האם גם לכם זה צורם ?

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אין לי מושג באיזו כתבה מדובר.

משום 'והייתם נקיים', ובגלל שגם עליי תמהו בעבר באשמת עריכת ראיונות עם גברים, חשוב לי לציין כי ראיונות כאלו יכולים להיערך, ואף נערכים, בצניעות מלאה, על פי כל כללי ההלכה, וללא שום קרבה אישית.
אם מדובר על אישי ציבור, המזכירים/דוברים שלהם נוכחים, הלשכה פתוחה ומסתובבים בה אנשים, והשיחה בדרך כלל רשמית ועניינית.
כאשר מדובר באיש ציבור חרדי, הייתה כבר יותר מפעם שהכנתי את השאלות - וכותב או עורך הגיע וביצע את הראיון, כשאני מתעדת את השיחה - ועורכת אותה אח"כ לכתבה מוגמרת. בפעמים אחרות קרוב משפחה מדרגה ראשונה ישב איתנו לאורך כל הראיון.

בכל פעם כזו, השתדלתי להכניס משפטים או קטעים שיבהירו בעדינות כי לא היה מדובר בשיחה אישית. (למשל 'ישבנו מולו, כמה מאנשי צוות העיתון' או 'דוברת רשות המיסים, שנמצאת עמנו, מציינת כי...')

בְּצֶדֶק תִּשְׁפֹּט עֲמִיתֶךָ.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כף זכות -
אולי זו מהמשפחה הקרובה אל הכותב -
כגון בת / אשתו וכו' ????????? - למה ישר להפליל???
 

נעמי פ

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
אף אחד לא "מפליל"
פשוט ראיון של גבר ואשה נשמע קצת בעייתי ולא "הכי"...
ואם הם קרובי משפחה- זה לא רלוונטי בכלל.
כשדברים מוצגים בעיתון הם צריכים להיות מוצגים בצורה הנכונה והמתאימה, עם כל סממני הצניעות. יש אחריות לחשיפה ציבורית.
יצויין, שאין לי מושג מהו הראיון ובמה דברים אמורים. הגבתי באופן ישיר לטענת ההפללה שצויינה כאן. ראוי שדברים לא יוסטו ממקומם הנכון.
 

ש וינברג

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני לא מבינה כלל את הדו שיח, ועל מה בכלל "להצדיק"

בזמנו עבדתי במשרד כלשהו, הייתי צריכה לשבת מול לקוחות, ואף "רבנים" גדולים כדי "לעצב" להם את החומר שהם רוצים להדפיס. היו כאלה שמגיעים "ויושבים"!
ניגשתי לכמה בתי הוראה לשאול אם מותר לי להמשיך שם, וכולם פה אחד ענו לי שאסור.
מדובר ברבנים הבאים: הרב עזריאל אוירבך (בעלי שאל אותו אישית), הרב ישראל גנס (כנ"ל), בית ההוראה אהבת שלום (אני שאלתי בטלפון).

זאת להבהיר, כי אמרתי לרבנים הנ"ל שהשיחה היא ענינית בלבד לצורך תיקונים וכיוצא בזה, ובכל זאת קיבלתי דעת תורה ברורה כי אסור לשבת זה מול זה, או זה עם זה לזמן ממושך, ואפילו פחות מכך...

לכן אינני מבינה שום הצדקה עד כדי שנאמר כאן "בצדק תשפוט עמיתך".
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י ש וינברג;2370019:
אני לא מבינה כלל את הדו שיח, ועל מה בכלל "להצדיק"

בזמנו עבדתי במשרד כלשהו, הייתי צריכה לשבת מול לקוחות, ואף "רבנים" גדולים כדי "לעצב" להם את החומר שהם רוצים להדפיס. היו כאלה שמגיעים "ויושבים"!
ניגשתי לכמה בתי הוראה לשאול אם מותר לי להמשיך שם, וכולם פה אחד ענו לי שאסור.
מדובר ברבנים הבאים: הרב עזריאל אוירבך (בעלי שאל אותו אישית), הרב ישראל גנס (כנ"ל), בית ההוראה אהבת שלום (אני שאלתי בטלפון).

זאת להבהיר, כי אמרתי לרבנים הנ"ל שהשיחה היא ענינית בלבד לצורך תיקונים וכיוצא בזה, ובכל זאת קיבלתי דעת תורה ברורה כי אסור לשבת זה מול זה, או זה עם זה לזמן ממושך, ואפילו פחות מכך...

לכן אינני מבינה שום הצדקה עד כדי שנאמר כאן "בצדק תשפוט עמיתך".

מתנגדת
אי אפשר להקיש מתשובה שענו לך לתשובות שענו לאחרות.
יש רבות וטובות שבעבודתן צריכות לשבת לפעמים עם גברים והן עושות הכל עם הכוונה מהרבנים.
כן, גם מורה בסמינר נפגשת לפעמים עם מנהל הסמינר וכו'...
וגם הרבנים שאת ציינת, יכולים לענות לכל אישה תשובה אחרת בהתאמה אישית אליה,בהתאמה לסגנון השאלה, ובהתאמה לסגנון האישה.
(יש נשים שטוב יותר שישמרו עצמן לגמרי מגברים... יש עדות שונות וכו')
ואכן, כל אחת צריכה לשמור ולהיזהר ובכל מצב לשאול רב.

***ואכן כפי שפותחת האשכול העירה, גם אם ראיון של גבר לאישה מותר הלכתית, וגם אם נעשה במייל וכו'. כעיתון המכבד את לקוחותיו הציבור החרדי, עליו לשמור היטב על סגנון לשונו, וסגנון הכתיבה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בעדינות ובזהירות אזכיר, שגם בבתי דין מגיעות נשים לדיונים מול דיינים ובליווי טוענים רבניים, וכמו שהוזכר כאן, בכל הסמינרים יושבים מנהלים גברים, עם גדרי הצניעות וההרחקות, בדיונים עם נשות צוות. לרוב החנויות שבהן מוכרות נשים מאנ"ש, נכנסים גם גברים. וגם בחברות התכנות הכי חרדיות ושמורות, איפשהו בקדקוד יש ראש צוות שמשוחחת עם הבוס. גדולי הרבנים מרצים בפני כיתות בסמינרים, תוך שמירת כל הגדרים הראויים, ואף בוחנים את הבנות, בצורה המתאימה.

הדברים משתנים ממקום אחד למשנהו, ואי אפשר להקיש מכאן לשם. ייתכן שהיו ראיונות עיתונאיים שנכתבו בנימה צורמת, וחבל שכך. עדיין, אין זו סיבה להוציא לעז על עשרות כותבות יראות שמים, שבמסגרת עבודתן מראיינות גם גברים, אם בשם בדוי ואם בשם מלא. בוודאי שלא על אלפי נשים, שבעבודתן נמצאים גם גברים, והן שומרות על כל הגבולות הראויים (וכן להפך).

נכון שיש נטיה בימינו ל'עליהום' על כל מי שמחמיר מעט פחות ממני. ככל שאתה מתקיף אנשים וקהלים רבים יותר, אתה נחשב לצדיק יותר. אנשים מגדירים את עצמם בכך שהם יותר טובים ממישהו אחר.

ועדיין, קנאות היא דבר מסוכן. פנחס בן אלעזר היה חייב לוודא שאין לו כל נגיעה אישית, ולו הקטנה ביותר, לפני שיצא לקנא את קנאת ה'. כי לו הייתה לו נגיעה, ואפילו דקיקה כחוט השערה, היה הופך מקדוש עליון - לרוצח.

בצדק תשפוט עמיתך, זו לא המלצה שלי. גם לא הצדקה שלי. זו מצווה דאורייתא, ממנה לומדים את חובת לימוד זכות על אדם מישראל. ובתוך פרשת קדושים תהיו, זו אשר מתחילה ב'קדושים תהיו' ומסתיימת ב'דמיהם בם', נכתבה גם המצווה הזו. כדי שאנשים שאצים-רצים להתקדש ולהקיז דמים, לא ישכחו עוד כמה דברים בדרך.
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כל מה שניכתב כאן מצד בעלי המקצוע העוסקים בדבר, נכון ומקובל.
רק אוסיף, כי במקצועי כעיתונאית, כתבותיי מתפרסמות בשמות שונים, חלקם נשיים וחלקם גבריים.
לא פעם, כשאני מראיינת גבר, בדרך כלל זה נעשה דרך הטלפון, ואם אין מוצא אלא להפגש, בדרך כלל מדובר באדם מבוגר או חולה, שאינו מסוגל לשוחח ארוכות בטלפון.
ואז, יש עוד נוכחים בשיחה.
בכל אופן, הנקודה העיקרית היא, כי לעיתים המראיינת היא בכלל אישה והכתבה מובאת בשפ גברי משיקולים שונים.
ולעיתים ההפך.
אני מקפידה שבראיונות בהם מדברים גברים, כתבתי תתפרסם בשם גברי וכן להפך. ולו רק בגלל הניואנסים הרגישים בנושא.

אודה, כי בתחילת עבודתי נידהמתי, איך אוכל לנהל שיחה עם גבר זר. אבל בהכוונה של רב, למדי איך לעשות זאת בצורה קורקטית ועניינית, קצרה ככול האפשר ונימוסית לחלוטין.

ולעיתים, זו יכולה ההתגמשות הגדולה ביותר לאישה, בת ישראל, על מנת לפרנס את ביתה, מבלי לצאת למשרדים, שם הפרצות גדולות יותר, ואפילו בעבודה עם נשים, שאיסורי לשון הרע, נמחקו בהן לצערי, כליל.
 

ביק

משתמש פעיל
אני חושבת שיש הבדל גדול בין התנהלות אישית של כל אחד, לפי שיקול דעתי והרגישות שלו, לבין הפרהסיה.
במקומות עבודה - ישאל כל אחד את רבו ואת ליבו ויתנהג על פי כל הנתונים והשיקולים הפרטיים שלו.
בעיתון, שהוא פרהסיה, צורם מאוד שאישה תראיין גבר או להפך.
 

אלישבע גרין

משתמש רשום
השאלה העיקרית היא, האם התחושה שפעם דברים כאלה היו קורים פחות,
נכון, גם אם נאמר שכלפי ההלכה זה בסדר (נאמר..) אבל החתימה של גבר על ראיון עם אשה,

צ ו ר מ ת ! !

להרגשה היהודית.
והשאלה אם אין כאן איזה תהליך כולל, שיותר ויותר דברים כאלה קורים.
וממילא עלינו להתקומם, ואולי גם להשפיע.
 

אשר כותבת

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה צורם, בהחלט, ואתם יודעים למה? כי זה כמעט ולא קורה!!
אפילו אם אכן גבר ראיין, בדרך כלל, כתבה כזו תיחתם בשם נשי.
מה שאומר שמדובר כנראה בתקלת דפוס בלבד.

אשמח לקבל את שם העיתון לאישי, אז אוכל יותר לדעת אם מדובר בתקלה או בסגנון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה