עזרה הגיע זמן העריכה...

ממה אתם נהנים יותר - מהכתיבה עצמה או מהעריכה של הכתוב?

  • מהכתיבה עצמה.

    הצבעות: 12 44.4%
  • מעריכת התוכן הכתוב.

    הצבעות: 3 11.1%
  • משניהם.

    הצבעות: 9 33.3%
  • מאף-אחד מהם.

    הצבעות: 3 11.1%

  • סה"כ מצביעים
    27

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פעם קראתי ספר של סופרת שמלמד איך לכתוב, והיא ציינה שם שהשלב האהוב עליה ביותר בכתיבת ספר - הוא העריכה שלו. אחרי שמסתיימת כל מסת הכתיבה הרצופה, וכעת הגיע הזמן לקרוא את כולו מחדש - לבדוק חורים בעלילה, לתקן מילים ומשפטים ופסקאות, לראות אם הדמויות התפתחו כמו שצריך וכו'...
קראתי את זאת - והתפלאתי כל-כך. כי אני הרי בדיוק הפוך. להט הכתיבה הרציפה מזרים אדרנלין והתרגשות בעורקיי ובנפשי, מתדלק אותי להמשיך, להוסיף עוד פסקה ועוד, מסקרן אותי לדעת איך העלילה תתפתח, אני כבר רוצה להגיע לקטעי השיא בעלילה... ואז, כשמגיע הזמן לערוך את הספר, אני פשוט לא מסוגלת! הרי כבר חוויתי את כל זה! הייתי שם, כל-כולי! איך אפשר לחזור שוב על הכול? ובעיקר - איך אפשר לחתוך בבשר החי של הסיפור המוקלד שלי, ולשנות ולתקן ולהוריד ולהוסיף דברים?

אז קודם כול - אשמח שתסמנו מה אתם מרגישים בעניין בסקר המצורף. האם אתם מאלה שנהנים מעריכת הספר הכמעט מוגמר או מאלה שלא סובלים את החזרה והניתוח?

ושנית - וכאן מגיעה בקשת העזרה שלי - אני מחפשת תמיכה בעניין.
ב"ה הצטברו אצלי כמה כתבים וספרים שסיימתי, ודורשים כעת עריכה (וגם עיצוב). ואני מגלה שאני פשוט לא מצליחה להביא את עצמי לזה!
ולכן אני מחפשת מישהי במצבי, שרוצה להקים ביחד איתי מעין קבוצת תמיכה וירטואלית. נראה זו לזו את החומרים שלנו (לא חובה להתעמק בהם לגמרי, רק שנהיה "בעניינים"), ונעודד זו את זו להגיע לידי גמר שלהם. כל אחת תציב יעדים לעצמה, ותדווח לשנייה במה היא עמדה.
מטבע הדברים אני מחפשת אישה דווקא. ואם זו תהיה מישהי עם מינוי פרימיום, שתוכל לפנות אליי בהודעה אישית ושם נחליף כתובות דוא"ל, מה טוב...
 

2u2

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
עימוד ספרים
בשביל זה יש עורכים..
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בשביל זה יש עורכים..
אני מדברת על השלב של עוד לפני העורכים. הרי ברור שצריך לקרוא את כל הספר שכתבתי לפני שאני בכלל משחררת אותו למישהו, נכון? יש דברים שגם בעצמי אצליח לזהות ולתקן. גם לעורך ספרות מביאים משהו מוגמר יחסית, כדי שיהיה לו חומר הגיוני לעבוד עליו.
בכל אופן, לא תמיד מתאים להביא את הספר לעורך שיעבור עליו - תלוי באיזה ספר מדובר ובאיזו רמה הוא צריך להיות.
הספרים שנמצאים אצלי כעת ב"סטנד-ביי" מתחלקים לשני הסוגים.
 

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעז"ה

היי @7שבע7 , נהניתי מהשאלה שלך... אבל ממש נדהמתי מעצמי כשהצבעתי בסקר "אף אחד מהם". עשה לי איזו רפלקציה למצב האישי שלי, שבאמת מצריך קצת שיפור... ;)
כן, אני נהנית מהכתיבה, וכמובן גם מהחוויה של התחושות שמציפות אותך בכתיבה הראשונית, שלזה אין תחליף. אבל אני פשוט לא מצליחה ליהנות מתוצר לא ערוך. כל טעות מביישת אותי- גם מול עצמי. לקח לי זמן לקרוא לזה פרפקציוניסטיות, או אולי חוסר ביטחון? אני עדיין לא בטוחה...
בכל מקרה, אני עורכת המון. גם תוך כדי כתיבה ראשונית, וכמובן גם אחר כך. ואחרי שגיליתי שאפשר לקרוא קטע בצורה אובייקטיבית יותר החל משלושה ימים ומעלה שלא ראו אותו, ושקריאה בקול מביאה לעריכה איכותית פי שתיים- אז העריכה גם לוקחת לי הרבה זמן.
הנה, עכשיו אני צריכה לכתוב כמה פרקים. המליצה לי מישהי שמבינה בזה "פשוט לכתוב"- ואחר כך לערוך. היא צודקת במאה אחוז, כך הכי נכון לעשות כדי להתקדם. אבל אני לא מצליחה!! קשה לי לעבור קטע כשעדיין יש בו כל כך הרבה נקודות שצריך לתקן.
בקיצור, בכתיבה- כמו בחיים, אני מניחה- צריך ללמוד ליהנות גם מהתהליך הבלתי מושלם.
ובנוגע לרעיון שלך- אני לא רוצה להתחייב או להבטיח, כי הכתיבה כרגע היא לא בראש סדר העדיפויות שלי וברוך השם יש הרבה לחץ בתחומים אחרים, אבל הרעיון עצמו מצא חן בעיניי מאד. גם אני הייתי שמחה להתקדם בסיפור שאני כותבת, והיה טוב אם הייתה איתי שותפה לדרך. אבל שוב- השאלה מהי רמת ההשקעה והמחויבות הנדרשת...
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה