רוב הבנים שם לא לומדים ריקוד, עם כל הכבוד.חוגי ריקוד (לא שאני חושבת שה בסדר אבל יש שם לבנים...)
הם לומדים ג'ודו, כדורגל/עף/סל/יד/וואטאבר, אומנויות לחימה ודומיהם
רוב הבנים שם לא לומדים ריקוד, עם כל הכבוד.חוגי ריקוד (לא שאני חושבת שה בסדר אבל יש שם לבנים...)
אכן הרוב שם לא לומדים ריקוד..רוב הבנים שם לא לומדים ריקוד, עם כל הכבוד.
הם לומדים ג'ודו, כדורגל/עף/סל/יד/וואטאבר, אומנויות לחימה ודומיהם
קיימים ועוד איך ( במקביל לענף הסמארטפון... )הם לומדים ג'ודו, כדורגל/עף/סל/יד/וואטאבר, אומנויות לחימה ודומיהם
תת משקל או תת גובה?מדובר על תת משקל
זה ממש לא ענין של 2 סנטימטר
זה ילדים שמבינת אחוזונים נמצאים באחוזון מאד נמוך מבחינת משקל. (נגיד מתחת לאחוזון 5 או 10)
לגבר נמוך קשה יותר למצוא אשה אצלם
ככל הידוע לי אלו שתי הנחות יסוד לא מבוססות כלל.הכל מבוסס על משיכה ראשונית
ככל הידוע לי כמובן יש לא מעט יוצאי דופן אבל זה בהחלט מקשה על החיים מהבחינה הזאת.ככל הידוע לי אלו שתי הנחות יסוד לא מבוססות כלל.
מכלילות ופשטניות
ייתכן,ככל הידוע לי כמובן יש לא מעט יוצאי דופן אבל זה בהחלט מקשה על החיים מהבחינה הזאת.
האמת שאני לא מופתעת וגם לא זקוקה למדד.הנתונים המדהימים משנת 2016 מתוך נתוני הערכת גדילה של תלמידים בישראל, של משרד הבריאות, לא משאירים מקום לספקות.
כפי שניתן לראות מהנתונים, ילדים חרדים פחות שמנים, יותר בתת תזונה, ויותר נמוכים (פי 3 משיעורם באוכלוסיה).
מדוע ?
צפה בקובץ המצורף 1197906צפה בקובץ המצורף 1197905
לצפייה בקובץ הנתונים המלא באתר משרד הבריאות
מתוך סיכום מדדי גדילה שבוצעו בבתי ספר על ידי אחיות בריאות הציבור. את מדדי הגדילה ניתן לנתח לפי הנושאים הבאים: איזור גיאוגרפי, לאום, סיווג בית הספר (חינוך הממלכתי, הממלכתי דתי, חרדים) ושכבת גיל (כיתה א' או כיתה ז'). הנתונים מהווים בסיס להשוואת מגמות לעתיד ולהתערבויות לצורך שמירה על בריאותם של הילדים ושל האוכלוסיה כולה.
כפי שניתן לראות בנתונים, כמות הילדים הנמוכים בחברה החרדית היא 6%, לעומת 2% בחברה הכללית. פי 3 !!!.
גם בנתוני משקל, ילדים חרדים פחות שמנים. (28% לעומת 34% בחברה הכללית) האם זה כי הם אוכלים יותר בריא או כי הם פחות אוכלים ?
ומה לגבי נתוני התת משקל ? בחברה החרדית יש 5 % ילדים בתת משקל, לעומת 4 בחברה הכללית. האם זה אקראי ?
מדוע ילדים חרדים פחות שמנים, יותר רזים ונמוכים ?
האם הנתונים משקפים את המציאות בחברה החרדית ?
האם למצב כלכלי יש השפעה על המגמות הנ"ל ?
האם איכות התזונה של ילד חרדי משפיע על הניראות החיצונית והבריאותית שלו ?
ברוב ענפי המזון אין הבדל בין גדול במחיר בין כשרות רגילה למהודרת. כל זאת עד שמגיעים לענף הבשרים, שם פערי המחיר עצומים. האם למחירי הבשר בכשרויות המהודרות (שגבוהים באופן ניכר לעומת מחירם בכשרויות רגילות) יש השפעה על צריכת הבשר, שומן, וחלבונים בבתים חרדיים ? וכתוצאה מכך הילדים נמוכים ורזים בהשוואה לילדים שאינם חרדים.
איך וכיצד ניתן לשנות את המצב הזה ?
והשאלה היא למה?לא חסר ילדים שבכיתה ו ' ז' היו הכי גבוהים בכיתה אבל נתקעו שם בעוד שהשאר גבהו .
כי ילדים שמתפתחים מוקדם גם גובהים מוקדם אבל נעצרים ברגע שהופכים לאיש / אישהוהשאלה היא למה?
גובה זה דבר מולד , השלד נברא ארוך או קצר , ההשפעה של התזונה והכושר היא בסנטימטרים בודדיםאני בעלת תשובה,
ויכולה לומר שבבית הורי לא היה יותר חלבון מכל בית חרדי.
הפוך אכלו יותר ירקות פרות, והגברים במשפחה שלי כולם מעל 1.80.
לעניות דעתי המשפיעה העיקרי על הגובה הוא כושר גופני ועליו כמעט ואין דגש בציבור החרדי.
מכירה הרבה ילדים שהיו נמוכים וסביבות גיל 15 - 16 תפסו גובה רציני,חוזרים פה שוב ושוב על השפעת התנאים הירודים בישיבות והחסר בספורט וכו וכו אבל אם הפערים בכתה א כ"כ גדולים זה לא יכול להיות תוצאה של תנאי המחיה בישיבה או החסר בספורט.
יש נתונים בגיל 18? זה מה שהכי רלוונטי.
בכל אופן צריך לקחת בחשבון את המוצא.
בשמונה השנים האחרונות רוב העולים הם מברית המועצות ומתוכם רובם אינם יהודים(תראו מופתעים)
בצפון אירופה ממוצע הגובה גבוה יותר מאשר בישראל. עניין גנטי.
רוב הגויים בארץ הקודש לומדים במערכת החינוך הממלכתית ומושכים את ממוצע הגובה כלפי מעלה.
(הם צריכים להתגבר על ממוצע הגובה של האתיופים שמסתם היכרות, לא מידיעה, לומדים בעיקר בממד מה שמושך אותם למטה ואפשר עוד לדון הרבה)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: