ריטלין לא שואל מי מאובחן לפני שהוא באריטלין לא עוזר לקשיי קשב של אלה שלא מאובחנים.
אפשר לומר שריטלין לא עוזר למי שאין לו מחסור בדופמין.
יהיו מאובחנים שריטלין לא יעזור להם, ולא-מאובחנים דהוא כן יעזור להם.
ריטלין לא שואל מי מאובחן לפני שהוא באריטלין לא עוזר לקשיי קשב של אלה שלא מאובחנים.
למי ששאל לגבי צביקה פז אז הנה מייל שקיבלתי ממנו היום:
רק אציין שכל ההדרכות שלו זה על ילדים. אבל הוא טוען שב-80 % מהמקרים זה עובר מההורים לילדים,
המשפט הזה נשמע הרבה בבית נכון?
בוודאי שכן...
גם בבית שלך את שומעת אותם אומרים:
"אין לי כח"
או
שהם חסרי מוטיבציה בכלל...
(חוץ מכמובן לשחק במחשב)
ולפעמים?
נדמה שבכלל לא אכפת להם....
מהבלאגן בסלון / מהכלים בכיור /
מכל תורנות כלשהי
אבל...
הבעיה היא שאי אפשר לעורר
את המוטיבציה אצל הילדים...
זה שלך אכפת מהמראה של הבית?
לא אומר שיהיה גם לו אכפת...
ואם נראה לך שלדחוף אותו ייתן
לו מוטיבציה לעזור, או להשלים
את המשימות שלו?
אז זאת טעות גדולה...
הפוך, זה רק יוריד את המוטיבציה שלו...
וזה רק נהיה יותר גרוע...
כי הסיטואציה הופכת פעמים
רבות למאבקי כח עם הילד...
הרי יש משהו לא נכון בתמונה הזאת של
הורה שאכפת לו מהציונים בבית הספר, או
מהחדר ההפוך של הילד, יותר מאשר לילד
עצמו.
אז מה עושים? מסתכלים פנימה...
נשאל את עצמנו את השאלה הבאה:
"מה האחריות של הילד שלי כאן
בסיטואציה הזאת? ומה האחריות שלי? "
ולענות: זאת הרי משימה שלו, כי כך קבענו,
וצריך להבהיר לו שזו האחריות שלו לביצוע,
ולא שלי.
לכן...
אם אין לו סיבה ממש "מוצדקת"?
לזה שהוא לא עוזר?
ואם הוא לא מבצע את המטלות בבית,
או את שיעורי הבית?
אז התפקיד שלך כהורה הוא להבהיר לו...
שכמו בעולם האמיתי?
אם לא מבצעים את המשימות, אז יש לכך
משמעות ויש מחיר.
(אצלך בעבודה הרי, אם לא מבצעים את
המטלות, לא מקבלים משכורת נכון? )
ברגע שאנחנו מבהירים לילד, שלכל מטלה
שלא ביצע, יש משמעות ומחיר...
ואם אנחנו גם מבהירים לו בצורה ברורה
ברורה מה המחיר ומה המשמעות...
(לא כעונש, אלא כתוצאה ברורה של אי העשייה)
אז אנחנו מעבירים את האחריות אליו,
ממש כמו שצריך...
רגע, רגע...
בבקשה לשים לב!! אני לא מדבר על הטלת
עונשים לא יעילים...
מה זה עונשים לא יעילים?
זה עונשים שמועד הביצוע שלהם רחוק
ואנחנו בדרך כלל לא עומדים בהם, כמו :
"עד סוף השבוע אין מחשב"
או
"מחר אתה לא הולך ל..."
או
"אני לא קונה לך את ה..."
לא טוב...
ממש לא טוב...
כי צריך לדבר על תוצאות מיידיות...
וחייבים להיות רגועים, לא לחוצים...
הרעיון הוא להעביר את האחריות,
למי שהאחריות שלו... לילד...
פשוט להבהיר לו, שהאחריות לביצוע
היא שלו...
ולתת תוצאה מיידית למעשים שלו...
(נכון, היא גם תהיה תוצאת "אם ...אז"...
אבל היא תהיה מיידית ולא עתידית)...
וההבדל הקטן הזה?
מאוד מאוד משמעותי...
אז...
העיקרון הבסיסי הזה?
מאפשר לנו כהורים, לסייע לילד להתחיל
ולהבין את המשמעות והחשיבות...
של עשיית מטלות בזמן, ומוריד מאיתנו...
את הלחץ והאחריות למשימות ששייכותלילד...
אבל, זה לא הכל...
מכיוון שהדרך האמיתית לעורר מוטיבציה...
גם בגיל היסודי וגם בגיל ההתבגרות...
היא שונה, ודורשת יותר יצירתיות...
על השיטות לייצר מוטיבציה לאורך זמן,
אצל הילד או הנער, אכתוב במייל הבא.
אשמח לקבל במייל חוזר שאלות או הערות.
לחיי המשפחה המאושרת שלך...
צביקה פז
פסיכותראפיסט, ראש מכון פז
מומחה לטיפול בקשיים רגשיים וקשיי
קשב וריכוז אצל ילדים ונוער
054-3141444
"אין ילד שלא יכול, יש ילד שההורים שלו לא קיבלו עדיין את הכלים המתאימים"
נ.ב. אם הגעת עד לכאן, אז מגיע לך לקרוא את המחקר הקצר הזה שהכנתי...
בעיקר אם יש לך ילד עם קשיי קשב וריכוז:
ללחוץ כאן למחקר < ====
דווקא גברים?מנצלת את האשכול, לצורך מחקר מחפשים אנשים בעלי קשב וריכוז בוודאות שהגיעו להישגים גבוהים, כמו רמ בישיבה, רב קהילה וכדומה, וכמובן שיסכימו לשתף מנסיונם, בדגש על חרדים כמובן.
את השמות נא העבירו באישי.
מתלמידות שמעתי, על שינוי במינון ובכדור, וזה כן, עזר להן.לכולם יש תופעות לוואי אבל אין הרבה ברירות...
לאלה עם בעיות קשב וריכוז יש נראה לי מעלה שהם יכולים בדרך כלל לעשות כמה דברים בבת אחת.או שאם הם באמת רוצים, הם יכולים ללכת להרבה מקומות ולהספיק דברים וכוזה השאלה שלי איך מתפקדים ביומיום?
מעניין אותי לדעת באיזה עבודה אנשים במצבי עובדים....
איפה קונים?כמה עולה?זה עוזר 100 אחוז?לפעמים זה גם עצבים
אני לוקחת המון את הטיפות של רילקס..-
מה זה קאנביס?...יש לי קליינט עם בעיות קשות של קשב וריכוז,
הריטלין עצר לו את היצירתיות, הוא התחיל לעשן קאנביס פעם ביומיים,
ומרוכז יותר ממני
גם אני אשמח.רק תוכל לפרט מה הרעיון?אם אתה רוצה להעזר אתה מוזמן להשאיר מס' טלפון וקצת רקע על עצמך מהעבר וההווה בפרטי
ואשתדל לעזור בע"ה
סוג של סמים, שהוכח כמטפל בבעיות רפואיות רבות, ובעיקר כמשקיט כאבים.מה זה קאנביס?...
האם עדיין אתם ממליצים על זה?אחר עבודת שטח ובירור מעמיק, החלטנו שאנו הולכים על נוירופידבק דינאמי
(דינאמי בדוקא. לא לינארי!)
אי אפשר להאמין עד איפה אפשר להגיע. המשפט 'הגרסה היותר טובה של עצמך' נראה לי נכונה כאן.
ובאמת, ממה שבררנו, המקרים הקלאסים שמגיעים לטיפול הם על בסיס של קש"ר.
מדובר בפתרון יקר,
אבל התגייסות חד פעמית של כארבעה חודשים (אולי פחות)
והמח מקבל אימון שאין דומה לו.
[בהמשך צריך להגיע רק למפגש 'שימור' של פעם בכמה חודשים, חצי שנה.]
זו מתנה לכל החיים.
ונכונה להעשות בכל גיל. ובכל מצב.
לא דורשת שיתוף פעולה או חפירות...
רק התמדה סדירה להגעה למפגשים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: