כנראה טבע בים, אבל טוב שציטטת...ומה לגבי זה:
כנראה טבע בים, אבל טוב שציטטת...ומה לגבי זה:
אשת אברך, לדעתי, בסבירות גבוהה תקום מהספר לא מחוזקת בעליל. נפשית אני מתכוונת, לא רוחנית.
נשמע שגדליה כתב את זה...וזה שה'פויזל' חביב ומענין ורב עם גיסיו.
לא יודע.
ס'פאסט נישט'.
ובסוף היה הפרומער נזקק לשירותי הפויזל האינטרנטיים...
מגרד לי.
אני כאשת אברך קמתי דווקא מחוזקת לגמרי, עם תזכורת מה זה בעל אברך, וכמה יקר עוד 5 דקות של לימוד תורה.בנוסף, למרות הכמה רגעי אושר של נחמי דמותה מהעבר מצטיירת מסכנה מאד. אשת אברך, לדעתי, בסבירות גבוהה תקום מהספר לא מחוזקת בעליל. נפשית אני מתכוונת, לא רוחנית.
בטח שיש, המון!דודי מול אמא שלו – מקווה שבזן הצעירים המתמדרנים עוד יש נפשות הפועלות כך. שהאמא, כבר שנים, לא משלימה ולא מבליגה בכלל, השיחות איתה תמיד קשות ונגמרות בניתוק או בבכי והבן עדיין כל כך רוצה לרצות ורוצה קשר. לצערי, מכירה ושומעת יותר 'או שההורים שלי ישלימו/ישתקו או שפשוט לא נבוא'
כאן גם אני הרגשתי שזה קצת מוגזם מבחינת מושגים... ומבחינת רב הנסתר על הנגלה..."סיני" "מסיבה" הולכת ללא ידיעת בעלה, שומע על זה מחבר שלו...
אשת אברך, מנסיוני, קמתי מן הספר מחוזקת מובנת ומעודדת במיוחד.אשת אברך, לדעתי, בסבירות גבוהה תקום מהספר לא מחוזקת בעליל. נפשית אני מתכוונת, לא רוחנית.
פרשנות אישית שלך , ההתמודדות של דודי ואשתו דוקא לא הפתיע אותי, מוכר מאד ...דודי מול אמא שלו – מקווה שבזן הצעירים המתמדרנים עוד יש נפשות הפועלות כך. שהאמא, כבר שנים, לא משלימה ולא מבליגה בכלל, השיחות איתה תמיד קשות ונגמרות בניתוק או בבכי והבן עדיין כל כך רוצה לרצות ורוצה קשר. לצערי, מכירה ושומעת יותר 'או שההורים שלי ישלימו/ישתקו או שפשוט לא נבוא'
גם לי הרגיש ככה משום מה...האם יורשה לי לשער שיש סיבה אחרת לקטילה התמוהה של ספר החובה הזה?
דוקא אני אהבתי שהיא לא שייכה אותו לחצר מסוימתמה שמעניין אותי זה האם שוע משתייך לחסידות מוגדרת או קורא לעצמו כלל חסידי. היה חסר לי קצת התמודדות עם נסיעה לרבי וכד' חוץ מההתמודדות הכתובה בספר, שרלוונטית לא פחות לנשות אברכים חסידיים.
(ת'אמת, קשה להאמין שאברך כל כך שמור ורציני לא נמנה על חצר מסויימת )
אהבתי את הביקורת. התחברתי.תכננתי להעלות ביקורת על הספר מיד לאחר סוכות, ואיכשהו היא נזנחה.
אז הנה היא לפניכם:
אזהרת ספוילרים לספר שנייה לפני האור/ר. קפלר
העלילה
כמו בספריה בקודמים, ואולי אפילו יותר – אין דרמות, אין פסגות אושר או מצולות ייאוש, אין קומדיית טרגדיות. יש הרכב דמויות מגוון, האינטראקציות בין הדמויות מעוררות עניין, והן עוברות תהליך ברמה כזו או אחרת.
יש גם התרחשויות, כן, אירוסין וטיסה, אבל לא זה הקטע. בלעדיהן אי אפשר אבל לא הן יוצרות את הספר או את העניין בו.
בשבילי זה מתכון מושלם. מאסתי מזמן גם במתח וגם במטפלות הרגשיות ודומיהן. יש בספר אנשים מעניינים שחושבים ומדברים דברים מעניינים וברמה אבל לא מדי כבדים? כבר אהבתי.
הדמויות
שוע – בשנות חיי הלא מאד קצרות והמכירות המון אברכים, גם מתמידים מאד, טרם פגשתי או שמעתי על מישהו ברמת התמדה וניתוק מהבית כמוהו. רחפן? סבבה. אין לו פלאפון? סבבה. קבל חינוך מסוים מאד? סבבה. הכול ביחד פלוס אישה כזאת, (יפורט להלן) קצת לא אמין. או הייתי אומרת דמות קצה. לא מישהו שנפגוש כל יום.
נחמי – אשת האיזונים והבלמים. מול עצמה, בזוגיות (היא תקרוס ותחליק), מול ההורים, מול האחים וכמובן מול הילדים. בדומה לשוע היא בעיניי דמות לא מוכרת. שאברכית תנשוך שפה בהשכבה ואמבטיות ולא תזעיק את בעלה זה סטנדרט, ביום ששי זה יפה, באחת בלילה עם חום וכו' נדיר מאד. מבינה שהספר רצה להציף את התמודדותן של נשות אברכים אבל שוע ונחמי הם לא הזוג האברכי הקלאסי.
בנוסף, למרות הכמה רגעי אושר של נחמי דמותה מהעבר מצטיירת מסכנה מאד. אשת אברך, לדעתי, בסבירות גבוהה תקום מהספר לא מחוזקת בעליל. נפשית אני מתכוונת, לא רוחנית.
מירי – אי אפשר לא לאהוב ולהתפעל, אבל היא לא בוגרת מכפי גילה? בהבנתה הדקה את הוריה, את דודי, את עצמה ואת הניואנסים?
חיה – איכשהו נראה לי שבחורה מהמיינסטרים החרדי שלא בטוחה שרוצה בחור לומד אמורה להיות מאופיינת שונה. היא מתוארת כאיכותית ועוד מילים סמינריות טו מאצ' בשביל לרצות בחור עובד. או שאני לא מכירה מספיק את הדור והציבור על גווניו השונים.
ועל שאר הדמויות נדבר תחת הכותרת הבאה.
מה הפריע לי
גדליה מול דודי – האמת, כעסתי פה. דומני שרוב מוחלט של הקוראים חש אהדה לדודי ואת גדליה תפס כבן אדם נאכס, משבית שמחות, כל היום מטיף מוסר לסובבים, מתקטנן מדי פעם ופוחד באופן מטופש שילדיו יראו ממרחק מטר אייפון. למה לעורר הזדהות עם הצד הלא נכון? הרי כולנו מבינים שאת מידת יראת השמים של דודי לא נאחל לשום יהודי טוב, אז למה לגרום לנו לאהוב אותו?
רוצה לתאר את דודי נחמד ועם מידות? הבנתי את זה. אבל ההקצנה הזאת, שדודי מבין את מירי של גדליה יותר ממנו, כמעט דואג לה יותר, למשל, צרמה לי.
(קראתי את תגובת קפלר על הנקודה הזאת בביקורת שעלתה פה ולא השתכנעתי, לכן כתבתי את זה)
דודי מול אמא שלו – מקווה שבזן הצעירים המתמדרנים עוד יש נפשות הפועלות כך. שהאמא, כבר שנים, לא משלימה ולא מבליגה בכלל, השיחות איתה תמיד קשות ונגמרות בניתוק או בבכי והבן עדיין כל כך רוצה לרצות ורוצה קשר. לצערי, מכירה ושומעת יותר 'או שההורים שלי ישלימו/ישתקו או שפשוט לא נבוא'
מושגים
"יש כבר מישהי" בתגובה ל "מי תרצה להתחתן איתך"
"מובילות דעת קהל" "מצטלמות" "מעדכנות" "כתבתי עוד פתיחה ליום מקסים" למה הצטלמת? איפה עדכנת? איפה כתבת?
"סיני" "מסיבה" הולכת ללא ידיעת בעלה, שומע על זה מחבר שלו...
עצוב, בעיניי, שהנ"ל נכתב בספר חרדי. הרבה יותר עצוב מזוגיות/גירושין/מחלות נפש וכל טאבו אחר שהיה או שיש. שכן בשבירת המוסכמות נקל להבין את היתרונות לצד החסרונות, ואילו כאן – הספר היה נשאר מעולה גם בלי הנ"ל ועם תחליפים מעודנים יותר.
עריכה - אם מפריעה ל @אפרסמון2 הפלישה לאשכול אולי מישהו יתנדב להעביר. לא חשבתי על זה קודם.
גם אני לא זוכרת שהוא היה חסיד...לא שיוך ספציפי לחצר כלשהיא, אין בכלל אזכור לעצם חסידיותו.
(או שאני צריכה לקרוא כבר שוב את הספר?)
סוג צבי מאיר זילברברג?(ת'אמת, קשה להאמין שאברך כל כך שמור ורציני לא נמנה על חצר מסויימת )
רותי אף פעם לא משייכת למקום מסוים, בכל הספרים שלה(ת'אמת, קשה להאמין שאברך כל כך שמור ורציני לא נמנה על חצר מסויימת )
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: