דרוש מידע הבחירות בארצות הברית, איך בוחרים? ותתפללו על דונלד טראמפ! (¬_¬ )

מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען
אין פרשן אחד שאומר שיש לטראמפ סיכוי [בדרך הטבע]
כל הפרשנים למינהם לא מבינם מהחיים שלהם כלום!!!
קטן עליהם הבחירות........במיוחד אכשיו........
כל מה שהם אומרים הם אומרים בדיוק ההפך מהמציאות!!!
אני מאמינה שטרמפ יקח את זה בענק!!! למרות כל התחזיות!!!!
 

ot!

משתמש מקצוען
מבחינת סקרים, מצבו של טראמפ גרוע בהרבה מהפעם הקודמת. למערנו. בפעם הקודמת קלינטון הובילה ב4% וניצחה ב2.7 הפעם ביידן מוביל ב7% והלוואי שלא יותר. מה גם שסוקרים, כמו כל בן אדם - לומדים מטעויות.
זה נכון ברמה הארצית
אבל במדינות זה לא כך למשל במישגן קלינטון הובילה ב7+% וביידן רק ב6
 

מפרוג'נת

משתמש צעיר
אממ אני לא כל כך מבינה בזה (בעלי אמריקאי והוא כל היום מדבר על זה) הבנתי שיש ליברליים ודמוקרטיים משהו כזה

(יש לך אוצר בבית, כדאי לך להבין בזה...)
תזכורת שאני ועוד מחכים לפרטים על הצבעה בקונסוליה בירושלים.
 

חיים ברגר

משתמש רשום
טראמפ מייצר חיכוך אתני?
טראמפ בפייסבוק בפוסט די ארוך בהשוואה לשאר הפוסטים שלו (97 מילים, 458 תווים) מבקש מתושבי מישיגן לזכור את מה שעשה בעבורם מתחילת כהונתו וקורא להם להצביע עבורו: "מפעלים היו סגורים והועברו למקסיקו ולמקומות אחרים... מפעלים רבים נוספים נבנים ומדינות זרות וחברות מגיעות לארה"ב ולמישיגן... בבקשה, תזכרו את זה כשאתם מגיעים להצבעה החשובה".

אטילה שומפלבי: ‏האם הביטחון בניצחון ביידן מתמוסס? התקשורת שתומכת בביידן מכריזה הבוקר ש"זה הקרב של כל אחד". כלומר - זה פתוח. הובלה זעירה לביידן בפנסילבניה, קרב צמוד בכמה מדינות חשובות.

ד"ר מייקל אורן, ‏שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון: "ג'ו ביידן יותר מבוגר, והוא לא בשיאו".

ג'ו זבולני מעדכן: 2 ארועי ביידן קמפיין שתוכננו לטקסס בוטלו. הסיבה: "מגיעים יותר תומכים של טראמפ". כמו"כ בסרטון שהעלה הנשיא טראמפ, נראים עשרות תומכי טראמפ מקיפים את האוטובוס של ביידן, כשטראמפ רושם: "אני אוהב את טקסס".

עמיחי שטיין: הסוקר נייט סילבר: בלי פנסילבניה ביידן הוא ה"אנדרדוג. אין שם אחוז הצבעה גבוה בהצבעות המוקדמות. העובדה שאפשר לספר בימים שאחרי - פוטנציאל לבלגאן. הפער בינו לבין טראמפ הוא כ-5% בלבד.

מבזקי העדכונים
 

ot!

משתמש מקצוען
זה מתחילת שבוע שעבר אומנם אבל לא שמעתם על זה באף אתר/ערוץ/עיתון
1604247070983.png
 

ot!

משתמש מקצוען
עמיחי שטיין: הסוקר נייט סילבר: בלי פנסילבניה ביידן הוא ה"אנדרדוג. אין שם אחוז הצבעה גבוה בהצבעות המוקדמות. העובדה שאפשר לספר בימים שאחרי - פוטנציאל לבלגאן. הפער בינו לבין טראמפ הוא כ-5% בלבד.
לטובת מי?
לטראמפ?
 

ot!

משתמש מקצוען
חסום לי אפשר לעלות פתוח?
וכן של מי הסקר?
 

רבנים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
ניתוח בחירות (מתורגם מאנגלית) למתקדמים, מאחד מגדולי הפרשנים בארה"ב (סליחה, לא זוכר את שמו...) שמודד דפוסי הצבעה לפי ביג דאטה, כלומר לפי אהדה או דיס ברשתות החברתיות שם נמצאת הזירה האמיתית של דעת הקהל העכשווית.
תקשיבו לו טוב
ניתוח בחירות
אחרי 24 שנים ו-1283 ניצחונות בקמפיינים פוליטיים, כולל 3 קמפיינים מוצלחים לנשיאות הנה איך שאני רואה את המירוץ לנשיאות.
השותפות שלנו עם חברת ה-AI הגדולה ביותר בארה"ב, אוסף הדאטה הגדול ביותר והאנליטיקה, נתנה לי הצצה למה שבאמת מתרחש עם ההצבעה האמריקאית. שימוש בדאטה של יותר מ-200 מיליון אמריקאים, 550+ מיליון מכשירים מחוברים, מעקב אחר יותר מ-10 מיליארד החלטות יומיות ברשת, יותר מטריליון חיפושים יומיים והשוואות לכל הדאטה בחוץ ולסקרים, יש לי פרספקטיבה מיוחדת לאיך יגמרו הבחירות האלה.
...
המוטיבציות הראשיות שמגיעות את הבוחרים
-בוחרי ביידן
המוטיבציות ברובן כמעט לא שייכות למדיניות:
1) מאוד אנטי טרמפ - הצבעה נגד טרמפ יותר חשובה מאשר הצבעה למען ביידן.
2) פחד מתמשך סביב הקורונה ורצון בהנהגה חדשה שתנהג במדיניות שונה במלחמה במגיפה.
3) החזרת ההגינות לבית הלבן.
-בוחרי טרמפ
מונעים ע"י טרמפ עצמו אך גם בנושאי מדיניות:
1) נאמנות לטראמפיזם ואמונה שטראמפ ימשיך להיות בקבוק המולוטוב לכל הממשל הפדראלי ולמדיית המיינסטרים.
2) האמונה ברקורד הכלכלי של טרמפ שיוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי.
3) האמונה שההנהגה של טראמפ תחזיק אותנו בטוחים מהקורונה, סין, wokeism, קריסת שלטון חוק, מדיניות ליברלית ומדיות חדשות מוטות.
-העצמאים/הלא מיוחסים מפלגתית לאחת המפלגות
אלו מתפקדים במספרים גדולים הפעם
1) מצביעים עבור צרכים ולא עבור רצונות - ראינו את מאז אפריל בדאטה שלנו ככוח המניע אמריקאים בהחלטות פוליטיות וכלכליות. המאגר הזה של מצביעים מצביע עבור מה שהוא "צריך" ולא עבור מה שהוא רוצה" להצביע עבורו ("רוצה" היה בעולם פרה-קורונה כשהחיים היו שלווים והיתה וודאות)
2) בטחון, בטחון, בטחון - כמו שראינו במשך החודשים, הבוחרים מונעים ע"י בטחון מעל הכל. הם רוצים וודאות, הם רוצים שהנשיא יגן על ויצמיח את הכלכלה, ישמור על הרחובות שלנו בטוחים, ויגן עלינו מהוירוס.
3) הנהגה אופטימיסטית - המצביעים האלה לא רוצים יותר "עגמומיות ואפלה" (doom and gloom). הם רוצים לראות אופטימיזם וכח אצל הנשיא.

המצביעים מוטעים בשלוש דרכים בדרך לקלפיות:
רוב הסקרים במדינה לא "מדעיים" והסקרים "המדינתיים" חסרי כל ערך. אם למדנו משהו מ-2016 זה שרוב הסקרים מתפזרים לכל הכיוונים, מנוגדים. הסיבה היא שהאמריקאים שינו בצורה דרסטית את הרגלי הקומוניקציה שלהם כשהם משתתפים בסקרים - מהסתמכות על סקרים טלפוניים ל-sms וסקרים במדייה החברתית.
הנה 4 סיבות למה הסקרים הציבוריים טועים שוב ושוב:
1) רוב הסקרים נשענים במידה ניכרת על סקרים טלפוניים עבור המטודולוגיה שלהם.
2) רוב הסקרים דוגמים יותר מידי דמוקרטים, ומעט מידי רפובליקנים.
3) רוב הסקרים מסתמכים על בוחרים רשומים (יותר מידי "לא סביר שיצביעו" במידגמים שלהם במקום "סביר/וודאי שילכו להצביע)
4) רוב הסקרים לוקחים יותר מידי זמן כדי להתנהל ומסתמכים על נסקרים שהסכימו מראש להיסקר במקום שיהיו רנדומלים.

ישנה מעט מאוד הכרה/הודאה מצד המיינסטרים מדיה והסוקרים בהטיית הרצייה החברתית (“Social Desirability Bias”) ובאפקט "מצביע טרמפ הביישן".
"בתרבות הביטול" הרווחת בימינו, אחוז גדול מהבוחרים נמצא בשתי הקטגוריות האלה.
הטיית הרצייה החברתית מתרחשת כאשר מצביע עונה לסוקר בצורה שגורמת להם לדעתם להיראות במיטבם (בעיניי הסוקר). המצביע יכול להגיד שהוא מצביע למועמד זה או אחר ולהצביע ההיפך ביום הבחירות. מצד שני, "מצביע טרמפ הביישן" היה עובדה מוכחת ב-2016. חדשות ספקטרום הגדירו את המצביע הזה כך: "מחקר אינטרנטי מצא שרפובליקנים ועצמאים במספר כפול מאשר דמוקרטים מודים שיסתירו את העדפתם האמיתית מהסוקרים ביחס למי שיצביעו לו בבחירות.
מניפולציות המדייה החברתית - כתבתי כבר בעבר על ההפרעה שהולכת להיות מצידה, בעיקר בגלל הטייה מאוד חזקה נגד טרמפ ובוחריו. ביחס לבחירות קחו בחשבון את שלושת הנקודות הבאות:
1) חיי טוויטר הם לא החיים האמיתיים - העיתונאי הליברל גלן גריינוולד הביא דאטה מסקר פיו - "10% ממשתמשי טוויטר מייצרים 92% מסך כל הציוצים של אמריקאים בוגרים מאז נובמבר שעבר ו-69% מהצייצינים החרוצים האלה מזהים עצמם כדמוקרטים או כעצמאים שנוטים לדמוקרטים.
2) הצנזורה במדייה החברתית פועלת כבומרנג
3) ההגבלות במדייה החברתית על פרסום פוליטי בשבוע האחרון לפני הבחירות הוא ניסיון נוסף להחניק את חופש הביטוי. כשנאסר על מועמדים והקמפיינים שלהם לפרסם במדייה החברתית (בתקופה של עירנות ותשומת לב שיא של המצביעים) אך יכולים לפרסם באמצעים המסורתיים כגון טלוויזיה, רדיו, בדואר הפיזי, באימייל, רשתות המדייה החברתית "לא עוברות את מבחן הריח".
8 גורמים עיקריים שהכריעו את הבחירות
1) איפה האנטר ביידן? לפי הדאטה שלנו לסיפור הזה היתה השפעה גדולה על המצביעים. הניסיון של התקשורת משמאל והמיינסטרים מדייה להסתיר את הסיפור יצרה אפקט מנוגד על חלק מהמתנדנדים (אלו שלא החליטו). מצביעים אלה התחילו לחפור ברשת ולהתעמק בסיפור (החרם שהמדיה החברתית הטילה עליו יצרה רצון מוגבר לברר במה מדובר). סיפור ה"אין מה לראות פה" יהיה פקטור בבחירה הסופית.
2) התפרעויות והתרסקות החוק בערים בעיקר דמוקרטיות.
בזמן שההתפרעויות לא השפיעו על מצביעים דמוקרטים בערים דמוקרטיות, אני רואה דאטה שמראה שהן השפיעו מאוד על מצביעים רפובליקנים שמתנגדים להן ולכאוס לחלוטין. לדוגמה, ההתפרעויות בפנסילבניה השבוע יגרמו למצביעים במערב פנסילבניה ללכת להצביע לבחירתו מחדש של טראמפ.
3) זו הכלכלה, טיפשים.
לדעתי, הסטטיסטיקה האחרונה מהוולסטריט ג'ורנל תהיה פקטור ענק בתוצאות הסופיות שיכריעו מי יהיה המנצח.
הם בדקו "בהשוואה לפני 4 שנים, אני והמשפחה שלי במצב יותר טוב (50%) יותר גרוע (34%). המדינה בסך הכל במצב יותר טוב (38%) יותר גרוע (58%)."
האם מצביעי "הכלכלה קודם" יצביעו לטראמפ בגלל מצבם ומצב משפחתם הטוב יותר לעומת לפני 4 שנים? או האם הם ישקללו את מצב המדינה? ומה תהיה ההשפעה של הרבעון האחרון שמראה שהכלכלה צומחת בקצב היסטורי?
4) איך יצביעו המצביעים הרשומים החדשים במדינות המתנדנדות? בתוקף ניסיוני אני יכול להגיד שלהביא מצביעים אלו להצביע זה הדבר הכי קשה כתוצאה מאפס או חוסר עקביות בבחירות קודמות.
אחרי שזה נאמר, בחירות כל כך צמודות וגורליות (ובסיס מצביעים בעל מוטיבציה גבוהה), מצביעים רשומים חדשים בשלוש מדינות מפתח הן גורם שכדאי לקחת בחשבון:
בפנסילבניה נוספו לרפובליקנים 100,000 יותר מצביעים מאשר דמוקרטים לעומת 2016.
בצ.קרוליינה נוספו לרפובליקנים 113,000 מצביעים יותר מאז.
בפלורידה, הרפובליקנים הרוויחו 200,000 מצביעים יותר לעומת 2016.

5) לשלוש קבוצות גזעיות תהיה השפעה אדירה על הבחירות הקרובות. מעמד הצווארון הכחול הלבן, אפרואמריקאים וההיספאנים (ב-7 המדינות המכריעות הצמודות). המגזרים האלו יכריעו מי ינצח. האם עובדי הצווארון הכחול ברצועת החלודה שהצביעו פעמיים לאובמה ואז לטרמפ ב-2016 ימשיכו עם טראמפ? האם טרמפ יעלה את ההצבעות עבורו בקרב שני המגזרים האחרים? משהו מוזר קורה באלקטורט אצל מיעוטים.
אני רואה דאטה שהתמיכה בטרמפ אצל שחורים וההיספאנים עלתה למימדים היסטוריים (ביחס למועמדים רפובליקנים בעבר).
אני גם רואה 3 אינדיקטטורים חברתיים חשובים:
1) תמיכת רוב על פני כל הגזעים למימון משטרתי.
2) 87-92% מ כ ל האמריקאים רוצים שהאתלטים יפסיקו להטיף על BLM ויתרכזו בספורט ולמרות זאת הדמוקרטים התרכזו על הנושא הזה במשך הקמפיין.
3) התמיכה ללא תקדים בנשיא טרמפ ומדיניותו מצד אמנים כמו ליל ויין, קנייה ווסט, 50 סנט ואייס קיוב הגדילה מאוד את התדמית החיובית שלו בקהילה השחורה.
6) נושא "המותג" - המוצר של מי ינצח? ב-2016 הסיסמא “Make America Great Again” היתה המותג החזק ביותר שנשא את טרמפ לניצחון. המאבק על המותג כעת הוא על:
נראות של עוצמה לעומת נראות של חולשה. טרמפ ביודעין משדר עוצמה ע"י חזרה לפעילות רגילה, עורך עצרות ולעיתים רחוקות חובש מסיכה. ביידן בניגוד אליו נראה חלש כשהוא מסתתר בביתו, חובש מסיכה וקורא לעוד סגרים.
.....
7) תרמית מצביעים? הרפובליקנים טוענים שתרמיות הצבעה מצד הדמוקרטים עלולות לעלות לטראמפ בנשיאות, במיוחד במדינות המפתח פנסילבניה, וויסקונסין וצ.קרוליינה. הדמוקרטים טוענים שזה שטויות. עד אמצע נובמבר נבין יותר לעומק עד כמה העניין היה חשוב לתוצאות הסופיות.
8) הקמפיינים של GET OUT THE VOTE. אני מאמין גדול שקמפיין GOTV אפקטיבי, מאורגן וממומן היטב יכול להביא למועמד 1-2 נק' יותר ביום הבחירות.
קמפיין ביידן השאיר את העניין לקבוצות צד שלישי. קמפיין טרמפ השקיע בזה יותר מ-100 מיליון דולר.
התחזית שלי - הנה מה שיקרה
מי זוכה בנושאים של מדיניות קריטיים?
בדאטה שלי אני רואה נטייה גדולה מאוד של מצביעים לחפש בטחון שמתבטא בהפסקת ההתפרעויות, מימון משטרתי, שיפור הכלכלה. כל אלו פועלים לטובת טרמפ. אני רואה את זה לא רק בקרב המעמד העובד הלבן אלא גם בקרב השחורים וההיספאנים.
מי זוכה במלחמת המותג?
הזוכה המובהק שמניע את המותג זה העוצמה על פני החולשה. כפי שאמרנו למעלה, טרמפ מגדיר את עצמו כחזק ומאמין בעוצמתו. הדבר יכול להשפיע על הצורך בבטחון אצל המצביעים. מצביעים אלו עשויים לסתום את אפם ולהצביע לו בתחושה שיהיו בטוחים יותר.
מבט על המדינות המתנדנדות.
תופעת מצביע טרמפ הביישן היא אחד הפקטורים הכי לא מדווחים בבחירות האלה. היא הוכחה ב-2016 והיא רק התגברה ב-4 השנים האחרונות...רוברט קהאלי מקבוצת טראפלגר חושב שיש בין 5-9% קולות לא מדווחים עבור טראמפ (בכל אחת ממדינות המפתח המתנדנדות). בזמן שבהלט יתכן שזה כל כך הרבה אני אניח שיש בין 2-5 נקודות הפרש ממה שאנחנו רואים בסקרים. בנוסף, קמפיין ה-GOTV של טרמפ הוא הרבה הרבה יותר טוב משל ביידן. לפיכך אני מאמין שהוא שווה תוספת 1% לטראמפ במדינות המפתח.
לפיכך אני מאמין שביידן יקח את מינסוטה, ניו האמפשייר, וויסקונסין, נבאדה ומיין.
טרמפ יזכה באייווה, אוהיו, בפלורידה, צ.קרוליינה, פנסילבניה, מישיגן, אריזונה ונברסקה.
מנצח קולות כללי - ביידן יזכה בעיקר בגלל קליפורניה וניו יורק.
מנצח באלקטורטים - טרמפ 295 לעומת 243 ביידן.
 

ot!

משתמש מקצוען
ת
ניתוח בחירות (מתורגם מאנגלית) למתקדמים, מאחד מגדולי הפרשנים בארה"ב (סליחה, לא זוכר את שמו...) שמודד דפוסי הצבעה לפי ביג דאטה, כלומר לפי אהדה או דיס ברשתות החברתיות שם נמצאת הזירה האמיתית של דעת הקהל העכשווית.
תקשיבו לו טוב
ניתוח בחירות
אחרי 24 שנים ו-1283 ניצחונות בקמפיינים פוליטיים, כולל 3 קמפיינים מוצלחים לנשיאות הנה איך שאני רואה את המירוץ לנשיאות.
השותפות שלנו עם חברת ה-AI הגדולה ביותר בארה"ב, אוסף הדאטה הגדול ביותר והאנליטיקה, נתנה לי הצצה למה שבאמת מתרחש עם ההצבעה האמריקאית. שימוש בדאטה של יותר מ-200 מיליון אמריקאים, 550+ מיליון מכשירים מחוברים, מעקב אחר יותר מ-10 מיליארד החלטות יומיות ברשת, יותר מטריליון חיפושים יומיים והשוואות לכל הדאטה בחוץ ולסקרים, יש לי פרספקטיבה מיוחדת לאיך יגמרו הבחירות האלה.
...
המוטיבציות הראשיות שמגיעות את הבוחרים
-בוחרי ביידן
המוטיבציות ברובן כמעט לא שייכות למדיניות:
1) מאוד אנטי טרמפ - הצבעה נגד טרמפ יותר חשובה מאשר הצבעה למען ביידן.
2) פחד מתמשך סביב הקורונה ורצון בהנהגה חדשה שתנהג במדיניות שונה במלחמה במגיפה.
3) החזרת ההגינות לבית הלבן.
-בוחרי טרמפ
מונעים ע"י טרמפ עצמו אך גם בנושאי מדיניות:
1) נאמנות לטראמפיזם ואמונה שטראמפ ימשיך להיות בקבוק המולוטוב לכל הממשל הפדראלי ולמדיית המיינסטרים.
2) האמונה ברקורד הכלכלי של טרמפ שיוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי.
3) האמונה שההנהגה של טראמפ תחזיק אותנו בטוחים מהקורונה, סין, wokeism, קריסת שלטון חוק, מדיניות ליברלית ומדיות חדשות מוטות.
-העצמאים/הלא מיוחסים מפלגתית לאחת המפלגות
אלו מתפקדים במספרים גדולים הפעם
1) מצביעים עבור צרכים ולא עבור רצונות - ראינו את מאז אפריל בדאטה שלנו ככוח המניע אמריקאים בהחלטות פוליטיות וכלכליות. המאגר הזה של מצביעים מצביע עבור מה שהוא "צריך" ולא עבור מה שהוא רוצה" להצביע עבורו ("רוצה" היה בעולם פרה-קורונה כשהחיים היו שלווים והיתה וודאות)
2) בטחון, בטחון, בטחון - כמו שראינו במשך החודשים, הבוחרים מונעים ע"י בטחון מעל הכל. הם רוצים וודאות, הם רוצים שהנשיא יגן על ויצמיח את הכלכלה, ישמור על הרחובות שלנו בטוחים, ויגן עלינו מהוירוס.
3) הנהגה אופטימיסטית - המצביעים האלה לא רוצים יותר "עגמומיות ואפלה" (doom and gloom). הם רוצים לראות אופטימיזם וכח אצל הנשיא.

המצביעים מוטעים בשלוש דרכים בדרך לקלפיות:
רוב הסקרים במדינה לא "מדעיים" והסקרים "המדינתיים" חסרי כל ערך. אם למדנו משהו מ-2016 זה שרוב הסקרים מתפזרים לכל הכיוונים, מנוגדים. הסיבה היא שהאמריקאים שינו בצורה דרסטית את הרגלי הקומוניקציה שלהם כשהם משתתפים בסקרים - מהסתמכות על סקרים טלפוניים ל-sms וסקרים במדייה החברתית.
הנה 4 סיבות למה הסקרים הציבוריים טועים שוב ושוב:
1) רוב הסקרים נשענים במידה ניכרת על סקרים טלפוניים עבור המטודולוגיה שלהם.
2) רוב הסקרים דוגמים יותר מידי דמוקרטים, ומעט מידי רפובליקנים.
3) רוב הסקרים מסתמכים על בוחרים רשומים (יותר מידי "לא סביר שיצביעו" במידגמים שלהם במקום "סביר/וודאי שילכו להצביע)
4) רוב הסקרים לוקחים יותר מידי זמן כדי להתנהל ומסתמכים על נסקרים שהסכימו מראש להיסקר במקום שיהיו רנדומלים.

ישנה מעט מאוד הכרה/הודאה מצד המיינסטרים מדיה והסוקרים בהטיית הרצייה החברתית (“Social Desirability Bias”) ובאפקט "מצביע טרמפ הביישן".
"בתרבות הביטול" הרווחת בימינו, אחוז גדול מהבוחרים נמצא בשתי הקטגוריות האלה.
הטיית הרצייה החברתית מתרחשת כאשר מצביע עונה לסוקר בצורה שגורמת להם לדעתם להיראות במיטבם (בעיניי הסוקר). המצביע יכול להגיד שהוא מצביע למועמד זה או אחר ולהצביע ההיפך ביום הבחירות. מצד שני, "מצביע טרמפ הביישן" היה עובדה מוכחת ב-2016. חדשות ספקטרום הגדירו את המצביע הזה כך: "מחקר אינטרנטי מצא שרפובליקנים ועצמאים במספר כפול מאשר דמוקרטים מודים שיסתירו את העדפתם האמיתית מהסוקרים ביחס למי שיצביעו לו בבחירות.
מניפולציות המדייה החברתית - כתבתי כבר בעבר על ההפרעה שהולכת להיות מצידה, בעיקר בגלל הטייה מאוד חזקה נגד טרמפ ובוחריו. ביחס לבחירות קחו בחשבון את שלושת הנקודות הבאות:
1) חיי טוויטר הם לא החיים האמיתיים - העיתונאי הליברל גלן גריינוולד הביא דאטה מסקר פיו - "10% ממשתמשי טוויטר מייצרים 92% מסך כל הציוצים של אמריקאים בוגרים מאז נובמבר שעבר ו-69% מהצייצינים החרוצים האלה מזהים עצמם כדמוקרטים או כעצמאים שנוטים לדמוקרטים.
2) הצנזורה במדייה החברתית פועלת כבומרנג
3) ההגבלות במדייה החברתית על פרסום פוליטי בשבוע האחרון לפני הבחירות הוא ניסיון נוסף להחניק את חופש הביטוי. כשנאסר על מועמדים והקמפיינים שלהם לפרסם במדייה החברתית (בתקופה של עירנות ותשומת לב שיא של המצביעים) אך יכולים לפרסם באמצעים המסורתיים כגון טלוויזיה, רדיו, בדואר הפיזי, באימייל, רשתות המדייה החברתית "לא עוברות את מבחן הריח".
8 גורמים עיקריים שהכריעו את הבחירות
1) איפה האנטר ביידן? לפי הדאטה שלנו לסיפור הזה היתה השפעה גדולה על המצביעים. הניסיון של התקשורת משמאל והמיינסטרים מדייה להסתיר את הסיפור יצרה אפקט מנוגד על חלק מהמתנדנדים (אלו שלא החליטו). מצביעים אלה התחילו לחפור ברשת ולהתעמק בסיפור (החרם שהמדיה החברתית הטילה עליו יצרה רצון מוגבר לברר במה מדובר). סיפור ה"אין מה לראות פה" יהיה פקטור בבחירה הסופית.
2) התפרעויות והתרסקות החוק בערים בעיקר דמוקרטיות.
בזמן שההתפרעויות לא השפיעו על מצביעים דמוקרטים בערים דמוקרטיות, אני רואה דאטה שמראה שהן השפיעו מאוד על מצביעים רפובליקנים שמתנגדים להן ולכאוס לחלוטין. לדוגמה, ההתפרעויות בפנסילבניה השבוע יגרמו למצביעים במערב פנסילבניה ללכת להצביע לבחירתו מחדש של טראמפ.
3) זו הכלכלה, טיפשים.
לדעתי, הסטטיסטיקה האחרונה מהוולסטריט ג'ורנל תהיה פקטור ענק בתוצאות הסופיות שיכריעו מי יהיה המנצח.
הם בדקו "בהשוואה לפני 4 שנים, אני והמשפחה שלי במצב יותר טוב (50%) יותר גרוע (34%). המדינה בסך הכל במצב יותר טוב (38%) יותר גרוע (58%)."
האם מצביעי "הכלכלה קודם" יצביעו לטראמפ בגלל מצבם ומצב משפחתם הטוב יותר לעומת לפני 4 שנים? או האם הם ישקללו את מצב המדינה? ומה תהיה ההשפעה של הרבעון האחרון שמראה שהכלכלה צומחת בקצב היסטורי?
4) איך יצביעו המצביעים הרשומים החדשים במדינות המתנדנדות? בתוקף ניסיוני אני יכול להגיד שלהביא מצביעים אלו להצביע זה הדבר הכי קשה כתוצאה מאפס או חוסר עקביות בבחירות קודמות.
אחרי שזה נאמר, בחירות כל כך צמודות וגורליות (ובסיס מצביעים בעל מוטיבציה גבוהה), מצביעים רשומים חדשים בשלוש מדינות מפתח הן גורם שכדאי לקחת בחשבון:
בפנסילבניה נוספו לרפובליקנים 100,000 יותר מצביעים מאשר דמוקרטים לעומת 2016.
בצ.קרוליינה נוספו לרפובליקנים 113,000 מצביעים יותר מאז.
בפלורידה, הרפובליקנים הרוויחו 200,000 מצביעים יותר לעומת 2016.

5) לשלוש קבוצות גזעיות תהיה השפעה אדירה על הבחירות הקרובות. מעמד הצווארון הכחול הלבן, אפרואמריקאים וההיספאנים (ב-7 המדינות המכריעות הצמודות). המגזרים האלו יכריעו מי ינצח. האם עובדי הצווארון הכחול ברצועת החלודה שהצביעו פעמיים לאובמה ואז לטרמפ ב-2016 ימשיכו עם טראמפ? האם טרמפ יעלה את ההצבעות עבורו בקרב שני המגזרים האחרים? משהו מוזר קורה באלקטורט אצל מיעוטים.
אני רואה דאטה שהתמיכה בטרמפ אצל שחורים וההיספאנים עלתה למימדים היסטוריים (ביחס למועמדים רפובליקנים בעבר).
אני גם רואה 3 אינדיקטטורים חברתיים חשובים:
1) תמיכת רוב על פני כל הגזעים למימון משטרתי.
2) 87-92% מ כ ל האמריקאים רוצים שהאתלטים יפסיקו להטיף על BLM ויתרכזו בספורט ולמרות זאת הדמוקרטים התרכזו על הנושא הזה במשך הקמפיין.
3) התמיכה ללא תקדים בנשיא טרמפ ומדיניותו מצד אמנים כמו ליל ויין, קנייה ווסט, 50 סנט ואייס קיוב הגדילה מאוד את התדמית החיובית שלו בקהילה השחורה.
6) נושא "המותג" - המוצר של מי ינצח? ב-2016 הסיסמא “Make America Great Again” היתה המותג החזק ביותר שנשא את טרמפ לניצחון. המאבק על המותג כעת הוא על:
נראות של עוצמה לעומת נראות של חולשה. טרמפ ביודעין משדר עוצמה ע"י חזרה לפעילות רגילה, עורך עצרות ולעיתים רחוקות חובש מסיכה. ביידן בניגוד אליו נראה חלש כשהוא מסתתר בביתו, חובש מסיכה וקורא לעוד סגרים.
.....
7) תרמית מצביעים? הרפובליקנים טוענים שתרמיות הצבעה מצד הדמוקרטים עלולות לעלות לטראמפ בנשיאות, במיוחד במדינות המפתח פנסילבניה, וויסקונסין וצ.קרוליינה. הדמוקרטים טוענים שזה שטויות. עד אמצע נובמבר נבין יותר לעומק עד כמה העניין היה חשוב לתוצאות הסופיות.
8) הקמפיינים של GET OUT THE VOTE. אני מאמין גדול שקמפיין GOTV אפקטיבי, מאורגן וממומן היטב יכול להביא למועמד 1-2 נק' יותר ביום הבחירות.
קמפיין ביידן השאיר את העניין לקבוצות צד שלישי. קמפיין טרמפ השקיע בזה יותר מ-100 מיליון דולר.
התחזית שלי - הנה מה שיקרה
מי זוכה בנושאים של מדיניות קריטיים?
בדאטה שלי אני רואה נטייה גדולה מאוד של מצביעים לחפש בטחון שמתבטא בהפסקת ההתפרעויות, מימון משטרתי, שיפור הכלכלה. כל אלו פועלים לטובת טרמפ. אני רואה את זה לא רק בקרב המעמד העובד הלבן אלא גם בקרב השחורים וההיספאנים.
מי זוכה במלחמת המותג?
הזוכה המובהק שמניע את המותג זה העוצמה על פני החולשה. כפי שאמרנו למעלה, טרמפ מגדיר את עצמו כחזק ומאמין בעוצמתו. הדבר יכול להשפיע על הצורך בבטחון אצל המצביעים. מצביעים אלו עשויים לסתום את אפם ולהצביע לו בתחושה שיהיו בטוחים יותר.
מבט על המדינות המתנדנדות.
תופעת מצביע טרמפ הביישן היא אחד הפקטורים הכי לא מדווחים בבחירות האלה. היא הוכחה ב-2016 והיא רק התגברה ב-4 השנים האחרונות...רוברט קהאלי מקבוצת טראפלגר חושב שיש בין 5-9% קולות לא מדווחים עבור טראמפ (בכל אחת ממדינות המפתח המתנדנדות). בזמן שבהלט יתכן שזה כל כך הרבה אני אניח שיש בין 2-5 נקודות הפרש ממה שאנחנו רואים בסקרים. בנוסף, קמפיין ה-GOTV של טרמפ הוא הרבה הרבה יותר טוב משל ביידן. לפיכך אני מאמין שהוא שווה תוספת 1% לטראמפ במדינות המפתח.
לפיכך אני מאמין שביידן יקח את מינסוטה, ניו האמפשייר, וויסקונסין, נבאדה ומיין.
טרמפ יזכה באייווה, אוהיו, בפלורידה, צ.קרוליינה, פנסילבניה, מישיגן, אריזונה ונברסקה.
מנצח קולות כללי - ביידן יזכה בעיקר בגלל קליפורניה וניו יורק.
מנצח באלקטורטים - טרמפ 295 לעומת 243 ביידן.
תודה רבה ממתי זה?
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
טראמפ לוקח
תראו את זה (תסתכלו על התאריך)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה