האתגר דגדג לי

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כאן
ומאחר שנקודת היפוך החורף עכשווית ממש :
נקודת היפוך 2020. 12:02 יום שני, 21 בדצמבר לפי שעון מזרח אירופה

הנה תרומתי לאתגר:

רואה זריחה ו

גם שקיעה סמוכות, הן

כבר יתרחקו.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
שמא מוטב לשפץ מעט, כך:
1. כמדומני שאחד הכללים של ההייקו הזה הוא ביטוי אישי/השתתפות של הכותב. 'רואה' - זה אישי. 'נראית' - לא.
2. ספור את ההברות - בגרסה שלי הן 5-7-5, לפי הכלל. בגרסה שלך 4-5-4.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הכיוון יפה, עדיין בעיה במס' ההברות. קניתי בשינוי מה:
רואה זריחתה,
מה סמוכה לה שקיעתה -
מחר ירחיקו.
(5-7-5)
(יש למר נפש משורר, בלי ספק.)

טוב, אם כבודו ישב על זה, מן הראוי שאשב גם אני עוד, והנה אותו רעיון במלים אחרות:
שֶׁמֶשׁ צוֹנֶנֶת
זוֹרַחַת וְחִישׁ בָּאָה. ('באה' בהווה, מילרע)
מִמָּחָר תָּאֵט.
 
נערך לאחרונה ב:

אפילו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הצעה נוספת:
תודה.
אבל ככה זה 6 הברות, לא?
בטעות (?) חישבתי את בצום ל-2 הברות,
וכמו שכתבה @wanderwomen השורה האחרונה לא כ"כ טובה, לכן לא שמתי את זה באתגר.
ניסיתי המון אפשרויות עוד לא הגעתי ל-מילה.
  • עורג למשיח/מצפה לגאולה. עשרה בטבת.... ועוד.
  • אם יש למישהו רעיון טוב, אשמח.
 

wanderwomen

משתמש פעיל
צילום מקצועי
צר לי לאכזב אותך, @אפילו אבל בשורה השניה ישנן רק 5 הברות.
ה- מ' הראשונה במילה ממאן מנוקדת בשווא ולא בצירה, כך שבמילה ממאן ישנן רק 2 הברות, (אפשר לראות זאת כאן ) ובמילה להתנחם- 3 הברות.
הייתי ממליצה להוסיף עוד מילה שלמה במקום למצוא הטיות חדשות...
 

wanderwomen

משתמש פעיל
צילום מקצועי
שווא נע אינו הברה, הוא מצטרף להברה שבאה אחריו.
אפשר לראות זאת כאן
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
במחילת @wanderwomen זה הייקו, לא שירת ספרד, אין כאן משקל יתדות ותנועות...
ההברות לצורך ההייקו נספרות כפי שרגילים להגות אותן. יש שוואים נעים בראש מילה שרגילים להגותם כסגול (ואכן מי שאינם יודעים את כללי הדקדוק, כשהם מנקדים אותם הם שמים סגול במקום שווא), כמו במלים 'ילדים', 'ממאן', 'להתנחם', ויש שוואים נעים שהוגים אותם כשווא נח, כמו במלים: 'בגדים', 'שמנה', 'שמיכה'.
ברור שמה שכתבתי כאן אינו החלוקה הדקדוקית של ההברות.
 

וי שלוק

מהמשתמשים המובילים!
מוזיקה ונגינה
שווא נע אינו הברה, הוא מצטרף להברה שבאה אחריו.
אפשר לראות זאת כאן
במחילת @wanderwomen זה הייקו, לא שירת ספרד, אין כאן משקל יתדות ותנועות...
ההברות לצורך ההייקו נספרות כפי שרגילים להגות אותן. יש שוואים נעים בראש מילה שרגילים להגותם כסגול (ואכן מי שאינם יודעים את כללי הדקדוק, כשהם מנקדים אותם הם שמים סגול במקום שווא), כמו במלים 'ילדים', 'ממאן', 'להתנחם', ויש שוואים נעים שהוגים אותם כשווא נח, כמו במלים: 'בגדים', 'שמנה', 'שמיכה'.
ברור שמה שכתבתי כאן אינו החלוקה הדקדוקית של ההברות.
להבא - כדאי לצטט או לתייג שנוכל להחכים, להגיב ולהודות.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
סורי...
אני אמרתי את מה שנכון מבחינה ניקודית
יש מצב שנסחפתי.....
בכל זאת, יש לכם עסק עם חולת דקדוק....
לא ברור אם זה על דקדוק או מדקדוק
ומודה ועוזב ירוחם... (החיים לימדוני שצריכים להיות גמישים):)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
טוב, האתגר הזה הוא מסוג הדברים שקשה לעזוב אותם. הנה עוד משהו:

כַּמָּה צִפִּיתִי
מֵאָז נִיסָן, כְּבָר טֵבֵת –
וְהוּא עוֹד לֹא בָּא.

ועוד משהו, בלי קשר (למבינים בפיזיקה/מכניקה...)

עַד מָה רָצִיתִי
לְהָזִיז אֶת הָעוֹלָם –
תְּנוּ לִי נְקֻדָּה!
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה