg
    KB 253.6 · צפיות: 11
  • Cloth02_Node.jpg
    KB 260.8 · צפיות: 16

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
כנראה שבבלנד זה שונה, אך מה שכתבתי הינו מידע. בתמונה המצורפת סימנתי (מסגרת אדומה) היכן ניתן להכניס מפה שקובעת היכן יהיה חדירת קרני אור והיכן לא, אף שרמת חדירת קרני האור גבוהה. אמנם אינני סותר את מה שכתבת, ללא מפה, אכן האור יחדור בהתאם לעומק שנקבע ותו לא (מסגרת צהובה).
לגבי ההערה האחרונה שלך, בשיידר הנ"ל יש אפשרות מובנת לכך.
אינני יודע מה אתה מתכוון ל - Volume.
 

קבצים מצורפים

  • SSS.png
    KB 32.1 · צפיות: 21

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
אני מעלה עוד תמונה, שמראה היכן נמצאת האפשרות המובנת שציינתי לעייל.
 

קבצים מצורפים

  • SSS.png
    KB 25.6 · צפיות: 13

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י נעמי נעמי;891584:
הנה נסיון הרינדור

מה צבע התאורה שנכנס מהחלון?

את צריכה להוריד שם את הטמפרטורה של הצבע
כי זה יוצר לך קאסט צהבהב על כל התמונות
 

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
תודה לכולם!
ובקשר להערה על התאורה- ודאי, זו תמונה ממש בשלבי בוסר. הנקודה הראשונה שהתחלתי לטפל בה היתה הוילון.
 

inasher

משתמש רשום
בשיידר VRay2SidedMtl ישנו מאפיין Translucency המיועד במיוחד בשביל להגדיר חדירות לאור של עצמים.
 

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
ואז איזה חומרים להכניס?
בינתיים אני מצרפת תמונה שנעשה בה תיקון עפ"י הצעתו של גיל- שיניתי את הsinglr scatter ל-raytraced refractive. אני לא מרוצה מהתוצאה כי אני כן רוצה מעט שקיפות! האם ניתן להגדיר שקיפות לחומר fast sss?
 

קבצים מצורפים

  • opaque.jpg
    KB 59.9 · צפיות: 15

נעמי נעמי

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
כן, העליתי את שניהם. (למרות שראיתי במדריך של דיגיטל טוטורז שהוא אומר שבשביל בד דק צריך scatter radius נמוך!) ובכל אופן זה לא גרם לשום שינוי
 

גיל קוליוק

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
תודה רבה על ההערה, תנסי ברנדר סטטוס, שנמצא ב - shape של האוביקט לבטל את ה - casts shdow. כזכור לי שזה יכול לעזור.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה