אפשר מקור?רק אעיר בשולי הדיון:
ישנם הסוברים, כי ראוי בדוקא לשנות מלשון הקודש בשפת היום־יום, לפי שמפני קדושתה - רצוי שלא להשתמש בה לעניני החולין, ויתכן כי אף איסור יש בדבר.
לתשומת לב.
כמדומני שהם אותם האומרים שראוי שלא לגור בארץ הקודש, משום שהחוטא בארץ הקודש עוונו גדול יותר מאשר החוטא בחוצה לארץ.רק אעיר בשולי הדיון:
ישנם הסוברים, כי ראוי בדוקא לשנות מלשון הקודש בשפת היום־יום, לפי שמפני קדושתה - רצוי שלא להשתמש בה לעניני החולין, ויתכן כי אף איסור יש בדבר.
לתשומת לב.
הכל לפי המבייש והמתבייש (כלומר, תלוי במזמין - מה הוא מבקש)...לכל עורכי הלשון -
כאשר מדובר בעלון פרשת שבוע - הוא יערך לפי כללי המקרא או לפי כללי האקדמיה?
מי שעורך ספרים תורניים - לא מתחשב בכללי האקדמיה כשהם סותרים את לשון הקודש?
אבל בספרות רגילה כן?
נא לדייק: לא אמרו כי 'ראוי שלא לגור באה"ק', אלא - מי שיודעים אנו בו כי לא יוכל לשמור על קדושת הארץ כראוי לה (ובכלל זה המצוות התלויות בה), מוטב שלא נמליץ לו לעלות, ואף נמנע הימנו זאת (ולו בדרכים עקיפות); ובפרט כשקיים יסוד סביר להניח כי רמתו הרוחנית תרד פלאים בעלותו למקום הקודש, ונמצאת זו עלי' לצורך ירידה.כמדומני שהם אותם האומרים שראוי שלא לגור בארץ הקודש, משום שהחוטא בארץ הקודש עוונו גדול יותר מאשר החוטא בחוצה לארץ.
(וגם לזה דרוש מקור)
היום, לאחר שרוב גדולי ישראל עלו לארץ וגרים פה כבר עשרות שנים, ב"ה קל מאד להיזהר במצוות התלויות בארץ, נכתבו ספרים רבים בנושא, ויש הרבה חקלאים יהודים שומרי מצוות. אכן מי שמחפש לרדת מהדת על ידי שיתרחק מהעיניים של אבא ואמא, בין אם זה ע"י מעבר לארץ ישראל ובין לברלין או מיקרונזיה, איך תמנע ממנו לעשות זאת? אך מי שרוצה באמת לעלות לארץ מחיבת קדושתה, צריך לפני כן לעשות "שיעורי בית": לברר על קהילה שבה יוכל "לנחות", כי אף מעבר לא קל. כתבתי פה עוד הרבה אך מחקתי, כדי לנסות להתמקד בנושא השרשור.נא לדייק: לא אמרו כי 'ראוי שלא לגור באה"ק', אלא - מי שיודעים אנו בו כי לא יוכל לשמור על קדושת הארץ כראוי לה (ובכלל זה המצוות התלויות בה), מוטב שלא נמליץ לו לעלות, ואף נמנע הימנו זאת (ולו בדרכים עקיפות); ובפרט כשקיים יסוד סביר להניח כי רמתו הרוחנית תרד פלאים בעלותו למקום הקודש, ונמצאת זו עלי' לצורך ירידה.
ודאי שאנו מעוניינים.עדיין יש המעונינים במקור להערתי לעיל, או שאין טעם?
בקצרה: אכן, הדברים נאמרו לפני עשרות שנים, אך תקפים גם למקרים דומים כיום.היום, לאחר שרוב גדולי ישראל עלו לארץ וגרים פה כבר עשרות שנים, ב"ה קל מאד להיזהר במצוות התלויות בארץ, נכתבו ספרים רבים בנושא, ויש הרבה חקלאים יהודים שומרי מצוות. אכן מי שמחפש לרדת מהדת על ידי שיתרחק מהעיניים של אבא ואמא, בין אם זה ע"י מעבר לארץ ישראל ובין לברלין או מיקרונזיה, איך תמנע ממנו לעשות זאת? אך מי שרוצה באמת לעלות לארץ מחיבת קדושתה, צריך לפני כן לעשות "שיעורי בית": לברר על קהילה שבה יוכל "לנחות", כי אף מעבר לא קל. כתבתי פה עוד הרבה אך מחקתי, כדי לנסות להתמקד בנושא השרשור.
האם תוכל להעלות את הדברים לכאן, למי שאין לו את הספרים הנ"ל?לענין המקור, כ"כ - לדוגמא - כ"ק אדמו"ר מהורש"ב מליובאוויטש נ"ע (אגרות־קדשו ח"ב ע' תתטז ואילך) והגה"ק בעל 'שפע חיים' מצאנז־קלויזנבורג זצללה"ה (יעוין 'ליקוטי שפע חיים - על עניני חינוך' ח"א, נ.י. תשנ"ד, ע' לב־לג ובס"ע סז. ועוד); וכמדומה, שאינם היחידים בזה.
[ולהעיר מ'לקוטי דִבּוּרִים' (לכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע) בלה"ק ח"ג ע' 595].
אשמח לדעת היכן כללי האקדמיה סותרים את לשון הקודש (לאפרושי מאיסורי, ובערת הרע מקרבך...)לכל עורכי הלשון -
כאשר מדובר בעלון פרשת שבוע - הוא יערך לפי כללי המקרא או לפי כללי האקדמיה?
מי שעורך ספרים תורניים - לא מתחשב בכללי האקדמיה כשהם סותרים את לשון הקודש?
אבל בספרות רגילה כן?
לפי לשון הקודש שְׁאָר הַיְלָדִים, ולפי האקדמיה שְׁאַר הַיְלָדִים. כנ"ל מְנָת/מְנַת אוכל, כְּתָב/כְּתַב יד.אשמח לדעת היכן כללי האקדמיה סותרים את לשון הקודש (לאפרושי מאיסורי, ובערת הרע מקרבך...)
"זו אינה אלא שמועה, ואין לה על מה שתסמוך"או ל"ז ול"נ ברוב נקבות.
אבל יש צורות שנשמעות טוב יותר...צודקת
מצו"ב קישורים וקבצים.האם תוכל להעלות את הדברים לכאן, למי שאין לו את הספרים הנ"ל?
לענין המקור, כ"כ - לדוגמא - כ"ק אדמו"ר מהורש"ב מליובאוויטש נ"ע (אגרות־קדשו ח"ב ע' תתטז ואילך) והגה"ק בעל 'שפע חיים' מצאנז־קלויזנבורג זצללה"ה (יעוין 'ליקוטי שפע חיים - על עניני חינוך' ח"א, נ.י. תשנ"ד, ע' לב־לג ובס"ע סז. ועוד); וכמדומה, שאינם היחידים בזה.
[ולהעיר מ'לקוטי דִבּוּרִים' (לכ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע) בלה"ק ח"ג ע' 595].
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: