התייעצות האם פסטרמה נקרא בשר נא??

אגוז מלך

משתמש פעיל
נשים שאסור להם לאכול אוכל שלא מוכן סופית, כמו ביצים חיות, בשר נא וכו,
האם פסטרמה ונקניקיות גם ברשימה?
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
אסור לא בגלל שזה נא לדעתי אלא בגלל שזה בשר שיכול להשמר זמן ארוך בקירור ולפיכך בסיכון גבוה יותר לגידול של חיידקים
ולכן מותר לאכול רק אחרי חימום עד שמעלה אדים, כלומר הגיע לטמפרטורה כלשהי שהורגת לפחות חלק מהחיידקים....
 

אגוז מלך

משתמש פעיל
אסור לא בגלל שזה נא לדעתי אלא בגלל שזה בשר שיכול להשמר זמן ארוך בקירור ולפיכך בסיכון גבוה יותר לגידול של חיידקים
ולכן מותר לאכול רק אחרי חימום עד שמעלה אדים, כלומר הגיע לטמפרטורה כלשהי שהורגת לפחות חלק מהחיידקים....
זה אומר שחימום בתנור יעזור?
אפשר לטגן ואז לאכול
או איך מטגנים?
עם שמן כמו חביתה?
 

גרפיקאית לשעבר

משתמש מקצוען
נקניקיות הן לא בשר נא אבל עדיין אסורות באכילה עקב תהליך העיבוד שלהן.
יש רשימה ארוכה של מאכלים העלולים לגרום להרעלת מזון באוכלוסיות רגישות
מצרפת רשימה מתוך אתר כללית
ומוסיפה שלא כדאי לקחת סיכונים פגשתי כבר יותר מאשה אחת עם הרעלת מזון שאושפזה בבית חולים
1. מזון שלא נשמר כראוי. בכל מקרה כדאי להימנע מכל מזון שאת יודעת או חושדת שעמד כמה שעות ללא קירור. 2. בשר או דגים לא מבושלים או לא מבושלים דיים כמו סטייק מדיום או מדיום־רייר, סושי, סשימי, קרפצ'יו, סביצ'ה, לקרדה, דג מלוח ואפילו קוויאר.

גם כלים ומשטחים להכנת סושי עלולים להכיל חיידקים ומומלץ להימנע משימוש בהם. כלל זה נכון גם למשטחים וכלים המשמשים לעבודה עם דגים או בשר נאים, ביצים וגבינות עם עובש.

3. ממרחי בשר או כבד קרים, כמו פאטה כבד.

4. בשרים או דגים מעושנים, כמו נקניקים, נקניקיות, פסטרמה, סלמון מעושן - אלא אם מחממים אותם היטב, עד שעולים מהם אדים.

5. ביצים לא מבושלות או לא מבושלות מספיק ומזונות שונים המכילים אותן: ביצת עין, ביצה רכה וקינוחים על בסיס קצף ביצים כמו מוס וטירמיסו. קרמבו מותר, משום שמכינים אותו מאבקת חלבון ביצה שעברה פיסטור.

כדאי להימנע גם מרטבים שונים לסלט המכילים ביצים לא מבושלות, כמו רוטב הולנדייז, ברנייז, איולי או מיונז לא קנוי. מיונז קנוי, שמיוצר במפעל בעל רישיון יצרן בתוקף, בטוח לשימוש כי הוא עשוי מביצים מפוסטרות. באופן כללי יש להימנע משטיפת ביצים שכן הפעולה הזאת עלולה לגרום לחיידקים לחדור לתוכן.

6. מוצרי חלב לא מפוסטרים הם מחוץ לתחום לכולם. מבין הגבינות שמיוצרות מחלב מפוסטר מומלץ שלא לאכול גבינות עובש כמו ברי, קממבר, גורגונזולה ורוקפור, כיוון שייתכנו בהן תנאים שיאפשרו צמיחה של החיידק ליסטריה.

כמו כן כדאי להימנע מגבינות שמושרות במי מלח כמו פטה, צפתית וגבינה בולגרית. ריכוז המלח במים אינו מספיק גבוה כדי למנוע התפתחות של ליסטריה (החיידק עלול להתפתח גם בריכוזי מלח גבוהים יחסית). ניתן לצרוך את הגבינות האלה אחרי בישול יסודי.

7. מיצי פירות וירקות לא מפוסטרים. כדאי להתרחק בעיקר מאלה הנקנים בדוכנים. באופן כללי חשוב להקפיד לרחוץ היטב פירות וירקות.

8. נבטים לא מבושלים. בחו"ל אירעו מקרי הרעלה חמורים בעקבות אכילת נבטים שלא עברו בישול. הנבטים עלולים להכיל חיידקי סלמונלה או אי קולי, ולכן עדיף לנקוט זהירות ולאכול אותם מבושלים בלבד.

9. סלטים קנויים. מומלץ להימנע מקניית סלטים במעדניות - אלה הנמכרים במשקל לעיני הלקוח, כמו סלטי חומוס, טחינה, חצילים או חצילים במיונז.

סלט חומוס ניתן להכין בקלות יחסית בבית, לקרר ולצרוך במשך כיומיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה